Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stylowe kolumny o wysokiej efektywności

moonson1981 18 Maj 2008 19:44 7919 10
  • Witam wszystkich oglądających mój projekt,

Jestem początkującym konstruktorem audio - moim założeniem było zbudowanie małego zestawu, wyglądającego stylowo, o wysokiej efektywności i jak najszerszym paśmie przenoszenia. Tak oto wziąłem się do pracy i powstały dwie kolumienki które widać na zdjęciach. Projekt nie jest jeszcze skończony - tzn, nie jest pomalowany, boki i tył będą oklejone fornirem naturalnym - brzoza, dojdą również dodatkowe elementy jeśli chodzi o zwrotnicę. Ze względu na kiepską dostępność części za granicą - a tu właśnie je zbudowałem, warunki domowe w których powstały oraz moje kiepskie zdolności stolarskie projekt nie został dopracowany w 100 % - i miejscami jego wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Projekt umieszczam na forum ponieważ spodziewam się jego oceny oraz punktów które mogę poprawić/ulepszyć - od osób z większym doświadczeniem.

Skrzynki zostały wykonane z MDF-u 6 mm oraz desek 10 mm, każdy narożnik od wewnątrz wypełniony listewkami , prawie wszystko poskręcane od wewnątrz, dodatkowo sklejone i uzupełnione wypełniaczem do drewna. mimo cieniutkich ścianek całość wyszła całkiem solidnie, jednak duże płaty ścian bocznych wymagały wewnątrz dodatkowych poprzeczek (jak sie okazało po uruchomieniu-drżały zbyt bardzo). Wnętrze zostało podzielone na dwie komory, jedna duża o pojemności ok.17 l oraz mniejsza ok.2 litrów - ścianka działowa umieszczona pod skosem(ograniczenie fal stojących). otwory bass refleks umieszczone z przodu - z założenia kolumny rozstawione w narożnikach pokoju ok 25mkw - nie chciałem super łupnia basowego odbitego od ścian. Ze względu na bardzo nietypowe rozmiary obudowy dobór przetworników był nie lada wyzwaniem, przetworniki to kolejno :