Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega A , problem z pompą paliwową .

05 Maj 2008 17:40 10900 18
  • Poziom 25  
    witam

    Samochód nagle przestał odpalać .
    Mechanik mi powiedział że pompa paliwowa sie nie włącza ,
    powinna sie na chwile włączyć po włączeniu stacyjki .
    Na kablach do pompy nie ma napięcia , pod kierownicą z lewej strony nie ma miejsca na bezpiecznik od pompy...
    Nie wiem w którym miejscu mógł sie ten kabel przerwać którędy on idzie itd
    Bez kanału sie nie obędzie ale może ktoś mi ułatwi szukanie..

    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    przekaźnik pompy paliwa
  • Poziom 25  
    właśnie też tak pomyślałem .
    Ale w samochodzie jest wsumie conajmniej 7 przekażników i teraz to który ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    bezpiecznik od pompy powinien być w skrzynce w gnieździe bezpiecznikowym nr 16 - 20A
    przekaźnik od pompy paliwa powinien być pod schowkiem w nogach pasażera, gniazdo nr 2 (czyli ten montowany najwyżej po prawej stronie)
  • Poziom 25  
    grala1 napisał:
    bezpiecznik od pompy powinien być w skrzynce w gnieździe bezpiecznikowym nr 16 - 20A
    przekaźnik od pompy paliwa powinien być pod schowkiem w nogach pasażera, gniazdo nr 2 (czyli ten montowany najwyżej po prawej stronie)



    przekaźnik powinien być i jest w komorze silnika na lewym nadkolu a nie pod schowkiem w nogach pasażera - tam to jest w polonezie.

    pzdr
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Cytat:
    pod schowkiem w nogach pasażera

    Nic takiego u mnie nie ma .

    Znalazłem bezpiecznik metodą ciągniecia kabli od wtyczek do pompy i omomierzem.
    Od bezpiecznika idzie kabel na przekażnik który jest pod maską w prawym górnym rogu .
    Przekaźnik ma 6 styków , elektromagnes w nim załącza sie po przekręceniu stacyjki ale nie wiem jak dalej go sprawdzić , które styki mają sie załączać .
    Poza przekaźnikiem chyba jest jeszcze jakiś element odpowiedzialny za sterowanie pompą ?(wkoncu nie pracuje ona non stop...)
  • Poziom 19  
    styki 30 i 87.
    a nie pomyślałeś żeby samochód oddać do warsztatu???
    wiedzą na temat działania samochodu zbytnio nie błyszczysz. (oczywiście pełen szacuneczek)
    pompa pracuje non stop po włączeniu silnika
  • Poziom 25  
    Z pompą chodziło mi o to ze po przekręceniu stacyjki włączała sie na kilka sekund , po zapaleniu oczywiście cały czas pracowała .
  • Poziom 25  
    Styk 85b - minus zasilania
    87 - plus zasilania

    Po podaniu napięcia na te styki załączają sie styki - 30 i 87b

    wszystko by było jasne ale pozostają jeszcze wyjścia 85 i 86
    które są do ....zasilania drugiego elektromagnesu
  • Specjalista grupy V.A.G.
    eltron napisał:
    grala1 napisał:
    bezpiecznik od pompy powinien być w skrzynce w gnieździe bezpiecznikowym nr 16 - 20A
    przekaźnik od pompy paliwa powinien być pod schowkiem w nogach pasażera, gniazdo nr 2 (czyli ten montowany najwyżej po prawej stronie)



    przekaźnik powinien być i jest w komorze silnika na lewym nadkolu a nie pod schowkiem w nogach pasażera - tam to jest w polonezie.

    pzdr

    na rysunku wyglądało to tak jakby był z prawej strony w kabinie pod schowkiem a nie pod maską
    za błąd przepraszam
    przekaźnikiem od pompy steruje komputer, to on załącza na stałe pompę po włączeniu silnika
    Podaj jaki masz silnik (oznaczenie) to wrzucę ci schemat
  • Poziom 25  
    Przekaźnik jeszcze raz sprawdziłem elektromagnes z wyjsciami
    85 i 86 załacza styki 30 i 87 .
    Czyli w sumie oba elektromagnesy działaja i załączają obie pary styków wg mnie przekaźnik jest sprawny .
    Napięcie na przewodach do pompy paliwowej występuje w tej chwili tylko przy włączaniu rozrusznika
    Jest niecałe 10V ale pewnie dlatego ze akumulator już jest troche rozładowany
    a rozrusznik ma spory pobór mocy .
    Podobno przy włączaniu stacyjki na chwile powinna sie włączać pompa
    a u mnie nie ma napięcia , jest tylko przy włączaniu rozrusznika .


    Wykręciłem pompę podłaczyłem ją pod prostownik i nic żadnej reakcji ,
    także już chyba znalazłem przyczyne :)
  • Poziom 30  
    Pompę sprawdź na akumulatorze,bo prostownik może być elektronik i może dawać prąd ze wzbudzenia.
  • Poziom 25  
    w tej chwili nie mam tej starej pompy ale prostownik raczej jest zwykły
    czyli transformator i mostek greca .
    Podłaczałem pod ten prostownik kompresor do pompowania kół i działał .
  • Poziom 25  
    Pompa działa .
    Mechanik mówi że ją kopnoł wyleciał jakiś syf i ożyła :)
    W sumie całkiem stabilnie i wydajnie działa .
    Na początku jak ją podłączyłem niech ciał zapalić....
    Okazało sie że nie pobiera benzyny z baku tak jakby jej nie było
    a było wlane ok 7 litrów i samochód stał prosto (wcześniej odpalał nawet na mniejszej ilości) .
    Chyba wężyk w baku sie urwał i nie ciągnie z dna ....
    Wlałem jeszcze 7 litrów i zapalił wszystko jest ok :)
    Myśle żeby jeszcze załozyć jakiś filtr pomiędzy pompą a bakiem jaki ?
    I zapezpieczyć bak a najlepiej całe podwozie przed dalszą korozją ?
    Co polecacie ?

    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    witam a gdzie znalazłeś ten bezpiecznik od pompy paliwa bo mnie to szlag trafia przekaznik wiem zaraz podpale ten szmelc i będzie z głowy
  • Poziom 1  
    Koledzy jako nowy użytkownik WITAM wszystkich i od razu przejdę do pytania.
    Posiadam Omegę A 2.0i.
    Mam ten sam problem z autem od niedawna rano odpalić = 4-5 razy kręcić kluczykiem.
    Ale ja nie mam przekaźnika pompy paliwowej pod maską w czarnej skrzynce. Tam jest tylko przekaźnik ABS-u. Więc gdzie ja to do ch...y mam.
    A wszystko zaczęło się jak rano go odpalałem i wszystki zgasło ( tak jakby ktoś aku wyjął ) i po paru sekundach zasilanie powróciło samoistnie od tego czasu poranki z Omegą nie cieszą jak dawniej.
    Żeby analizować problem muszę namierzyć ten przekaźnik.
    Pomocy!!!
  • Użytkownik usunął konto