Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt Bamberg na AirBand

Comparato 10 Maj 2008 22:01 1867 10
  • #1 10 Maj 2008 22:01
    Comparato
    Poziom 9  

    Witam Kolegów. Interesuje mnie przestrojenie tego radia na częstotliwość 122.4Mhz (chodzi o pasmo lotnicze). Jest to radio z cyfrowym wyświetlaczem ale częstotliwość zmienia się gałką, jak w starych typach. Czy jest taka możliwość i jak się do tego zabrać.
    Dzięki wielkie za pomoc.

    0 10
  • #2 10 Maj 2008 23:07
    apap
    Poziom 21  

    Który to Bamberg, z którego roku?

    0
  • #3 10 Maj 2008 23:21
    Comparato
    Poziom 9  

    Typ: QTS, jest zamontowane w stary mercedesie z 89r. ale niestety nie ma zadnej daty na nim.

    Odnalazłem coś takiego na necie: 1979 Erste Digitalanzeige (rote 7-Segment-LED-Anzeige) im Blaupunkt BAMBERG QTS (QTS=Quartz-Tuning-System).

    a to dokladna fotka http://www.autoradio-oldtimer.de/images/bpbamqts.jpg

    0
  • #4 11 Maj 2008 00:43
    SlaweK
    Poziom 43  

    Myślę że jednak częstotliwości pilnuje procesor więc nic z tego nie wyjdzie. Z resztą, przeciągnięcie heterodyny w odczycie nie jest problemem, trudniej będzie dobrze zestroich obowody wejściowe by uzyskać dostateczną czułość. Myślę że już większość w tym paśmie używa transmisji cyfrowych więc nie wiem czy na wiele to się przyda.

    SławeK

    0
  • #5 11 Maj 2008 17:06
    djlj24
    Spec od car audio

    Można zrobić akcję podmiana rezonatora - wtedy pójdzie wyżej ale i krok strojenia się zmieni (tak jak się przestrajało Technicsy ST-600L). Do takich przeróbek najlepiej się nadają radia strojone gałką, gdzie podmienia się kondensatory i da się to zestroić. W radiach z syntezą jest dużo gorzej. Ale wiem, że odpowiednio modyfikując pamięć udawało się coś podobnego w bardzo starych Philipsach (na ER1400) - wyłaził z syntezą na 120MHz, tylko oczywiście tuner do przeróbki jeszcze.

    0
  • #6 11 Maj 2008 19:35
    apap
    Poziom 21  

    Jeżeli to Bamberg z lat siedemdziesiątych, posiadający magnetofon z zapisem i składający się z: części głównej z magnetofonem, regulacjami, wzmacniaczami, i dołączanym mikrofonem, puszki tunera oraz czarnej puszeczki programatora, to tam nie ma żadnego procesora, jak i kwarcu do wymiany.

    0
  • #7 11 Maj 2008 20:46
    kondensator
    Poziom 36  

    Jedno małe "ale": lotnictwo używa AM, kanały co 8.33kHz (kiedyś co 25kHz)
    Drugie małe "ale": szkoda psuć odbiornika, jakich już nie będą nigdy produkować...
    Tanie skanery z pasmem lotniczym są, opisy jak zrobić samemu też.
    Proponuję pobawić się z przestrojeniem głowic UKF 87...108MHz
    Gloria/Marvel (niedrogie, dostępne) + dorobienie p.cz. i demodulatora AM.

    0
  • #8 12 Maj 2008 10:16
    djlj24
    Spec od car audio

    Kolego apap - tam jest procesor, co prawda w postaci ceramicznej hybrydy i ma swój rezonator kwarcowy. Ale faktycznie nie warto niszczyć tego radia.

    1
  • #9 12 Maj 2008 11:16
    apap
    Poziom 21  

    Witaj djlj24, myślałem o czymś jeszcze starszym, dopiero potem zauważyłem link do radyjka kol Comparato. To również Bamberg, pochodzi chyba z 1975 -
    pozdrowienia

    0
  • #10 12 Maj 2008 13:42
    djlj24
    Spec od car audio

    No to ja mam jeszcze pośredni model - i też ma osobną część :). I także ma nagrywanie.
    Swoją drogą czy przestrajając głowicę FM i biorąc p.cz. od AM da się posłuchać tego co mówią w samolotach? Bo trochę mnie to zaintrygowało. Kiedyś w Młodym Techniku opisywali jak przestroić radio z bazaru o wdzięcznej nazwie Berlin na pasmo 2 m czyli 144MHz ale tam był FM.

    0
  • #11 12 Maj 2008 15:04
    apap
    Poziom 21  

    FM to 10.7, am - 455, trzeba by dorzucić drugą przemianę, mieszacz przed detektorem fm i wyjście w pierwszy filtr am. Myślę, że to wcale nie jest trudne do wykonania.
    Pozdr

    0
  Szukaj w 5mln produktów