Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

iskra przy zap這nie elektronicznym a mechanicznym (wielko嗆)

micho a 16 Maj 2008 18:46 3038 13
  • #1 16 Maj 2008 18:46
    micho a
    Poziom 35  

    witam
    mam takie pytanie czy to prawid這wo 瞠 na tej samej 鈍iecy na tej samej cewce WN iskra z zap這nu tyrystorowego jest malute鎥a ledwo widoczna a z zap這nu mechanicznego (przerywacz) jest ogromna mocno niebieska ??

    kolega mi t逝maczy 瞠 niby zap這n tyrystorowy ma kr鏒sze czasy przerwania czy co i iskra organoleptycznie (nie wiem czy prawid這wo napisa貫m chodzi 瞠 na oko) b璠zie wydawa si mniejsza

    jak to jest ?? bo ja sam nie wiem...... mniejsza o szczeg鏊y ale chodzi o sam fakt.....w hondzie mtx 80 (80ccm 8KM max 13 tys rpm) mam male鎥 iskierke przy wi瘯szej przerwie w og鏊e nie skacze a w ogarze 200(50ccm 2KM 6500 rpm max)mam na tej samej 鈍iecy ogromn iskre wyjme 鈍iece to z ko鎍闚ki kabla WN na mase potrafi przeskoczy ....

    0 13
  • Pomocny post
    #2 16 Maj 2008 18:53
    momik12
    Poziom 31  

    masz ma陰 energi iskry po prostu.

    0
  • #4 17 Maj 2008 17:21
    momik12
    Poziom 31  

    mo瞠 by cewka zap這nowa zwyk豉(olejowa) ale lepiej 瞠by mia豉 mniejszy op鏎.

    0
  • #5 17 Maj 2008 17:58
    micho a
    Poziom 35  

    wi璚 co mo瞠 by przyczyn mikroskopijej iskry ??

    cewka w silniku dobra impulsator dobry kabel Wn nowy 鈍iece dobre cewka WN od ogara 200(butelkowa olejowa na 8v) instalacja 12v modu orginalny do hondy shindgen czy jako tak ....

    jak to w og鏊e diagnozowa ??

    0
  • #6 17 Maj 2008 18:18
    artbi
    Poziom 19  

    witam , r騜nica mi璠zy tyrystorowym a zwyk造m przerywacz jest taka ze: przerywacz mechaniczny robi przerw w obwodzie , pole magnetyczne zgromadzone w rdzeniu indukuje W.N. w uzwojeniu cewki , kondesator eliminuje iskrzenie styk闚 , natomiast w tyrystorowym uk豉dzie kondesator / od 0,2 do 1 mikro/ jest 豉dowany napi璚iem od 120 do 400V i wyzwolenie tyrystor powoduje zamkni璚ie obwodu cewka-kondesator (kondesator roz豉dowuje si przez cewk zap這now) co powoduje wygenerowanie iskry , energia iskry jest zale積a od pojemno軼i kondesatora i napi璚ia .... tak najpro軼iej pozdrawiam

    0
  • #7 17 Maj 2008 18:45
    romoo
    U篡tkownik obserwowany

    R騜nice w indukcyjno軼i cewek ale og鏊nie zap這n z gromadzeniem energi tak w indukcyjno軼i (!tranzystorowe!) , b康 pojemno軼i ( ! tyrystorowe!) zapewnia stabilno軼 energi iskry praktycznie w ca造m zakresie pr璠ko軼i obrotowej.
    Tak 瞠 jak masz mal鎥 iskierke to jest tego pow鏚, mo瞠 co walni皻e ???

    0
  • #8 17 Maj 2008 18:58
    5150
    Poziom 17  

    Tak jest w zap這nie CDI, jest 豉dowany kondensator z magneta,a owo daje tym wi瘯sze napi璚ie im wy窺ze ma obroty.
    Zap這ny klasyczne, akumulatorowe s zap這nami sta這energetycznymi, i iskra nawet przy ma造ch obrotach jest silna.

    0
  • #9 17 Maj 2008 20:13
    micho a
    Poziom 35  

    nie no ja z grubsza wiem jak dzia豉 zap這n tyrystorowy tylko nigdy nie mia貫m pojazdu z takim zap這nem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka male鎥a

    Cytat:
    owo daje tym wi瘯sze napi璚ie im wy窺ze ma obroty.
    Zap這ny klasyczne, akumulatorowe s zap這nami sta這energetycznymi, i iskra nawet przy ma造ch obrotach jest silna.


    tylko 瞠 ja por闚nuje iskre z motorowerem romet ogar 200 kt鏎y ma zap這n stykowy zasilany z magneta .......klasyczne platynki cewka zasilaj帷a cewka butelkowa i tyle... i tam iskra jest wielokrotnie silniejsza ni przy hondzie gdzie jest CDI......

    nie wiem ta iskra ma by taka male鎥a czy nie ?? m闚ie na prymitywniejszym zap這nie kt鏎ego ju nigdzie nie ma jest mocniejsza....nie po to chyba ludzie wk豉daj modu造 tyrystorowe do starych pojazd闚 瞠by iskra by豉 s豉bsza ni przy klasycznym przerywaczu ????

