Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przełącza na benzynie przy ok 150km/h i pełnym gazie..

paweleczek666 12 Maj 2008 14:11 7934 28
  • #1 12 Maj 2008 14:11
    paweleczek666
    Poziom 9  

    hello!
    Mam peugeota 206 s16 2004r. silnik 2.0 137 koni. gaz sekwencja. Wszystko jest ok, ładnie chodzi, ładnie przełącza po przekroczeniu temp, żadnych problemów, prócz..
    Gdy czasami chce sobie zaszalec i troche przycisnąć, zauważam ze wlasnie przy predkosciach powyzej tak 140km/h gdy przycisne cisne gaz powiedzmy do dechy, bieg 5, auto jakgdyby przełącza się na benzyne/jezeli puszcze gaz to spowrotem na gaz. Podczas gdy zaczyna sie dziac ten moment kiedy przełącza się na benzyne, auto traci moc.
    Reasumująć, przy wyzszej prekdosci nie dam rady rozpedzic go na gazie do powiedzmy 190km/h, poniewaz auto jakgdyby nie daje rady na gazie. co moze byc przyczyna? Jezeli przelacze recznie na benzyne to wszystko normalnie jest.
    Rozmawialem z qmplami ktorzy tez w takich autach maja gaz, i nie maja problemow takowych.
    Baaardzo prosze o pomoc:-)
    Pozdrawiam!

    0 28
  • #2 12 Maj 2008 20:06
    waldzior
    Poziom 14  

    Witam
    Stawiam na to że masz źle dobrany reduktor do mocy silnika ewentualnie zbyt małe ciśnienie gazu wychodzącego z reduktora , masz zamontowany czujnik ciśnienia [mam sensor] pomiędzy reduktorem a listwą wtryskową , on wykrywa spadek ciśnienia gazu i przełącza na benzyne , poza tym wspominasz że nie osiągasz max prędkości , to wszystko wskazuje na zbyt niskie ciśnienie gazu z tym że nie napewno , możesz mieć jeszcze żle dobrane dysze w listwie wtryskowej , tak czy inaczej polecam wizytę w dobrym servisie LPG

    0
  • #3 12 Maj 2008 20:21
    bartek_j
    Poziom 35  

    1. Jaka instalacja ?
    2. niektóre instalacje mają opcje przelaczania na gaz powyzej jakis obrotow - moze masz uaktywniona ta funkcje.
    3. moze cisnienie spada. Przyczyny spadku cisnienia moga byc rozne: kiepski gaz, zatkane filterki, zle dobrany reduktor, wadliwy reduktor, zle podlaczone podgrzewanie reduktora lub zbyt cienka / załamana rurka od zbiornika do reduktora. Reasumując trzeba podłączyć się do tego gazu z diagnozą i w drogę.

    0
  • #4 12 Maj 2008 22:27
    paweleczek666
    Poziom 9  

    gaz sekwencja, nawet nie interesowalem sie jakiej dokladniej firmy. 3 tys dalem. i dzieje sie to od samego poczatku po zalozeniu. na poczatku mialem inne wtryski i przy przełączaniu na gaz czasami szarpało a czasami nawet gasł. wymienił mi gazownik na inne wtryski i niby oprogramowanie i jest git. ale na tamtych wtryskach i tych tak samo przy wiekszej predkosci i gazie, to sie samo dzieje.
    Bartek, myślę ze opcja nr2 odpada, poniewaz przy nizszych predkosciach moge go krecic nawet na max i jest git. dzieje sie to wtedy wlasnie kiedy przy wyzszych predkosciach typu 4 bieg 5 powyzej 4 tys obrotow przycisne mu gaz powiedzmy do dechy, wtedy w pewnym momencie tak jakby nie dawał dary i przełącza na benzyne (przez co nagle czuje utrate mocy).
    Powiedzcie mi czy jezeli gazownikowi wspomne o tym reduktorze to czy powinien mi to bez zadnych kosztow dopracowac? A jezeli chodzi o koszta to ile cos takiego wyjdzie? Jestem laikiem, ale ciesze sie z waszych szybkich odpowiedzi, miodzie:-) pozdrawiam!

