Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika od pralki do sieci 230V-250V AC

yumegar1san 05 Maj 2008 21:28 7297 3
  • #1 05 Maj 2008 21:28
    yumegar1san
    Poziom 9  

    Witam wszystkich mam taki problem: posiadam silnik elektryczny wymontowany z niemieckiej pralki (posiadam sam silnik bez innych części z tej pralki) chciałbym go podłączyć do sieci. Proszę o pomoc! Dane silnika: typ- 20584 024, AC-EL CL B/F, 220/240V 50 Hz, 300/14000 RPM.
    z silnika wychodzi 9 przewodów:
    -lewa szczotka (niebieski)
    -prawa szczotka (pomarańczowy)
    -5 przewodów z uzwojeń (dwa białe, szary, czarny i brązowy)
    -2 żółte z tyłu (z czegoś wbitego za tylnym łożyskiem- możliwe że taki rozrusznik ale nie wiem co to jest)
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

    0 3
  • #2 06 Maj 2008 06:12
    Dioda52
    Poziom 27  

    Jest to silnik szczotkowy. Połączenie uzwojeń jest szeregowe i w zależności od podłączenia odczepu uzwojenia stojana zmienia się jego prędkość. Z tyłu silnika wychodzą dwa przewody (żółte dwa ), są to przewody od tachometru. Dokładnie mierzy ile impulsów / na obrót i to podawane jest na układ regulacji obrotów. Niestety tego układu (jak piszesz) to nie posiadasz.

    2
  • #3 06 Maj 2008 22:29
    yumegar1san
    Poziom 9  

    Dzięki już trochę więcej się dowiedziałem niż do tej pory. To oznacza, iż żeby silnik ruszył muszę zmostkować któreś uzwojenia, żeby zachować ciągłość cewek -czy dobrze rozumiem ale nadal nie wiem jak go podłączyć do sieci, jak podłącze pod szczotki to nie chodzi. Jak byś mógł troszkę jaśniej bym prosił.

    1
  • #4 07 Maj 2008 03:01
    Dioda52
    Poziom 27  

    Uzwojenia muszą być podłączone szeregowo, tzn. uzwojenia szczotek połączone są szeregowo z uzwojeniami stojana. Silnik po podłączeniu rozpędza się do” nieskończoności ", dlatego potrzebny jest układ, który spowoduje jego regulację i ustabilizuje obroty na zadanej wartości. Do tego służy tachometr zainstalowany na osi silnika ( od tylu). Włączony jest on do układu elektronicznego i steruje, triakiem, który reguluje prędkość. Ja nie pamiętam, które są w kolejności uzwojenia stojana (kolory przewodów), ale to można dojść mierząc oporność uzwojeń, oraz które przewody wychodzą z danej cewki. Obie cewki stojana muszą być podłączone szeregowo ze szczotkami. Najlepiej jest rozebrać silnik i rozrysować gdzie są poszczególne końce przewodów.

    [Mariusz Ch.]
    Podłączenie silnika od pralki do sieci 230V-250V AC

    1