Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Parownik + Bingo M i aktutator - jak prawidłowo ma działać..

BANANvanDYK 08 Maj 2008 13:03 3276 2
  • #1 08 Maj 2008 13:03
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Witam.
    W samochodzie brata jest instalacja gazowa, którą nijak da się ustawić. Była zakładana w małym zakładzie, a następnie z powodu złej pracy i dużego spalania wielokrotnie naprawiana (poprawiana) w kilku innych zakładach.
    Bardzo dziwi mnie reakcja silnika krokowego (aktutatora) na otwarcie przepustnicy. Normalnie PWA jest ustawione na 80. Na obrotach biegu jałowego sonda lambda i aktutator pracują prawidłowo (uboga/bogata). Jeśli otworzy się przepustnicę aby silnik miał 2000 RPM - sonda lambda pracuje, ale silnik krokowy otworzy się na np. 110. Gdy zwiększy się do 3000 RPM to silnik krokowy otworzy się do końca, na pozycję 120 (+40) a sonda lambda pokazuje ubogą mieszankę. Gdy szybko otwiera się przepustnicę z wolnych obrotów to silnik się dusi przez sekundę, trzeba powoli otwierać przepustnicę. Przy nauce (adaptacji) PWA zostanie utawione na maxa.
    Jednak najbardziej dziwi mnie, czemu silnik krokowy musi się otwierać tak mocno aby zaspokoić potrzeby silnika. Parownik jest firmy Elpigaz, podciśnieniowy.
    Moje pytania:
    1. Czy to jest spowodowane nieprawidłowym parownikiem?
    2. Czy tak ma pracować normalna instalacja gazowa, czy silnik krokowy ma się otwierać w zależności od sygnału sondy lambda?
    3. Jak można jeszcze poprawić tą instalacę gazową, aby silnik pracował jak najlepiej (duża moc oraz małe zużycie paliwa - oczywiście w zależności od jazdy)?
    4. Czy można włączyć tryb autoadaptacji (wyłączyć ustawianie wartości PWA)?

    Proszę jednak aby wypowiadali się profesjonaliści, a nie "fahofcy" z małych zakładów. Proszę tylko nie wyjaśniać, że nie potrafię obsługiwać program do konfiguracji sterownika.

    0 2
  • #2 08 Maj 2008 13:09
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Prawdopodobnie masz źle wyregulowany reduktor i stąd zbyt mała jego wydajność. Mówi o tym odczyt z sody lambda, który każe sterownikowi otwierać zawór krokowy na maksimum, choć i tak nie przynosi to efektu. Przeprowadź regulację głównej membrany w reduktorze. Zakładam oczywiście, że wcześniej wykluczyłeś wszelkie nieszczelności w układzie dolotowym, które tak samo zubożają mieszankę i powodują takie same zachowanie układu.

    0
  • #3 10 Maj 2008 13:45
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Instalacja gazowa jest szczelna.
    Dokładnie nie sprawdzałem jaki to model parownika, po zdjęciach mogę powiedzieć że to jest chyba Elpigaz Vega. Ma dwie regulacje, jedna śruba jest radełkowana, druga jest sześciokątna. Widziałem gdzieś na forum opis regulacji, tylko nie mogłem zrozumieć która śruba jest od czego. Może ktoś opisać regulację tego parownika? Dodam że nie znam się na instalacjach gazowych, nie chcę niczego zepsuć a również pojazd nie będzie regulowany z zakładach, w których się na tym nie znają...
    Jeszcze jedno ważne pytanie - czy po tej regulacji silnik będzie dużo więcej palił? Obecnie pracuje na ubogiej mieszance i spala ponad 10l/100km, silnik 1.9 8V.

    0