Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skylab - długość kabla antenowego

07 Maj 2008 08:24 2981 12
  • Poziom 13  
    Witam. Szanowny Panie moderatorze wiem że temat długości kabla antenowego była poruszana nie raz i niechciałbym Pana denerwowac. Po ostatniej Pana odpowiedzi postanowiłem kupic antenę Skylab. Proszę tylko o odpowiedź o ile długośc ma znaczenie jak to się oblicza żeby to można dobrze zestroic. Jestem początkujący w tej dziedzinie. Moc pozdrowień z miasta Zgorzelec przesyła michał.[/code]

Moderowany przez c2h5oh:

Pytania do moderatora (którego kolega ma na myśli -nie wiadomo ) wysyła się poprzez PW. Forum nie jest miejscem na prywatną korespondencję.
    Na podstawie punktu 14 i 16 regulaminu, temat zamykam.
    Jeżeli Kolega nie potrafi zrozumieć tego, co jest napisane w temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic820008.html
    to proszę założyć temat w dziale "Początkujący Nauka" i tam zdobyć podstawową wiedzę z tego zakresu.

• Poziom 16  
    Generalnie to długość powinna wynosić (½λ × a) × b
    Gdzie "a" to współczynnik skrócenia w przewodzie, "b" to potrzebna wielokrotność tego odcinka. Współczynnik skrócenia łatwo znaleść na stronach sprzedawców takich przewodów. Najczęściej to 0.66 dla przewodu cienkiego. Jeżeli nawet przypadkowo dobierzesz długość przewodu to i tak nie będzie to miało większego wpływu na zasięg twojego zestawu. Ważne jest aby przewód miał standard 50Ω
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Długośc przewodu zasilającego jest bardzo ważna. Ma go starczyć od radia do anteny.
    Koliber-Kraków napisał:
    Generalnie to długość powinna wynosić (½λ × a) × b
    Gdzie "a" to współczynnik skrócenia w przewodzie, "b" to potrzebna wielokrotność tego odcinka.
    Za takie brednie powinno dawać się odpoczynek od pisania. Michał
  • Poziom 16