Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zapłon elektroniczny motorower Simson...

11 May 2008 14:14 8095 42
  • Level 10  
    wyczytałem że aby sprawdzić czy cewki ( w iskrowniku/prądnicy w simsonie) są dobre prostą metodą można wykorzystać żarówkę. A więc tak jak mi radzono ( mam rozpiętą całą instalacje nie wiem czy miało to wpływ czy nie..) wziąłem jeden kabel do żarówki a końcówkę do ramy silnika i kopałem i na żadnym z 5 kabli (Simson elektronik) nie zaświeciła się żarówka z kierunków. Raz czy może dwa nawet mnie prąd lekko kopnął..., a przynajmniej jedna cewka jest dobra bo jak kopałem jak miałem wszystko po podłączane to światła się paliły. Przyczyną tego mojego całego sprawdzania jest poszukiwanie awarii z zapłonem bo nie mam iskry. Prosił bym również o wymienienie mi i opisanie położenia cewek w iskrowniku. miałem również problem z ładowaniem, gdyż wg mnie strasznie słabo ładował akumulator, gdyż się rozładowywał po 2 -3 tyg. W sumie go często nie używałem...
    P.S.
    Gdzie mogę dostać H20 destylowane aby dolać do akumulatora?? bo chce go reaktywować gdyż gdzieś już z rok jest rozładowany jest to 6 a ma gdzieś około 3V da się go jeszcze odpalić?
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Akumulator masz do wymiany, sensu nie ma go naprawiać, woda na każdej dobrej stacji benzynowej, ładowanie pewnie masz dobre 2-3 tyg to norma jak mało uzywasz, schematy w dziale ze schematami. Iskra do sprawdzenia po poskładaniu wszystkiego do kupy.
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    pewno moduł leży - jak zwykle
  • Level 10  
    Pawel wawa nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, gdyż akumulator nie wpływa na iskrę gdyż jest to simson... w sumie to mogłeś mnie źle zrozumieć gdyż trochę nie do końca perfekcyjnie sprecyzowałem o jaki pojazd chodzi. Wszystkim dziękuję i oczywiście dla każdego POMÓGŁ, gdyż wiele czasu spędziłem na forach poświęconych motorom, Simsonom no i nie stety bez rezultatów. Jak by ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to będę wdzięczny.
  • Helpful post
    Level 19  
    Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
  • Helpful post
    Level 15  
    Ja proponuje dokładne sprawdzenie cewki zapłonowej od niej zacznij jak dobra niestety jeden z kol. pisał znowu moduł leży jak zwykle.Zmierz ile daje zapłonowa(60--100v przy kopie)jak nie chcesz mierzyc wez czerwony idący z zapłonowej w dłon 2 dłon do silnika i depnij(strzał moze być niezły iskry w oczach)co do pozostałych kabelków niebieski nie zaiskrzy,ale jak masz 6v cewki to po dotknieciu czerw--białym siwo--czerw i zółto czerw do silnika i depnieciu kazdy z nich powinien iskrzyc,przepraszam za toporne metody,ale jak ja zaczynałem nie było mierników i tak mi zostało.pozdrawiam.
  • Level 10  
    Dzięki, ja też muszę korzystać z tych topornych metod, gdyż mam miernik kiepskiej jakości i mi wariuje przy kole magnesowym....
  • Level 10  
    Witam
    Dostałem dziś nowy moduł, i pojawił się problem. Mianowicie jak podłączyłem kabel niebieski pod 14 czerwony pod 13 to raz przeskoczyła iskra i koniec. Więc zamieniłem niebieski z czerwonym, i iskry nie było, lecz jak znów zamieniłem iskra znów raz przeskoczyła. Wydaje mi się że tak samo było jak podłączyłem stary moduł, lecz nie zbyt miałem czas to posprawdzać. Więc mam do was pytanie co tak naprawdę stało się z moim zapłonem. Cewka zapłonowa jest ok, bo mnie kopnęło moduł niby też by na to wskazywało, cewka wn chyba tez bo jak sprawdzałem oporności to coś tam wskazywało, co to trudno mi powiedzieć:| Proszę was o pomoc. Wszystkim chętnym i pomocnym serdecznie DZIĘKUJE.
  • Helpful post
    Level 19  
    Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
  • Helpful post
    Level 19  
    Po pierwsze to bez rozbierania przyłóż przewody miernika do przewodów czujnika przy module.Miernik w pozycji [ om lub dzwonek]kopnij na starter powinno się zmieniać a nawet dzwonić.Sam czujnik energicznie dotykając magnes do czujnika.Czujnik wymienia się z całą płytą.
  • Level 10  
    Mam problem, gdyż nie mam iskry.
    Sprawdzałem napięcie na czerwonym jest ok, buzzerem niebieski , jak kopnałem był przerywający dźwięk, jak nie kopałem był ciągły, posprawdzałem wszystkie masy i połączenia modułu, który jest nowy i iskry nadal nie ma. Jednak jak zamienie czerwony z niebieskim, to raz mi przeskoczy iskra, ale tylko raz. Naprawdę nie wiem co już mam robić. Proszę was o pomoc. Powie jeszcze że jak kopie i biore czarny od modułu, ten co idzie do cewki wn i przyłażę do masy to iskry nie ma.
    Naprawdę was proszę o pomoc. MOje gg 7059917 Piszcie nawet jak jestem niedostepny. Proszę o pomoc. Potrafię się odwzajemnić.
  • Level 19  
    Sprawdź stacyjkę czy ,może zblokowane gaszenie[nie rozłącza]
  • Level 10  
    Obecnie mam odłązoną stacyjkę od zapłonu a to raczej nie możliwe bo nieruszając nic w stacyjce on mi zgasł podczas jazdy, więc mało prawdopodobne.
  • Level 19  
    Kolego xbandy zakładam że przewody przy module nie zostały pomylone to jedną rzeczą co nie została sprawdzona to cewka zasilająca moduł[cewka obwodu pierwotnego układu zapłonowego],morze być słabe zasilanie lub całkowity jego brak.Cewka znajduje się w układzie iskrowym silnika i niema już nic innego Simson musi pałić.
  • Level 10  
    A w jaki sposób, to jakoś sprawdzić. Gdzieś czytałem, na forum o simsonach że prostą metodą jest złapanie przewodu i dotknięcie drugą reką silnika i kopnięcie. No i jak kopnąłem to i mnie kopnęło, więc czy pomimo tego że jest napięcie mierzyłem to ok 100V może nie działać? Przewody przy module nie są pomylone, lecz jeśli zamienię miejscami czerwony z niebieskim to raz iskra przeskoczy. Więc qw czym tu jest problem. Proszę was o pomoc, ja już jestem załamany.
  • Level 19  
    Z którego miejsca wyszedł ci ten pomiar przy cewce zapłonowej czy z cewki układu pierwotnego(miernikiem tego nie pomierzysz).
  • Level 10  
    yy nie wiem. Z iskrownika wychodzi mi 5 kabli (od świateł, ładowania, no i czerwony od cewki zapłonowej i niebieski od impulsatora) No i wziąłem ten czerwony kabel do miernika no i do masy i mi wyszło tyle. Tak kazali na innym forum, ale teraz coś zamilkli, dzięki andrzej0769 za to że starasz mi się pomóc. Jestem wdzięczny Ci. Dziękuję również innym co choć w jakimś stopniu starali się mi pomóc, i mnie wspierać :))
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu
    Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A nie masz czasem połamanego przewodu w środku, pociągnij no dobrze za końcówki i czerwony i niebieski!
  • Level 10  
    goldwinger wrote:
    impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu
    Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką

