Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szarpana praca silnika, HDI, Peugeot

davciu 19 Maj 2008 23:20 34255 18
  • #1 19 Maj 2008 23:20
    davciu
    Poziom 11  

    Mam nietypowy problem ze swoim samochodem.- lew z silnikiem HDI bez FAPa (406-ka, 110KM). Mianowicie od jakiegoś czasu szarpało sporadycznie na zimnym silniku, na wolnych obrotach i w trakcie jazdy. Początkowo myślałem, ze to może woda w filtrze paliwa. Filtr wymieniony a problem się pogłębił. Na dzień dzisiejszy jazda samochodem stała się niemożliwa – tak szarpie (silnik równo idzie i na ułamek sekundy jakby go coś przytrzymywało, to przytrzymywanie stało się zbyt częste). Zaświeciła się kontrolka od diagnostyki silnika. Po zczytaniu błędu wskazało na zawór EGR. Podobno może to być równie dobrze przepływomierz – pokazuje się pod tym samym kodem – podobno. Moc dalej jest, wzrosło zużycie paliwa. Mnie się wydaje, że problem jest z dawką paliwa i podejrzewam wtryski (Bosch) – spalanie stukowe i właśnie szarpanie – jakby króciutka przerwa w pracy. Według mnie końcówki wtryskiwacza powinny być dobre – ładnie rozpylają paliwo, natomiast z nadmiaru wtryskiwaczy spływa spora ilość paliwa. Przy pracy silnika na wolnych obrotach przez czas około 5 minut zebrałem z nadmiaru około 150 ml paliwa. Czy to jest normalne??
    Spotkałem się również z opinią, że jeśli leje z nadmiaru to jest problem z odpaleniem pojazdu (wtrysk puszcza na nadmiar i nie ma już wymaganego ciśnienia wtrysku i dawki paliwa?)– w moim przypadku nie ma żadnego problemu z odpaleniem. Przy przegazowywaniu i na wolnych obrotach również odczuwa się szarpanie. Chyba, że ilość paliwa z nadmiaru pozwala jeszcze na normalne odpalenie, a nie pozwala na normalną pracę silnika. Zastanawiam się na regeneracją wtrysków – koszt około 400 złotych od sztuki. Kwestia czy problemem są wtryski, czy problem tkwi gdzie indziej.

  • #2 22 Maj 2008 12:04
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Jaki masz przepływ powietrza na wolnych obrotach?
    Jak leci przepływomierz to zazwyczaj objawem jest brak mocy.
    Wydaje mi się ,że jednak elektrozawór zaworu EGR leży, bądź drugi elektrozawór EGR ale ten od przepustnicy. Zdejmij przewód powietrza (tą grubą rurę wchodzącą do kolektora, odpal auto i zobacz jak się zachowuje ta przepustnica. Po przekroczeniu ok. 3000 obr/min powinna pozostać na otwarciu,a na niższych obrotach powinna pracować regulując ilość "świeżego powietrza". Drugą rzeczą do sprawdzenia jest sam EGR i jego obwód ,odłącz podciśnienie od zaworu (zatkaj wężyk) i zobacz jak się zachowuje auto.

    P.S.
    Często w układzie podciśnienia kondensuje się para wodna ,jak będziesz sprawdzał te rzeczy to przedmuchaj wężyki od podciśnienia.Nie zaszkodzi sprawdzić akumulatora ciśnienia ,czy jest szczelny itp.
    Co do wtrysków to zazwyczaj jak walą na przelew to auto gubi ciśnienie w rail ,powinien pojawić się jakiś błąd ,dodatkowo usterka powinna nasilać się wraz z nagrzewaniem silnika.
    Jak jest duży przeciek to może pojawić się dodatkowo brak możliwości uruchomienia przy rozgrzanym silniku.

  • #3 22 Maj 2008 12:12
    5150
    Poziom 17  

    gzresieknysa napisał:
    , bądź drugi elektrozawór EGR ale ten od przepustnicy..

