Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

projekt instalacji Car Audio w BMW 635csi by MattUK

MattUK 09 May 2008 15:22 6202 53
Computer Controls
  • #1
    MattUK
    Level 10  
    Projekt ten jest całkowicie moim pomysłem i jest moim 1 projektem, jako że kupiłem piękne BMW 635CSi z nagłośnieniem w środku że lepiej nie włączac , postanowiłem nabyc wiedzę potrzebną mi do zmiany tego faktu, moim założeniem jest dosc extremalna zmiana orginalnej instalacji na taką która mnie zadowoli. Zacznijmy od tyłu... hehe, jako że moja bmka ma z tyłu piękne skórzane pody na głośniki, które mieszczą 6"x9",a w których teraz są piękne 20 letnie papierówki, to po dokładnym wzmocnieniu usztywnieniu i wygłuszeniu zamierzam umiescic w tych otworach rury(niestety konieczne bedzie wycięcie dziur w blasze, ale moje podejscie do tego auta jest troche inne niż kolekconerów, więc to nie będą jedyne dziury w tej instalacji... jednak postaram sie zachowac jak najwięcej z oryginału... hehe
    Rury te jak sie pewnie wszyscy juz domyślają będą odpowiedzialne za doprowadzenie BASSu z naprawde szczelnego i duzego bagażnika który metalowa wygłuszona ściana odziela od wnętrza auta, w samym bagażniku w podłodze po lewej stronie od strony zderzaka/błotnika, znajduje się koło zapasowe i niech tam zostanie, jako że bagażnik dla mnie to ważna rzecz, a moja pani na wakacje zabiera sporo stuffu, zamierzam wygłuszyc go bardzo dokładnie łącznie z klapą, rejestracją i co tylko da sie oblepic http://www.dynamat.com/products_car_audio_trunk_kit.html
    a w środku zakotwiczyc(z możliwością szybkiego demontażu) subwoofer Lanzar Max12 w skrzyni z mdf 28mm 45litrów , słyszałem że jest szybki i odpowiedni do muzyki technicznej, czytaj łuup, łuuup, łuuup.., a może coś z PB? help...

    do tylnej wzmocnionej i wygłuszonej ściany bagażnika, suficie bagażnika lub pod tylną kanapą, zmierzam przykręcic wzmiacniacz Alpine MRV-F 353 lub Alpine V12 MRV-F345 lub cos używanego z uDimension, który będzie obsługiwał 2+1. i zmieniarke mp3 gdzieś w bagażniku(pod ręką) jeszcze niewiem jaką.. na 6 płyt propozycja? help
    przechodząc na przód musimy zatrzymac się na drzwiach, jako że jest to wersja highline i drzwi pokryte są piękną czarną skórą i niema w nich miejsca na głosniki, to orginał idzie pod pierzyne.. a na jej miejsce po dokładnym wygłuszeniu drzwi Dynamatem http://www.dynamat.com/products_car_audio_door_kit.html
    dorobie z cienkiego 10mm MDFu płyte na wzór zdjetej tapicerki, którą to przykręce do drzwi milionem śrub i w płycie tej zrobie piękne wulkaniczne gniazdo (all pokryje skórą lub ekologiczną...) dla Hertza DSK165 lub PB L-6C i tu nasuwa się pytanie, do muzyki której słucham, trance, house, electro... jaki głośnik w drzwi? wiele przemawia własnie za PB L-6C, a moze cos lepszego w tej cenie? ale czy nie warto było by połączyc rytmicznego mocnego Lanzara z ostrym hertzem? niewiem, nieznam sie, nie słyszałem...
    a 2 sprawa to czy mocny sub PB i mocny bass z PB L-6C nie zabiją mnie w środku...

    jednostka sterującą ma byc kamelon, ma sie nie wyrózniac z klasycznej deski bmw z 1988r.
    np sony cdx-m800 co o niej myslicie, podoła? a może jakieś inne radio cameleonowate? help

    do tego kondensator, new acu, pożądne kable, grubsze niż ustawa przewiduje bo może kiedyś całkiem zwariuje i dorzuce buni pare dodatkowych db

    do tego zamierzam wygłuszyc wszystko w środku za pomocą Dynamat, czy czegoś podobnej jakosci... łącznie z dachem! ale to dopiero po zimowym malowaniu...

