Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zrywanie połączenia - Internet drogą radiową.

05 Maj 2008 01:29 9709 7
  • Poziom 24  
    Witam. Chciałbym zapytac się Państwa jakie mogą byc przyczyny zrywania połączenia (dosc częstego z resztą) Internetu drogą radiową,
    Mam wykupioną prędkośc: 2048 kb/s - download i 512 kb/s upload, transfer osiąga średnio 3/4 tychże prędkości, więc jestem zadowolony, tylko... denerwuje mnie troszkę te czasami zrywanie połączenia i po ok. 1 minucie wracanie do połączenia. Jaka może byc tego przyczyna? Proszę Państwa o odpowiedź. Moje Parametry to, jak podałem 2048 kb/s download i 512 kb/s upload (to są predkosci maxymalna, srednio jest około 1,7 Mb/s download i ok. 480 kb/s upload, więc nie jest najgorzej, w sumie jest O.K.
    W czasie gdy połączenie jest OK gdy wpiszę w wiersz polecenia polecenie ping wskazuje ono średnio ok. 20 ms do 40 ms), zaś gdy połączenie jest zerwane-wiadomo-jest wówczas napisane "upłynął limit czasu żądania". Proszę o pomoc i odpowiedź na moje pytanie.

    Acha, kabel ten który wchodzi z jednej strony do komputera a z drugiej strony do Access Point'a (chyba tak to się nazywa, nie wiem dokładnie) jest ok. 20 metrowy, jak Państwo sądzicie, czy nie jest on za długi?
    Antena odbiorcza to antena panelowa o wymiarach ok. 35 cm na 45 cm (nie pamiętam dokładnie).
    Nadajnik Internetu (stację nadawczą) widzę dośc dobrze, oczywiście między antenami odbiorcza a nadawcza nie ma żadnych przeszkód wszystkie drzewa i budynki są niżej.
    Antena jest ok. 1 km w linii prostej od anteny odbiorczej, no może troszkę wiecej, ale nie przekracza odległosc ta 2 km).
    Korzystam też oczywiście z Access Point'a, który jest zamontowany między anteną odbiorcza a komputerem. Z Access Point'a dołączone są 3 kable: 1 kabel od zasilacza, 2 od anteny odbiorczej tej, co wisi na dachu i 3 kabel jest własnie to ten kabel, o którym już napisałem wcześniej, ten którego drugi koniec jest wetknięty do portu w komputerze.

    Mój Usługodawca twierdzi,że jest po jego stronie wszystko O.K.

    Kompletnie nie mam pojęcia co może byc przyczyną tego dośc czestego zrywania połączenia z Internetem.

    Jeszcze raz Proszę o pomoc i odpowiedź na pytanie, czemu Internet "łapany" drogą radiową zrywa połączenie.

    Pozdrawiam.

    Adam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Długość przewodu między komputerem a AP nie ma znaczenia - to jest Ethernet, więc do 100m musi działać.