    ????????????????????????????????? 8-O 8-O 8-O :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:

    Sprawdzić korekcje dla wtryskiwaczy, czy wszystkie są w okolicach zera

  • #4 22 Maj 2008 12:13
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    5150 napisał:
    gzresieknysa napisał:
    , bądź drugi elektrozawór EGR ale ten od przepustnicy..

    ????????????????????????????????? 8-O 8-O 8-O :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:


    Kolega 5150 nie wie co to przepustnica BYPASS przy EGR?

  • #5 22 Maj 2008 12:19
    momik12
    Poziom 31  

    robiąc diagnostykę warto było sprawdzić korekcje dawek choć skoro bawiłeś się pojemniczkami trzeba było pójść dalej.....

    widzę że zdublowałem prawie post kolegi 5150

    Pzdr.Tomek

  • #6 22 Maj 2008 15:32
    davciu
    Poziom 11  

    Wczoraj ponownie poróbowałem do czegość dojść i dałem spokój wtryskom. Zastanawiam się czy problemu nie stanowi elektryczny zawór EGR sterujący podcisnieniem do otwierania mechanicznego zaworu (tego z grzybkiem) do dopuszczania spalin do komory spalania. Czy jest podpięty, czy też nie silnikowi jest wszystko jedno i tak samo pracuje, na dodatek na jego wejście jest doprowadzane podciśnienie ( i cały czas jest) a na wyjściu go nie ma - niezależnie od wysokości obrotów (brak ssania na wyjściu tego zaworu). Wygląda to tak, że jest sobie podpiete to ustrojstwo, a kompletnie nic nie robi. Myśle, że ten zawór nie został tam umieszczony tylko dla wrażeń artystycznych. Napięcie na wtyczce po przekręceniu kluczyka to jakieś 3.5V, po odpaleniu około 10V. Czy uszkodzony własnie ten zawór może tak wpływać na cała pracę silnika?

  • #7 22 Maj 2008 15:47
    5150
    Poziom 17  

    EGR nie ma nic do szarpań, jeszcze raz mówię-sprawdź korekcje dawek dla poszczególnych wtryskiwaczy.
    Może byc jeszcze problem z czujnikiem wału\wałka
    Miałem ostatnio berlingo, też szarpał, pierwszy na 0, drugi +5,4 trzeci -4,2 ( serio) , czwarty na 0

  • #8 22 Maj 2008 16:15
    lucik
    Poziom 17  

    Proponuję sprawdzić czy przypadkiem nie masz zapchanego wydechu. Jeżeli tak jest to komputer nie może wysterować EGR z powodu za dużego ciśnienia spalin.

  • #9 22 Maj 2008 16:43
    momik12
    Poziom 31  

    przy zapchanym wydechu nie miałby mocy ale raczej nie byłoby szarpań

  • #10 22 Maj 2008 20:23
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    EGR to funkcja ,która jest dość rygorystycznie "nadzorowana" przez sterowniki w silnikach Peugeot'a. Potrafi walić takie błędy ,że aż dziw bierze. Ostatnio robiłem 2-litrówkę właśnie z takim upierdliwym EGR. Motorek cacy , błędy na przepływomierz (podmiana na nowy), korekcje na wtryskach w normie ,a silniczek szarpie !(diagnostyka robiona PPS'em)
    Powodem była nieszczelność elektrozaworu przepustnicy EGR ,która przy zwiększaniu obrotów zamykała się i dławiła dopływ "świeżego powietrza".
    Wymiana elektrozaworu przepustnicy załatwiła sprawę. Więc zanim się autor postu wpakuje w koszty z regeneracją wtrychów niech sobie sprawdzi co jest do sprawdzenia metodą "prób i błędów".
    Pozdrawiam!

    Jest jeszcze jedno ustrojstwo co mogłoby wywołać takie zachowanie silnika. Miałem kiedyś przypadek ,że autko śmigało normalnie ,ale raz na jakiś czas szarpnęło sobie, czasem zgasło. Powodem w tym przypadku był podwójny przekaźnik, ten obok sterownika wtrysku. Powodował krótką przerwę w zasilaniu paliwem, a co ciekawe od razu waliło błędy na EGR, turbo i wyłącznik 3 tłoka w pompie HP. Warto sprawdzić.

