Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf4 alt Bosch-regulator napiecia-procedura kontrolna

5150 13 Maj 2008 12:35 11366 8
  • #1 13 Maj 2008 12:35
    5150
    Poziom 17  

    Chodzi o ten co na foto. Zna ktoś procedurę jego kontroli? W przypadku tego co ja się nim zajmuje podpięcie obciazenia ( zarówki) powoduje ze regulator bzyczy ( chyba jest impulsowy) i zarówki świecą ciemno, wydaje mi sie że powinny świecic pelną jasnością, przecież to jest obieg na wirnik.
    Jak najadę zasilaczem na ponad 14V zarówki zgasną, czyli ok, regulator reguluje. Jeżeli wyłaczę zasilacz, a probierka pełniąca rolę kontrolki jest podłaczona, i włączę zasilacz-regulator nie wystartuje z prądem na wirnik. Jeżeli odłaczę probierkę, właczę zasilacz, i podłaczę probierkę -regulator wystatuje.
    Jak ma byc w tym grzmocie?
    Golf4 alt Bosch-regulator napiecia-procedura kontrolna

    2 8
  • Pomocny post
    #2 13 Maj 2008 16:15
    viper555
    spec od auto-elektro

    Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc doszedłem do wniosku że jest to prąd potrzebny do wzbudzenia alternatora następnie po podaniu impulsów z jednej fazy na regulator następuje puszczenie przez regulator właściwego prądu na wirnik. P

    0
  • #3 13 Maj 2008 17:38
    5150
    Poziom 17  

    Dzięki Viper.
    Co stwierdziłem-podanie napięcia na styk wskazany śrubokrętem powoduje to, że regulator zapnie pełne napięcie na wirnik.
    Sądzę ze jest tak-wzbudzany jest bezpośrednio z akumulatora ( ten styk-podkówka), obwód kontrolki pełni rolę zezwolenia na właczenie prądu podwzbudznia ( to żarzenie) , wirnik zaczyna się obracać, więc cośtam sie pojawi na fazie i teraz albo regulator to napięcie z fazy sobie prostuje na pełne nasycenie wirnika, lub to napięcie fazowe jest sygnałem aby zwiększył wypełnienie impuslu zaś prąd na niego nierze z tej podkówki.
    Viper, powiedz mi jeszcze jedno-czy to o co pytam jest jakies glupie, bo praktycznie gdyby nie Ty został bym bez odpowiedzi? Gdybym zapytał jak się w tej borze wymienia żarówki z tyłu pewnie odpowiedzi by było multum...

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Maj 2008 19:19
    viper555
    spec od auto-elektro

    Czy po podaniu napięcia na styk wskazany śrubokrętem na pewno na wirnik zostanie podane pełne napięcie /na pewno w alternatorze bo na stole nie/, bo wydaje mi się że nie powinno się zmienić natomiast po odłączeniu kontrolki regulator nadal będzie podawał napięcie na wirnik oczywiście napięciem wyjściowym dlatego jak piszesz wyjście z fazy reguluje włączaniem i wyłączaniem regulatora. Dlatego start ładowania jest z niewielkim opóźnieniem.To co się dzieje w regulatorze po podaniu napięcia z fazy w momencie obrotów alternatora jest na pewno jedną z wersji jaką przedstawiłeś ponieważ nigdy się nad tym nie zastanawiałem.P

    0
  • Pomocny post
    #5 13 Maj 2008 20:46
    momik12
    Poziom 31  

    jeśli mogę coś dodać to alternatory z tymi regulatorami ładnie startują nawet jeśli obwód kontrolki jest przerwany(przynajmniej ja tak zaobserwowałem) z magnetyzmu szczątkowego wirnika.Oczywiście dużą rolę odgrywają obroty.Podejrzewam że bez kontrolki ze świeżo wypiaskowanym wirnikiem taki alternator już by nie ruszył :D

    0
  • #6 13 Maj 2008 22:14
    5150
    Poziom 17  

    viper555 napisał:
    na pewno w alternatorze bo na stole nie

    Podałem na stole, ale z drugiego zasilacza, i tak że na styk masę a plus zasilacza na mase regulatora.
    Coś tak czuję że tam oryginalnie idzie zmienne.

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Maj 2008 22:19
    momik12
    Poziom 31  

    dokładnie tal wystarczy oblukac mostek
    Pozdrawiam Tomek

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Maj 2008 22:20
    viper555
    spec od auto-elektro

    I o to właśnie chodzi musi być zmienne bo na stałym nie idzie.P

    0
  • #9 13 Maj 2008 22:28
    5150
    Poziom 17  

    momik12 napisał:
    dokładnie tal wystarczy oblukac mostek
    Pozdrawiam Tomek

    Nie chciało mi się wyciągac altka, tak tylko przemierzyłem czy nie jest zwarta jakaś dioda albo strzał uzwojenia do masy.W tym przypadku regulator był walniętay, bo nie reagował na ten "poźne" zasilanie.

    1