Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mikser estradowy do nagłośnienia średniej wielkości.

18 May 2008 21:13 4021 17
  • Level 19  
    Witam serdecznie,
    Posiadam nagłośnienie firmy Pol Audio (6*250W satelity i 2* 1000W basy), do tego końcówki Jolly rogera. Obecnie pracuje na mixerze Behringera 2442fx pro, był kupiony jako tani mikser do różnego rodzaju imprez. Teraz chciałbym troche zainwestować w jakość całego zestawu, behringer daje dużo szumu, jakość też nienajlepsza. Czytając posty na allegro hmm nie do końca znalazłem to czego szukam więc zdecydowałem się na odrębny temat. Zgodnie wszyscy twierdzą, że najlepiej sprawdzają się stoły allena, też wiele razy je słyszałem i zgadzam się oczywiście. Imprezy jakie miałby obsługiwać to: koncerty na scenach Łodzi (nie tych największych, bo od tego są duże firmy, a im nie dorównam obecnie), czyli średnie plenery, koncerty w klubach ( jak ktoś się orientuje Dekompresja, Funaberia itp.), imprezy firmowe, okolicznościowe, troche działam przy szkołach z tym związane jest nagłaśnianie chórów, orkiestry. Teraz to na czym mi zależy: mixer nie musi być typowo riderowy ale chciałbym żeby parametrami podchodził pod taki, czyli 24 kanały mikrofonowe, co najmniej 6 Auxów, 4 podgrupy. Jeśli chodzi o Allena to myślałem o Pa 28 cena mi odpowiada ale niestety 4 auxy i z tego co widze brak podgrup, jaki model byście polecali ZED jest fajny ale 8 tysiecy to za dużo GL 2400 odpowiada parametrom które sobie założyłem jednak to nadal jest ponad 6 tysięcy. Wiem że na tym nie powinno się oszczędzać, ale kasy zawsze mało, mikser może być używany, bo może tak byłoby lepiej, znaczy taniej. Cena jaką bym chciał poświęcić do 4 tysięcy (podobnie jak w poprzednich tematach). Jaką serie Allena proponujecie, czy może coś soundcrafta, bo mało było postów na ten temat. Chciałbym jeszcze żebyście powiedzieli co myślicie o mx8000 ktos napisał, że to bardzo dobry stół, miałem z nim styczność ale nie na swoich kolumnach więc nie mam porównania, wiadomo cena niska, ale jak z jakością, czy byłaby róznica między moim obecnym mixerem a mxem? Pozdrawiam i proszę o rady, opinie, czy warto bawić się jeszcze w przejściówke, czy nie, jeśli nie którego allena wybrać, albo czy jakiś soundcraft wchodzi w grę.
  • Helpful post
    Level 24  
    Masz na mysli MX 8000 behringera? Napewno bedzie lepszy niż ten Twój. Jest to chyba jedyny stół który im sie udał. Widziałem na alledrogo kiedys ale stały dośc wysoko koło 2500. Kolega kiedys wyrwał za 1400 ale to jest raczej fuks... jednak mimo wszystko MX 8000 bedzie przejściowym stółem chocby dlatego ze nie za bardzo riderowy...

    Jest na alledrogo Soundcraft Spirit LX7 (numer 364316273) za 3kzł. Spełnia wszystkie Twoje wymagania ilościowe że tak powiem.
  • Level 27  
    gl 2400 ma chinskie heble.
    w efekcie, po roku uzywania jednego juz w zasadzie nie uzywam.

    lx7 bardzo sympatyczny

    jednak, chyba bym allena wzial.
  • Helpful post
    Level 24  
    (numer 365225714) jest i MX 8000 za 1850zł. na dodatek z casem.
    Tak więc wybór należy do Ciebie :)