    No przecież tak pisze:D:D

    Pawel wawa wrote:
    A nie masz czasem połamanego przewodu w środku, pociągnij no dobrze za końcówki i czerwony i niebieski!

    Wątpię, bo przecież jest napięcie na czerwonym, no i niby na niebieskim też.
  • Level 10  
    Hej mam simka i nie mam iskry.Kupiłem nowy moduł 2 cewki zapłonowe i czujnik impulsów tyrystora. podłaczyłem wszystko wg.schematu i nie ma iskry.Co to moze byc? Prosze o pomoc.Z góry dziekuje.
  • Level 10  
    Nie wiem co już mam z nim zrobic bo iskry jak nie ma tak nie ma. cała elektronika wymieniona wszystkie części i nic.mam troche zjechane magnesy na magnecie czy to ma jakiś wpływ na iskrę? po prostu prąd z dołu z cewek nie dociera do modułu.Poproszę o pomoc.Moje GG 13307964
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    SPIDI1410 wrote:
    po prostu prąd z dołu z cewek nie dociera do modułu.

    czyli co, zasilania na moduł nie masz?
  • Level 10  
    kable dobre są bo sprawdzałem i odpinałem wtyk od modułu celem pojawienia sie prądu i nic

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak prąd z dołu nie idzie. Nie wytwarza go
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To albo przerwa w instalacji albo cewka padnięta w magnecie
  • Level 10  
    cewki nowe i dobre kable sprawdziłem.Nie wiem co to może być. Już jestem cały głupi.Jeszcze sie nie spotkałem z takim czymś.
  • Level 19  
    Kolego przeczytaj jeszcze raz wszystkie posty uważnie i nie sposób żeby nie palił .
  • Level 10  
    czytałem ostatnio ale ten mój to jakis dziwny.Elektryk go robił i mówi że jeszcze sie nie spotkał z takim czymś

    Dodano po 8 [minuty]:

    WG.schematu jest podłączony każdy kabel. gdy włącze zapłon to tylko są światła,stop,klakson i kierunki a iskry nie ma.