    0
  • #5 12 Maj 2008 22:33
    bartek_j
    Poziom 35  

    Że sekwencja to wiadom. Napisz tylko jakoa, czy stag 300, czy brc czy jaka, bo to wazne. Najlepiej niech gazmen bierze kompa - laptopa, podłacza, ty go bierzesz na wycieczkę do zadanej prędkości i bedzie wiadomo.
    Ocyzwiście, dobór kompnentów instalacji w tym i reduktora jest w gestii gazownika. Dopłata do większego reduktora to pewnie ze 100 pln

    0
  • #6 13 Maj 2008 10:44
    krzysztof konopnicki
    Poziom 13  

    Napisz jakiej marki jest instalacja. Wydaje mi się że masz sekwencję z ograniczeniem czasów wtrysku na gazie, jeśli czas wtrysku przekroczy dopuszczalny limit (najczęściej 30ms) sterownik gazu wraca na chwilę na benzynę, dla benzyny 30ms to o wiele za dużo dlatego przez zalanie silnika czujesz spadek mocy. Obstawiam, że twój system to DT Gas - Gas Tech.

    0
  • #7 13 Maj 2008 14:17
    paweleczek666
    Poziom 9  

    krzysztof konopnicki , własnie mam ten DT Gas - Gas Tech.
    Super ze zdiagnozowales!
    Wybiore sie jeszcze dzis do gazownika.
    Powiedz co mam w takim wypadku mu powiedziec??
    I co wlasciwie ma on zmienic:>
    Pozdro i dzięks!

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Maj 2008 15:12
    krzysztof konopnicki
    Poziom 13  

    Jeżeli twoje wtryskiwacze to Green lub Blu Techy to są za małe, trzeba też zmienić oprogramowanie sterownika na wersję 2.21. w starszych wersjach występowały błędy. Oprogramowanie do pobrania tu:http://www.dtgas-system.com.pl/index.php?strona=service, login: superuser, hasło: gastech33

    0
  • #9 15 Maj 2008 20:50
    paweleczek666
    Poziom 9  

    Hej!
    Bylem u gazownika. Pomeczyl sie, kazał sie przejechac i niestety bylo to samo. kazal przyjechac za godzine, kiedy sie zjawilem powiedzial ze (teraz - lub wczesniej, sam nie wiem) padł sterownik gazu (czyli chyba chodzi o komputer). Zobaczymy jak bedzie jak nowy założy.
    ALE!
    Jako ze teraz juz zrobilem troche km na paliwie, zauwazylem cos bardzo dziwnego!!
    Kiedy mialem gaz, komputer wskazywal mi spalanie rzedu 11L nawet! Nawet jadąc 90km/h stałą prędkością komp wskazywal 9L. Teraz spalanie srednie to 7L! A przy stałej prędkości mam 6 L! I oto moje pytanie: Jak to jest, czy ten trefny gaz mógł za duzo przez ten sterownik brac? A wogole ten komp niby wskazuje zuzycie paliwa, wiec z jakiej racji gazu miałby? (na co w sumie wychodzi).
    Poza tym drugie pytanie ważne:
    Przy odpalaniu auta czesto sie zdarzało (choc nie zawsze) ze auto zamiast trzymac obroty od razu powyzej 900, to zaraz po odpaleniu spadały mu do 500 (dławił sie troche) i szybciutko spowrotem. czasem zdarzyło mu sie zgasnąć przez to. Teraz widze ze to sie nie dzieje. Czy to mozliwe ze gaz mogl miec tez na to wpływ?? Przeciez on i tak odpala na paliwie??
    Prosze o pomoc. Pozdrawiam!

    0
  • #10 16 Maj 2008 12:42
    bartek_j
    Poziom 35  

    Nie wierz w to wskazanie. To nie faktyczne wskazanie tylko tyle ile komputer benzynowy "mysli" że paliwa wtryskuje. Jeżeli są znczne róznie w jeździe na gazie i benzynie znaczy że instalacja gazowa jest źle dobrana / ustawiona, niewłaściwa mapa mnożników, która dzięki zamkniętemu układowi regulacji powoduje rozjechanie mapy w sterowniku benzynowym. Sterownik benzynowy wydłuża poprostu stosownie czasy wtrysku, stąd przekłamania.

