Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A 170 1.7 CDI brak mocy

saly 19 Maj 2008 07:53 30346 21
  • #1 19 Maj 2008 07:53
    saly
    Poziom 32  

    Witam
    Auto jak wyżej, autko słabo ciągnie, max 110 km/h, auto po naprawie skrzyni biegów u mechanika, uszkodził abs, urwany kabelek od czujnika w kole, lampka ABS i ESP już gaśnie ale auto dalej nie idzie z pełną mocą, czy przy tym aucie jest taki sam przełącznik przy sprzęgle jak przy silnik 2.2, ograniczający obroty. Obecnie nie mam auta u siebie więc nie sprawdze do jakich obrotów dochodzi, koleś ma podjechać za kilka dni.
    Dodam jeszcze że przed naprawą skrzyni wszystko było ok, auto szło 170km/h. Wszystkie lampki w liczniku gasną ok.
    Niesłychać turbosprężarki, przy jakich obrotach powinna się załączyć.

    0 21
  • Texa Poland
  • #2 19 Maj 2008 08:21
    5150
    Poziom 17  

    saly napisał:

    Niesłychać turbosprężarki, przy jakich obrotach powinna się załączyć.

    Zmień brażę. Przy jakich się powinna załączyć? A przy takich , kiedy w układzie wydechowym powstają napędzające ją spaliny, czyli obraca się non stop jak silnik pracuje.

    0
  • #3 19 Maj 2008 09:55
    saly
    Poziom 32  

    Ok źle się wyraziłem, nie jestem mechanikiem, wiem jak działa turbosprężarka, chodzi mi o to przy jakich obrotach zaczyna ją być słychać i czy wogóle w tym aucie ją słychać podczas jej pracy.
    W tym mercedesie w ogóle nie słychać jej pracy, auto jest słabe, trochę kopci, może to wina braku doładowania.
    Chce tylko dowiedzieć się coś o tym rozwiązaniu związanym ze sprzęgłem czyli blokada obrotów do 3000 na wciśniętym sprzęgle rozwiązanie z silnika 2,2 czy takie rozwiązanie jest też w silnikach 1,7cdi. Czy auto może wejść w jakiś tryb awaryjny przy uszkodzeniu systemu abs i kontroli trakcji.

    0
  • Texa Poland
  • Pomocny post
    #4 20 Maj 2008 22:30
    L9637D
    Poziom 13  

    Co do turbiny to masz rację - nie pracuje
    Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF .
    Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.

    0
  • #5 20 Maj 2008 22:43
    5150
    Poziom 17  

    L9637D napisał:
    pomocą SPRINT12.

    A co to jest?

    1
  • #6 21 Maj 2008 09:44
    L9637D
    Poziom 13  

    To taki "mały" tester diagnostyczny. Dla CDI-ka,EDC wyświetla wszystkie parametry pracy silnika i wysterowania tak jak STAR.Ma wadę bo robi tylko MERCEDESA !!! no ale za to w 100% legalny.No i program startuje w 2 sekundy a nie pięć minut i więcej jak w innych wynalazkach.
    Wpisz w GOOGLE " diagnostyka cdi sprint12 "

    2
  • #7 09 Sie 2008 20:45
    ewelina29
    Poziom 1  

    Witam

    Mam taki sam problem co kolega.

    Auto zachowuje się normalnie do prędkości 110km/h po przekroczeniu na zegarach tej magicznej liczby silnik się blokuje i obroty spadają do 3000 więcej nie można go kręcić , poza tym trochę go muli.

    Byłam u jednego diagnosty podpinał się swoim komputerem stwierdził że turbina nie daje ciśnienia .

    Zasugerował wymianę turbiny

    1
  • #8 10 Sie 2008 06:31
    saly
    Poziom 32  

    Mi ne udało się rozwiązać tego problemu bo facet wymieniał wcześniej skrzynie i stało się to właśnie po tej naprawie, ja zrobiłem mu ABS i miał podjechać z tą usterką, a on zareklamował auto w serwise który wymieniał mu skrzynie, w więc nie wiem jaka była tego przyczyna.
    A czy obroty normalnie przekraczają 3000 czy są ograniczone na każdym biegu do 3000, sprawdź czy na luzie możesz przekroczyć 3000 obrotów, wciśnij sprzęgło w tym momęcie i obroty powinny spaść do 3000. Wydajemi się że auto jest w trybie awaryjnym, jak była by uszkodzona turbina to chyba nie było by ograniczenia obrotów do stałej wartości. Słaba wydajność turbo może charakteryzować się zwiększonym kopceniem z tłumika i silnym osmoleniem wnętrza ruru wydechowej.