    (numer 359556393) tu jest za 1999 ale z meter-bridge

    (numer 364369218) a tu Spirit Live 4 24in za 2300zł
  • Level 14  
    Allen GL 2400 - nic mądrzejszego się tu nie wymyśli spełnia dokładnie Twoje wymagania. I nowy (jest teraz promocja w Konsbudzie). Z używanymi mikserami jest tak, że rzadko je ktoś sprzedaje dlatego, że mu są niepotrzebne. Szczególnie takie stoły jak wymieniony Allen.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 24  
    Proszę o krótkie info, jakie parametry niedomagają w lichych stołach (szumy, pasmo, dynamika, zakresy regulacji, różne trzaski) . Czy jest regułą że stosuje się tłumiki drabinkowe czy zazwyczaj są to potencjometry slizgowe.
  • User removed account  
  • Level 19  
    dziękuje za odpowiedzi
    stol_mikserski_soundcrafta_spirit_live_4 (allegro)
    na tej aukcji poszedł za 1600 hmm to chyba okazja była, a może mi ktoś powiedzieć dlaczego wersja Spirit jest tak często wymieniana jako ta której zespoły nie chcą (w riderach tylko nie spirit). Czy coś w nich jest niefajnego? myślałem o tej konsoli tylko właśnie martwiły mnie komentarze w riderach. Czyli rozumiem, że LX odpada, a na temat GL'a prawie same pozytywne słowa;].
    Zgodnie z tym wszystkim:
    Nr. 1 Allen GL
    2. Soundcraft Spirit Live 4
    3. LX
    mx8000 odpada, bo szkoda kasy na przejściówki. Może jeszcze jakieś propozycje pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    Chciałbym jeszcze dodać jeden mixer który często jest mile widziany w riderach z tego co pamiętam, jest to Mackie Onyx 24.4 ew 32.4, bo 24.4 ma tylko 20 kanałów mic, a to na taką konsolę troche mało. Wchodziłyby w grę (cenowo) jeśli ściągałbym je ze Stanów, czy ktoś z Was już tak robił nie ma żadnych problemów?, czy może trzeba opłacić cło, albo jeszcze coś innego. Wolałbym ściągnąć nowy sprzęt ze Stanów niż używany w Polsce.

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Tak mi sie przypomniało nie poruszyliśmy jeszcze tematu Allena serii ZED czy ktoś miał już z nią styczność co to wogóle za seria, co o niej myślicie. Co by było najlepsze Allen GL, ZED, Mackie Onyx.

    Kolega jeszcze nie wie o istnieniu p.10.11 regulaminu forum?
    Link skróciłem.
    [Art]
  • Helpful post
    Level 14  
    PX wrote:
    dziękuje za odpowiedzi
    stol_mikserski_soundcrafta_spirit_live_4 (allegro)
    na tej aukcji poszedł za 1600 hmm to chyba okazja była, a może mi ktoś powiedzieć dlaczego wersja Spirit jest tak często wymieniana jako ta której zespoły nie chcą (w riderach tylko nie spirit). Czy coś w nich jest niefajnego? myślałem o tej konsoli tylko właśnie martwiły mnie komentarze w riderach. Czyli rozumiem, że LX odpada, a na temat GL'a prawie same pozytywne słowa;].
    Zgodnie z tym wszystkim:
    Nr. 1 Allen GL
    2. Soundcraft Spirit Live 4
    3. LX
    mx8000 odpada, bo szkoda kasy na przejściówki. Może jeszcze jakieś propozycje pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    Chciałbym jeszcze dodać jeden mixer który często jest mile widziany w riderach z tego co pamiętam, jest to Mackie Onyx 24.4 ew 32.4, bo 24.4 ma tylko 20 kanałów mic, a to na taką konsolę troche mało. Wchodziłyby w grę (cenowo) jeśli ściągałbym je ze Stanów, czy ktoś z Was już tak robił nie ma żadnych problemów?, czy może trzeba opłacić cło, albo jeszcze coś innego. Wolałbym ściągnąć nowy sprzęt ze Stanów niż używany w Polsce.