    będe wdzięczny za wszelkie wskazówki... chciałbym na to wydac ok 2500+-2500zł.., wiem że nie wiele,ale wiecej nie chce wydac, tzn na sam sprzęt bo wygłuszenie, kable itd zrobię we własnym zakresie a mam na to troche czasu bo instalacje sprzętu planuje na początek sierpnia...

    myślę o jeszcze jednym bandyckim planie... wsatwic buni orginalną bawarie i podłączyc ją pod głośniki(jakieś małe nowe) które obecnie kryją się pod nogami koło nadkoli przednich, a do wzmaka podłączyc mp3, mała, ukrytą gdzieś sprytnie, np, przy elektryce przedniego fotela...
    ma to kilka +szyby całe, 0 zainteresowania sprzętem... a słychac to z daleka... i jak sie ludzie miło będą dziwili, "jak to kiedyś pożądne radia robili"... są mp3 z pilotem?
    (jak już włącze set np. Paul Oakenfolda, to zwykle trwa 70min zanim zmieni się kawałek, więc radiem kręcic nie musze, problem z szybką regulacją głośnosci w razie potrzeby, więc przydał by się pilot...lub jakieś inne zmyślne rozwiązanie, czy to realne?

    no ale i -... jakosc, ale myśle że przy takiej konfiguracji i gatunku muzyki jakego słucham powinno nawet ładnie zagrac...

    co myślicie o tym "planie"? przyjmę krytyke na klate, bo jestem zielony w tym temacie i może brednie napisałem... więc mnie poprawcie!!
    dzięki, pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Computer Controls
  • #2
    dominfight
    Level 17  
    piszesz... ze chcesz zeby slychac Cie bylo z daleka... a w moim odczuciu CAR audio ma służyć do nagłośnienia samochodu z jak najlepszą jakością... tak więć wolisz kupic sub 1000watowy z H***** jakoscia czy 100 watowy high endowy woofer... jezeli chcesz robic dyskoteke w centrum to BMW jest najlepszym autem ze wzgledu na obfity bagaznik...
    Hertze maja słabe tweetery... ja osobiscie bym inaczej urzadzil wystrój adio w bmw, a mianowicie zrobilbym system na wzor car audio w samochodach z XXI wieku... tyle tylko ze w drzwiach musialo by byc wiecej miejsca... np... na 165mm midbass o miekkim brzmieniu i mniejszy midbass o bardziej technicznym brzmieniu, tyle tylko ze 2 glosniki musialy by byc skomponowane wzgledem siebie bardzo dobrze... gwizdki niech zrobia scene w slupkach, do tyłu do drzwi 165 a piszczki w slupkach... wygluszenie auta to podstawa i czym wiecej tym lepiej... a woofer to kwestia gustu, bo ja wole wydac kase na glosniki do kabiny niz na suba i wzmacniacz.... i uwazam ze sub jest tylko na pokaz do "dudnienia" bo jak odkrecisz na full sprzet to wytrzymasz moze 10 minut... a bez suba mozna sie cieszyc jazda i naglosnieniem bez zbednego bolu uszy ( i czegokolwiek innego hehe )...
    sorry za pisownie jak sa bledy, ale nie chce mis ie sprawdzac czy jakies sa
    Popraw proszę błędy. Post raportowano i słusznie bo na prawdę ciężko się to czyta. [Sylwek]
  • #3
    MattUK
    Level 10  
    nie nie nie... żadnej dyskoteki ani w środku ani na zewnątrz! nigdzie nie napisałem że chce tak słuchac muzy, ale dobrze miec zapas...
    pozatym bmw 635csi kolego jest 2 drzwiowy, czyli głośniki z tyłu w drzwiach raczej odpadaja...:D 2sprawa że miejsca pod nogami za bardzo nie ma, więc zmiesci się jeden głośnik, co do istalacji z 21wieku w aucie z 88roku to ciekawy pomysł, ale ja chyba jednak wole troche skromniej... myśle ze 2.1 wystarczy w tym aucie, bo jak nie to niewiem gdzie tam jeszcze można by upchnąc jakieś głośniki... moze tylko pod tylną kanapą, a to raczej niema sensu...
    czas pokaże, dzięki za rade...
  • #4
    BlueSystem
    Level 28  
    dominifight ale bzdury piszesz ;P no ale cuż bywa.

