Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator napięcia do moto - jak wpiąć?

pinat 16 Maj 2008 08:39 2023 7
  • #1 16 Maj 2008 08:39
    pinat
    Poziom 9  

    Witam!

    Mam następujący problem, ponieważ w moim moto nie miałem regulatora napięcia, kupiłem go teraz i nie wiem jak go wpiąć ma 3 zaciski, masa ma iść na obudowę ale nie wiem co ma być podpięte do niego poza masą. Jak można sprawdzić czy regulator napięcia jest sprawny?? Jaką dokładnie funkcje w instalacji pełni regulator (wiem że taką jaka nazwa ale chodzi mi dokładnie co on robi).
    http://moto.allegro.pl/item327417971_regulator_yamaha_dt_rd_80_lc2.html
    jest to dokładnie taki regulator.

    0 7
  • #2 16 Maj 2008 08:50
    vertim
    Poziom 23  

    No podpinasz mase i tamte na pozostałe to są wejście i wyjście tylko nie jest opisane lub masz jakąś instrukcje , porprubuj tylko z mniejszej mocy prądem.

    0
  • #3 16 Maj 2008 09:26
    pinat
    Poziom 9  

    no ale tu są 3 zaciski + masa na obudowę

    0
  • #5 16 Maj 2008 09:38
    mczapski
    Poziom 38  

    Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji.
    A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie 134 masz rysunek, gdzie widać oznaczenia końcówek przyłącza i do tego kolory przewodów. Na wypadek wszelki informuję: weiss - biały, rot - czerwony, gelb-rot - żółto-zielony, gehause - obudowa. I dalej oporność cewek to: biały - 1,3 Ohm, żółto-czerwony - 0,9 Ohm. Czerwony to wyjście do akumulatora. A także z prądnicy wychodzą: czerwono-czarny oraz biało-czerwony do cewki zapłonowej (jak widać zapłon na tyrystorach). Acha jeszcze to, że żółto-czerwony to do świateł.

    1
  • #6 16 Maj 2008 14:46
    pinat
    Poziom 9  

    Motocykl to YAMAHA DT80 LC2. Powinno być złącze, ale cały problem polega na tym że ja tego złącza nie mam, mam za to kilka wolnych przewodów i nie wiem jak je podłączyć, mam schemat ale po niemiecku i niewiele mi przez to mówi, obczajam tylko kolory przewodów, ale widzę że już nie jeden elektryk przy tym grzebał i wolałbym sprawdzić czy na pewno to te bo nie chciał bym go zepsuć.

    http://www.file-upload.net/download-391009/Yamaha-DT80-LC-LC2.pdf.html

    tutaj jest serwisówka na samym dole są schematy elektryczne jak by ktoś się rozeznał w tym to by było naprawdę miło:) idą 3 przewody które powinny być w złączu a poza złączem idzie jeszcze jeden czarny masowy na obudowę regulatora czyli razem 4 przewody.

    Dodano po 2 [godziny] 27 [minuty]:

    No kolory mam obczajone:) Nawet zgadzają mi się ze schematem, tylko chce sprawdzić czy jest to dobrze wyprowadzone bo niejeden elektryk tu grzebał i nie chce uszkodzić regulatora dla tego potrzebuje waszej pomocy, dzięki za info o oporności idę zaraz mierzyć. Pomiędzy białym a żółto czerwonym mam przejście, czy to nie oznacza że coś jest nie tak??

    0
  • #7 16 Maj 2008 15:39
    mczapski
    Poziom 38  

    Ano według schematu występuje tam oporność rzędu 0,4 Ohm. Można to uznać za zwarcie. Po prosu żółto-czerwony wychodzi ze środka cewki.

    0
  • #8 16 Maj 2008 15:49
    pinat
    Poziom 9  

    ;] Więc, teraz jestem teraz dużo lepiej doinformowany:) Pomierzylem wszystko na wszystkie sposoby i potrzebuje zweryfikowania mej wiedzy:) impedancja pomiędzy żółtoczerwonym a białym mierzona wynosi 0,4. Pomiar pomiędzy masą a przewodem żółtoczerwonym 0,4, pomiędzy masą a białym 0,7. Dowiedziałem się też dlaczego przewód czerwony nie miał przejścia ani na - ani na + jak go pociągnąłem to się okazało że był tylko włożony w izolacje a nie był z niczym połączony;] Więc mam go wpiąć bezpośrednio w + akumulatora?? No i jeszcze takie moje drobne wątpliwości może i lamerskie, ale od tego jest forum żeby pytać... Czemu jeżeli mam pomiędzy białym przewodem przejście na + aku (0 ohm) to nie mam napięcia pomiędzy tym przewodem a - aku??

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo