Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wymiana uszczelki głowicy bez blokad

thekuki 14 Maj 2008 00:03 3013 9
  • #1 14 Maj 2008 00:03
    thekuki
    Poziom 10  

    Mam pytanie czy w silniku np. Alfa 156, Lybra i podobnych 1.9JTD jest problem z wymianą uszczelki głowicy i uszczelniaczy zaworów ?
    Dokładnie chodzi mi o to jak po zdjęciu głowicy (rozmontowaniu i złożeniu zaworów) ustawić potem rozrząd tak żeby było dobrze.
    Czy bez blokad można to zrobić czy sie nie uda ?
    No i jeszcze wtryski - jakieś odpowietrzanie czy coś takiego trzeba robić ?

    0 9
  • #2 14 Maj 2008 00:24
    luki1979
    Poziom 14  

    musisz mieć blokady wałków rozrządu. Nigdy nie próbowałem składać rozrządu np w benzynowej Alfie 156 w inny sposób niż zakładając na krzywki blokady i na pewno nie będę próbował :)

    0
  • #3 14 Maj 2008 17:05
    Tommi029
    Poziom 17  

    luki1979 - z benzyną sie zgodze ale tutaj pytanie jest o JTD.
    Jeżeli chodzi o JTD 8 zaworowe to nie widze wiekszych problemów robic bez blokad.
    Znaki na kole zamachochowym(nie wszystkie skrzynie mają okienko), na górze policzyc zęby na kole wałka rozrzadu do znaku.
    Co do innych JTD to nie wiem nie robiłem jeszcze.

    0
  • #4 14 Maj 2008 18:50
    thekuki
    Poziom 10  

    też mi sie tak wydaje jak mówi Tommi029
    ale blokady i tak już mam więc jak zrobie dam znać co i jak
    zastanawiam sie tylko jak jest z pompą paliwa i wtryskami, czy nie trzeba tego jakoś odpowietrzać czy coś....

    0
  • #5 14 Maj 2008 20:39
    Tommi029
    Poziom 17  

    w zbiorniku jest elektryczna pompa paliwa- powinien sam sie odpowietrzyc

    0
  • #6 14 Maj 2008 22:23
    tomekb
    Poziom 25  

    Jak nie masz blokad wystarczą szczypce Mors'e-a.

    0
  • #7 15 Maj 2008 22:06
    winku1
    Poziom 11  

    Witam
    Co do blokad to da sie zrobić bez tylko na kołach i na obudowach (czy na czymś coś sie znajduje w pobliżu) należy zrobić "cechy" w jakim położeniu znajdowały się koła przed rozbiórką.
    A co do wtrysków, to jeżeli auto od razu nie zapali, to warto odpowietrzyć ponieważ pompy wtryskowe bardzo nie lubią powietrza.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 17 Maj 2008 22:24
    roberto123456
    Poziom 15  

    Do JTD nie są potrzebne blokady,znaki są na kołach i na pasku rozrządu.

    0
  • #9 21 Maj 2008 01:56
    thekuki
    Poziom 10  

    to jeszcze pytania o tzw. mikropasek
    czy tamten napinacz reguluje sie taką śrubą chyba 13stka, z zewnątrz czy jakoś inaczej
    i co ile trzeba wymieniać rolke i napinacz na tym pasku

    0
  • #10 21 Maj 2008 14:12
    Tommi029
    Poziom 17  

    Pasek wielorowkowy napinany jest napinaczem automatycznym ze sprężyną. O ile pamietam klucz 15 do zluzowania naciągu.
    Rolke i napinacz wymienia sie nie co przebieg a na podstawie zużycia.

    0