    MattUK napewno zostań przy 2+1, co do drzwi to mi sie nie podoba ten pomysl, nie lepiej w orginalnej tapicerce drzwi zrobić dziurę na glosniki i wsadzic je na dystansie ? Napewno bedzie lepiej wygladalo, a gralo tez pieknie jak dobrze wygluszysz. No i inna sprawa to ze chcesz wygluszac caly samochod, wydasz na to kupe kasy, a sprzęt taki budzetowy ? L-6c mogą zostać, ale Sub i wzmak to lepiej zmień jak najszybciej. Mowisz ze szybka muzyka to proponuje 2x10'' a nie 12''. jak cos to pozniej napisze wiecej, pozdrawiam, i daj fotki twojego cuda ;)
  • #5
    freex
    Level 10  
    dominfight...takich rad to ty nie dawaj...glosniki z tylu...ZDECYDOWANIE NIE!!

    MattUK: mysle ze w 635 pod nogami spokojnie zmieszcza sie 16 lub nawet 18 (mds06) co zrobi juz maly przeciag z przodu. u mnie w 540iM kombi e34 spokojnie weszly signaty h16...i robia naprawde dobra robote...nawet nie potrzeba subwoofera...ale co z tego..juz do mnie idzie mds08 i robie skrzynie br 20l :)

    kiedys w sedanie 535i mialem zrobiona skrzynie zamknieta z glosnikiem 20cm na ukosnej scianie skierowanym do kabiny (przez otwierane na srodku oparcie z workiem na narty) i spelnialo to swoja funkcje wprost doskonale...basu nie bylo w bagazniku tylko w aucie..a o to chodzi...nie bylo dudnienia ani przeciagania, po prostu idealny basik...teraz polecam do takiej zabudowy MDS08 z Intertechnika :)

    czyli podsumowujac...przod signat h16 + t3 + ew zwrotki..mozna dokupic pozniej a tyl IT MDS08 w skrzyni zamknietej lub jest chcesz wiecej basu to BR (bedzie problem ze zrobieniem takiej..dlugi BR) i bedzie super jakosciowo zestaw!

    pozdr.
  • Computer Controls
  • #6
    dominfight
    Level 17  
    BlueSystem wrote:
    dominifight ale bzdury piszesz ;P no ale cuż bywa.


    pisze to co uslyszalem w car audio shopie... znajomy zrobil w bmw e39 dokladnie taka instalacje jak napisalem... i bardzo fajnie gra...


    co do tylnych drzwi to faktycznie teraz widze ze nie ma z tylu... ale dla mnie jak najbardziej trzeba umiescic jakis zestaw do tyłu...
  • #7
    BlueSystem
    Level 28  
    Do tylu nie wrzuca sie glosnikow, psują scene. ale zawsze znajdzie sie ktos komu sie to spodoba, dlatego o gustach sie nie dyskutuje. IT bardzo fajny by był do tego tak jak kolega wyzej napisal, wsadzisz takie 2 i masz za******y efekt ;)
  • #8
    dominfight
    Level 17  
    freex wrote:
    dominfight...takich rad to ty nie dawaj...glosniki z tylu...ZDECYDOWANIE NIE!!

    pozdr.


    tak masz racje wszystkie koncerny samochodowe ktore montuja glosniki z tylu sa poje**** i nie maja pojecia o tym...
    BOSE HARMAN KARDON BANG&OLUFSEN
    to bardzo zle systemy... haha
    skoro bas mozna dostarczyc z midwooferow to po co sub ?
    tzn prawda ze kazde z fabrycznych systemow maja suby... ale sluchalem i bez niego... gra bardzo fajnie...
  • #9
    freex
    Level 10  
    dominfight wrote:

    tak masz racje wszystkie koncerny samochodowe ktore montuja glosniki z tylu sa poje**** i nie maja pojecia o tym...
    BOSE HARMAN KARDON BANG&OLUFSEN
    to bardzo zle systemy... haha
    skoro bas mozna dostarczyc z midwooferow to po co sub ?
    tzn prawda ze kazde z fabrycznych systemow maja suby... ale sluchalem i bez niego... gra bardzo fajnie...


