Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1.6 instalacja gazowa na sterowniku AGIS

pablo11z 06 Maj 2008 14:14 12988 10
  • #1 06 Maj 2008 14:14
    pablo11z
    Poziom 16  

    Witam

    Mam Renault Megane 1.6 na 8 zaworach. Założyłem 2 miesiące temu do niej gaz ( wtrysk gazu ) ze sterownikiem AGIS. Zaczynam jednak żałować tego posunięcia. Instalacja mimo kilku wizyt u gazownika nie działa poprawnie.
    Po pierwsze na wolnych obrotach co jakiś czas występują drgawki silnika (spadek obrotów do 300 obr i powrót na 750, zdarza mu się zgasnąć ). Wygląda to tak jak by nie dostawał co jakiś czas jednego wtrysku gazu i wtedy ma chwilowe zadrżenie.
    W czasie jazdy czuć wyraźnie lekkie drżenie silnika. A w czasie przyśpieszania pojawia się podobny efekt jak przy pracy na wolnych obrotach ( chwilowe spadek obrotów ). Jest to zawsze przy tych samych obrotach, tak około 1800 obr i 2500 obr. Przy wyprzedzaniu powyżej 4500 obr silnik się dusi i skacze, żeby wyprzedzić muszę przełączyć go na benzynę.
    Po wizytach u gazownika, skasowaniu ustawień sterownika gazowego i ponownej kalibracji go jest wszystko OK, ale tylko przez kilkadziesiąt kilometrów. Później instalacja zaczyna wariować ponownie.
    Na benzynie samochód jeździ idealnie. Pracuje i przyśpiesza płynnie.
    Wymienione są świece, kable WN, cewki WN, silnik krokowy, ustawione zawory. A gaz nie działa nadal jak powinien.
    Może spotkaliście się z podobnymi objawami albo w takim silniku, albo po założeniu sterownika wtrysku firmy AGIS.
    Pozdrawiam

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić. [MS]

    1 10
  • #2 08 Maj 2008 13:31
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Przecież instalacja jest na gwarancji, więc instalator MUSI Ci usunąć usterkę, lub wymienić wadliwy sterownik. Własna ingerencja może być podstawą do utraty gwarancji i wtedy będziesz miał kłopot.

    0
  • #3 09 Maj 2008 11:37
    pablo11z
    Poziom 16  

    Witam
    Nie mam zamiaru sam ingerować w tą instalacje. Nie po to wpakowałem w nią tyle kasy żeby się teraz w niej grzebać. Temat otworzyłem bo może Któryś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i może podpowiedzieć mi rozwiązanie, które ja przekaże instalatorowi. Instalacja faktycznie jest na gwarancji a gazownik walczył już z nią kilka razy - bez rezultatu. Pewnie jak się nic nie zmieni, skończy się na zdemontowaniu gazu.
    Pozdro

    0
  • #4 10 Lip 2008 23:51
    konrads87
    Poziom 1  

    siema widzę ze nie tylko ja miałem problemy z tym gazem. posiadam takie same auto jak ty i ta samą instalacje gazowo. miałem takie same problemy jak ty wymieniłeś ale ja to sam kręciłem śrubo na reduktorze i to mi pomagało ale podstawo jest sonda lambda bo jak ona ci będzie szwankować to na pewno nie będziesz mógł dobrze jeździć. no i na benzynie musie ci chodzić jak idealnie bo jak cos na benzynie szwankuje to i gaz tez nie będzie dobrze chodził. jadź gdzieś pod komputer i sprawdź ta sondę

    0
  • #5 11 Lip 2008 13:10
    pablo11z
    Poziom 16  

    Właśnie wczoraj przyjechał do gazownika który mi zakładał sekwencje Gość z AGISA. Nota bene, bardzo miły Gość. Sam pogrzebał przy mojej instalacji, zaprogramował kompa gazowego zarówno na postoju jak i w czasie jazdy ( tworzenie mapy pod obciążeniem ). Gazownik który zakładał mi gaz nie robił tego nigdy w moim samochodzie. Okazało się też, że te wtryskiwacze które mam założone obecnie są trochę za wolne ( mam mieć wymienione na żółte matrixy ). Przy prawidłowym ustawieniu daje się na tym jeździć, ale na szybkich wtryskach instalacja ma się sprawować perfekcyjnie :). W tym silniku wtrysk nie jest pełną sekwencją a półsekwencją. Wtryski sterowane są parami i w czasie jednej fazy wykonują 2 wtryśnięcia połowy dawki paliwa. Wymusza to bardzo krótki czas otwarcia wtrysku. Napisze coś więcej jak będę maiła już nowe wtryski.
    Dodam tylko, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony podejściem firmy produkującej AGISA do klienta.

