Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[VW GOLF TDI]Brak ładowania - świeci kontrolka.

16 Maj 2008 19:53 20835 12
  • Poziom 10  
    Witam. W nocy jechałem do Monachium z czego 300km w strasznej ulewie. Jekies 100km przed celem zaczela swiecic kontrolka ladowania, nie gasnie po odpaleniu. Rano zrobilem pomiary napiecia i wychodzi na to ze na uruchomionym silniku alternator nie laduje akumulatora - napiecie na aku 11,4V. Nie wiem co robic? Do domu z powrotem mam 750km a u niemca mni skasuja za naprawe pewnie zdrowo. Slyszalem ze mozna sprobowac polaczyc plus z aku ze wzbudnikiem na alternatorze ale nie wiem ktory to kabel. Prosze Was o wskazowki, moze jakies foto czy schemat.
  • Poziom 17  
    Daj se z tym spokój, pewnie nawet nie sprawdziłes czy pasek nie spadł
  • Poziom 19  
    najpierw wymontuj regulator napięcia i sprawdź czy są szczotki w zależności od typu alternatora zazwyczaj jest przykręcony dwoma śrubkami napisz jaki jest typ altka
  • Poziom 10  
    Pasek nie spadl, to akurat sprawdzilem. Alternator 120A BOSH z silnika 1.9TDI AHF.
  • Poziom 31  
    jedyne co sam sprawdzisz to długość szczotek.
  • spec od auto-elektro
    Koledzy nie wymontuje ,nie zrobi szkoda jego czasu.P
  • Poziom 10  
    Gdzie w nim jest regulator? Z altka wychodzi tylko jeden gruby kabel i wtyczka 2- żylowa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    viper555 napisał:
    Koledzy nie wymontuje ,nie zrobi szkoda jego czasu.P

    Czasu mam sporo, jak nie chcesz pomóc to odpuść sobie takie komentarze.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Słuchaj kolego to nie złośliwość ponieważ temat wiele razy poruszany gdyby to były szczotki objawy by były wcześniej natomiast wg opisu pogody jechałeś na dużym obciążeniu więc przewiduje uszkodzenie głównych diod. Aby wymienić musiałbyś mieć całą płytę prostowniczą po drugie musiałbyś to umieć zamontować ponieważ jest to zgrzewane a po trzecie jeżeli będziesz umiał wymontować to lepiej poszukaj na szrocie używanego alternatora.P
  • Poziom 10  
    Jestem w Niemczech i to jest glowny problem... Ciekawe czy tutaj go naprawia czy lepiej kupic uzywke i przelozyc tak jak radzi viper555
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi

    najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
  • Poziom 31  
    tc napisał:
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi


    przecież pisze że jest w niemczech co mu to da że sprawdzi wirnik jak i tak go nie naprawi.A ten drugi przewód to DFM
  • Poziom 17  
    tc napisał:
    gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz

    Nie opowiadaj bzdur, kontrolka i sygnał ze sterownika silnika.Regulator jest najprawdopodoniej taki jak tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1012704.html
    w starszym typie alternatora jak sa skończone szczotki to kontrolka się nie zaświeci o jej obieg zamyka sie przez wirnik.
    Jeżeli jechał w strumieniu wody to duża szansa że owa doszła do frajlaufszajby i puszcza w obie strony.