Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[motorower] piaggio zip 50 nie ma iskry

08 Maj 2008 22:43 11199 9
  • Poziom 10  
    Witam! otóż mam problem ze skuterem. nie ma iskry. najpierw byla mala, a teraz nie ma wcale. przewody sprawdzone, wszystkie dobre. czy to moze byc wina cewki?

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    impulsator, cewka albo moduł
    najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
  • Poziom 10  
    hmm.. cewka i moduł to nie jest to samo? a gdzie jest impulsator? sory za takie pytanie ale nie mam pojecia. a czy mozna to jakos sprawdzic czy moduł padniety? ew. slyszalem ze od jawy jest podobny moduł. a czy w innych skuterach tez? jesli ma takie same wejscia to znaczy ze mozna wyprobowac?
  • Poziom 10  
    Kolego cewka to bardzo rzadko pada,można ją sprawdzić miernikiem na przewodzenie diody. Impulsator jest obok koła magnesowego,ponieważ te dwa elementy współpracują ze sobą. moduł jest na ramie zamontowany,w jednym miejscu jest wszystko. do tych skuterów to z tego co wiem to układ zapłonowy jest taki sam. ewentualni możesz z innego piaggio wzionść i sprawdzić.
  • Poziom 10  
    wątpie ze znajde piaggio tutaj ;] wkoncu cewka i moduł to to samo? bo sie nie moge doczytac z tej wypowiedzi. w sklepach czy wpisze cewka czy moduł. to wyskakuje mi to samo czerwone prostokątne pudełeczko.
  • Poziom 21  
    Moduł zapłonowy i cewka zapłonowa to dwie różne rzeczy.
  • Poziom 10  
    http://
    w aukcji jest napisane cewka - modół, wiec jakb y nie patrzec to jedno i to samo?? no chyba ze sie myle to dajcie jakies inne linki.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony - chyma. Jeden z nich to masa, drugi masa podawana przy wyłączeniu stacyjki(gaszenie) trzeci to razem zasilanie i impuls. W czasie kręcenia rozrusznikiem na tym trzecim -chyba czerwonym - powinno się pojawić napięcie kilkadziesiąt volt. Odłącz stacyjkę z kostki i sprawdz za pomocą kopaka czy jest iskra - wykluczysz uszkodzenie stacyjki.
    Ale na 99% padł cewkomoduł
  • Poziom 10  
    jak patrzylem opór chyba to bylo ok 1 ohma. no ale zobacze jeszcze przy odpalaniu. hmm, ale jak to zobaczyc? zamiast swiecy wlozyc kabelek tam? a drugi do masy jakiejś? czy ten kabel bez podlaczonej cewki sprawdzac? i wtedy do masy i do kabla?
  • Poziom 41  
    Przepisz kolego powyższy post jeszcze raz, ale tym razem tak coby ktoś poza tobą zrozumiał... Co znaczy " zamiast świecy włożyć kabelek tam?" Tam znaczy gdzie - w wydech czy może zamiast kluczyka w stacyjkę??? Myśl wolniej, pisz szybciej to i posty będą logiczne/