    Aha, gazu będzie palił zawsze te 20 - 30 % wiecej niz benzyny. Wynika to z prostego przeliczenia kaloryczności (wartości opałowej) tych paliw.

    0
  • #11 16 Maj 2008 12:55
    paweleczek666
    Poziom 9  

    Oki dzięks, choc mimo wszystko teraz jezdzac na paliwie wskazania komputera są inne, wtedy tak jakby wskazywal spalanie gazu:> mozliwe? hmm
    A co z kwiestią odpalania? poniewaz teraz odpala na dotyk, wtedy procz teog jeszcze te obroty spadały. Nie chcialbym zeby tak bylo kiedy zamienia mi sterownik naprawiony:-)

    0
  • Pomocny post
    #12 16 Maj 2008 13:24
    bartek_j
    Poziom 35  

    1. spalanie na gazie zblizone do rzeczywistosci to przypadek i objaw niesprawności.
    2. Przy krótkich jadach po mieście to spalanie przy poprawnie ustawionej instalacj moze faktycnzie odpowiadac rzeczywistosci, ale to zupelnie inna gadka (hint: spalanie benzyny przy rozruchu)
    3. Jeżeli są rozjechane mapy w terowniku benzynowym to własnie taki obajw przy odpalaniu występuje.

    Założyłbyś Staga 300 nie miałbyś problemów ;)

    0
  • #13 16 Maj 2008 14:57
    paweleczek666
    Poziom 9  

    Aha, czyli jakby co to bede wiedzial jak rozmawiac z gazownikiem jezeli załozy nowy sterownik i nadal bedzie odpalał tak jak odpala..
    To on zainstalowal taki model instalacji, ja nie mialem wpływu, i nie znałem sie:-)
    Dzieki wielkie za pomoc! Pozdrawiam!

    0
  • #14 16 Maj 2008 16:38
    krzysztof konopnicki
    Poziom 13  

    Paweleczek666 jeśli chodzi o odpalanie to powodem może być uszkodzenie reduktora- na króćcu podciśnienia pojawia się minimalny wyciek gazu (najczęściej jeżeli jest to reduktor Tomasetto Alaska)
    bartek_j- problemów wielkich może nie, ale map sensory wymieniałby regularnie.

    0
  • #15 16 Maj 2008 18:05
    bartek_j
    Poziom 35  

    krzysiek k.: No co to za psychoza z mapsensorami. Faktycznie jakaś seria wadliwa była, ale problem wcale często nie występuje.. Kolejna urban legenda ;)
    Nie mam żadnych udziałów w tej firmie, ani nie robię im reklamy. Poprostu wydaje mi się ż w tej chwili to najbardziej bezproblemowa sekwencja na rynku. Zwłaszcza jeśli chodiz o strojenie.

    0
  • #16 16 Maj 2008 23:14
    krzysztof konopnicki
    Poziom 13  

    bartek jesteś z wrocka więc masz do mnie 30km zapraszam na mały pokazik Stef*** (nie chcę niczego reklamować), a mapów od stagów 300 i 200 wymieniłem naprawdę wiele. W passacie mojego wspólnika padły już 3 w ciągu 11 miesięcy. A co jeśli chodzi o wadliwe przekaźniki Stag 200, wtyczki silników krokowych w 50, 100 , XL, czy może korpusy silników krokowych o wymiarze o 1mm za małym. To nie psychoza to fakty które doświadczam na własnej skórze od 10 lat. pozdrawiam

    0
  • #17 17 Maj 2008 21:14
    bartek_j
    Poziom 35  

    Zgadzam sie ze stagi do II generacji czyli te wszystkie 50, 100 to padlina. Cóż, ja aż tak złych doświadczeń z tymi mapsensorami nie miałem, ale moze próbka niereprezentatywna. A co do sekwencji Stef* to chyba sie warto zapoznać bo juz słyszałem pozytywne opinie. Szkoda tylko że toto niepopularne.
    A stag wygrywa prostota konfiguracji mi sie wydaje.