    no...niestety...masowka jest do d...!!!! ja nie slyszlam jeszcze dobrze grajacego fabrycznie montowanego systemu ani bose, ani harman kardon ani zadnego innego..infinity w amerykancach to porazka na MAXA!! bas buczy, srednich nie ma wogole a sopran tylko skrzeczy!!...po prostu tragedia!

    co do suba...jak najbardziej lepiej bez...ale wtedy trzeba sporo przerobek albo super zestaw przedni aby uzyskac niskie czestotliwosci z przodu...subwoofer to takie lepsze zlo...odpowiednio zaaplikowany i wyregulowany sprawdza sie bardzo dobrze.

    Pozdr.
  • #10
    dominfight
    Level 17  
    no i o to mi chodzilo... zeby zrobic super system w kabinie bez suba... ale pewnie 2500zl by nie wystarczylo... duzo zalezy od tego jakie kto ma ucho... ja wole mniej basu niz mnostwo dostarczonego z subufera ktory dudni a jest to nieprzyjemne dla ucha... co do niskich czestotliwosci... to widzialem jak koles zrobil suba w schowku od strony pasazera fajnie wygluszyl, zamocowal BS wyprowadzil w nogi... ale nie wydaje mi sie zeby scena byla wtedy dobra hehe
  • #11
    VVisnia
    Level 23  
    kolego dominfight, chciałbym Cię poinformować, że suby nie są tylko na pokaz, a wszystkiego zastąpić systemem się nie da. A że Cię głowa od nich boli, to może jednak marnie je dobierałeś.

    Subwoofer przenosi dźwięki o niskich częstotliwościach, do tego ma służyć. A system w drzwiach do najniższych, w większości przypadków, po prostu się nie nadaje. To, że producent napisze, że system przenosi np. od 35 Hz (bez podania z jakim spadkiem dB), to nie znaczy, że ten głośnik wiernie te częstotliwości przenosi. Dlatego ktoś te wielkie głośniki basowe właśnie nazwał kiedyś subwoofer. SUB. Bo do tego służą.

    A co do większych głośników w drzwiach niż 16stki, również odradzam. Nie bez powodu jest to najpopularniejszy rozmiar głośnika montowany w drzwiach (zresztą wystarczy porównać ilość ofert gotowych systemów 2 i 3 drożnych przy tym rozmiarze względem wyższych). Chodzi o idealny kompromis pomiędzy miękkością basu, a jego precyzją. Tak więc zdecydowanie 16.

    pzdr
  • #12
    MattUK
    Level 10  
    Panowie dzięki za zainteresowanie tematem... podjarałem się troche i ...chce się wziąsc jak najszybciej za robote, mam na to czas w pracy codziennie ok 8h nic nie robie więc moge dłubac przy aucie, też mi się tak wydaje że troche przekombinwałem z tym dorabianiem całego boczku, myśle że rozbiore orginalne boczki i zostawie górną częsc która dochodzi do kokpitu a jako dół dorobie panel, chyba będzie łatwiej i stabilniej dla głośnika i zdecydwałem się na 16 ale jakie, panowie jakie? do 1500zł za komplet. z godzine temu udało mi się kupic na ebayu tak z 500 taniej niż w PL komplet mat Dynamat na drzwi i bagażnik, zostaję przy 2.1, nie podoba mi się pomysł z głośnikami w podach...mimo że są piękne (foto), tylko że może byc mocniej... tzn, dzis o 18 jade obejrzec Kickera uzywke 1500W, 2mce, za 80Ł i do tego amp rockforda 1600W, za 90Ł:D więc jeśli sprzęt rzeczywiście będzie w extra stanie i z rachunkami jak powiedział własciciel to go wezme(jak mógłbym nie wziąsc) na tył i zabuduje we wnęce bagażnika, na jakies 70l. Co Wy na to?
    co do tego na przód? mam za 150Ł to wzięcia Audisona LRx 2.4, brac do 16 na przodzie? dzięki...