  • #11 25 Maj 2008 21:32
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    podłącze sie do tematu, w sumie problemu nie mam, ale o EGR trochę się naczytałem. Czy odłączenie zaworu, tak aby nie puszczał spalin może to miec jakiś negatywny wpływ na prace/żywotnośc silnika?

  • #12 12 Sie 2008 10:36
    miecio60
    Poziom 1  

    mam podobny problem ale u mnie silnik nie szarpie tylko zapala się kontrolka serwisowa i moc silnika spada o połowę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili kontrolka gaśnie i jest wszystko w porządku na jakiś bliżej nie określony czas może to być 60km jazdy a równie i tylko 10km a nawet i 400 km zrobione w Niemczech, problem zaczął sie powtarzać coraz to częściej.jaka może być przyczyna?

  • #13 13 Sie 2008 10:38
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Jakie błędy są zanotowane w sterowniku?
    Trzeba zrobić diagnostykę, opisać błędy i wtedy coś można będzie ruszyć w tej sprawie.

  • #14 14 Lut 2009 10:55
    jac0205
    Poziom 13  

    miecio60 napisał:
    mam podobny problem ale u mnie silnik nie szarpie tylko zapala się kontrolka serwisowa i moc silnika spada o połowę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili kontrolka gaśnie i jest wszystko w porządku na jakiś bliżej nie określony czas może to być 60km jazdy a równie i tylko 10km a nawet i 400 km zrobione w Niemczech, problem zaczął sie powtarzać coraz to częściej.jaka może być przyczyna?



    Odświeżam temat...

    Mam problem jak miecio60

    Problem polega na tym że zapala się kontrolka check engine ale silnik (już) nie gaśnie. Natomiast zaczęło się coś czego nie było wcześniej po zapaleniu kontrolki: przy dodaniu gazu silnik robi się bardziej zrywny a po puszczeniu pedału gazu silnik zachowuje się tak jakby jeszcze był wciśnięty gaz. Trwa to ok. 2-3 sek.
    Wydruk z kompa z serwisu:

    Szarpana praca silnika, HDI, Peugeot

    Pan mechanik z serwisu powiedział, że koszt sprawdzenia dokładnie co jest tego przyczyną zależy od czasu na to poświęconego: cyt. "od 100 do nawet 1000 zł". Szok...
    Może tu znajdę jakąś radę co z tym robić ??

    Pozdrawiam.

  • #15 14 Lut 2009 17:55
    kybernetes
    Poziom 39  

    Co zrobic? Alez to chyba oczywiste - kiedy ja nie chce komus placic za jego prace to sam ja robie. Bierzesz diagnoskop, woltomierz, oscyloskop, dokumentacje w lapke i sam sprawdzasz co jest zepsute w twoim autku. Tym sposobem oszczedzasz na mechaniku nawet do 1000zl :)

    Pozdrawiam :)

  • #16 18 Lut 2009 11:41
    jac0205
    Poziom 13  

    Trzeba najpierw mieć wiedzę gdzie szukać, co mi po sprzęcie do sprawdzania jak nie bardzo wiem co i jak sprawdzać...

  • #17 03 Lip 2009 17:26
    Damianesa
    Poziom 2  

    Witam mam peugota 607 2.2 HDI Biturbo i mam ten sam problem zapalila sie kontrolka silnika i na wyswietlaczu mi pisze "engine antipolution system defective " po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad zaworu recyrkulacji spalin i tez silnik czasen szarpie mocy to ma tyle zeby ruszyc i sie toczyc

  • #18 03 Lip 2009 19:02
    Itek
    Poziom 20  

    To zobacz co z tym EGR-m Pewnie uchylony i daje spaliny .Brak tlenu i nie ma siły

  • #19 04 Lip 2009 17:05
    Damianesa
    Poziom 2  

    no wlasnie on chyba juz nie pracuje wogole bo on sie sklada z membramy chyba i ona juz wogole nie pracuje tak ze chyba caly do wymiany bedzie

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo