Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio 1.2 1992r. problem: strasznie dużo pali...

termito17 05 Maj 2008 22:55 8705 29
  • #1 05 Maj 2008 22:55
    termito17
    Poziom 9  

    Witam!
    Niedawno kupiłem sobie Renault Clio 1.2 z 1992r. silnik E7F (benzyna). Ogólnie nie narzekam na nic, oprócz strasznie dużego spalania - ok 12l w mieście i 9l w trasie.
    Mechanik wymienił mi filtr powietrza,paliwa, zrobił regulację zaworów(były trochę za luźne, co podobno nie ma wpływu na spalanie), wymienił świece i sprawdził sondę. Sonda jest ok, stare świece nie były brudne od sadzy, termostat też chyba jest ok, bo ciepło w samochodzie robi się szybko, na kablach nie ma przebić...
    Już nie wiem co jeszcze można zrobić z tym tematem, nawet mechanik mówił mi, że naprawdę nie wie co tu jeszcze sprawdzić, a w tym Clio podobno jeszcze nie ma możliwości podpięcia pod komputer, bo nie ma kostki diagnostycznej.
    Bardzo proszę Was o pomoc, bo wolę wyłożyć trochę kasy w ten samochód żeby doprowadzić go do dobrego stanu pod każdym względem i mieć spokój niż lać i lać to paliwo w nieskończoność, a wiadomo, że niestety benzyna cały czas drożeje:cry:
    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i porady... Pozdrawiam!
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic434461.html z tym tematem już też się zapoznałem...

    0 29
  • #2 05 Maj 2008 23:00
    adam7009
    Poziom 38  

    Do sprawdzenia czujnik temp.wody i powietrza.

    1
  • #3 06 Maj 2008 00:32
    kryszt44
    Poziom 17  

    Podłączyć pod kompa można tylko równoległym nie każdy warsztat ma tom możliwość.Resztę jak post wyżej.

    0
  • #4 06 Maj 2008 01:12
    termito17
    Poziom 9  

    A czy nieprawidłowa praca czujnika wody i temperatury ma jakiś wpływ na odczuwalną pracę silnika np. na nierówne obroty na biegu jałowym, albo "dławienie" na niskich obrotach? Zapomniałem dodać, że silnik pracuje równo i nie szarpie w ogóle przy przyspieszaniu, w ogóle na początku byłem w szoku, że samochód ma bardzo dobre przyspieszenie, ale teraz już się temu nie dziwię - przy takiej dawce benzyny :D. Teraz staram się jeździć ekonomicznie, ale nawet przy takiej jeździe spalanie nie wygląda tak jak powinno wyglądać...
    Na czym polega sprawdzenie tych czujników?
    Nie wiem jak jest z tą sondą - mechanik sprawdzał ją na woltomierzu i na podstawie tego powiedział mi, że jest ok, czy takie sprawdzenie wystarczy? Słyszałem, że po 100 tys. km sonda może już dobrze nie pracować. Ja mam na liczniku 150 tys.

    0
  • Pomocny post
    #5 06 Maj 2008 08:52
    adam7009
    Poziom 38  

    Sprawdzenie polega pomiarze rezystancji tych czujników .

    0
  • #6 06 Maj 2008 11:52
    jareki007
    Poziom 17  

    A może poprzedni właściciel założył "chip" w postaci rezystora czy ja to się nazywa :), który oszukuje czujnik temp. i w efekcie mieszanka jest wzbogaca bo wydaje mu się, że ciągle jest zimny? Jeździsz wtedy na ssaniu cały czas. Można takie badziewia kupić na allegro.

    0
  • #7 06 Maj 2008 12:09
    termito17
    Poziom 9  

    Raczej niczego takiego nie założył, bo znam faceta bardzo dobrze. On sam był w szoku jak mu powiedziałem ile on mi pali, twierdził, że jemu zawsze się w 6-7 litrach mieścił, mi przez pierwszych parę dni też dużo nie palił a potem się zaczęło... Jeżeli czujnik wody będzie źle działał to samochód cały czas chodzi na ssaniu, bo wydaje mi się, że ssanie się wyłącza, bo zmniejszają się obroty silnika jak jest już ciepły...
    Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o podrzucenie, bo odstawiam go w piątek do mechanika i będę go pilnował żeby mi to wszystko sprawdził, skoro jemu się nawet pomyśleć nie chce co może być nie tak.:|

    0
  • #8 06 Maj 2008 17:34
    dudus17
    Poziom 12  

    Jeśli chodzi o czujni temp cieczy:
    http://imageshock.eu/?img=3127314~czujniktemp.cieczy.jpg
    A tutaj sonda lambda:
    http://imageshock.eu/?img=3127315~sondalambda.jpg

