Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sony XS-L124P5B jaka skrzynia?

fubek 04 Maj 2008 12:45 1166 10
  • #1 04 Maj 2008 12:45
    fubek
    Poziom 2  

    Witam!!
    Mam problem z tym głośnikiem chciał bym zrobic do niego obudowę bas-reflex Mam projek obudowy zamkniętej, do obudowy br producent jednak nie załączył schematu...

    Więc prośba do was jeśli ktoś ma schemat do takiej obudowy bardzo bym prosił...

    P.S. a moż eband pass??

    Dane głośnika
    Impedencja 4ohm
    d(mm) 250
    Rdc(ohm) 3.95
    Fs (Hz) 33.1
    Qts 0.63
    Qes 0.68
    Qms 7.82
    Vas (lit) 44.5
    Vas(Cu.ft) 1.57
    Mms(g) 178
    Lvc(mH) 1.94
    Xmax(mm) 6
    BL(Tm) 14.8
    Pojemność obudowy(netto dla obu. zamkniętej) 27.3l

    0 10
  • #2 06 Maj 2008 00:20
    KamilMC1
    Poziom 18  

    ktos juz projektowal obudowe do tego glosnika, poszukaj.
    A tak nawiasem mowiac zbyt wiele nie spodziewaj sie po tym glosniku (chodzi mi o jakosc i pecyficzny plytki rodzaj basu)

    0
  • #3 06 Maj 2008 00:26
    tplewa
    Poziom 38  

    Qts 0.63 - ten glosnik nie nadaje sie do BR...

    0
  • #4 06 Maj 2008 00:34
    KamilMC1
    Poziom 18  

    do band passu tez nie

    0
  • #5 06 Maj 2008 01:12
    Sno_ul
    Poziom 12  

    To było już o tym :D

    Jeśli ktoś ciekawy to :https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=984971&highlight=xs+l124p5b&sid=e76bcbc73317f44d741c78b57cdb8108

    szukanie nie boli ;)
    pozdro.

    0
  • #6 06 Maj 2008 01:22
    tplewa
    Poziom 38  

    he he tylko ktos tam podaje BR :) co jest wielka pomylka ze wzgledu na taki QTS.

    Owszem jak sie czlowiek uprze to mozna i z wiekszym QTS pakowac w BR, ale to sie bedzie zachowywac jak tuba z kartonu. Glosnik bedzie latal jak szmata, zero kontroli, zero impulsu - tylko do buczenia... Nie wspominajac o tym ze zapewne oddawana moc bedzie mniejsza niz w zamknietej...
    Najlepiej jeszcze zestroic na 50Hz i bedzie "full wies bass" :D

    0
  • #7 06 Maj 2008 01:26
    Sno_ul
    Poziom 12  

    Wnioskując najlepszą obudową do tego suba jest zamknięta. Oczywiście żeby nie była za wielka wiec w przedziale litraż owym 30-37l .

    0
  • #8 06 Maj 2008 01:32
    tplewa
    Poziom 38  

    Sno_ul napisał:
    Wnioskując najlepszą obudową do tego suba jest zamknięta. Oczywiście żeby nie była za wielka wiec w przedziale litraż owym 30-37l .


    Najlepiej policzyc :D, ale mi sie akurat nie chce tego robic... kurde wymiekam jak widze co podaja producenci. Typowa oferta dla autek z pod wiejskiej remizy w tak zalecanych obudowach :)

    0
  • #9 06 Maj 2008 01:35
    Sno_ul
    Poziom 12  

    No podałem na oko taki przedział i myślę ze jest dobry.
    Najwidoczniej producenci robią to specjalnie aby zyskać więcej klientów poprzez kupowanie następnych skrzyń :D

    0
  • #10 06 Maj 2008 22:01
    fubek
    Poziom 2  

    Znalazłem temat do którego był podany link powyżej. ale z niego wiele nie wynika. dzięki za podpowiedz. Zrobię obudowę zamkniętą. Tylko nie wiem taką jak zaleca producent? czy taką jak wy proponujecie na "oko" ??

    0
  • #11 06 Maj 2008 23:28
    Sno_ul
    Poziom 12  

    ja mam go w obudowie zamkniętej takiej jak podaje producent... w sumie to mi odpowiada ale mówią ze to za mało. Choć sam jestem ciekaw jakby grał w lekko większej :D Jak coś rob w 36.

    pozdro

    0