Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra b 2.0 dth 2000r błąd P0400

tolio 12 Maj 2008 19:02 18685 13
  • #1 12 Maj 2008 19:02
    tolio
    Poziom 14  

    witam wszystkich mam problem z verką 2.0 dth z 2000r cały czas wywala bląd p0400 wymieniłem zawór podciśnieniowy z dobrego ałta i dalej to samo mierzyłem sygnał oscyloskopem na zawór i jest ok ciągłość przewodów i zasilania do komputera ok odlączyłem zawór wykonawczy i zaślepiłem podciśnienie do niego i dalej ten sam błąd czy może mi ktoś powiedzieć co jeszcze może wywoływać taki błąd bo jajuż podejrzewam kompa :(

    0 13
  • #2 12 Maj 2008 20:28
    kg1
    Poziom 12  

    sprawź przepływomierz powietrza

    0
  • #3 12 Maj 2008 20:31
    5150
    Poziom 17  

    Jak wymieniłeś zawór z dobrego "ałta" ( ciul wie co to takiego) , to proponuję sprawdzić czy vacumpompka robi jakiekolwiek podciśnienie, albo czy kolektor nie zawalony czarnym smalcem.
    każdy kto miał z tym do czynienia wie o co łazi.

    0
  • #4 12 Maj 2008 21:49
    tolio
    Poziom 14  

    kolektor wyczyszczony a zawór jest z auta gdzie dobrze pracował po za tym ma dobrą oporność więc siłą rzeczy musi być dobry . Przepływomierz w parametrach pracuje od 300 do 880 . Błąd występuje zazwyczaj przy wolnych
    obrotach lub do około 2000 obr\min wtedy gdy egr ma być otwarty. w jakim zakresie ma pracować przepływomierz ??? podciśnienia sprawdzone jest ok

    0
  • #5 13 Maj 2008 19:02
    tolio
    Poziom 14  

    co jest panowie i panie czy nikt nie miał podobnego przypadku i nie może mi nic podpowiedzieć :cry:

    0
  • #6 13 Maj 2008 20:48
    maciek06
    Poziom 12  

    Witam.
    1.Opornośc elektrozaworu może być ok.ale czy przełącza podcisnienie?
    2.podciśnienie w układzie 0,6-0,8 bar
    3.Szczelność zaworu EGR.

    0
  • #7 13 Maj 2008 21:58
    tolio
    Poziom 14  

    ok ale jeżeli komputer widzi prawidłową oporność nie morze wywalać błędu jakby nie było zaworu w obwodzie więc nie rozumiem dlaczego wywala błąd p0400 - zakłócenia w układzie egr tak przynajmniej opisuje to mój komputer . podciśnienie jest nie mierzyłem ile wynosi ale porusza cięgnem od sterowaniem turbiną po za tym zawsze zaślepiałem podciśnienie żeby egr byl caly czas zamknięty a błędy nigdy żadne nie wchodziły . Proszę o jakieś dalsze wskazówki

    0
  • #8 13 Maj 2008 22:05
    5150
    Poziom 17  

    Proste, maf nie widzi strumienia wtórnego. Zrób test zaworu EGR.

    0
  • #9 13 Maj 2008 22:29
    tolio
    Poziom 14  

    próba wysterowania zaworu egr z komputera diagnostycznego nie udała się zawór nie działa cyt "Proste, maf nie widzi strumienia wtórnego. Zrób test zaworu EGR" jak usuną tą uterkę???

    0
  • #10 15 Maj 2008 21:21
    maciek06
    Poziom 12  

    Błąd P0400 może mieć kilka postaci np.
    -obwód otwarty zaworu
    - za duzy przepływ spalin
    -za mały przepływ spalin.
    Obwód wiadomo jak mierzy,a reszte na podstawie MAF-a.

    0
  • #11 15 Maj 2008 21:36
    5150
    Poziom 17  

    Panowie, mała uwaga. Błąd P0400 absolutnie nie znaczy "zawór EGR", a w oplu oznacza "usterka układu krytycznego numer 2"
    Układ krytyczny numer jeden to uklad zasilania w paliwo, krytyczny numer 2 to cały układ powietrza, łacznie z klapami zawirowania.

    0
  • #12 03 Sty 2009 04:24
    Paawels9
    Poziom 2  

    Najważniejsza rzecz so psrawdzenie wszystkich trzech zaworow poniewaz są na jednym obwodzie.
    Cytuje z klubu vectra
    znalazłem . podczas nieszczesnego mycia uszkodzilem elektrozawory. Na zlomie w IE wyjąłem z Seata inki 1,9d (silnik VW) 2 szt za 10euro i podmienilem na turbo i zawirowaniach. Zamochod chodzi jak przed myciem.
    Siedzialem nad nim kilka dni wiec mała refleksja, może komuś pomoże w przyszłości.

    Elektrozawór vacu podciśnienia najlepiej sprawdzić :

    -ODpinamy zawod i ustami zasysamy powietrze gdzie pisze vacu, nie powinno byc przejscia.
    Jeżeli możemy zassać powietrze na vac- zawo uszkodzonu.
    Mozna zassac powietrze na vac- jak jest napiecie podane.
    -na oucie powinniśmy zasysac powietrze z zewnątrz czyli z grzybka lub z trzeceigo wyjscia na którym jest osłonka gumowa(zalezy w jakim aucie)- bez napięcia
    -Po podlaczeniu baterii 9V do zaworu powino być przejscie pomiedzy vacu a out. Nie może zawór zasysać powietrza z zewnątrz. Zatykamy wiec out palcem , zaciągamy powietrze vacu i słyszymy czy zawór przepuszcza.
    Ze zlomu dostalem wtyczke elektryczną do zaworu która pomogła mi w podaniu napięcia na zawór.

    Reasumując jest to przełącznik
    jest napięcie VAC - OUT
    brak napięcia spust - OUT

    Sprawdzenie trzech zaworów trwa 10 minut a mamy pewność czy to pompa.

    U mnie uszkodzone zaworki furgotały .

    Warto też sprawdzić zawór zwrotny który znajduje sie na przewodzie podciśnieniowym od serwa. Czasami jak on jest uszkodzony jest brak hamulców, podczas wcisniecia pedał rośnie.

    Jeżeli siada przepływka i tak ciegno od Turbo powinno być sztywne.

    Mam nadzieje że komuś pomogę.
    POwodzenia

    1
  • #13 03 Sty 2009 12:13
    Paawels9
    Poziom 2  

    Odnośnie zaworu EGR to napierw wykręcić wyczyścić, bo smar się tam zbiera.
    Ja podłączyłem podciśnienie omijając elektrozawór, odpaliłem silnik i widziałem że zawór się otwiera, można też ustami zassać zawór, też powinien się podnosić. Jeżeli padnie zaworek od turbo EGR też będzie żle wysterowany. Więc polecan najpierw sprawdzenie trzech elektrozaworków a nie jednego.

    0
  • #14 06 Sty 2009 18:00
    fifi200
    Poziom 1  

    od kwietnia ubiegłego roku miałem problem z (check engin), na komputerze wychodził błąd, zawór recyrkulacji spalin. w serwisie opla chcieli wymienić elektrozawór egr, wymieniłem sam kupiony gdzie indziej, problem nie zniknął. kilku fachowców się głowiło i nic, objawy zaplanie checku na wolnych obrorach, przy jeździe gasł. Dopiero dzisiaj kolejny mechanik rozwiązał problem, w wężyku od vacu pompy znalazł olej, wydmuchał go powietrzem, wymienił vacu pompe i po problemie. w razie pytan julia2000(malpa)gazeta.pl

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo