Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Servizza
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skaner V-SCAN VAG 5053 CAN Live Data - ABS T5

olo_3 11 Maj 2008 01:00 73627 35
  • #1 11 Maj 2008 01:00
    olo_3
    Poziom 15  

    witam,


    Kupiłem "Skaner V-SCAN VAG 5053 CAN Live Data" w tej firmie:

    http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=225

    Niestety nie łączy mi się z ABS w multivanie T5 z 2005r, (na protokóle KWP2000, CAN BUS) zapala na chwile kontrolkę w liczniku i to wszystko po czym pisze ze brak komunikacji (fizycznie zrywa ja).

    Czy to normalne w tym sprzęcie, czy problem leży gdzieś indziej ?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

    2 29
  • Servizza
  • Pomocny post
    #2 11 Maj 2008 01:21
    momik12
    Poziom 31  

    Prawie mu się udaje(zapalona kontrolka)Moim zdaniem to wina sprzętu.

    0
  • Pomocny post
    #3 11 Maj 2008 11:13
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież sprzedawca gwarantuje pomoc techniczną - więc do niego najszybciej z ta kwestią.

    Chyba, że masz problem z zasilaniem sterownika ABS.

    0
  • Servizza
  • Pomocny post
    #4 11 Maj 2008 11:44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak ogólnie to jak ten wynalazek się sprawuje?

    0
  • #5 11 Maj 2008 12:14
    olo_3
    Poziom 15  

    momik12 napisał:
    Prawie mu się udaje(zapalona kontrolka)Moim zdaniem to wina sprzętu.

    Tez się obawiam. (Choć w b5 z 2000r i golfie 3 łączy się z abs ale na protokóle kwp1281). Abs w t5 jest w pełni sprawny auto funkcjonuje - łączyłem się w celach testowych skanera.

    Cytat:
    Tak ogólnie to jak ten wynalazek się sprawuje?

    Wrażenie robi dobre, cena uczciwa, estetycznie wykonany, większość menu po polsku (widziałem już komunikat po ang.), błędy jak na razie po polsku wyświetla, wolny jest, posiada trochę helpa - ma wbudowanego, ale nie robiłem do tej pory żadnych poważniejszych rzeczy nim, bardzo skromna instrukcja obsługi (.pdf), mam go 3dni wiec za szybko na ocenę choć brak łączności z ABS to jakaś pomyłka !

    Jak dla mnie brakuje HWresetu a przydał by się - dla przykładu w momencie jak wybierzemy opcje łącz z CAN i szuka połączenia przez dobra minutę po czym pisze ze brak połączenia.

    1
  • Pomocny post
    #6 11 Maj 2008 12:26
    momik12
    Poziom 31  

    ...z drugiej strony kombajny za 30 tysiaków potrafią potykać się na banałach.
    MM55 ostatnio nie mogłem zrobić nic w starej Fabii 1.4

    2
  • #7 02 Sie 2008 19:48
    unseen1
    Poziom 1  

    Witam też zakupiłem taki sam tester i jak na swoje potrzeby jest ok mam pytanie ma ktoś wykaz kanałów chodzi mi o ten przedzial od 0 -255 nazwy poszczególnych i co przedstawia
    pozdrawiam

    0
  • #8 05 Sie 2008 15:24
    olo_3
    Poziom 15  

    Minelo trochę czasu do kiedy kupiłem, w tym czasie potestowałem na rożnych autach wyposażonych w CAN oraz K.
    Często dostaje wiadomości na PW z prośba o opinie bo wielu ludzi zamierza sobie kupić cos takiego wiec tak:

    STANOWCZO ODRADZAM.


    Dlaczego:

    W tej firmie zakupiłem kilka produktów, żadne z nich (z wyjątkiem kabli) nie jest zgodny z zapewnieniem sprzedawców (czy opisow na ich stronach inter.).

    Prośby o wyjaśnienie sytuacji czy wymianę sprzętu na zgodny z oferowanymi sa lekceważone.

    Wracając do tego nieszczęsnego skanera to jego jedyna zaleta jest opakowanie.
    Menu przetłumaczone jest tylko częściowo (wiele bledow jest w j. Angielskim) w stosunku do vaga ma poprzestawiane numery porządkowe (jak dla mnie to absurd). Zawiesza sie. Jest wolny. Wyświetlacz graficzny tam sluzy jedynie do wyświetlenia loga firmy. Bloki pomiarowe sa wyświetlane w ten sposób ze obcina koncowki lub wręcz dane nakładają sie na siebie. Brak resetu ( – a często wisi), ale prawdziwy cyrk zaczyna sie dopiero w komunikacji po can'e wyskakuje bardzo skromne menu (moza sobie co najwyżej zupę z tego nagotować), jak by malo cyrku to po nacisnieciu odczytaj bledły, pokazuje zupełnie cos innego np. Kasuje bledy (jakoś tak, moglem pomylić sekwencje – bo przestałem uzywac tego gówna) itd... można by jeszcze długo pisać o tym jak ten super przyrząd nadaje sie do pracy, generalnie odradzam jak w sentencji, samo urządzenie jak rowniez cala ta pseudo firmę.

