Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł Vaillant Atmomax Plus VU 240-5 + zawór trójdrożny

18 Maj 2008 09:52 8316 2
  • Poziom 2  
    Witam,
    jestem użytkownikiem pieca Vaillant Atmomax Plus VU 240-5. Zdarzyło się w zimie kilka razy, że piec zamiast podgrzać wodę grzał wodę w kaloryferach. Poczytałem na forum, że jest to problem z zaworem trójdrożnym. Chciałbym go oczyścić i odkamienić. Aby go zdemontować musze zakręcić zawory pod piecem i spuścić wodę. Znalazłem dwa zawory (o dziwnym kształcie, z jednej strony półokrągłe, z drugiej płaskie), ale przy próbie ich zakręcenia zaczyna lecieć woda pod ciśnieniem. Więc nie zakręciłem ich. Czy to te zawory? Prośba o wskazówki.
  • Poziom 12  
    No tak, slynne zawory Vaillanta 252457. Ta firma powinna beknąć i to dobrze za wypuszczenie takiego shitu. Ja mam taki sam kociol ale w wersji 2-funkc. i problem z tym zaworem znam i to az za dobrze,wiec moge ci cos poradzic. Wszelkie czyszczenia,naprawiania itd itp. tego zaworu wystarczaja tylko na jakis czas.Na ogół na krótki czas.Niestety trzeba to wymienic. Koszt tego ustrojstwa to jakies 480 zl (zawór + silnik).
    Choc moge cie tez pocieszyc, ze jezeli masz piec 1-funkc. to bledne przelaczanie zaworu nikoniecznie musi byc zwiazane z zaworem. Podobno zdarza sie ze zapycha sie kamieniem bypass. To podobo taka cieniutka rureczka w okolicy zaworu.
    Jezeli sie chcesz pobawic to prosze bardzo.
    Wg mnie powinienes zrobic tak:
    1.Zakrecic gaz, wode, wyjac wtyczke z gniazdka i Opróżnic kociol z wody (nic prostszego) nie wiem czemu masz problemy.
    Zakrecasz zawory na powrocie i zasilaniu (odcinasz kociol od instalacji) tymi srubami na srubokret (wyciecie wzdłóz rurki - zawór otwarty, w poprzek - zawór zamknięty). Jak zamkniesz zawory to teraz musisz spuscic wode. Przy zaworach sa takie sruby na klucz (bodajze 7mm). Podstwiasz naczynia pod rurki spustowe i odkrecasz srubki. Jak cala woda zleci to mozesz zabrac sie do naprawy pieca.Woda leci pod cisnieniem, a jaka ma leciec?
    2.Powinienes najpierw sprawdzic czy nie jest zapchany ten baypass
    3.Jak rurka nie zatkana to mozesz pobawic sie z zaworem. Trzeba go wykrecic i rozebrac jak najbardziej sie da. Odkrecasz silnik (sprawdz czy silnik nie jest padniety) np. czy nie wylatuje z niego oska lub cos nie jest pekniete. Koniecznie trzeba wyciagnac te metalowa oska ktora steruje ta okragloa guma. Zabezpieczona jest pierscieniem osadczym. Nie jest latwo to zdjac ale sie da. Jak juz wszystko rozkrecisz wsadz caly zawor razem z oska ) oczywiscie bez silnika (chyba jasne) do roztworu odkamieniacza. Polecam Kamix, albo Kamicon, to to samo. Lapexu nigdzie nie kupisz. Po odkamienieniu dobrze jest jeszcze potraktowac caly zawor Domestosem, dlatego ze odkamieniacz dziala przede wszystkim na kamien a slabo na jakies inne zanieczyszczenia, wiec moze czegos nie usunac. Po tym wszystkim trzeba to czyms przesmarowac. Mozesz to porzadnie zapuscic sprayem WD40,ale to z czasem woda wypłuka, wiec tak jakby tego nie było. Mozna smarowac smarem silikonowym albo jakims innym odpornym na wode ale to tez wypłuka, z tym ze duzo pozniej.
    No i to koniec, zlozyc wszystko do kupy. Zakrecic zawory spustowe. Zalac piec woda do odpowiedniego cisnienia. Najlepiej tego co było przed naprawa. Otworzyc zawory na powrocie i zasilaniu i sprawdzic czy dziala ok.
    Jak masz sprawny odpowietrznik automatyczny to instalacja odpowietrzy sie sama. Ale jak piec ma dlugi przebieg to na bank masz zapchany ten odpowietrznik. Wiec radze ci w trakcie naprawy pieca odkrecic tez ten odpowietrznik i go potraktowac tak samo jak zawor (odkamienacz _ Domestos).
    Napisz ile lat ma ten kociol.
    pozdr
  • Specjalista - systemy grzewcze
    eh wymień zawór i po kłopocie. problem polega na tym ze masz słabiutką wodę w układzie grzejnika, odkłada się kamień i nie koniecznie taki jak w czajniku , problemem jest grafit a tego nie usuniesz jest nie aktywny chemicznie (bo "tetry" to nie dostaniesz i jest trująca) można próbować oczyścić z kamieni i jeśli sie ma szczęście grafit odpadnie razem z kamieniem w postaci płatków. Nowsze zawory mają inną kształt gumy która jest wewnątrz i wytrzymują o wiele dłużej