    Jeżeli lambda będzie w porządku to będziemy szukać dalej :wink:
    a może dostaje za mało powietrza, mam na myśli zablokowaną tą klapke w obudowie filtra powietrza i cały czas zasysa ciepłe powietrza z kolektora, a ciepłe powietrze ma mniej tlenu niż zimne :roll:

    P.S. Ja ją ściągłem i i spalił mi 0.5 litra mniej na 100
    Ja mam silnik 1.4 i spalanie wychodzi mi między 6.5-7 l na 100 km

    0
  • #9 06 Maj 2008 22:19
    termito17
    Poziom 9  

    Tak jak już pisałem wcześniej sonda lambda jest ok, teraz pozostaje mi sprawdzenie tego czujnika temperatury, ale to dopiero w piątek mogę zrobić. Zdjąłem obudowę filtra powietrza i nic tam nie jest zablokowane, ale dziękuję za poradę.

    0
  • #10 07 Maj 2008 16:03
    zartur82
    Poziom 13  

    I ja się podepnę -jak sprawdzić czy ta klapka w obudowie filtra jest zablokowana?

    0
  • #11 07 Maj 2008 16:46
    dudus17
    Poziom 12  

    Trzeba by filtr odkręcić i rozebrać. w tym trójniku jest taki niby czujnik powietrza który wraz ze wzrostem temp. powinien blokować dopływ ciepłego powietrza i puszczać tylko zimne. U mnie on lata przy nagrzaniu i to znaczy że źle
    Sprawdzić go możesz w gorącej wodzie czy sie otwiera ta klapka, albo może nad parą wrzącej wody :wink:

    P.S. O ten trójnik mi chodzi :wink:
    http://imageshock.eu/?img=3148898~353475451.jpg

    0
  • #12 07 Maj 2008 22:04
    termito17
    Poziom 9  

    Ja właśnie tak zrobiłem i u mnie ta klapka jest ok...
    Odnośnie mojego pytania czy ktoś wie może jak to jest jak ten czujnik temperatury wody jest zepsuty to cały czas chodzi na ssaniu, tzn. czy idzie to wyczuć na ucho po wyższych obrotach czy silnik ma obroty prawidłowe?

    0
  • #13 08 Maj 2008 16:13
    dudus17
    Poziom 12  

    Ja miałem go popsutego i właśnie chodził cały czas na ssaniu i go cały czas zalewało, a objawy były takie, że auto miało bardzo wysokie obroty na biegu jałowym bo około 1400 i nierówno wkręcało na obroty(odczucie takie jakby w motorze zapłon był przestawiony)
    Jeśli nie zauważyłeś problemu z pracą silnika samochodu to wątpie aby to była jego wina

    0
  • #14 08 Maj 2008 17:15
    termito17
    Poziom 9  

    No właśnie u mnie silnik pracuje równo, nie schodzi z obrotów, obroty na ssaniu nie są bardzo wysokie.
    Odnośnie tej klapki dudus17-dzisiaj odkręciłem jeszcze raz tą osłonę filtra i zauważyłem, że ta klapka(przy wlocie zimnego powietrza) jest cały czas luźna, czy ona nie powinna być na jakiejś sprężynce czy na czymś innym? Ta klapka odsuwa się tylko kawałek. Przy wlocie ciepłego powietrza jest taka niby śruba - nie wiem co to jest, ale to chyba nie zamyka dopływu ciepłego powietrza...

    0
  • #15 08 Maj 2008 17:37
    dudus17
    Poziom 12  

    Latać to ona nie powinna, a tym bardziej nawet jak silnik jest zimny, ja żeby spróbować jak będzie zdjąłem ja z kolektora i puściłem z boku silnika-obok tej rury co rzeczywiście doprowadza zimne powietrze.
    Teraz myśle nad tym żeby je nawet jakoś zamienić na lato :wink:

    0
  • #16 08 Maj 2008 17:54
    termito17
    Poziom 9  

    http://www.hot.jpg.pl/64400
    Czy my mówimy o tej osłonie? To jest osłona przy wlocie zimnego powietrza. Ona jest cały czas luźna i odsuwa się tylko kawałek, wydaje mi się, że powinna się odsuwać aż do momentu, gdzie zamknie wlot ciepłego powietrza.U mnie chyba cały czas miesza zimne i ciepłe powietrze. Dobrze myślę?
    Prze tą osłonę dużo więcej Ci pali?

    0
  • #17 08 Maj 2008 18:02
    dudus17
    Poziom 12  

    termito17 napisał:
    http://www.hot.jpg.pl/64400
    Czy my mówimy o tej osłonie? To jest osłona przy wlocie zimnego powietrza. Ona jest cały czas luźna i odsuwa się tylko kawałek, wydaje mi się, że powinna się odsuwać aż do momentu, gdzie zamknie wlot ciepłego powietrza.U mnie chyba cały czas miesza zimne i ciepłe powietrze. Dobrze myślę?