    moja duma bmw 635csi 1988 highline m-pakiet individual 150000km przebiegu stan jak widac...
    projekt instalacji Car Audio w BMW 635csi by MattUK

    projekt instalacji Car Audio w BMW 635csi by MattUK

    projekt instalacji Car Audio w BMW 635csi by MattUK

    projekt instalacji Car Audio w BMW 635csi by MattUK
    przepraszam za jakosc zdjec ale robione w mega słońcu przed 2minutami... mamy tu 26'C w cieniu... a ja siedze w słońcu... masakra
    co myślicie o takim radiu ALPINE CDA 9812 RB nada się?
    pozdrowienia z UK i dzięki za cenne rady...
  • #13
    crazy_88
    Level 42  
    Witam mam takie radio i jak dla mnie jest wypasione więc mogę ci polecić dźwięk bardzo fajny troche gra ostro górę ale da się to zredukować.
  • #14
    dominfight
    Level 17  
    wiem ze suby nie sa na pokaz... a najlepszym rozwiazanie jest zabudowa woofera w kole zapasowym... wtedy bedzie jak z fabryki hehe... no ale wlasciciel ww 635 chce je zostawic...
  • #15
    tplewa
    Level 39  
    Z Dynamatem to uwazaj :) bo widze ze troche zle liczysz. I w PL widzialem na alledrogo za jakies 670zl dynamat xtreme bulk pack.
    Jednak door kit to ci na drzwi nie starczy :) Prawde mowiac jak chcesz dobrze zrobic takie BMW to licz z 4 paczki bulk pack-a lekko :)

    Drzwi mozna spokojnie zrobic Dynamatem - reszte np. STP.
    Co do tych rur to bym sie tez dobrze zastanowil, moze sie okazac ze
    beda powstawac rezonansy, gwizdy i inne cuda. BMW to dosc trudne auto do naglosnienia, ale te rury to nie jest chyba dobry kierunek...

    Generalnie szukaj suba do zamknietej o szybkiej odpowiedzi impulsowej, BR zrobi ci w tym szczelnym bagarzniku tylko "kociol" ktorego trudno sie slucha.
    Bass poprostu nie bedzie mial sie gdzie "wybrzmiec".

    Suba owszem mozna zabudowac w kole i nie trzeba tego kola wywalac, wystarczy lekko podniesc podloge. Do tego mozna pomyslec o znalezieniu
    dojazdowki co jeszcze uprosci sprawe.

    dominfight:

    Ale wiekszych bzdur to nie widzialem :) mowisz np. o BANG&OLUFSEN ktorego zapewne nigdy nie slyszales, moze gdzies zdjecia na necie widziales. Takie systemy maja racje bytu jednak to nie jest tak ze sie pakuje 4 glosniki i ok. Jest tam sterta elektroniki na bardzo wysokim poziomie (procesory), do tego odpowiednio dobrane glosniki. W takich projektach zwraca sie uwage na wszelkie aspekty (przesuniecia fazowe, opoznienia, charakterystyke promieniowania glosnikow) itd.
    Generalnie sa to ogromne sumy i kupa czasu poswiecona na zaprojektowanie i wykonanie systemu.

    W kwotach o jakich mowimy trudno zrobic dobry system odseperowany na przodzie, a co dopiero wiecej glosnikow.

    Ludzie inwestuja po kilkadziesiat tysiecy w glosniki aby zoptymalizowac scene i nie zawsze sie to udaje. A ty tutaj takimi tekstami jedziesz...
  • #16
    twister4
    Level 14  
    hmm lubie muze w dobrej jakosci ale jak chce sobie posluchac takiej muzy to moge w domu ... a w samochodzie lubie jak budą mi rusza a z basu(dbrego basu) nie moge utrzymac rąk na kierownicy bo to lubie.a napewno w domu tego nie zrobie :] wiec bez suba sie nie obejdzie :] .. wiec kazdy woli co innego :]
  • #17
    tplewa
    Level 39  
    twister4 wrote:
    hmm lubie muze w dobrej jakosci ale jak chce sobie posluchac takiej muzy to moge w domu ... a w samochodzie lubie jak budą mi rusza a z basu(dbrego basu) nie moge utrzymac rąk na kierownicy bo to lubie.a napewno w domu tego nie zrobie :] wiec bez suba sie nie obejdzie :] .. wiec kazdy woli co innego :]


    to niedlugo bedziesz mogl sprzedac sprzet z domu, bo przy takim sluchaniu niewatpliwie przestaniesz slyszec polowe pasma - na skutek uszkodzenia sluchu...
  • #18
    twister4
    Level 14  
    tplewa wrote:

    to niedlugo bedziesz mogl sprzedac sprzet z domu, bo przy takim sluchaniu niewatpliwie przestaniesz slyszec polowe pasma - na skutek uszkodzenia sluchu...