    -1
  • #9 14 Sie 2008 12:35
    arielcpu
    Poziom 11  

    a prawie go kupiłem, heh :halfrobot:

    0
  • #10 14 Sie 2008 21:01
    mark200
    Poziom 13  

    a ja używam tego urządzenia w warsztacie i jestem bardzo zadowolony, małe poręczne, proste sprawy załatwiam dużo szybciej niż przy pomocy laptopa, służy mi do szybkiego odczytu błędów lub do kasowania inspekcji

    0
  • #11 14 Sie 2008 21:57
    fake_nick
    Poziom 17  

    hehe , no ja tez sobie kupilem , ta zabaweczke , i od tamtej pory nie ciagam laptopa pod pacha , jak za 350 złociszy to jest rewelka , a napewno lepszy niz vag1552

    1
  • #12 09 Paź 2008 12:44
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Czy za pomocą tego przyrządu można zakodować światła dzienne w VW GOLF V (magistrala CAN)?

    2
  • #13 25 Gru 2008 21:06
    olo_3
    Poziom 15  

    Krzychu7 napisał:
    Czy za pomocą tego przyrządu można zakodować światła dzienne w VW GOLF V (magistrala CAN)?

    po CAN to tam nic nie chodzi,
    ale zasięg xenonow w B5 (2000r) zrobiłem - po K naturalnie, nawet ostatnio wykonał adaptacje pilotów - ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, natomiast pedału gazu już nie robi (K) i tak w kolko- taki "pozadnnnny" sprzęt :)

    śmiać się głośno chce jak czytam ze na "warsztacie" sprawuje się dobrze - lepiej niż VAG1552 - twierdze ze ci ludzie w życiu nie mieli vag-a w rekach !
    - chyba ze takiego z allegro na PC ;)

    0
  • #14 27 Gru 2008 20:48
    Miand
    Poziom 20  

    Witam, jeśli można to polecam VCDS

    0
  • #15 06 Lut 2009 17:38
    grabo02
    Poziom 2  

    02 Sie 2008 18:48 Re: Skaner V-SCAN VAG 5053 CAN Live Data - ABS T5


    --------------------------------------------------------------------------------

    Witam też zakupiłem taki sam tester i jak na swoje potrzeby jest ok mam pytanie ma ktoś wykaz kanałów chodzi mi o ten przedzial od 0 -255 nazwy poszczególnych i co przedstawia
    pozdrawiam

    Ponawiam pytanie kolegi.
    Posiada ktoś takie opisy ? Może podpowie gdzie tego szukać.
    Konkretnie chodzi o silnik AUQ 1,8 20VT

    3
  • #16 18 Lut 2009 21:57
    szynwel
    Poziom 13  

    Faktycznie obcina wartości. Ale do prostych rzeczy jest w sam raz. Może gdyby był update firmwaru.

    0
  • #17 19 Lut 2009 10:53
    carrot
    Moderator Samochody

    Do kasowania inspekcji się nadaje, robiłem nim A6 2005 po CAN-ie, poradził sobie z samopoziomowaniem ksenonów
    Ale odczyt wartości mierzonych to już porażka, tak samo w A3 2000 po KWP 1281

    0
  • #19 10 Mar 2009 22:32
    Marek 12
    Poziom 13  

    Witam jeśli chodzi o opis kanałów to zapomnijcie wszystkie kanały opisane są w dokumentaćji serwisowej wszystko zależy od tego co checie zrobiś i w jakim sterowniku pozdrawiam

    0
  • #20 31 Mar 2009 09:20
    wurba
    Poziom 11  

    Przeglądając ostatnio sprzedaż tego skanera to już sporo ludzi to ma. Piszcie więc swoje opinie co działa co nie. Mnie interesuje czy można odblokować dogrzewacz i czy można odczytać i wykasować błędy klimatronika w vw sharan 04
    Pozdrawiam

    0
  • #21 01 Kwi 2009 00:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 01 Sie 2009 18:52
    olo_3
    Poziom 15  

    wurba napisał:
    Piszcie więc swoje opinie co działa co nie.
    Pozdrawiam


    w polo 9n 1,9 tdi 101 kw w ogóle się nie łączy.

