Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt Bamberg na AirBand

10 Maj 2008 22:01 1972 10
  • Poziom 10  
    Witam Kolegów. Interesuje mnie przestrojenie tego radia na częstotliwość 122.4Mhz (chodzi o pasmo lotnicze). Jest to radio z cyfrowym wyświetlaczem ale częstotliwość zmienia się gałką, jak w starych typach. Czy jest taka możliwość i jak się do tego zabrać.
    Dzięki wielkie za pomoc.
  • Poziom 21  
    Który to Bamberg, z którego roku?
  • Poziom 10  
    Typ: QTS, jest zamontowane w stary mercedesie z 89r. ale niestety nie ma zadnej daty na nim.

    Odnalazłem coś takiego na necie: 1979 Erste Digitalanzeige (rote 7-Segment-LED-Anzeige) im Blaupunkt BAMBERG QTS (QTS=Quartz-Tuning-System).

    a to dokladna fotka http://www.autoradio-oldtimer.de/images/bpbamqts.jpg
  • Poziom 43  
    Myślę że jednak częstotliwości pilnuje procesor więc nic z tego nie wyjdzie. Z resztą, przeciągnięcie heterodyny w odczycie nie jest problemem, trudniej będzie dobrze zestroich obowody wejściowe by uzyskać dostateczną czułość. Myślę że już większość w tym paśmie używa transmisji cyfrowych więc nie wiem czy na wiele to się przyda.

    SławeK
  • Spec od car audio
    Można zrobić akcję podmiana rezonatora - wtedy pójdzie wyżej ale i krok strojenia się zmieni (tak jak się przestrajało Technicsy ST-600L). Do takich przeróbek najlepiej się nadają radia strojone gałką, gdzie podmienia się kondensatory i da się to zestroić. W radiach z syntezą jest dużo gorzej. Ale wiem, że odpowiednio modyfikując pamięć udawało się coś podobnego w bardzo starych Philipsach (na ER1400) - wyłaził z syntezą na 120MHz, tylko oczywiście tuner do przeróbki jeszcze.
  • Poziom 21  
    Jeżeli to Bamberg z lat siedemdziesiątych, posiadający magnetofon z zapisem i składający się z: części głównej z magnetofonem, regulacjami, wzmacniaczami, i dołączanym mikrofonem, puszki tunera oraz czarnej puszeczki programatora, to tam nie ma żadnego procesora, jak i kwarcu do wymiany.
  • Poziom 36  
    Jedno małe "ale": lotnictwo używa AM, kanały co 8.33kHz (kiedyś co 25kHz)
    Drugie małe "ale": szkoda psuć odbiornika, jakich już nie będą nigdy produkować...
    Tanie skanery z pasmem lotniczym są, opisy jak zrobić samemu też.
    Proponuję pobawić się z przestrojeniem głowic UKF 87...108MHz
    Gloria/Marvel (niedrogie, dostępne) + dorobienie p.cz. i demodulatora AM.
  • Spec od car audio
    Kolego apap - tam jest procesor, co prawda w postaci ceramicznej hybrydy i ma swój rezonator kwarcowy. Ale faktycznie nie warto niszczyć tego radia.
  • Poziom 21  
    Witaj djlj24, myślałem o czymś jeszcze starszym, dopiero potem zauważyłem link do radyjka kol Comparato. To również Bamberg, pochodzi chyba z 1975 -
    pozdrowienia
  • Spec od car audio
    No to ja mam jeszcze pośredni model - i też ma osobną część :). I także ma nagrywanie.
    Swoją drogą czy przestrajając głowicę FM i biorąc p.cz. od AM da się posłuchać tego co mówią w samolotach? Bo trochę mnie to zaintrygowało. Kiedyś w Młodym Techniku opisywali jak przestroić radio z bazaru o wdzięcznej nazwie Berlin na pasmo 2 m czyli 144MHz ale tam był FM.
  • Poziom 21  
    FM to 10.7, am - 455, trzeba by dorzucić drugą przemianę, mieszacz przed detektorem fm i wyjście w pierwszy filtr am. Myślę, że to wcale nie jest trudne do wykonania.
    Pozdr