    od basu nie mozna ogluchnac .. a ja nie lubie glosno tylko mocny niski bass

    a tak swoją droga skoro taka nagonka na sbwoofery, wiec jak chccie uzyskac naprawde niskie czestotliwosci z 16'ek ktore zagraja na przyzwoitej (dla basu) mocy ??
    moze podam maly przyklad ..
    http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF286648-01-01-01.mp3
    to nie jest wcale glosny szybki wałek, przy tym sluchu nie mozna stracic, ale bez suba to nie zagra dobrze nisko w dobrej jakosci z pelną mocą...
  • #19
    tplewa
    Level 39  
    twister4 wrote:
    tplewa wrote:

    to niedlugo bedziesz mogl sprzedac sprzet z domu, bo przy takim sluchaniu niewatpliwie przestaniesz slyszec polowe pasma - na skutek uszkodzenia sluchu...


    od basu nie mozna ogluchnac .. a ja nie lubie glosno tylko mocny niski bass

    a tak swoją droga skoro taka nagonka na sbwoofery, wiec jak chccie uzyskac naprawde niskie czestotliwosci z 16'ek ktore zagraja na przyzwoitej (dla basu) mocy ??
    moze podam maly przyklad ..
    http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF286648-01-01-01.mp3
    to nie jest wcale glosny szybki wałek, przy tym sluchu nie mozna stracic, ale bez suba to nie zagra dobrze nisko w dobrej jakosci z pelną mocą...


    to nie zagra dobrze bo to mp3 :)

    W sumie to nie nagonka na sub-y, bo sub ma byc z tym ze grajacy, a nie robiacy lomot :)
  • #20
    dominfight
    Level 17  
    bang&olufsen slyszalem w s8 i cayenne... i nie mowie zeby zrobic taki sam system... a cos na wzor fabrycznych systemow... piszesz ze gadam bzdury a z palca sobie tego nie wyssalem, tylko od ludzi ktorzy zajmuja sie zabudowa audio... od malych pierdziawek za 500zl do sprzetu za 30tys... i sami powiedzieli ze fabryczny sprzet wart 10tys mozna spokojnie samemu kupic i zamontowac za 1/5 ceny...
  • #21
    BlueSystem
    Level 28  
    A mi ludzi powiedzieli ze krowy dają czekoladowe mleko...
    Lepiej przestan sie upokarzać, nie masz wlasnych doświadczeń, to nie pisz co gdzies uslyszales albo przeczytales, bo tylko wprowadzasz ludzi w błąd.
  • #22
    tplewa
    Level 39  
    dominfight wrote:
    bang&olufsen slyszalem w s8 i cayenne... i nie mowie zeby zrobic taki sam system... a cos na wzor fabrycznych systemow... piszesz ze gadam bzdury a z palca sobie tego nie wyssalem, tylko od ludzi ktorzy zajmuja sie zabudowa audio... od malych pierdziawek za 500zl do sprzetu za 30tys... i sami powiedzieli ze fabryczny sprzet wart 10tys mozna spokojnie samemu kupic i zamontowac za 1/5 ceny...


    na wzor :) oj oj co na ten wzor chcesz zrobic - chyba tylko liczne glosnikow.

    Na wzor Mercedesa jest zrobiony tez F126p bo tez jezdzi :) tylko jazda nim wyglada troche inaczej.

    To ze masz znajomego to malo, jak bys sam mial troche ambicji i probowal zrobic dobry system tylko z zestawem odseperowanym to bys wiedzial o co w tym wszystkim chodzi...

