Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Filtr cb. Hyundai GETZ CRDI (diesel). Zakłócenia po włączeniu silnika.

flor12al 04 Maj 2008 22:14 4215 8
  • #1 04 Maj 2008 22:14
    flor12al
    Poziom 2  

    Siema !
    Posiadam nowe auto Hyundai GETZ CRDI (diesel). Czytałem na forum o zakłóceniach cb. Mam podobny problem w swoim aucie, jedyne co mi przychodzi do głowy to zakłócenia z alternatora .Próbowałem wielu rzeczy, zakładałem filtry do cb zakupione w sklepie, zmasowałem idealnie antenę , zakładałem antenę magnesową , wymieniałem radia (zaznaczam że każde grało czysto w innych autach prócz mojego)TTI,MIDLANDA,PRESIDENTA i wciąż mam zakłócenie po włączeniu silnika(słychać je z taką samą prędkością z jaką pracuje silnik) znikają jedynie w momencie zwalniania na biegu do momentu minimalnych obrotów .W czasie pracy silnika na luzie i podczas jazy pojawiają się bardzo głośne i uciążliwe zakłócenia , tym głośniejsze im bardziej się przyśpiesza. Proszę o pomoc, być może ktoś sie spotkał z tym problemem w dieslu. Słyszałem coś o filtrach tryfilarnych i zastanawiam się czy to coś pomoże? Pomóżcie. Z góry dzięki za podpowiedzi.

    0 8
  • #2 04 Maj 2008 22:56
    darkonel
    Poziom 19  

    Witam. Kolego spróbuj podłaczyć CB radio bezpośrednio pod zaciski akumulatora (akumulator dziala jak duży kondensator filtrujący). Zakłócenia, które słyszysz pochodzą od układu podawania paliwa w silniku.
    Ja kiedyś robiłem filtry przeciwzakłóceniowe, ale czy w tym przypadku pomoze - trudno przewidzieć

    0
  • #3 04 Maj 2008 22:58
    GREBSON
    Poziom 19  

    Zakłócenia wchodzą od strony anteny i żedne filtry tego nie wyeliminują . Może czas wymienić szczotki i ślizgi miedziane w alternatorze. Powinno trochę pomóc.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 04 Maj 2008 23:50
    Tomcio ze zBrus
    Poziom 15  

    Jeśli odpuszczasz gaz i wtedy jest cisza, a na luzie dalej brzęczy to pompowtryski sieją w dieslu.
    Nie jest to alternator bo pracuje przez cały czas, a podczas zwalniania na biegu paliwo nie jest pompowane do komory spalania. Szczotki zostaw w spokoju. Pozdrawiam

    0
  • #5 05 Maj 2008 19:48
    ubidigi
    Poziom 15  

    GREBSON napisał:
    Może czas wymienić szczotki i ślizgi miedziane w alternatorze.

    Tomcio ze zBrus napisał:
    to pompowtryski sieją w dieslu.


    Szczególnie, że kolega ma NOWE auto i to tego CRDI, czyli z Common Rail'em gdzie tu pompowtryski ??

    Spróbuj jak jeden z kolegów radził - zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Jak to nie zadziała będziemy dalej szukać.

    0
  • #6 05 Maj 2008 20:16
    sp8gsc
    Poziom 26  

    Trzeba znaleźć co jest przyczyną zakłóceń i tam zastosować filtry albo nawet zwykłe kondensatory blokujące do masy, ale muszą być założone przy samym źródle zakłóceń. Odszukanie co zakłóca najlepiej powierzyć specjalistycznemu serwisowi albo przynajmniej człowiekowi, który się na tym zna. Samemu niewiele można zrobić. Ja gdybym miał taki problem to bym pojechał do znajomego krótkofalowca, który ma montaż i serwis radiotelefonów CB i sprawę bym miał załatwioną za parę minut.

    0
  • #7 05 Maj 2008 21:48
    arczi68159658
    Poziom 21  

    Witam.

    wiemy ze zakłócenia pochodza z alternatora.

    Kolego spróbuj jednej rzeczy - ja walczyłem u siebie ponad 6 tygodni zanim dowiedziałem się co jest grane (żadne filtry nie pomagały).

    Odpal samochód, weź najprostszy multimetr i sprawdż na klemach akumulatora jakie napiecie dochodzi do akumulatora od alternatora podczas ładowania, następnie sprawdź jakie jest rzeczywiste napiecie generowane przez alternator (podepnij sie do + i korpusu alternatora - )
    Porównaj czy masz różnicę napięć - jeżeli sa to znaczy ze masz słabe umasowienie alternatora do karoserii i dlatego Ci sieje.

    Podepnij sie linką 2,5 kwadrat od korpusu alternatora do karoserii (w komorze silnika masz napewno króćce gwintowane które sa niewykorzystane i mozesz sie do nich podpiąć)

    Następnie sprawdź różnice napięć na akumulatorze i na alternatorze podczas pracy silnika - jeżeli jej nie ma znaczy że operacje przeprowadziłeś prawidłowo.

    U mnie po tym zabiegu jak reka odjął - trzaski zginęły - do tej pory sprawdzone juz na kilku innych mobilkach z tym samym efektem.

    Powodzenia.


    Pozdrawiam.

    0
  • #8 05 Maj 2008 23:54
    Tomcio ze zBrus
    Poziom 15  

    W pierwszym poście jest jak byk ukazane że to nie alternator.
    Alternator pracuje cały czas, nawet podczas zwalniania, A podaczas zwalniania zakłucenia giną. Zostaw alternator w spokoju.

    0
  • #9 16 Lip 2014 20:04
    rafal_rx
    Poziom 25  

    flor12al napisał:
    Posiadam nowe auto Hyundai GETZ CRDI (diesel). Czytałem na forum o zakłóceniach cb. Mam podobny problem w swoim aucie, jedyne co mi przychodzi do głowy to zakłócenia z alternatora.


    Zakłócenia na 100% pochodzą od wtryskiwaczy (elektromagnetycznych). Sprawdzisz to jadąc i po zdięciu nogi z gazu ustaną. Nie wiem, jak w Getz, ale w Matrix CRDi kable do wtryskiwaczy są dość długie, biegną z silnika na prawą stronę komory silnika, potem są ułożone po grodzi kabiny i przez przepust po środku grodzi są wprowadzone do kabiny, gdzie po prawej stronie jest sterownik. Dla porównania w Daciach dCi sterownik jest w komorze obok silnika.

    Jedynym sensownym rozwiązaniem jest radio CB President z porządnym filtrem NB. Jackson I, Grant i podobne z tej serii.


    Regulamin pkt 3.1.19. [SP5ANJ]

    0