Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercdes vito słabe hamulce

16 Maj 2008 21:45 11769 16
  • Poziom 9  
    Witam! od początku w moim mesiu nadmienię, że jest to vito z 2000r. 2,2 cdi ma bardzo słabe hamulce obojętnie czy jest załadowany, czy pusty trzeba dużo siły aby się zatrzymał w miarę na krótkim odcinku o zablokowaniu kół na suchym nie ma mowy. jest po wymianie klocków i tarcz, zauważyłem, że po wcisnieciu pedała syczy. Czy ktoś się z tym spotkał, moze to pompa hamulcowa albo zapowietrzenie czy te typy tak już mają?
  • Poziom 37  
    Witam
    Masz ABS tak więc o zablokowaniu zapomnij
    Jeśli masz twardy pedał a tak zrozumiałem to słabe podcićnienie z waccu pompy sprawdz czy jest dobre podłączenie podciśnienia wspomagania układu. Nie zaszkodzi wymiana płynu choć nie widzę w tym winy
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Wydaje mi się, że ABS działa na zasadzie, że po blokadzie kół odbija i puszcza a tu nawet cieżko jest czasami wyhamować za kimś z normalnymi hamulcami. Po prostu auto ciśnie masą do przodu.
  • Poziom 38  
    Jak masz serwo to one jest uszkodzone lub pompa podciśnieniowa,ale prawdopodobnie serwo nie szczelne bo syczy .
  • Poziom 37  
    Witam
    Zrób tak
    Przed odpaleniem auta naduś parokrotnie hamulec
    Potem naduś pedał na granicy ugięcia i odpal auto jak pedał będzie „wsysany” to znaczy że wspomaganie jest tylko nadal nie wiadomo jakie, sprawdź pompę, jeśli nić się nie zmienia to masz winowajcę
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dzięki za porady. wspomaganie jest bo przy wcisnietym pedale i odpaleniu robi się miekki tylko syczy przy każdym nacisnieciu.
  • Poziom 37  
    No to chyba serwo masz uszkodzone, albo jakaś nieszczelność
  • Poziom 9  
    Jaką tragedię??? To, że mam słabe hamulce to nie znaczy, że auto nie ma ich wcale. Jest po przeglądzie i zostało dopuszczone do ruchu, jedynie wydaje mi się, że jak na takie auto ma kiepskie hamulce dlatego pytałem, czy inni posiadacze tego pojazdu mają podobnie czy nie. Mam inne auto i tam można zęby stracić bez pasów..
  • Poziom 10  
    Jeśli syczy to nie masz zamkniętego układu hamulcowego więc jest nieszczelny albo już po wciśnięciu pedała hamulcowego pompa przepuszcza ciśnienie
  • Poziom 15  
    Też posiadam Vito z 2000r. Miałem podobne odczucie po przesiadce z VW i
    Citroena Berlingo. Podobno tak mają.Może jeszcze ktoś się wypowie.
  • Poziom 10  
    Vito jak i Sprinter mają takie chamulce jak by ich nie było. Taka uroda tej marki.
  • Moderator Samochody
    Nie przesadzajmy, Vito nie ma takich złych hamulców. Jeździłem Vitem jakiś czas i nie zauważyłem takiego objawu. Prawdopodobnie nieszczelne jest servo, co bardzo osłabia wspomaganie. Żadnego syku nie powinno być, a pochodzić on może tylko z servo, ponieważ występuje po wciśnięciu pedału.
  • Poziom 1  
    witam mam to samo w sprinterze 312 na przeglądzie rolki wyrywa wymieniłem płyn ,korektor hamowania, szczęki z tyłu ,pompę hamulcową i dalej to samo ciężko wyhamować ,jedynie co pozostaje to słabe podciśnienie vacum pompy bo układ jest szczelny nawet gdy postoji pół godziny to podciśnienie w układzie jest zachowane
  • Poziom 12  
    Walczyłem wielokrotnie z hamulcami w tych autach,dobry efekt przyniosło dopiero wymiana płynu hamulcowego z dot4 na dot4 plus i podciągnięciu korektora hamulca tylnego (jeśli jest bez abs)
  • Poziom 9  
    właśnie szukałem odpowiedzi o podobnym problemie - słaba skuteczność hamowania.. u mnie jest tak, że przy wyłączonym silniku pedał hamulca jest dosyć twardy a po uruchomieniu silnika pedał zaczyna pomalutku wpadać tak jakby m-dzy sekcjami pompy płyn się przelewał.. ale bardziej podejrzewam serwo Tak jak kolega syczy mi kiedy "podpompowuje" hamulce tak jakbym miał układ hamulcowy powierzny Ogólnie mam wrażenie że bez pracującego silnika pedał hamulca jest twardy, sprężysty a po uruchomieniu silnika czyli z pracującym wspomaganiem pedał robi się miękki, sflaczały no i jak już napisałem, po jego mocnym naciśnięćiu pomalutku wpada do samej podłogi...
  • Poziom 1  
    Witam.Jestem posiadaczem vito 108 cdi z 2002,mam problem ktorego nie moge rozwiazac.Lewe tylne kolo grzeje sie jak zelazko,smierdzi spalonym plastykiem lub guma.Sprawdzalem opone jest ok.Mechanik sprawdzal szczeki,klocki,lozysko-jest ok,kolo nadal sie grzeje.Prosze o pomoc.
  • Poziom 10  
    Witam
    Odgrzeje kotleta ale mam podobny problem a rozwiązania nie mogę znaleźć nawet na angl. stronach.
    Auto sprinter 312d 98r z ABS