    Tak to jest tak jak myślisz, ona powinna otwierać jeden a zmykać drugi
    u mnie może różnica była w 0.5 litra na 100
    Możesz ją puścić tak jak ja z boku silnika i na pewno gorzej nic nie będzie a kto wie może nawet lepiej.
    a tak zapytam z ciekawości to jaki profil opon masz w samochodzie i jaką szerokość:?:

    0
  • #18 08 Maj 2008 18:07
    termito17
    Poziom 9  

    Co mam puścić z boku? Rurę, która doprowadza ciepłe powietrze? No u mnie pali ok 9l w trasie no to jest większa różnica niż 0.5l. Za chwilę sprawdzę opony to napiszę...

    0
  • #19 08 Maj 2008 18:45
    dudus17
    Poziom 12  

    termito17 napisał:
    Rurę, która doprowadza ciepłe powietrze

    Tak
    możesz też sprawdzić czy któraś felga nie jest ciepła albo gorąca po przejechaniu jakiegoś tam odcinka

    1
  • #20 08 Maj 2008 18:53
    termito17
    Poziom 9  

    Opony mam 155/70, trzynastki. Ja już jestem załamany tym samochodem. Żeby on jeszcze miał jakieś dziwne objawy pracy, ale nic, żadnego dławienia, schodzenia z obrotów, wyższych obrotów na luzie dosłownie nic, oprócz tego, że jest dość "zrywny".
    Jeszcze jedno mam pytanie czy to Clio jest wyposażone w jakiś inny czujnik temperatury powietrza oprócz tej klapki o której pisaliśmy? Jutro będę u mechanika to muszę go przypilnować żeby mi to wszystko posprawdzał. Ma ktoś może jakieś inne pomysły co do tego samochodu?
    Jeśli nic nie wypali, no to niestety trzeba będzie lać :(

    0
  • #21 08 Maj 2008 19:00
    marek1977
    Poziom 33  

    Spróbuj jeździć delikatnie. Sam piszesz, że jest zrywny więc pewnie troszkę go ganiasz :)

    0
  • #23 08 Maj 2008 19:47
    termito17
    Poziom 9  

    JA sam nie będę tego sprawdzał, bo naprawdę się na tym nie znam... Nie ganiam go, staram się jeździć jak najbardziej ekonomicznie.

    0
  • #24 08 Maj 2008 19:53
    dudus17
    Poziom 12  

    Nie masz żadnego multimetra do mierzenia rezystancji i napięć:?:
    Nic trudnego :wink:

    0
  • #25 08 Maj 2008 20:37
    termito17
    Poziom 9  

    Nie mam. W ogóle nie wiedziałbym jak to sprawdzić:) Mam nadzieję, że chociaż mechanik będzie wiedział :) Jeśli nie, to będę musiał go postawić na jakiś odpowiedniejszy warsztat, który ma więcej możliwości...
    Właśnie byłem coś zobaczyć odpaliłem samochód i już po ok. 3 minutach chłodnica była bardzo ciepła, a temperatura na zegarze ledwo co się ruszyła,dopiero gdzieś po 10 minutach pokazywało temperaturę w połowie wskaźnika? Czyżby termostat? Dodam, że na trasie prawie nigdy nie miałem wskazówki w połowie wskaźnika, czyli optymalnej temperatury, zawsze jakieś 2,3 kreski mniej. A może by pojechać jeszcze na analizę spalin?

    0
  • #26 08 Maj 2008 21:45
    marek1977
    Poziom 33  

    Sprawdź czy masz termostat. Masz niedogrzany silnik.

    0
  • #27 08 Maj 2008 21:53
    dudus17
    Poziom 12  

    Czyli pewnie czeka Cie wymiana termostatu ;)

    0
  • #28 09 Maj 2008 12:11
    termito17
    Poziom 9  

    Zaprowadziłem do mechanika, jutro się wszystko okaże .

    0
  • Pomocny post
    #29 09 Maj 2008 15:05
    dudus17
    Poziom 12  

    termito17 napisał:
    Zaprowadziłem do mechanika, jutro się wszystko okaże .

    Daj znać jak uda ci się rozwiązać problem to sie przyda innym na przyszłość ;)

    0
  • #30 10 Maj 2008 12:40
    termito17
    Poziom 9  

    Witam! Odebrałem samochód od mechanika. Wymienił mi termostat, teraz temperatura jest ok. Czujniki temp. wody i powietrza są dobre, naprawił tą klapkę od powietrza.
    Zatankowałem do pełna i przejechałem 50 km praktycznie cały czas jadąc 100km/h i weszło mi 3,7l paliwa, więc jest jakaś poprawa, ale chyba jeszcze troszkę za dużo. Teraz już go chyba tak zostawię, bo nie wiem co jeszcze można zrobić. Dziękuję za wszystkie porady!

    0