Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,6 1993 rok kłopoty z obrotami silnika

Robson84 05 Maj 2008 20:26 4973 17
  • #1 05 Maj 2008 20:26
    Robson84
    Poziom 9  

    Sytuacja wygląda tak: Obroty nie chcą zejść poniżej 1100 obr a w czasie jazdy auto nie przekracza 3000 obr. i zachowuje sie jakby miał zraz zgasnąć. Również zauważyłem że auto zaczęło kopcić na czarno.Wpiołem inna sondę Lambda i nic się nie zmieniło.

    0 17
  • #2 05 Maj 2008 20:44
    slavek_
    Poziom 12  

    Witam.
    A filtr powietrza czysty? Kiedy wymieniany?

    Jaki to motor dokładnie?

    0
  • #3 05 Maj 2008 20:45
    pieciajek
    Poziom 10  

    Sprawdzałaś ciśnienie na cylindrach, jeśli nie to zmierz bo może uszczelkę wydmuchało.
    Jeśli ciśnienie jest okej to stawiam że uszkodziła się uszczelka pomiędzy głowicą i kolektorek. Sprawdzisz to oblewając lekko do około szczelinę gdzie są łączone oba elementy czyli tam gdzie jest uszczelka. Jeśli gdzieś będzie przerwana powinieneś zaobserwować wsysane oleju do wewnątrz, prosta zabawa.
    Ale zanim weżniesz się za brudzenie się sprawdź czy nie świeci się czasem pomarańczowa kontrolka na tablicy rozdzielczej. Taki motorek z piorunem.
    Jeśli się świeci może być najzwyczajniej w świecie uszkodzony moduł wolnych obrotów.
    Auto jest z gazem czy bez?

    0
  • #4 05 Maj 2008 21:08
    Robson84
    Poziom 9  

    Auto ma instalacje gazową ale sprawdzam tylko na benzynie bo tam są problemy a na gazie jeszcze jakoś chodzi ale jest cienka instalacja wiec to pewnie tego wina.Filtr powietrza czysty.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Motor 1600 8 zaworów na jednopunkcie. C16NZ

    0
  • #5 05 Maj 2008 21:11
    slavek_
    Poziom 12  

    Olej bierze? Czy w momencie nagrzania silnika (gdy termostat juz "puści") ciecz chłodząca w zbiorniku wyrównawczym nie bulgocze?


    A jaki dokładnie jest kolor spalin, i czy zawsze kopci? Na gazie i na benzynie?

    0
  • #6 05 Maj 2008 21:46
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Masz do wymiany czujnik temeratury, zapal i jak bedzie silnik gorący wepnij na próbę zamiast czujnika opornik 200-300om.
    Kopci na czarno to znaczy że jest za dużo paliwa w mieszance.

    0
  • #7 05 Maj 2008 22:06
    triomax
    Poziom 14  

    Jacek79 napisał:
    Masz do wymiany czujnik temeratury, zapal i jak bedzie silnik gorący wepnij na próbę zamiast czujnika opornik 200-300om.
    Kopci na czarno to znaczy że jest za dużo paliwa w mieszance.
    sorki ale ja zaczął bym tradycyjnie odpiąć akumulator odpalić na benzynie i sprawdzać co będzie

    0
  • #8 05 Maj 2008 23:24
    pieciajek
    Poziom 10  

    Wpadłem na jeszcze na jeden zasadniczy problem.
    Kiedy był wymieniany pasek rozrządu? bo jeśli ze starości powypadały mu zęby to tak może się dziać.
    Sprawdź ustawienie rozrządu.
    Podejrzewam że w tej astrze jeszcze jest kopułka i palec, a może na gazie się dusiła i ktoś bawił się zapłonem, tłumaczyło by to brak mocy.

    0
  • #9 05 Maj 2008 23:35
    robokop
    Moderator Samochody

    pieciajek napisał:
    Wpadłem na jeszcze na jeden zasadniczy problem.
    Kiedy był wymieniany pasek rozrządu? bo jeśli ze starości powypadały mu zęby to tak może się dziać.
    Sprawdź ustawienie rozrządu.
    Podejrzewam że w tej astrze jeszcze jest kopułka i palec, a może na gazie się dusiła i ktoś bawił się zapłonem, tłumaczyło by to brak mocy.


    Pieciajek, wpierw sprawdź czy masz pojecie o czym w ogóle człowieku piszesz. Większych bzdur w życiu nie czytałem. Objawy nieprawidłowego składu mieszanki (zbyt bogata), a Ty wymyślasz nie wiadomo co. Może jeszcze silniczek krokowy i przepływomierz zalecisz wyczyścić ?

    0
  • #10 06 Maj 2008 00:17
    kwok
    Poziom 39  

    1. czy druga sonda jest sprawna?
    2. sprawdzić cz temp ( po odłączeniu silnik powinien w miarę ludzko chodzić)

    0
  • #11 06 Maj 2008 00:32
    Robson84
    Poziom 9  

    Nie zauważyłem żeby brał olej, Lambda jest dobra (sprawdzana na innej astrze) Po rozgrzaniu silnika płyn chłodzący jest ok nie bulgocze. Przy zapłonie nikt nie grzebał na pewno ponieważ sam naprawiam auto.

    0
  • #13 06 Maj 2008 06:50
    Robson84
    Poziom 9  

    Dzisiaj sprawdze te błędy i napisze ktore to są.

    0
  • #14 06 Maj 2008 08:25
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Kody nic nie dadzą.

    0
  • Pomocny post
    #15 06 Maj 2008 09:43
    slavek_
    Poziom 12  

    Miałem kiedys taki przypadek, całkiem podobny gdy padł sterownik od gazu i silnik pracował na dwóch paliwach, benzynie i gazie. Spróbuj odpalić go na gazie a wcześniej wypinając złączke od wtrysku benzyny.

    Jesli ożyje to jest to. Powinna Ci sie swiecic w tej sytuacji "Check Engine", zły skład mieszkanki.

    Również takie cuda zdarzają sie gdy sondaλ nie działa prawidłowo. Sprawdz voltomierzem wartości na zimnym i ciepłym (powyżej 70st. C) i na benzynie i gazie.

    0
  • #16 06 Maj 2008 18:24
    Robson84
    Poziom 9  

    Check Engine nie zapala się i jak wpiąłem mostek żeby sprawdzić błędy nic nie wskazało. Spróbuje jeszcze sprawdzić ten wtrysk i zobaczymy.

    Pozdrawiam

    0
  • #17 04 Cze 2008 14:27
    pyrekpiła
    Poziom 1  

    A sprawdzałes modul w aparacie zaplonowym?

    0
  • #18 04 Cze 2008 16:12
    kwok
    Poziom 39  

    sprawdź cz temp.
    co widać z sondy ?

    0