    Klocki są ok tarcze tez maja jeszcze wymiar ok w tolerancji.
    Wszystkie zaciski chodzą na prowadnicy ok. zostaly wyczyszczone i przesmarowane
    Pompa vacum wymieniona x2 ostatnia nówka sztuka
    Pompa hamulcowa nowa
    Servo właśnie dziś założyłem inne używane.
    Przewody elastyczne nie puchną

    A jeb...ych hamulców brak.

    Bardzo bardzo niska skuteczność hamowania. Pedał stawia opór przy końcu niemal przy samej podłodze - długa droga oraz jest miękki. NIE rośnie po kolejnym pod pompowaniu zbytnio, może troszkę.

    Na piachu próba zblokowania ok abs się włącza na przedniej osi. Na asfalcie nie mogę zblokować hamulców. Skończyła mi się koncepcja?
    Regulator sily hamowania sie porusza ( podciagnelem a jakże - minimalnie lepiej lecz nadal nie mogę pustego auta na asfalcie zatrzymać np do uruchomienia abs ) musze stanąć na pedale a auto wraz nie słucha i jedzie sobie.
    Podciśnienie ok -0,9bara sprawdzałem po nowym vacum podłączyłem manometr zamiast małej rurki od sterowania EGR oraz nagrzewnica?
    I teraz pytanie ponieważ dźwigienka sie porusza przy naciskaniu hamulca z tego regulatora i mogę ja ręką cofnąć z lekkim oporem z powrotem???

    Odpowietrzałem kilka razy i jedyne co zauważyłem ze płyn jakoś tak leniwie nieco z tylu wylatywał ???
    I teraz pytanie czy moze ktoś sprawdzić w Sprinterze ( rocznik model obojętny ) czy :
    a) dźwigienka regulatora hamulca sie porusza przy naciskaniu hamulca ( tłoczek wychodzi ) a po zwolnieniu nacisku wraca do pozycji wyjściowej - zamkniętej ???
    b) czy przy wysuniętym tłoczku ( przy naciśniętym hamulcu ) mozna te dźwigienkę cofnąć ręka do poz. wyjściowej?
    ad. pyt B - pytam bo być może jakaś nie usuwalna poduszka pow. jest w systemie?
    c) oba serwa wydawały sykniecie przy gwałtownym wdepnięciu hamulca czy tak ma być? gdy wciskam powoli nie ma syknięcia.