Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Włącznik wentylatora chłodnicy

07 Maj 2008 07:40 7893 5
  • Poziom 15  
    Witam
    Poszukuje schematu lub gotowego włącznika wentylatora chłodnicy
    Dobrze by było gdyby włącznik miał płynna regulacje w zależności od temperatury na chłodnicy
    Oryginalnie zrobione było na oporze regulującym na ciepło ale gdy się nagrzeje zamiast podnieść temperaturę w ogóle przestaje kręcić wiatrakiem
    Chce to zamontować do wózka widłowego LiNDE
  • Poziom 27  
    W wyłączniku chłodnicy jest zamontowany bimetal , który reaguje na wyższą temperaturę zwarciem styków i zasilaniu przekaźnika .Przekaźnik dopiero włącza wentylator .Żaden wyłącznik chłodnicy nie posiada regulacji ustawienia temperatury .Ustawione jest to fabrycznie ,bez możliwości regulacyjnych . Twoje pytanie jest dla mnie nie zrozumiale .Jaka funkcje chcesz realizować na tym wyłączniku.
  • Poziom 15  
    Potrzebuje to jak pisałem do wózka widłowego
    W nim wentylator chodzi non stop
    Oryginalnie było tak ze im cieplejszy tym mocniej kreci wentylator
    Zrobione to było na czymś co przypomina b duży opornik z 3 wejściami
    Jednak się to popsuło i im robi się cieplejszy to wentylator przestaje chodzić
    Chciałbym mieć choć 2 biegi załączane progowo lub płynną regulacje obrotów.
  • spec od auto-elektro
    Proponuje wykorzystać schemat elektronicznego termostatu akwariowego, układ zawiera jesten scalaczek, jeden tranzystor i przekaźnik.
  • Poziom 27  
    Jesli chcesz miec regulacje plynna to nalezy wykonac termostat na u741 , a jako czujnik temperatury uzyc diode krzemowa i wyjscie tego ukladu podlaczyc do regulacji predkosci wentylatora .Nalezy uzyc tranzystor szeregowy odpowiedniej mocy do wentylatora lub zastosowac uklad dzielnika, ktory to bedzie zalanczal przekazniki w zaleznosci od temperatury .
  • Poziom 38  
    Najprostrzym sposobem czujnik z chłodnicy od np.Audi jest dwustopniowy i opornik do tego i masz dwa biegi ok.93 stopnie pierwszy i ok.98 drugi.