Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brzękanie wentylacji na 1 i 2 biegu w Renault Clio III

thenightman 09 Maj 2008 09:33 8164 18
  • #1 09 Maj 2008 09:33
    thenightman
    Poziom 9  

    Od około miesiąca pojawiają się ciche dźwięki podczas pracy wentylacji na 1 i 2 biegu. Nie ma znaczenia, czy nadmuch jest zimny czy gorący. Dźwięk przypomina brzęczenie monet, jest cichy, ale słyszalny. Występuje czasami, najczęściej, kiedy wentylacja podmucha już kilkanaście minut. Oprócz tego prędkości nawiewu OK. Czy tak ma być? A jeśli nie - to co to może być i co z tym zrobić?

    0 18
  • #2 09 Maj 2008 15:59
    Autospec666
    Poziom 10  

    Często do wlotu powietrza od przewodów do wentylacji wpadają liście i inne śmieci...w pierwszej kolejności sprawdź to...

    2
  • #3 09 Maj 2008 22:30
    thenightman
    Poziom 9  

    Wszystko pięknie, tylko (proszę się nie śmiać) gdzie są te wloty powietrza? Jak je zlokalizować? Jak się do nich dostać? I jak wyczyścić niczego przy okazji nie psując? Ratunku! Proszę o szczegółowe porady.

    0
  • #4 09 Maj 2008 22:45
    cyruss
    Poziom 30  

    Powód może być też inny. Niedopracowany regulator obrotów silnika wykonany na zasadzie PWM. Zimny jest cichy, po nagrzaniu regulatora silnik i regulator wydają dźwięk w rodzaju cichego ćwierkania. Spotkałem to wielokrotnie, szczególnie w "polonezach"...

    0
  • #5 10 Maj 2008 18:53
    thenightman
    Poziom 9  

    Co to znaczy "regulator obrotów silnika wykonany na zasadzie PWM"? Co do opisu dźwięku, to trafiłeś w dziesiątkę! To właśnie takie metaliczne ćwierkanie. Szczególnie dobrze słyszalne jest to podczas zatrzymywania wentylatora - brzmi wtedy jak zacieranie się wiatraka. A teraz najważniejsze pytanie: co z tym zrobić, żeby było tak, jak wcześniej, czyli cicho? I o czym to ćwierkanie świadczy: można coś na to poradzić? Przesmarować? Wymienić wentylator czy coś jeszcze - co? Czy trzeba się z tym pogodzić? Bo szczerze mówiąc dźwięk stał się głośniejszy i jak na początku tylko drażnił, tak teraz zaczyna mnie niepokoić :(

    0
  • #6 10 Maj 2008 19:01
    Tony J.
    Poziom 20  

    powlatywało cos do srodka i gra po turbince.

    0
  • #7 10 Maj 2008 22:15
    cyruss
    Poziom 30  

    PWM = Pulse Width Modulation = modulacja szerokości impulsów ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Pulse_Width_Modulation ). To taki sposób regulacji w obwodzie prądu stałego, ma tę zaletę że straty mocy (grzanie) w regulatorze są minimalne. Ja z tym nic nie robiłem bo musiałbym przerabiać oryginalny regulator. W przypadkach o których pisałem częstotliwość "ćwierkań" jest mała, mniejsza niż obroty wentylatora i występuje tylko na pierwszym a czasem i drugim stopniu regulaji (najmniejsze obroty).
    Może być to też objaw zacierania łożyska w wentylatorze (częstotliwość równa obrotom) lub jakiś śmieć obijający sie o wentylator (częstotliwość tyle razy większa od obrotów ile łopat ma wentylator).
    Na odległość nie da się tego ze 100% pewnością ustalić.

    0
  • #8 11 Maj 2008 18:55
    thenightman
    Poziom 9  

    Jestem skłonny przychylić się do wersji o uszkodzeniu (zacieraniu się) łożyska wentylatora lub śmieciach w jego okolicach. Pytanie teraz: gdzie znajduje się wlot powietrza do dmuchawy i jak się dostać do wentylatora w Clio III? Proszę o szczegółową instrukcję postępowania, jak dostać się do sprawcy problemów?

    0
  • #9 12 Maj 2008 00:03
    Autospec666
    Poziom 10  

    Na masce większości autek znajduje się kratka wlotu powietrza. Pod nią jest wlot lub wloty powietrza do dmuchawy.Najlepiej włącz wtedy dmuchawę i przyłóż ucho do tych otworów...jeżeli to ćwierkanie będzie pochodziło z wnętrza to czeka Cię rozbieranie całej deski...fajna robota...heh

    0
  • #10 12 Maj 2008 08:36
    Tony J.
    Poziom 20  

    nie trzeba rozbierac deski po co opowiadacie bzdury wentylator jest na podszybiu fajnie sie to robi.

    0
  • Pomocny post
    #11 12 Maj 2008 09:14
    tomus2k
    Poziom 23  

    W clio III jest filtr przeciwpyłkowy więc nic nie powinno się dostać do silnika. Powodem jest często zacierająca się tulejka wentylatora( posmarować WD40) Powodem zacierania tulejki jest zatkany śmieciami wylot wody z podszybia. Jeśli nie usunie się zatoru z śmieci , kolejną awarią będzie zacierający się mechanizm wycieraczek. Nie wspominając o brzydkim zapachu w samochodzie z gnijących liści.
    W związku z tym że nie wiesz nawet gdzie jest wlot powietrza pojedź do serwisu - nie koniecznie renault.

