Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik trójfazowy:można sprawdzić sprawność bez podłączania?

Pit91 17 Maj 2008 23:20 2290 5
  • #1 17 Maj 2008 23:20
    Pit91
    Poziom 9  

    Czy jest możliwość sprawdzenia sprawności silnika trójfazowego bez podłączania go pod prąd??

    0 5
  • #2 17 Maj 2008 23:40
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Założenie generalne: silnik jest działający, a nie trup!
    Tak: sprawdzić w danych "firmowych".
    Sprawność się nie zmienia na skutek zużycia, może się zmienić (nieznacznie) na skutek przewinięcia (inna średnica drutu, inna ilość zwojów).
    Inne metody, nie "techniczne":
    - sen proroczy,
    - wróżenie z fusów,
    - jedna pani powiedziała ...

    Sprawdzenie techniczne wymaga nie tylko zasilania prądem (+ możliwość pomiaru mocy pobieranej), ale także możliwości zadawania (i mierzenia) obciążenia mechanicznego, a to raczej nie są warunki "domowe".

    0
  • #3 17 Maj 2008 23:43
    Pit91
    Poziom 9  

    Chodziło mi bardziej czy idzie sprawdzić czy on działa bez podłączenia prądu

    0
  • #5 18 Maj 2008 11:51
    gregor50+
    Poziom 19  

    Witam.
    Myślę , że chodzi Ci o to:
    1 Zmierz izolację silnika.
    2. Zmierz oporność pomiędzy fazami(R-S;S-T;T-R) i porównaj. Jeśli różnice nie przekraczają 5 % to silnik powinien być sprawny (najlepiej zamiast oporności pomierz impedancję specjalnym przyrządem).
    Oczywiście działa to dla silników o mocy do kilku kW .Oporność(lub impedancja) mierzona musi być co najmniej 5-10 Ω.Pamiętaj o oporności styków oraz kabli którymi mierzysz musisz to uwzględnić.
    Ale zapamiętaj że pojęcie "Sprawny" ma dwa znaczenia :
    - dobry, działający
    - sprawność czyli efektywność dla tych co umieją liczyć.

    0
  • #6 19 Maj 2008 21:16
    weld
    Poziom 9  

    gregor50+ napisał:
    Witam.
    Myślę , że chodzi Ci o to:
    1 Zmierz izolację silnika.
    2. Zmierz oporność pomiędzy fazami(R-S;S-T;T-R) i porównaj. Jeśli różnice nie przekraczają 5 % to silnik powinien być sprawny (najlepiej zamiast oporności pomierz impedancję specjalnym przyrządem).
    Oczywiście działa to dla silników o mocy do kilku kW .Oporność(lub impedancja) mierzona musi być co najmniej 5-10 Ω.Pamiętaj o oporności styków oraz kabli którymi mierzysz musisz to uwzględnić.
    Ale zapamiętaj że pojęcie "Sprawny" ma dwa znaczenia :
    - dobry, działający
    - sprawność czyli efektywność dla tych co umieją liczyć.


    mam pytania
    1. jak zmierzyć izolacje silnika ?
    2. pomiar impedancji wykonuje się inwertorem ?

    0
  Szukaj w 5mln produktów