Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zestrojenie CB Omega Invion na podstawie wbudowanego miernika

jdrozdzewski 12 Maj 2008 09:44 4924 12
  • #1 12 Maj 2008 09:44
    jdrozdzewski
    Poziom 19  

Mam pytanie, co to takiego jest "SWR" i jak to się ustawia?
    Jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o CB i dlatego też proszę o pomoc.

0 12
  • Katalog Megger
  • #3 12 Maj 2008 09:55
    jdrozdzewski
    Poziom 19  

Czyli z tego co przeczytałem, ja sam nie zestroje radiaCB?

0
  • #4 12 Maj 2008 10:11
    mietekn
    Poziom 35  

I tak i nie. By dokonać zestrojenia musisz posiadać miernik SWR (koszt od ok 40 zł). Gro urządzeń CB posiada go wbudowane (Alan 28 , Alan 87) i wówczas stroisz na podstawie wbudowanego w nie wskaźnika.

0
  • Katalog Megger
  • #5 12 Maj 2008 10:23
    jdrozdzewski
    Poziom 19  

Ja mam CB OMEGA inVION?

0
  • #6 12 Maj 2008 10:25
    Tomcio ze zBrus
    Poziom 15  

Do zestrojenia radia CB potrzeba wielu urządzeń. Tobie kolego raczej chodzi o dopasowanie impedancji linii transmisyjnej i anteny do impedancji radiotelefonu (dostrojenie anteny).
    Prosty wskaźnik tak jak mietekn napisał.
    Raczej radia nie dałbyś rady zestroić
    Pozdrawiam

jeśli Omega posiadałaby miernik WFS-u to byłoby napisane w instrukcji obsługi. Przeczytałeś?

0
  • #7 12 Maj 2008 10:28
    jdrozdzewski
    Poziom 19  

Dokładnie, chodzi mi dostrojenie anteny, z tego co widzę wysuwa sie ja w górę lub w dół?

0
  • #9 12 Maj 2008 12:55
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda

Tomcio ze zBrus napisał:
    Do zestrojenia radia CB potrzeba wielu urządzeń. Tobie kolego raczej chodzi o dopasowanie impedancji linii transmisyjnej
    A jak się to robi? Opisz koledze.
    Michał

0
  • #10 12 Maj 2008 13:38
    Tomcio ze zBrus
    Poziom 15