    Aby coś więcej stwierdzić musiałbyś podać parametry połączenia radiowego między AP a bazą.
    Znajdziesz je na stronie konfiguracyjnej AP (o ile masz do niego dostęp).
  • Poziom 12  
    Przypuszczam, że do AP kolega nie ma dostępu. Dobrze by było gdyby podał nam co znaczy "zrywanie połączenia". przypuszczam, że chodzi tu o komunikat: "kabel sieciowy odłączony". W takim przypadku to czy i jak AP łączy się z anteną nadawczą jest nie istotne. Proponował bym zwrócenie się do dostawcy internetowego o zmianę AP (ewentualnie firmware w AP - co nie koniecznie wystarczy), oraz zaciśnięcie jeszcze raz wtyczek na kablu sieciowym (ewentualnie wymienienie go). Natomiast, jeśli nie mówimy o tym komunikacie, dobrze by było dowiedzieć się jaki jest adres (lan) Access Pointa i puścić kilka pingów tj. do AP, do jakiejś strony internetowej i do bramy. Wtedy opisać jak wygląda sytuacja.
  • Moderator
    Bardzo prozaiczna przyczyna takiego zrywania może być.. kuchenka mikrofalowa sąsiada lub bluetooth od własnego telefonu komórkowego. W końcu także pracują w pasmie 2,4 GHz i dokładnie w paśmie WiFi.
    Śmieszą mnie takie sytuacje, kiedy ludziom wciska sie "profesjonalne sieci dostępowe radiowego internetu w pasmie 2,4 GHz". Tak jak "Niezawodna łączność w każdej sytuacji." jak brzmiał slogan reklamowy pewnej firmy rozprowadzającej sprzęt CB.
  • Poziom 24  
    Witam ponownie.
    "Zrywanie połączenia" - poprzez te słowa chodzxi mnie o to,że Internet działa normalnie i raptem, ostatnio już praktycznie co 5 lub 10 min. następuje "zerwanie połączenia" czyli wówczas w przeglądarce internetowej występuje tzw. "biała strona" , w tym czasie jak w wierszu polecenia wpiszę polecenie: ping www.elektroda.pl wszystkie odpowiedzi na wysłane zapytanie to: "upłynął limit czasu żądania".
    Jeszcze raz proszę o dalsze próby rozwiązania mojego problemu.
    Mój Usługodawca, z którym się dziś kontaktowałem zaproponował mi,że najprawdapodobniej jutro przywiezie mi (wymieni na nowy) Access Point (AP), toteż chciałbym się zapytac Państwa
    Czy zdaniem Państwa wymiana Access Point'a pomoże tu coś ?
    Czy prędzej mam się psychicznie nastawic na kupno np nowej anteny do Internetu pracującej w paśmie 2,4 GHz (nowej anteny = anteny o większym zysku energetycznym) - w tej chwili mam antenę panelową o wymiarach ok. 35cm na 45 cm.

    Pozdrawiam.
    Adam
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Ja dla odległości ok 2 km stosowałem z regułu anteny Yagi 18Dbi. Ale jest dużo czynników które na to wpływają. Może być zbyt duża ilość klientów na tej antenie. Może być tak że inna antena nadaje na tym samym kanale. Wtedy u klientów mieszkających załużmy bliżej twojego nadajnika może być wszystko ok. Wadliwy AP jak najbardziej może być przyczyną - ale nie musi.
  • Poziom 24  
    Witam ponownie.
    Chciałbym po kilku dniach i po wizycie Pracowników Technicznych z firmy Usługodawcy Internetowego, skąd mam teraz m.in. dostęp do Internetu przedstawic jak przedstawia się sprawa.
    Internet już mniej zrywa, praktycznie wcale, lecz się zamula niemalże każdego popołudnia (rano, w dzien i w nocy jest OK z predkoscią download'u i średnio wynosi ok. 1700 kb/s do 1900 kb/s z 2048kb/s przeze mnie wykupionych w parametrach usługi), jednakże po południu jest źle, nawet bardzo źle, niewiem czemu wówczas predskosc downloadu spada nawet do ok. 256kb/s, kiedy tak się stanie po kontakcie z moim Usługodawcą znów przez jakiś czas jest OK, znów predkosc jest od 1700 do 1900 kb/s. I tu jest moje pytanie do Państwa. Co mój Usługodawca wówczas moze robic,ze raptem następuje tak szybko poprawa parametrów mego łącza. Moim zdanie gdzie pewnie jest jakies przeciążenie, jesli się nie mylę, a Państwo wiecie lub domniemujecie gdzie, pooproszę o odpowiedź mi na to pytanie.
    Czekam.
    Pozdrawiam.
    Adam
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Moim zdaniem po południu jest duże nasilenie na łącza tej sieci i sygnał z nadajnika do Pańskiego odbiornika słabnie a Pański usługodawca porostu "wzmacnia sygnał". Słabnięcie Pana sygnału jest nieuniknione.