    0
  • #18 20 Maj 2008 01:49
    kusza12
    Poziom 1  

    POWIEM WAM TYLE APROPO SPALANIA GAZU TE 20-30 % TO JEST W TEORII A W PRAKTYCE TO JEST TAK ŻE JAK MIAŁEM AUDI 80 NA MECHANICZNYM WTRYSKU TO PALIŁ MI TYLE SAMO A NAWET MNIEJ I NIE MIAŁEM SPADKU MOCY A NAWET POWIEM WIĘCE SAMOCHÓD MIAL WIEKSZEGO KOPA I NAWE ZAMKNĄŁEM LICZNIK NA GAZIE WIĘĆ WSZYSTKO ZALEŻY OD INSTALACJI I DOPASOWANIA INSTALACJI DO SAMOCHODU A JAK GAZOWNIK WIE CO ROBI TO MACIE FRAJDE Z JAZDY POZDRAWIAM KUSZA

    0
  • #19 22 Maj 2008 20:22
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Kusz to nie teoria.Gaz ma mniejszą wartość opałową.Też znam przypadek BMW(gaźnik),która na benzynie paliła pod 20l/100 km ale to była wina zdzezelowanego gaźnika.Mam Opelka i na benzynie w trasie (jazda ekonomiczna) wychodzi 6,4-6,9 l benzyny na gazie 8,5- 9.Obie instalacje są w 100% sprawne.

    0
  • #20 25 Maj 2008 10:27
    paweleczek666
    Poziom 9  

    krzysztof konopnicki, bartek_j POMÓŻCIE!
    Sprawa wyglada tak ze gazownik zamontowal mi sprawny moduł.
    Wczoraj zrobilem dłuższą trasę, i problem sie powtarza (tyle ze teraz przy predkosci 160km/h). Wiec jedyne co zostalo zmienione to jak dla mnie predkosci, wczesniej bylo to przy 140, teraz 160km/h. Kiedy odjezdzalem od gazownika nawet nie rozpedzilem sie do tej predkosci i myslalem ze wszystko gra. Teraz na trasie widze ze niesety..
    Powiedzcie jak mam rozmawiac z gazownikiem??
    Czy on nie da rady tego dobrze zgrac, moze DT Gas - Gas Tech jest taki cienki?
    A drugi motyf, zauwazylem ze na gazie przy wyzszych obrotach (okolo 4500 gdzies na 4 i piatym biegu dopiero) wystepuje mi blad systemy esp/asr. Na paliwie tego nie ma!! Co gaz ma wspolnego z tym .. Zaklocenia w kompie? a moze wlasnie przy tych obrotach on mi przelacza z gazu na paliwo i wtedy wyskakuje blad w sumie.. Pomozcie bo juz nie wyrabiam z tym gazem. najchetniej bym teraz chyba sie go pozbyl..

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    znalazłem taką oto ciekawą rzecz':
    http://interwencja.interia.pl/news?inf=1069798
    Moze jednak ten DT GAS jest nienajlepszy??

    0
  • #21 22 Lip 2008 07:45
    sylwek1980
    Poziom 13  

    Widzę, że kolega Krzysztof Konopnicki ma pojęcie o instalacji DT gas. Potrzebuję porady.
    Mam problem z wolnymi obrotami. W bydgoszczy żaden z gazowników nie chce się podjąć regulacji mojej instalacji.
    - sterownik GT604S
    - reduktor Tomasetto Alaska AT09
    - listwa Valtek 3ohm.
    Kupiłem autko z tą instalacją. Czujnik ciśnienia mam podłączony:
    - pressure do listwy wtryskiwaczy,
    - vacuum - poprzez trójnik do kolektora ssącego i reduktora (w programie do atmosfery).
    W dokumentacji dla GT600, końcówka vacuum tego czujnika wisi w powietrzu. Dla starszych instalacji GT500 jest podłączona do kolektora.
    Ciśnienie gazu jest 1,8bar. Na początku było 2,5bar. Jeden gazownik skręcił mi do minimum i niżej sie nie da, rozwiercił mi tez dysze bo ponoć były za małe. Jakie powinny być przy pojemności 1000cm3?. Program nie chciał przejść akutokalibracji na biegu jałowym. Przy przełączeniu na lpg dusił się i gasł. Mapę poprawek ustawił ręcznie i na gazie chodził lepiej. chociaż czasami gasł przy schodzeniu z obrotów i przy ruszaniu kierownicą na parkingu. Czasy wtrysków się tak rozjechały, że na benzynie się dusił i skakały obroty (dopóki nie złapał ustawień fabrycznych). Teraz już nikt nie chce mi się podjąć regulacji.
    Czy program GT600S v2.2 mi wystarczy? Ewentualnie skąd wziąść nowszy i jaka wersja firmewaru sterownika byłaby najlepsza?

