Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Resetujące się radio, co jest przyczyną?

towerone 15 Maj 2008 17:40 1045 10
  • #1 15 Maj 2008 17:40
    towerone
    Poziom 15  

    Mam taki problem i nie jestem pewien czy dobrze myślę. Otóż gdy włączam nieco głośniej radio, to ono się resetuje aż go nie przycisze. Mnie się wydaje, że to wina głośników, że są za słabe, ale pewności nie mam i dlatego tu piszę. Głośniki jakie są zamontowane w samochodzie to jakieś standardy montowane chyba jeszcze przez producenta, mają już swoje lata, bo to Audi B3. Nie mają podanych wartości co do mocy. Dzisiaj wyciągnąłem dwa przednie, montowane pod szybą, i widok był opłakany, wszystko się sypie, cała mebrana w rozpadzie. Tylne są w lepszzym stanie, ale też nie posiadają podanej wartości mocy. Radio jakie jest zamontowane w samochodzie, to JVC modelu nie pamiętam w tej chwili, ale jest kilkuletnie radio z CD, bez fajerwerków, na wyjściu 4x40W.
    Czy to możliwe, że przyczyną jego resetowania są za słabe głośniki?
    Ktoś mi coś mówił, że przyczyną może byc również, to że przewody mogły się w jakimś miejscu przetrzeć, albo gdzieś jest słaby styk i przez to występuje zbyt duży spadek napięcie w momencie podgłoszania radia, bo wtedy pobiera ono większy prąd.
    Przewodów nie sprawdzałem i nie wiem jak to wygląda, samochodem jeżdże dopiero trzeci miesiąc i dobrze nawet nie wiem jak się za to zabrać:|

    0 10
  • #2 15 Maj 2008 17:45
    williams
    Poziom 30  

    towerone napisał:

    Ktoś mi coś mówił... gdzieś jest słaby styk i przez to występuje zbyt duży spadek napięcie w momencie podgłoszania radia, bo wtedy pobiera ono większy prąd.


    ten ktoś dobrze gada, najszybszą drogą do sprawdzenia tego jest podpięcie radia bezpośrednio pod akumulator. Prowizorce mówimy NIE, ale to w końcu na potrzeby zlokalizowania problemu.

    0
  • #3 15 Maj 2008 21:54
    mathew900
    Poziom 10  

    Weź wyjmij radio i sprawdz przewody(mój brat tak mial i zamienil tylko dwa przewody między sobą i wszystko dziala).To na pewno wina kabli

    0
  • #4 15 Maj 2008 21:56
    bufu4
    Poziom 17  

    albo zasniedziale styki albo zbyt cienkie kable i brakuje pradu

    0
  • #5 15 Maj 2008 22:21
    Kieta84
    Poziom 11  

    jeżeli któryś z glośników bedzie mial zwarcie tez tak będzie, odłańczaj pokoleji każdy zgłośników. tak łatwo sprawdzisz który to...

    0
  • #6 16 Maj 2008 11:05
    towerone
    Poziom 15  

    Czyli coś z kabelkami jest nie tak. Dzisiaj, albo jutro spróbuje wyciągnąć radio i obejrze jak to wygląda. Mam nadzieję, że coś, co jest nie tak od razu rzuci mi się w oczy, bo wolałbym uniknąć podłączania pod akumulator. Jeśli będę zmuszony jednak podłączyć, to będę jeszczy pytał o dokładną instrukcję co i jak.

    0
  • #7 16 Maj 2008 13:38
    slavwek.ie
    Poziom 34  

    Dokładna instrukcja wygląda tak, że przeciągasz kabek 2x2,5mm2 przez ściankę grodziową silnika od AKU do kabiny, montujesz bezpiecznik 10A po drodze i podłączasz pod radio.

    0
  • #8 16 Maj 2008 23:09
    towerone
    Poziom 15  

    Wyciągnąłem dzisiaj radio i te przewody, które dochodzą do radia na tym końcowym odcinku są w bardzo dobrym stanie. Są czyste i nie są wcale cienkie, również styki przy radiu wyglądają dobrze. Być może jakieś uszkodzenie przewodów występuje gdzieś głębiej, gdzie nie ma bezpośredniego dostępu po wyjęciu radia. Dlatego jutro chcę, zgodnie z Waszymi radami, podłączyć radio do akumulatora i mam w związku z tym pytanie. Czy to połączenie ma wyglądać tak jak na rysunku poniżej?
    Resetujące się radio, co jest przyczyną?
    Gdy już tak podłącze i okaże się, że na takim połączeniu gra dobrze, to co wtedy? Bo chyba tak nie mogę tego zostawić? Teraz jak zauważyłem, to do wtyku +12V w radiu dochodzą dwa przewody, jeden pewnie z akumulatora, a drugi to chyba jakiś pośredni z alternatora, dobrze kojarze? Nie jestem tego pewien:|

    0
  • #9 17 Maj 2008 08:08
    williams
    Poziom 30  

    slavwek.ie napisał:
    Dokładna instrukcja wygląda tak, że przeciągasz kabek 2x2,5mm2 przez ściankę grodziową silnika od AKU do kabiny, montujesz bezpiecznik 10A po drodze i podłączasz pod radio.


    tak będzie o wiele lepiej to funkcjonowało.

    0
  • #10 17 Maj 2008 08:28
    slavwek.ie
    Poziom 34  

    towerone napisał:
    do wtyku +12V w radiu dochodzą dwa przewody, jeden pewnie z akumulatora, a drugi to chyba jakiś pośredni z alternatora, dobrze kojarze? Nie jestem tego pewien:|
    dobrze zauważyłeś, z tym, że jeden jest od akumulatora a drugi od stacyjki, jest to po to, żeby można było radio wyłączać i włączać kluczykiem. Żeby zlokalizować który przewód jest od czego, użyj miernika, lub jeśli nie masz - zwykłej żarówki 12V
    Wymianę kabli zrób tylko tych od AKU.

    0
  • #11 17 Maj 2008 08:49
    towerone
    Poziom 15  

    Naszykowałem sobie przewody poszedłem do samochodu i już byłem przygotowany do prowadzenia nowych przewodów, ale tak sobie jeszcze pomyślałem, że spróbuje jeszcze przed tym z innymi głośnikami, tak z ciekawości. Podłączyłem głośniki od wieży i wiecie co? Radio się nie wyłączyło ani razu. Normalnie gdy głośność dochodziła do 35 w skali do 50 radio padało. Z tymi głośnikami radio gra na max, a poza tym już przy głośności 30 dźwięk nie dość, że głośniejszy niż wcześniej to jeszcze czystrzy. Przy maksymalnej głośności, te głośniki od wiezy. zaczynają już charczeć, bo są troche za słabe, ale mimi to radio gra, nie wyłącza się.
    Potem podłączyłem jeszcze inny głośnik, taki nijaki chyba od telewizora, 10W 8ohm i na tym głosniku również radio się nie wyłączyło.
    W związku z tym już nie kombinowałem z tymi przewdami, bo to chyba nie ich wina. Co o tym myślicie? Mnie się wydaje, że toś było nie tak z głośnikami, bo dlaczego na innych gra dobrze, a na tych się resetuje?

    0