Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 2.0 89r problem z automatem

19 Maj 2008 18:38 7309 8
  • Poziom 10  
    Posiadam ople vectre z silnikiem C20NE ze skrzynią automatyczną. Najpierw przestała jeździć do tyłu a po pewnym czasie do przodu wiec zdecydowałem wymienić skrzynię. Po wymianie skrzyni przejechała ok 100 km i nagle przestała jeździć do przodu i do tyłu. Sprawdzona została instalacja i nie znalazłem żadnej przerwy. Po wyciągnięciu skrzyni okazało się że są ułamane 2 ząbki w które wchodzą wycięcia przy konwerterze. Przełożyłem całą tą pokrywke ze starej skrzyni i przez chwile działały wszystkie biegi a po ok 20 km wstecznego już nie było. Kontrolka skrzyni pokazuje kod 41. Wie ktoś może co to jest za błąd i co może być przyczyną?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Chyba najsensowniejszy poradnik w necie jest na stronie:
    http://www.vectra16v.com/
    Trzeba wejść w menu po lewej stronie w Fehlercodelisten (kody błędów),
    następnie Antrieb / Automatikgetriebe (automatyczna skrzynia biegów):

    Teraz trzeba wybrać typ skrzyni: jeśli masz Aisin 50-40 LE AF-20 PA
    to błąd 41 opisany jest jako Schaltfehler Hydraulik Fehler
    co chyba oznacza błąd przełącznika hydraulicznego.
    Obok są linki do trzech dokumentów PDF, gdzie powinno być trochę więcej informacji serwisowych.

    Wszystkie dokumenty są po niemiecku, więc trzeba przegryzać się ze słownikiem :-)

    Zobacz też na stronach Vectra Klub Polska:
    http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=51629
    Jeśli masz tam konto, to napisz do uzytkownika misza88 - on miał w lutym podobną awarię - może już naprawił i coś podpowie.

    Tutaj też jest o błędzie 41:
    http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=44858
    Wychodzi, że to raczej hydraulika i naprawa może sporo kosztować.

    A tutaj jeszcze historia innego użytkownika tej skrzyni, który sam ją naprawiał i dlatego zna ją na wylot - więc chyba można się zwrócić do niego na priva:
    http://automat.pl/forum/viewtopic.php?p=7672#7672
    o swojej awarii pisał też tu:
    http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=55501

    Powodzenia w naprawie!
    PS. Te kody są takie same dla innych skrzyń automatycznych Aisin w Vectrze A.
  • Poziom 10  
    Dzięki za kody ale czy ktoś wie może czym to jest spowodowane i czemu auto do przodu jedzie a do tyłu już nie. Napisałem na forum klub vectra ale jeszcze mi nie odpisał. Czy ktoś może wie co jest przyczyną.
  • Poziom 15  
    W tym ostatnim wątku na Vectra Klub Polska:
    http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=55501
    użytkownik ak2301 pisze, że przyczyną braku wstecznego może być spalenie tzw. taśmy hamującej w skrzyni. Niestety przy naprawie trzeba rozbierać skrzynie na drobne.
    To podobno dość częsta awaria tych skrzyń przy zbytnim katowaniu na wstecznym biegu.
    Spróbuj wysłać bezpośrednio wiadomość do ak2301 - może doradzi diagnostykę uszkodzenia.
  • Poziom 10  
    Dzięki za pomoc. Jak bym jeszcze czegoś potrzebował to sie odezwę.
  • Poziom 10  
    Po przełożeniu sterownika skrzyni samochód zaczął jeździć do tyłu i do przodu ale przełącza cię od razu w tryb awaryjny i wykazuje błąd 76. Czytałem na innych forach ale nie ma rozwiązania tego problemu chociaż podobne już były. Po włączeniu zapłonu kontrolka po chwili już miga samochód nie musi być nawet odpalony. Proszę o pomoc.
  • Poziom 2  
    Ja tez chciałbym się poradzić> Mam Opla Vectre B r98' 1,6 z automatyczną skrzynią biegów. Skrzynia i przełozenia oraz jej praca to (nie zapeszać )super sprawa, jestem zadowolony. Ale od pewnego czasu mam jeden problem. Skrzynia w połozeniu "P" ok >> odpalam wciskam hamulec i co nie zwalnia się blokada za pośrednictwem pedału hamulca. Kilka prób , czasem gasze silnik i odpalam na nowo i zaskakuje, ale kłopotliwe to , bo zanim rusze to powalcze trochę tą blokadą. Jesli chodzi o czujnik ABS to nic sie nie swieci , bo może ma to jakiś związek. Nic nie poządanego nie swieci sie na desce. A może klocki mam już za bardzo starte hehe Co to może być? Czy mogę to samemu naprawić. POMÓŻCIE!!!
  • Poziom 35  
    Tą blokadkę masz u góry koło wajchy (selektora). To elektromagnes zdajesie zwykły. Zobacz co mu dolega, popatrz na schemat jak zasilany. Ewentualnie możesz go wywalić i teź będzie dobrze.
  • Poziom 2  
    Postaram się to obejzeć , gdybym mial wątpliwości , to będę pisał. Ale elektromagnesu nie będę zdejmował zawsze to jakieś utrudnienie dla złodzieje. No właśnie a co na to złodziej , bez kluczyka nie może wcisnąć pedału hamulca ,bo jest "Twardy" < jak się włamie na stacyjke to wtedy blokada puści? To juz tak z czystej ciekawości pytam ale nie trzeba odpowiadać . Jeszcze raz dzięki.:D