Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przetwornica samochodowa 12V/220V 350W-grzeje się strasznie!

10 Maj 2008 19:26 13981 10
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem z przetwornicą jak w temacie. Podłączam ją do zapalniczki i gdy silnik nie pracuje, to wszystko jest dobrze. Jak tylko uruchomię silnik, co zwiększa w układzie elektrycznym napięcie z 12 do 14V - przetwornica grzeje się niesamowicie! Co ciekawe, przy większym odbiorniku prądu (90W) nie obserwuję tego zjawiska. Jak podłączam np tylko ładowarkę od telefonu to po kilku minutach z przetwornicy idzie wręcz dym a do obudowy dotknąć się nie można...

    Czy to normalne, że 2V więcej powodują taką sytuację? Jak używać jej w podróży, kiedy trzeba podładować telefon a nie można przerwać jazdy? Są jakieś dławiki napięcia z 14 do 12V? Dziękuję z góry za odpowiedź.
  • Poziom 21  
    Siemanko.Szanowny kolego jeżeli tylko chodzi tobie o zasilanie komórki to do praktycznie każdego modelu istnieją ,,zasilacze'',które pozwalają ładować komórkę z instalacji 12 V.A ,,porządna'' przetwornica powinna sobie poradzić bez tzw. dławików.[Jeżeli nie jest uszkodzona].
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania
    1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń.
    2 przed gniazdem zapalniczki (równolegle to znaczy plus z plusem - z minusem) podłącz duży (kilka tys mikro farad) kondensator jest stosowany przy "dopałkach" dużej mocy w samochodzie, można kupić w sklepach ze sprzętem car audio lub na Allegro. Połknie on wszystek SYF pochodzący od różnych odbiorników w samochodzie (cewka zapłonowa, silnik wentylacji itp) jak i z alternatora. drugie rozwiązanie jest droższe ale nawet radio odwdzięczy ci sie za to czystszym dźwiękiem
  • Poziom 10  
    A sprawdzę zaraz podłaczenie bezposrednio pod klemy i dam znać. Właśnie oglądałem na allegro te kondensatory... No tak, coś koło 180 zł kosztuje taki jaki widziałem http://www.allegro.pl/item358687630_dietz_kondensator_1f_nowy_gwar_pl_f_v_gratis_od_ss.html

    jednak nie zdecyduję się... Powiem szczerze, że kupując przetwornicę, nie sądziłem, że będą takie problemy z nią po uruchomieniu silnika. Sprawdzałem w innym samochodzie i jest to samo. Na innej przetwornicy tego samego producenta również. WIęc sam już nie wiem co o tym myśleć. Chyba po prostu podczas jazdy będę podłaczał dodatkowo rozgałęźnik i większy odbiornik mocy, żeby się nie grzał tak.

    Dodano po 34 [minuty]:

    Wracam właśnie od samochodu i powiem szczerze, że już nic z tego nie rozumiem. Dziwnie się to urządzenie zachowuje. Przetwornica jest wyposażona w dodatkowe kable do akumulatora dla podłączenia urządzeń powyżej 200W niby. No to podłączyłem ją bezpośrednio do akumulatora. Już przy samym łączeniu iskrzyło. Uprzedzę pytanie - tak, czarny kabel dałem do minusa a czerwony do plusa. To samo po stronie przetwornicy. Najpierw podłaczyłem plus a potem minus. Przy wyłączonym silniku przetwornica rusza. Po uruchomieniu silnika i właczeniu przetwornicy - cisza, nic się nie dzieje. Pewnie uwalona przetwornica? Ale normalnie z zapalniczki rusza. Nie wiem co jest grane.
  • Poziom 42  
    W pierwszej kolejności zacząłbym od pomiaru _rzeczywistego_ napięcia w instalacji. Bo coś mi tu pachnie uszkodzonym regulatorem napięcia i mocno przeładowanym akumulatorem.
  • Poziom 10  
    Mierzyłem i jest jakoś lekko ponad 14V...

    Dodano po 1 [minuty]:

    W innym samochodzie ta przetwornica zachowuje się tak samo, więc raczej to nie wina regulatora napięcia - tak myślę.
  • Poziom 12  
    nie rozumiem, jak to po podłączeniu przetwornicy do akumulatora i odpaleniu silnika "cisza" znaczy przetwornica nie wytwarza napięcia? a co sie dzieje jak obciążysz przetwornice na wyłączonym silniku i uruchomisz silnik zrywa pracę? proszę pamiętać przy podłączeniu o super pewnych stykach załączone klemy nie gwarantują tego grozi nawet pożarem samochodu tam płynie prąd ponad 30A
  • Poziom 10  
    tez tego nie rozumiem :(:(

    Moderowany przez _PREDATOR_17:41 25.05.2008:

    Za pisanie postów nic nie wnoszących do tematu otrzymuje Kolega ostrzeżenie.

  • Poziom 23  
    Witam. Po części kolega ma rację iż na wyłączonym silniku przetwornica pracuje a po odpaleniu silnika już nie gdyż przetwornica posiada w sobie zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora i pewnie się wyłącza podczas kręcenia rozrusznikiem dlatego trzeba ją zrestartować tak jest przynajmniej w mojej, a co do grzania to nie wiem jaki producent ale kilka szt przetestowałem i jedne się grzały bez obciążenia a inne nie zalerzy od producenta. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Przetwornica się nie grzeje przy właczonym silniku jak jest obciążona. W innych sytuacjach spaliłaby się od razu niemalże. To jest dla mnie dziwne. Napisałem do sprzedawcy pytanie w jakim zakresie napięć może pracować. Odpowiedź była prosta: 10-18V. Co wy na to? Dla mnie dziwne.
  • Poziom 42  
    A dla mnie nie. Powinieneś zażądać wymiany na sprawną od sprzedawcy.
    Temat przenoszę do działu serwisowego - tu nie jesteśmy w stanie pomóc.