    0
  • #12 12 Maj 2008 09:19
    thenightman
    Poziom 9  

    Czyli rozumiem, że mam zdemontować wycieraczki i zdjąć plastikową osłonkę, która przylega do szyby? Tylko teraz: zakładając wycieraczki z powrotem przykręcić je do oporu czy z jakąś konkretną siłą? Jeśli tak, to z jaką? I czy podszybie w Clio III ma jakieś szczególne zaczepy, które niewprawne ręce mogą łatwo urwać? No i sam wentylator: trudno się do niego dostać czy jest raczej pod wierzchem? Ratunku! Bo jadąc do pracy, jeszcze zimnym autem, mam już nadzieję, że się cholerstwo uciszyło, a wracając, kiedy Renia postoi na słońcu, znowu mam koncert pisków i ćwierkań :(

    0
  • #13 12 Maj 2008 17:22
    milejow
    Poziom 42  

    Wystarczy dokladnie obejrzec plastikowa oslone podszybia,widac jak na dloni dwa kolki mocujace,umieszczone w skrajnych punktach podszybia,obok krawedzi blotnikow.Po zdjeciu podszybia dmuchawe widac bardzo dokladnie,jej mocowanie tez.Najpierw zdemontuj podszybie a potem pytaj jesli nie wiesz.Jesli clio jest bez klimy to nie ma filtra kabinowego

    0
  • #14 20 Maj 2008 18:45
    thenightman
    Poziom 9  

    Pojechałem dziś do ASO Renault'a. Przedstawiłem problem z ćwierkającym nawiewem. Auto zostało przyjęte do serwisu, a po pół godzinie wróciło z diagnozą, że WSZYSTKIE CLIO TAK MAJĄ. A że auto jest jeszcze młode (przebieg niecałe 5 000 km.), usłyszałem, że wentylator ma się dotrzeć i uleżeć. Ponieważ niedowiarek ze mnie, zasięgnąłem opinii polecanego przez znajomych elektryka samochodowego. Jego tłumaczenie było niemal identyczne z wyjaśnieniami, których udzielił kolega "tomus2k" - zacierające się łożysko wentylatora w dmuchawie. Dlatego też moje, kolejne, pytanie w tym temacie do Was: Czy rzeczywiście nasilający się z czasem metaliczny dźwięk podczas pracy wentylatora jest normalny? Czy też tylko serwis nie wpadł na przyczynę, która dla innych jest oczywista? Jeżeli jakiś własciciel Clio III miał (lub nie miał) podobne problemy, proszę o odzew. Pomocy! Bo marzy mi się, że następna wizyta w ASO, na które jestem skazany z uwagi na to, że auto jest jeszcze na gwarancji, rozwiąże ten problem...

    0
  • #15 20 Maj 2008 21:30
    milejow
    Poziom 42  

    Jesli jest jeszcze na gwarancji,to grzecznie popros zeby ci zademonstrowali w nowym clio to,co jak twierdza,maja wszystkie clio.Jesli nie bedzie mialo,powiedz,ze chcesz,aby twoje tez tego nie mialo.Z tymi kretami trzeba krotko i stanowczo

    0
  • #16 21 Maj 2008 09:17
    thenightman
    Poziom 9  

    Masz 100% racji! Do ASO jestem tak negatywnie nastawiony, że już gorzej się nie da. Poprzednie moje auto (Peugeot 206) ASO zamiast naprawiać - psuło. Ale sprawa najistotniejsza: mój apel do właścicieli Clio III. Czy u Was też występowały (lub nie) takie problemy z wentylacją?

    0
  • #17 22 Maj 2008 11:53
    Kursaxx
    Poziom 15  

    Kolego oni na bank widza w aso co sie dzieje z tym :) tylko masz gwarancje i za to nie zapłacisz , tylko gwarant wiec chcą zbyć klijenta . Wyżej napisano prawidłowo udaj sie do serwisu wejdź na salon i niech zaprezentuja Ci prace nawiewu w nowym aucie :)



    A z drugiej strony masz auto na gwarancji i wydaje mi sie ze nie powinieneś sam tam nic rozbierac:)

    0
  • #18 23 Maj 2008 10:58
    thenightman
    Poziom 9  

    Wszystko się zgadza, ASO bardziej namęczy się nad zbyciem klienta, niż nad naprawą... To też prawda, że skoro jest gwarancja, to nie ja powinienem przejmować się usunięciem usterki. Tylko w całym tym pięknym obrazku przeszkadzają moje poprzednie doświadczenia z serwisami gwarancyjnymi. Tak, jak wspominałem, dzięki ASO Peugeota musiałem sprzedać nowe auto! Brakuje mi już cierpliwości, a na widok spec-komanda z ASO ręce same szukają baseball'a ;)

    0
  • #19 04 Cze 2008 15:12
    thenightman
    Poziom 9  

    Wróciłem właśnie z ASO. Wymienili cały moduł wentylatora :) Dostęp do niego w Clio III jest od strony schowka. Po demontażu ozdobnej listwy na desce jest dostęp do śrub mocujących schowek. Wyjmuje się całość i wiatrak jest jak na dłoni. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i próby pomocy. Wreszcie mam ciszę w aucie :)

    2