    P.S.

    pierdziawka za 500zl no dobrze to nazwales - w sumie nie znam zakladu ktory zajmuje sie sprzetem za 500zl... bo to chyba bedzie najnizsza linia buszmena :)

    za 10tys to mozesz sobie kupic dwa dobre wzmacniacze (i to nie zawsze) wiec skoncz pi.....
  • #23
    MattUK
    Level 10  
    Panowie może by tak temat subwoofer-za i przeciw?
    a wracając do tematu... zestaw na przód to będą 16, może znajde cos wypaśnego z używek, jako sub mam do wzięcia Kickera 1500 +2 amp rockford fosgate jeden 1500W do suba + 4kanałowy 800W do 16nastek, używane 2mce. mam to do kupienia za 1000pln, brac?
    co myślicie o takim połączeniu... i jak to sie ma do muzyki techniczej?
    czy jednak zostac przy czyms "delikatniejszym"?
    na radio juz się zdecydowałem, będzie to ALPINE CDA 9812 RB, nie pasuje mi to do wnętrza wogóle, ale już zrozumiałem że to ma grac a nie wyglądac...
    dzięki...
  • #24
    tplewa
    Level 39  
    co do 9812 poszukaj moze wersji 9812RR (jest czarna i bardziej bedzie pasowac). Co do suba to nie wiem bo sub-a kupuje sie na koncu pod to jak gra system przedni...
  • #25
    powalla
    Moderator of CarAudio
    Jak ma GRAĆ * i też "nie wyglądać" to kup Clariona 778(788) :-) .

    *duże litery specjalnie użyte
  • #26
    dominfight
    Level 17  
    po 1 nie znajomego ale cala firme... po 2 skoro za 10tys sprzet jest zly dla Ciebie to nie wiem po co doradzacie sprzet za 2tys.... po 3 jak przyjdzie klient ktory nie potrafi zamontowac glosnikow w drzwiach i ich wygluszyc to co ma zrobic ? od razu kupic glosniki za 5tys ? zeby zamontowali ? a po 4 to firma ta sklada demo cary... po 6 doswiadczenia wielkiego moze i nie mam ale sluchalem pare systemow i pisze to co sam odczułem...
  • #27
    MattUK
    Level 10  
    ale czy ktoś słyszał jak gra takie połączenie kicker1500 +rockford 1500?
    do techno sie nadaje? dzięki za cenną rade z kolorem alpine...
  • #28
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ale masz ziomów !!

    całom firmę

    jesu!!

    ja kiedyś miałem znajomych ale

    oni nie prowadzili firmy :(

    i dlatego już ich nie lubię ;)

    tak sie zacietrzewiłeś że kumple

    zabrali ci piąteczkę
  • #29
    tplewa
    Level 39  
    dominfight wrote:
    po 1 nie znajomego ale cala firme... po 2 skoro za 10tys sprzet jest zly dla Ciebie to nie wiem po co doradzacie sprzet za 2tys.... po 3 jak przyjdzie klient ktory nie potrafi zamontowac glosnikow w drzwiach i ich wygluszyc to co ma zrobic ? od razu kupic glosniki za 5tys ? zeby zamontowali ? a po 4 to firma ta sklada demo cary... po 6 doswiadczenia wielkiego moze i nie mam ale sluchalem pare systemow i pisze to co sam odczułem...


    1. Znaczna czesc DemoCarow robi sie pod publiczke aby ladnie wygladaly, duzo glosnikow itp. Granie jest na drugim koncu

    2. Proponuje sprzet rozsadny, to ty wymagasz XX glosnikow za mala kwote. Osobiscie zawsze doradzam zakup mniejszej ilosci glosnikow dobrych niz sterte badziewia. Jak ktos ma bardzo duzy limit mozna sie bawic w DTS-y itp.

    3. Jak ktos wpada zamontowac buszmeny to gonie - szkoda mojej pracy. Na drzwi robiac to najtaniej idzie z 2 rolki kominowki (troche ponad 200zl),
    Helixy itp. to wydatek 300zl i juz mamy 500zl - gdzie panele, robocizna ??
    Inaczej nie robie bo nie lubie odwalac maniany

    4. Posluchaj innych systemow - moze zmienisz zdanie (zwlaszcza jakiejs innej firmy). A najlepiej sam jakis zrob od podstaw zrozumiesz ile kosztuje dobre zrobienie samego zestawu przedniego (nie tylko cena. ale samej pracy)...
  • #30
    VVisnia
    Level 23  
    a jaki kolor jest u Ciebie wskazówek na desce rozdzielczej, jaki kolor się pojawia i przewija? Bo ogólnie srebrny kolor obudowy radia w starych/klasycznych samochodach pasuje jak świni siodło.