    0
  • #6 27 Wrz 2008 13:08
    numer5
    Poziom 2  

    witam. sorki ze tak ci to powiem ale w 100% trafiłes na salon fryzjerski a nie na konkretny warsztat. pierwsze co nie zakładaj żadnych wtryskiwaczy MATRIXA bo to jest chłam bo zapychają sie czesto gesto naszym polskim super gazem te autko SUPER chodzi na wtryskiwaczach ALEXA na wkrętkach o srednicy 1,6m maxymalnie do 1,8m. ja tez zakładam instalacje gazowe i wiem ze AGIS wypuścił przez przypadek serie uszkodzonych sterowników ale to raczej nie jest ten problem co ty opisujesz. a więc listwy ALEXA albo ACON bo to jest to samo wkretki 1,6 do 1,8m ustawienie w programie półsekwencja cisnienie na red. 96 do 99 max no i na 100% powinno chodzić chyba ze te fryzjerstwo coo zakładało ci ten gaz to nie odcieło kazdego wtryskiwacza gazowego osobno a to jest podstawa bo czasem tak robia.noo i jeszce musi byc identyczny czas wtrysku gazowego i benzynowego no i skok tłoczka na wtryskiwaczach 4,5. jak to nic nie da to zadne mapy zadne MATRIXY nic ci nie pomoże tylko wymiana sterownika. sorki ze tak to napisałem niezbyt poukładane ale nie ma co sie nad tym bawic. pozdro i nie daj sie tym naciągaczom bo AGIS według mnie i nie tylko jest ok

    0
  • #7 27 Wrz 2008 14:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Numer 5 , czytając Twój post mam awrażenie,ze to Twoja spawka ten ULISSES.

    0
  • #8 27 Wrz 2008 22:29
    numer5
    Poziom 2  

    emeryt2 nie wiem o co ci chodzi szukałem pomocy na temat espace 2800 ful grup i zwróciłem uwage na te pierdołki co tu piszą o jakiś MATRIXACH ŻÓŁTYCH i napisałem to co napisałem i nic nie wiem o jakichś ULISESACH

    0
  • #9 23 Cze 2009 14:34
    Krick1987
    Poziom 24  

    Witam,
    :arrow:pablo11z i na czym stanęło z tym agisem???
    Mam Opla z silnikiem C20NE i właśnie taka instalacje gazową. Reduktor scorpion, a listwa Alex'a.
    Auto fajnie się zbiera na gazie, ale czasami lubi sobie zgasnąć lub "zawachlować obrotami" przy opadaniu obrotów.
    Byłem już 2 razy u gościa, niby zaprogramował od nowa i za parę km znowu to samo...
    Jak odebrałem samochód 1 dnia to wszystko śmigało super przez 2 dni...

    Ma ktoś jakieś pomysły, co może być nie tak, abym mógł pouczyć gazownika przy 3 wizycie???

    0
  • #10 24 Cze 2009 22:35
    pablo11z
    Poziom 16  

    Hallo
    No niestety skończyło się zdemontowaniem wtrysku i założeniem instalacji II generacji. Ale to nie był koniec problemów. Po założeniu II generacji też nie było dobrze. Męczyłem się jeszcze kilka tygodni z tym, aż pojechałem do gazownika którego polecił mi kolega. Ten pogmyrał przy silniku i stwierdził że to nigdy dobrze działać nie będzie :). Okazało się że na jednym cylindrze silnik bierze lewe powietrze. Po zdemontowaniu kolektora dolotowego okazało się że w trakcie gdy gazownicy montujący wtrysk wiercili otwory i montowali wkrętki pękł im kolektor w miejscu w którym została wkręcona wkrętka do gazu. Pęknięcie było bardzo niewielkie ale wystarczające do tego żeby tak zmieniać skład mieszanki na jednym cylindrze żeby głupiał komputer. Skończyło się na tym że wymieniłem kolektor dolotowy na nowy i zostawiłem II generację. Od tego czasu zrobiłem na gazie już około 10000 km i nic się nie dzieje.
    Gdyby gazownicy montujący wtrysk odkryli co spaprali i właściwie to naprawili nie męczył bym się z nimi przez rok bo pewnie wtrysk gazu działał by też dobrze i nie zmieniał bym go na II generacje.

    Pozdro

    0
  • #11 25 Cze 2009 13:45
    Krick1987
    Poziom 24  

    Hehe, szkoda, bo ja już jestem zadowolony z tej instalacji w 100% :D
    Winowajcą okazał się silniczek od wolnych obrotów ( trzeba był jedną srubkę regulacyjną podkręcić ).
    Jak za tą cenę, którą dałem 1500zł + moja butla to naprawde rewelacja :)

    0