    1
  • #9 10 Wrz 2008 20:15
    skiba_14
    Poziom 2  

    Sprawdz Czujnik doładowanie turbosprężarki czasami lubi z niego spaść wężyk i własnie tak samochód sie zachowuje

    3
  • #10 23 Wrz 2008 15:22
    dudekrafal
    Poziom 10  

    Witam mam identyczny problem.

    Auto (A170 CDI) jedzie normalnie do czasu jak usiłuję przekroczyć 120km/h (3tys.obr) po czym łapie jakaś blokada i auto zwalnia do niespełna 120km/h po tym czasie auto wyraźnie jest słabsze w całym zakresie obrotów (do 3tys.)

    Zostało już wymienione turbo oraz czujnik turbiny (ten z wężykiem podciśnieniowym)

    Czy ktoś się już uporał z problemem?

    0
  • #11 07 Lis 2008 20:04
    struck
    Poziom 12  

    Może zawór sterujący ciśnieniem ?

    0
  • #12 09 Lis 2008 08:40
    kamazz
    Poziom 14  

    Miałem taki problem i ssący sadzą był zawalony. Wyjście do przepływki też! Myjka ciśnineniowa, kolektor przepłukano i gotowe wóz jak nowy.

    3
  • #13 12 Lis 2009 12:52
    studenttt
    Poziom 2  

    proszę o informację na jakim poziomie powinno byc cisnienie doladowania? u mnie jest max 1200 i mechanik twierdzi, ze turbina jest wylatana... Czujnik sprawdzal, zawór również. Przezornie sprawdził jeszcze z odłączonym katalizatorem... dalej nie wiecej niz 1200

    0
  • #14 12 Lis 2009 13:10
    yaaro
    Poziom 33  

    Sprawdz rurki sterowania turbiny ostatnio walczyłem z takim autem.

    0
  • #15 12 Lis 2009 17:59
    studenttt
    Poziom 2  

    dzięki- jutro jade jeszcze raz bedziemy szukac dalej... ludziom turbiny trzymaja po 300 tys. a u mnie ma sie sypac po 130.ooo?

    0
  • #16 18 Lis 2009 22:01
    autogaz15
    Poziom 9  

    Witam.turbina pracuje caly czas .a doladowanie steruje edc podcisnienie przez zawor i sensor cisnienia w dolocie.3000 obr to normalka gdy edc przechodzi na mape awarji.sprawdz gumowe polaczenia zaworu i sensora.ale najlepszym rozwiazaniem bedzie diagnostyka ,pozdrawiam.

    0
  • #17 30 Cze 2010 09:34
    Chlebus
    Poziom 11  

    u mnie dzieje sie to samo co jakis czas wyskakuja kontrolki ABS bas ale mimo to auto od 2,5 tys km jest caly czas slabe , nie da sie przekroczyc 3,300 obrotow (nawet na luzie) i auta nie idzie rozpedzic wiecej jak 130 . Przebieg auto ma 142 tys



    doszedlem do usterki , okazalo sie ze spadl gumowy wezyk sterujacy podcisnieniem silnika . Wchodzi z jednej strony do metalowej czesci znajdujacej sie ponizej przepustnicy - zeby ja zobaczyc trzeba wyjac zbiorniczek plynu chlodzacego wtedy widac wszystko elegancko.
    Po podpieciu pod komputer pomimo iz wczesniej sam do tego doszedlem w aucie byl zarejestrowany wlasnie ten blad.

    0
  • #18 04 Maj 2011 21:59
    buch12345
    Poziom 2  

    mam taki sam problem brak mocy i kopci umylem kolektor .sprawdzilem wszystkie wezyki z podcisnienniem podlanczalem pod komputer zero blendów jedynie pali sie ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jedynie pali sie kontrolka boss esp czy to morze ograniczac moc silnika

    2
  • #21 06 Maj 2011 22:06
    buch12345
    Poziom 2  

    mam problem wyskakuje mi bład p1221 ktury oznacza ze jest zepsute jakis czujnik ktory mierzy wzdluznie czy cos takiego powiedcie gdzie on jest

    0