Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora - silnik Honda Dax

Paolo1976 14 Maj 2008 22:43 5889 6
  • #1 14 Maj 2008 22:43
    Paolo1976
    Poziom 24  

    Witam serdecznie.

    Nie wiem czy to odpowiedni dział, ale lepszego pomysłu nie miałem. Od roku jestem posiadaczem motocykla o nazwie handlowej ROMET Pony Pro 50 (SHINERAY XY50PY I E). Oryginalnie miał zamontowaną kopię silnika Hondy Dax (Monkey) 50 ccm. Wszystko było OK do czasu gdy kupiłem i zamontowałem nowy silnik o pojemności 125 ccm wraz z regulatorem, modułem CDI, cewką i stycznikiem. Silniki są identyczne mechanicznie, wizualnie i elektrycznie. Te same przewody, kolory wiązek. Od tamtej pory zaczęły się problemy z ładowaniem akumulatora, który oryginalnie miał 4 Ah. Zmieniłem go na aku Varta 9 Ah, lecz problem - brak ładowania nie zniknął. Mam zamontowany obrotomierz, wskaźnik biegów, alarm RTX, lecz odłączenie wszelkich urządzeń nic nie daje. Napięcie z prądnicy wynosi - miedzy żółtym a masą - 13V ~ , między białym a masą - 18V ~, między żółtym a białym - 4,5V ~. Napięcie uzwojenia niskoprądowego zasilającego moduł CDI wynosi ok. 100v ~. Napięcie na świeżo naładowanym aku, podczas pracy silnika wynosi ok 12,7V , więc nie ma szans na naładowanie go. Zamontowałem typowy wskaźnik napięcia na trzech diodach i sytuacja zmienia się po odpięciu aku, przy pracującym silniku - zaczyna się swiecić zielona dioda wskaźnika i napięcie rośnie do ok. 15 - 18V, lecz nie dam głowy, gdyż nie wiem dlaczego, cięzko je dokładnie zmierzyć :?: Wskazania miernika skaczą jak oszalałe. Myślałem że to wina wibracji, ale przyciskam końcówki miernika bardzo mocno. Sprawdzałem rózne regulatory napięcia od skuterów z czterema konektorami, lecz bez skutku. Myślę że to nie wina regulatora. Później zacząłem podejrzewać prądnicę, lecz zwątpiłem przy próbach z odłączaniem aku w trakcie pracy silnika. Lampa rozjaśnia się przy dodaniu gazu, napięcie rośnie, - lecz co dziwne - kierunki migają bardzo słabo. Zacząłem podejrzewać wiązkę instalacji. Dzisiaj ją przejrzałem, - styki kostek są pośniedziałe, lecz wszędzie są przejścia, nie ma zwarć i przewody nie są przetarte. Czasem robi się choinka - zaczynają świecić wszystkie diody obrotomierza i drgającym światłem świecą się wszystkie trzy diody wskaźnika napięcia, tak jakby gdzieś do instalacji przedostawał się prąd zmienny. Myślę o wymianie całej wiązki na nową, ale po pierwsze, - nie jest tania, a po drugie, - boję się, że to nic nie pomoże. Nie mam już pomysłu co może być nie tak i bardzo proszę o jakieś konstruktywne wskazówki :cry:


    Ładowanie akumulatora - silnik Honda Dax


    Ładowanie akumulatora - silnik Honda Dax


    Ładowanie akumulatora - silnik Honda Dax


    Ładowanie akumulatora - silnik Honda Dax


    Ładowanie akumulatora - silnik Honda Dax


    Ładowanie akumulatora - silnik Honda Dax

    0 6
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Maj 2008 07:11
    Zigus
    Poziom 14  

    Mysle ze pradnica jest przystosowana do ladowania aku 4Ah. Teraz ten aku, co obecnie masz jest ciagle niedoladowalny i myslisz ze nie ma ladowania :P. Sprubuj tak.. odlacz aku, wez miernik podlaczyc na klemy, i kopnij, jesli sie pojawi cos to ladowanie masz dobre, ale aku za mocne.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 15 Maj 2008 08:28
    Paolo1976
    Poziom 24  

    Dzięki za poradę :-) Tego jeszcze nie próbowałem. Sprawdzę i dam znać jaki rezultat.

    0
  • #4 15 Maj 2008 08:46
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    4 przewody do regulatora - nie zawsze wszystkie związane z ładowaniem, sprawdzić które do ładowania, zmierzyć napięcie przed regulatorem bez obciężenia (powinno nawet do 50V polecieć) i później pomiar za regulatorem(pod obciążeniem). Ewentualnie pominąć chwilowo regulator diodą i sprawdzić napięcie

    0
  • #5 15 Maj 2008 09:56
    Paolo1976
    Poziom 24  

    No właśnie to też mnie zastanawia. Słyszałem od kilku doświadczonych motocyklistów, że zmienne napęcie na nieobciążonej prądnicy może wynosić 40 - 50V. U mnie wynosi ok. 15 - 18V. Uzwojenia wyglądają na całe, chyba że chińczyk w fabryce źle je nawinął. Czy może być tak, że napięcie jest za niskie i po prostu akumulator stanowi za duże obciążenie i stąd ten spadek napięcia? Do regulatora dochodzą cztery przewody - biały, żółty, zielony i czerwony. Sprawdziłem i podłączone są dobrze - żółty i biały to wyjście z cewki prądnicy, a zielony to masa, czerwony to plus.

    0
  • #6 06 Cze 2008 22:41
    Paolo1976
    Poziom 24  

    Wreszcie problem rozwiązany :-) Instalację przerobiłem następująco - zamontowałem akumulator 4Ah, który według serwisówki z 1971r. do Hondy ST-50 powinien dawać radę, oraz zmieniłem wyjścia z prądnicy. Wcześniej wszystkie urządzenia wraz z akumulatorem brały prąd stały z wyjścia regulatora napięcia. Teraz żółty przewód z prądnicy zasila bezpośrednio lampy prądem zmiennym, a biały - poprzez regulator, zajmuje się jedynie ładowaniem aku, załączaniem rozrusznika, oraz zasilaniem kierunkowskazów, włókna "STOP" (dla bezpieczeństwa) i zamontowanej elektroniki - obrotomierza, wskaźnika biegów, etc. Jest to dokładnie zgodne z serwisówką Hondy ST-50 z 1971r. Żarówki o dużym poborze, mają być zasilane prądem zmiennym. Akumulator jest podczas jazdy cały czas ładowany :-) Jedyna wada - bez włączonego silnika nie świecą się światła, - nawet postojowe :-( Mam nadzieję, że mój post, pomoże ludziom z podobnym problemem z instalacją elektryczną. Czasem warto czytać schematy. Nawet te bardzo stare ;-)


    Regulamin pkt 11. Popraw temat! <Błażej>

    0
  • #7 10 Sie 2008 18:12
    lukwyr00422
    Poziom 13  

    Paolo1976 pomóż mi nie mam ładowania w ogarze 900 wymieniony aku regulator napięcia nawet bezpiecznik styki sprawdzane co dalej

    Moderowany przez goldwinger:

    Problem proszę poruszać w podwieszonym temacie ogłoszeniu w tym dziale
    Temat zamykam

    0