    0
  • #22 24 Lip 2008 09:12
    androot
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja mam takie pytanie jeśli chodzi o sterownik D.T. Gas System. Otóż po odłączeniu zasilania w aucie (Laguna) sterownik nie pamięta ustawień i trzeba jechać z tym do serwisu. Czy to jest normalne, czy celowe działanie serwisu?
    Ewentualnie, gdzie znajdę dobry serwis LPG w Krakowie?

    0
  • #23 25 Lip 2008 09:17
    mototrampek
    Poziom 10  

    Halo, slaby sygnal obrotow wziasc z innego sensora np walka rozrzadu

    pozdrawiam mototrampek

    0
  • #24 29 Lip 2008 11:32
    sylwek1980
    Poziom 13  

    androot napisał:
    Ja mam takie pytanie jeśli chodzi o sterownik D.T. Gas System. Otóż po odłączeniu zasilania w aucie (Laguna) sterownik nie pamięta ustawień i trzeba jechać z tym do serwisu. Czy to jest normalne, czy celowe działanie serwisu?
    Ewentualnie, gdzie znajdę dobry serwis LPG w Krakowie?

    Kolego miałem to samo jak jeździłem do gazowników. Jak sie zabrałem sam za regulację to nie ma tego problemu.
    W programie jest zakładka "Wymiana danych". Tam można zapisać konfigurację do pliku i trzymać sobie na kompie awaryjnie (na początku tak zrobiłem).
    Teraz jak sam sie zabrałem za ustawienia to w tej zakładce jest opcja "Zachowaj w ECU". Po zrobieniu tego pamięta ustawienia po odpięciu akumulatora. Jak sie tego nie zrobiło to może w jakimś buforze podręcznym zapamiętywał , Teraz jest cacy.


    Przy okazji chciałem podziękować koledze Krzysztof Konopnicki
    za pomocne porady w zakresie DT gas.
    Pozdrawiam!!!

    2
  • #26 29 Lip 2008 13:25
    sylwek1980
    Poziom 13  

    A interfejs to kupiłem na allegro z czystego lenistwa. Kosztował mnie jedyne 35 złotych z przesyłką. Układ wmontowany w obudowę DB9, 2m przewodu i na końcu żyły z tulejkami (bez wtyczki). Działa super.

    0
  • #27 16 Sie 2008 23:28
    marcin4m
    Poziom 9  

    krzysztof konopnicki napisał:
    Jeżeli twoje wtryskiwacze to Green lub Blu Techy to są za małe, trzeba też zmienić oprogramowanie sterownika na wersję 2.21. w starszych wersjach występowały błędy. Oprogramowanie do pobrania tu:http://www.dtgas-system.com.pl/index.php?strona=service, login: superuser, hasło: gastech33


    Witaj krzysztofie konopnicki posiadasz może aktualne namiary na dtgas bardzo pilnie potrzebuje ostatniej wersji oprogramowania.
    jeżeli możesz to rosiłbym na PW
    Pozdrowienia.

    0
  • #28 19 Sie 2008 12:10
    bladebrowar
    Poziom 10  

    Witam
    ja też bym prosił jesli można bladebrowar(malpa)yahoo.com

    0
  • #29 20 Sie 2008 17:20
    przemek_0810
    Poziom 9  

    ja miałem coś takiego w vw golf IV i pomogła wymiana filterka

    0