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Tak mi sie przypomniało nie poruszyliśmy jeszcze tematu Allena serii ZED czy ktoś miał już z nią styczność co to wogóle za seria, co o niej myślicie. Co by było najlepsze Allen GL, ZED, Mackie Onyx.


    ZED to nowa seria więc trudno coś oceniać. Natomiast wspomniany Mackie to nie ta sama półka co GL-e choćby ze względu na budowę. Alleny to miksery płytkowe (każdy kanał ma swoją osobną płytkę) w razie awarii łatwo wymienić poza tym awaria jednej płytki nie morduje całego miksera. Konstrukcyjnie Alleny to inna półka niż te Onyxy.

    Co do ściągania ze stanów to nie jest problem cło (2.5 % - bodajrze) ale 22% vat, który Ci doliczą po ocleniu :(.
  • Level 19  
    Konstrukcyjnie, a jak wygląda sprawa brzmieniowo?
  • Helpful post
    Level 14  
    PX wrote:
    Konstrukcyjnie, a jak wygląda sprawa brzmieniowo?

    Oba mają swoje zalety. Allen w serii GL ma preampy gdzie masz na prawdę duży headroom - przesterować ten preamp to duża sztuka. Onyxy mają też niezłe preampy - headroom co prawda mniejszy ale brzmienie (dla mnie) jakby cieplejsze. Mają też dosyć ciekawą korekcję stworzona przez Cal'a Perkinsa. Można w ten sposób sporo "ukręcić" (w zakresie średnicy - pasma mocno zachodzą na siebie) aczkolwiek nie działa to tak jakby się wydawało w pierwszej chwili i nie tnie (przynajmniej dla mnie) w sposób jaki się spodziewamy. Allen z kolei ma klasyczną korekcję - dla mnie niezwykle intuicyjną.
    Całościowo brzmienie mackiego określiłbym jako lekko ocieplone, allena jako przejrzyste.
    Jednak na scenę wolałbym Allena.
    No a jak do tego weźmiemy pod uwagę routing, matrix, dwufunkcyjność, to tu Allen dość gładko masakruje konkurenta.
  • Level 19  
    Czyli GL wygrywa tak? szkdoda tylko, że jest najdroższy z tych wszystkich, bardzo mnie ciekawi ta seria ZED, ciekawe czy jest gorsza od GL'a czy porównywalna.
  • Level 14  
    PX wrote:
    Czyli GL wygrywa tak? szkdoda tylko, że jest najdroższy z tych wszystkich, bardzo mnie ciekawi ta seria ZED, ciekawe czy jest gorsza od GL'a czy porównywalna.

    Z tego co wiem ZED-y mają trochę inne preampy ale budowa jest bardzo podobna do GL. Na scenę ze względu na niektóre funkcje (np. taki drobiazg jak gniazda z tyłu) wolałbym jednak GL-a.
    Piszesz, że najdroższy. Ja uważam, że jak na to co oferuje ma bardzo przyzwoitą cenę. Bardzo chętnie bym poznał mikser konkurencji tak zrobiony, z takim wyposażeniem, tak brzmiący w podobnej cenie.
    Oczywiście nie twierdzę, że to ideał - nie ma takich - ale w swojej cenie oferuje na prawdę sporo.
  • Level 19  
    Co jest złego w wersji spirit, że zespoły nie chcą być nim nagłaśniane?
  • Helpful post
    Level 14  
    PX wrote:
    Co jest złego w wersji spirit, że zespoły nie chcą być nim nagłaśniane?

    Głównie to źle zrobione zasilanie.
  • Level 18  
    Witam,
    w jakim sensie źle zrobione zasilanie? Mam zamiar okazyjnie zakupić ten stół i chciałbym go nieco poznać;)
  • Level 28  
    Witam

    tez mnie interesuje ten mikser :) czy kos może wymienić jego wady i zalety?