    0
  • #10 17 Maj 2008 20:28
    goldwinger
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    micho a napisa:
    nie po to chyba ludzie wk豉daj modu造 tyrystorowe do starych pojazd闚 瞠by iskra by豉 s豉bsza ni przy klasycznym przerywaczu ????


    bo jest odwrotnie ni my郵isz

    0
  • #11 17 Maj 2008 21:03
    micho a
    Poziom 35  

    ok no ale pip鈣ok ledwo widoczny go造m okiem niczym iskierka w zapalniczce w motorze ?? chyba nie powinna by taka 瞠 trzeba egipskich ciemno軼i i lupy 瞠by zobaczy czy jest ?? (z wzrokiem wszystko ok)

    do tego mimo perfekcyjnie zrobionego silnika mam wszystkie objawy za s豉bej iskry
    -zawsze czarna 鈍ieca (nie wa積e jaka o dobrej ciep這cie z貫j NGK ISKRA PAL ruskie ka盥a a olej nie leci do silnika filtr powietrza czysty nawet na najnmiejszej mo磧iwej dawce paliwa 鈍ieca jest czarna....
    -kapie mi z t逝mika niespalona benzyna p鏊 motoru jest w tym usyfione (mieszanke robie prawid這w olej p鏊syntetyk )

    moto jak na swoj moc kompletnie nie ma kopa na 瘸dnyej regulacji ga幡ika ( a silnik po remoncie)

    i m闚ie nie pasuje mi ta iskra.........na innym forum w豉snie toczy sie polemika czy do zap這nu tyrystorowego wolno stosiowa mokre cewki o rezystancji 3om a co wy my郵icie ?? kurde no gdzie nie spojrze to iskra du瘸 豉dna a u mnie trzeba cudu 瞠by j zauwa篡 .........

    tak samo w zapl鏮ie przyrrawczowym jak wpitole gwo寮zia i kopne to na 5mm potrafi skoczy a w hondzie ?? 1-2 mm max....

    0
  • #12 17 Maj 2008 21:53
    goldwinger
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    micho a napisa:
    tak samo w zapl鏮ie przyrrawczowym jak wpitole gwo寮zia i kopne to na 5mm potrafi skoczy a w hondzie ?? 1-2 mm max....


    To ju inna para but闚, wskazuje na uszkodzenie cewki

    0
  • #13 17 Maj 2008 22:20
    micho a
    Poziom 35  

    w豉郾ie doszed貫m do prostego wniosku na przyk豉dzie .......

    patrzcie
    mam cewke od ogara 200 akumulator 12v rezystor 瞠by pr康 przez cewke p造n掖 max 2A i bawie sie

    je郵i wstawie kabel samochodowy o oporze 2 kom w這瞠 w niego 鈔ube to iskra przeskakuje tylko na 鈍iecy przy w這瞠niu 鈔uby i zbli瘸niu do masy s造cha strzelanie ale nic nie wida......

    je郵i ten kabel wymienie na kabel wysokiego napi璚ia od TV kt鏎y ma 0.04 oma to mam iskre na 7mm bez 鈍iecy.......ogromn niebiesk wida j nawet przy dobrym o鈍ietleniu ..........iskra przy za這穎nej 鈍iecy jest wi瘯sza ni przy kablu 2kom ....

    w hondzie kabel jest silikonowy od samochodu zapewne ma ponad 2 kom mo瞠 w tym tkwi przyczyna ?? w ko鎍u orginalne kable motocyklowe maj podobno mniejszy op鏎 ni samochodowe.........a ja mam samochodowy bo jak kupi貫m to nie by這 wcale fajki tylko kabel powi您any na 鈍iecy to zast徙i貫m ca這軼 samochodowym...

    czy od tego zacze造 sie problemy nie wiem bo wcze郾iej by這 kilka problem闚 natury technicznej (brudny filtr powietrza ga幡ik 幢e ustawiony niepewne po豉czenia elektryczne)....

    1
  • Pomocny post
    #14 17 Maj 2008 22:24
    5150
    Poziom 17  

    te mi si wydaje 瞠 wina w kablu

    0