Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przetwornica samochodowa 12V/220V 350W-grzeje się strasznie!

sontario 10 Maj 2008 19:26 13867 10
  • #1 10 Maj 2008 19:26
    sontario
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z przetwornicą jak w temacie. Podłączam ją do zapalniczki i gdy silnik nie pracuje, to wszystko jest dobrze. Jak tylko uruchomię silnik, co zwiększa w układzie elektrycznym napięcie z 12 do 14V - przetwornica grzeje się niesamowicie! Co ciekawe, przy większym odbiorniku prądu (90W) nie obserwuję tego zjawiska. Jak podłączam np tylko ładowarkę od telefonu to po kilku minutach z przetwornicy idzie wręcz dym a do obudowy dotknąć się nie można...

    Czy to normalne, że 2V więcej powodują taką sytuację? Jak używać jej w podróży, kiedy trzeba podładować telefon a nie można przerwać jazdy? Są jakieś dławiki napięcia z 14 do 12V? Dziękuję z góry za odpowiedź.

    0 10
  • #2 10 Maj 2008 19:48
    jatzek j
    Poziom 21  

    Siemanko.Szanowny kolego jeżeli tylko chodzi tobie o zasilanie komórki to do praktycznie każdego modelu istnieją ,,zasilacze'',które pozwalają ładować komórkę z instalacji 12 V.A ,,porządna'' przetwornica powinna sobie poradzić bez tzw. dławików.[Jeżeli nie jest uszkodzona].

    0
  • Pomocny post
    #3 10 Maj 2008 19:53
    damian nowak
    Poziom 12  

    hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania
    1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń.
    2 przed gniazdem zapalniczki (równolegle to znaczy plus z plusem - z minusem) podłącz duży (kilka tys mikro farad) kondensator jest stosowany przy "dopałkach" dużej mocy w samochodzie, można kupić w sklepach ze sprzętem car audio lub na Allegro. Połknie on wszystek SYF pochodzący od różnych odbiorników w samochodzie (cewka zapłonowa, silnik wentylacji itp) jak i z alternatora. drugie rozwiązanie jest droższe ale nawet radio odwdzięczy ci sie za to czystszym dźwiękiem

    0
  • #4 10 Maj 2008 21:26
    sontario
    Poziom 9  

    A sprawdzę zaraz podłaczenie bezposrednio pod klemy i dam znać. Właśnie oglądałem na allegro te kondensatory... No tak, coś koło 180 zł kosztuje taki jaki widziałem http://www.allegro.pl/item358687630_dietz_kondensator_1f_nowy_gwar_pl_f_v_gratis_od_ss.html

    jednak nie zdecyduję się... Powiem szczerze, że kupując przetwornicę, nie sądziłem, że będą takie problemy z nią po uruchomieniu silnika. Sprawdzałem w innym samochodzie i jest to samo. Na innej przetwornicy tego samego producenta również. WIęc sam już nie wiem co o tym myśleć. Chyba po prostu podczas jazdy będę podłaczał dodatkowo rozgałęźnik i większy odbiornik mocy, żeby się nie grzał tak.

    Dodano po 34 [minuty]:

    Wracam właśnie od samochodu i powiem szczerze, że już nic z tego nie rozumiem. Dziwnie się to urządzenie zachowuje. Przetwornica jest wyposażona w dodatkowe kable do akumulatora dla podłączenia urządzeń powyżej 200W niby. No to podłączyłem ją bezpośrednio do akumulatora. Już przy samym łączeniu iskrzyło. Uprzedzę pytanie - tak, czarny kabel dałem do minusa a czerwony do plusa. To samo po stronie przetwornicy. Najpierw podłaczyłem plus a potem minus. Przy wyłączonym silniku przetwornica rusza. Po uruchomieniu silnika i właczeniu przetwornicy - cisza, nic się nie dzieje. Pewnie uwalona przetwornica? Ale normalnie z zapalniczki rusza. Nie wiem co jest grane.

    0
  • #5 10 Maj 2008 21:51
    -RoMan-
    Poziom 42  

    W pierwszej kolejności zacząłbym od pomiaru _rzeczywistego_ napięcia w instalacji. Bo coś mi tu pachnie uszkodzonym regulatorem napięcia i mocno przeładowanym akumulatorem.

    0
  • #6 11 Maj 2008 11:58
    sontario
    Poziom 9  

    Mierzyłem i jest jakoś lekko ponad 14V...

    Dodano po 1 [minuty]:

    W innym samochodzie ta przetwornica zachowuje się tak samo, więc raczej to nie wina regulatora napięcia - tak myślę.

    0
  • #7 12 Maj 2008 10:38
    damian nowak
    Poziom 12  

    nie rozumiem, jak to po podłączeniu przetwornicy do akumulatora i odpaleniu silnika "cisza" znaczy przetwornica nie wytwarza napięcia? a co sie dzieje jak obciążysz przetwornice na wyłączonym silniku i uruchomisz silnik zrywa pracę? proszę pamiętać przy podłączeniu o super pewnych stykach załączone klemy nie gwarantują tego grozi nawet pożarem samochodu tam płynie prąd ponad 30A

    0
  • #8 25 Maj 2008 14:11
    xxxRafal89xxx
    Poziom 10  

    tez tego nie rozumiem :(:(

    Moderowany przez _PREDATOR_17:41 25.05.2008:

    Za pisanie postów nic nie wnoszących do tematu otrzymuje Kolega ostrzeżenie.

    0
  • #9 25 Maj 2008 14:21
    diodi1
    Poziom 23  

    Witam. Po części kolega ma rację iż na wyłączonym silniku przetwornica pracuje a po odpaleniu silnika już nie gdyż przetwornica posiada w sobie zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora i pewnie się wyłącza podczas kręcenia rozrusznikiem dlatego trzeba ją zrestartować tak jest przynajmniej w mojej, a co do grzania to nie wiem jaki producent ale kilka szt przetestowałem i jedne się grzały bez obciążenia a inne nie zalerzy od producenta. Pozdrawiam

    0
  • #10 27 Maj 2008 23:36
    sontario
    Poziom 9  

    Przetwornica się nie grzeje przy właczonym silniku jak jest obciążona. W innych sytuacjach spaliłaby się od razu niemalże. To jest dla mnie dziwne. Napisałem do sprzedawcy pytanie w jakim zakresie napięć może pracować. Odpowiedź była prosta: 10-18V. Co wy na to? Dla mnie dziwne.

    0
  • #11 27 Maj 2008 23:55
    -RoMan-
    Poziom 42  

    A dla mnie nie. Powinieneś zażądać wymiany na sprawną od sprzedawcy.
    Temat przenoszę do działu serwisowego - tu nie jesteśmy w stanie pomóc.

    0