    Code:
    tylko jakiś nadgorliwy moderator nie mając pojęcia co robi skasował cenna wypowiedz


    na marginesie czy kiedyś się skończy niekompetencja ludzi którym się wydaje ze maja pojecie i kasują co im się podoba (lub zamykają nie wyjaśnione tematy do końca) nie bacząc na treść merytoryczna ?! - przecież chłopak napisał wyraźnie w jakim aucie, podał nawet motor, moc, oraz meritum problemu

    0
  • #23 26 Wrz 2009 08:56
    stempel72
    Poziom 20  

    Też bylem posiadaczem tego gów...a. Na szczęście Viaken poczuł się do winy i zwrócił kasę za ten badziew. Nadaje się to tylko do odczytu i kasowania blędów.

    0
  • #24 10 Mar 2010 13:59
    Eryk1000
    Poziom 17  

    Witam

    Mam pytanie do użytkowników tego sprzętu. Czy za jego pomocą mogę skasować błąd poduszki powietrznej po wymianie przepalonego bezpiecznika w Skodzie Roomster ? Ewentualnie czy istnieje jakiś inny sposób na skasowanie tego błędu. Strasznie mnie denerwuje ta żółta świecąca się kontrolka. Dziękuje za info. Pozdrawiam

    1
  • #25 10 Mar 2010 21:50
    15darekvw
    Poziom 27  

    na potrzeby odczytu błedów oraz kasowania urzadzenie jest ok,mam jej juz dwa lata i jestem zadowolony,zadnych problemów niejest to profesjonalne urzadzenie oczywiscie,ale jaki pieniadze tak i towar ;-)

    0
  • #26 04 Kwi 2010 01:09
    olo_3
    Poziom 15  

    Eryk1000 napisał:
    Witam
    Mam pytanie do użytkowników tego sprzętu. Czy za jego pomocą mogę skasować błąd poduszki powietrznej ... wSkodzie Roomster ? ...Dziękuje za info...

    może, bo po Lini K (jaki rok ?),
    mój opis do tego dziadostwa jest do wersji V5.2 - teraz widziałem ze sprzedają 6.x wiec możne w końcu poprawił soft - nie wiem.

    osobiście polecam ci coś takiego o niebo lepsze (niestety tez droższe):
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1624820&highlight=
    nie ma problemów z żadnym protokółem do 2oo9r (od v4.8.1 - wcześniejsza v4.6 nie za dobrze się sprawowała)
    15darekvw napisał:
    ...urzadzenie jest ok ...

    jak masz wersje softu i jak to się ma w komunikacji po can ?

    1
  • #27 04 Kwi 2010 09:02
    15darekvw
    Poziom 27  

    po can smiga dosc ładnie zadnych problemów z połaczeniem z danym sterownikiem,jesli chodzi o linie K tez jest ok choc nieraz bardzo rzadko kiedy zdaza sie ze podczas kasowania błedów(np.klimatronic AUDI A6,1997r zrywa komunikacje ale bład skasuje i spowrotem trzeba łaczyc sie ze sterownikiem zeby odczytac błedy czy zrobic test elementów wykonawczych.

    1
  • #28 28 Maj 2010 15:10
    enwuer
    Poziom 10  

    Witam. Jedno proste pytanie, czy za pomocą skanerka V-SCAN VAG 5053 jest możliwa diagnostyka Opli?
    Nie jestem pewien, ale ostatnio w pewnym warsztacie widziałem serwisanta diagnozującego Zafire z 2003r właśnie takim skanerem.
    Ktoś z was tego próbował?
    Zastanawiam się nad kupnem owego sprzętu. Generalnie tylko do obsługi swojej Zafirki. Ale po przeczytaniu wszystkich tych postów jestem rozbity.
    Może ktoś jest w stanie polecic coś podobnego w podobnej cenie?
    Pozdrawiam.

    0
  • #29 28 Maj 2010 20:52
    15darekvw
    Poziom 27  

    Niestety niema takiej mozliwosci to urzadzenie jest tylko do grupy aut VAG , do opla to OPEL SCANER,OPEL TECH2,OP-COM,AB-COM.

    0
  • #30 29 Maj 2010 01:34
    olo_3
    Poziom 15  

    tak jak przedmówca pisze,
    z tym ze ci sami sprzedawcy maja w ofercie z wyglądu podobne skanery które czytają w standardzie OBD.
    2 opcja nowszy model który się nazywa V-Scan MULTIDIAG, on tez robi OBD wiec jak jakaś pierdołka typu "mil" to da rade (rzekomo OPLA robi).
    choć moim zdaniem CReader V bije tego multigiaga o głowę - jeśli mowa o OBD.

    Dodano po 5 [minuty]:

    ps.
    swoja droga rewelacjyny warsztat, z profesjonalnym wyposażeniem ;)

    1