Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 12 Paź 2012 19:31 1002674 4821
  • #1621
    wojtus736
    Poziom 11  
    wojtus736 napisał:
    napisalem dokladnie zdiagnozowac, a nie pomacac gumowe rury :D

    Napisałem tak, żeby nie było wątpliwości co do usterki mechanicznej. Robiłem kompletne logi i wychodzi własnie przeładowanie ponad 2600mbar, a mimo to nie łapie notlaufa

    spanky napisał:
    oddaj auto w rece osoby ktora sie na tym zna i temat powinien zostac rozwiazany


    Właśnie o to chodzi, żebym zrobił to sam i miał z tego satysfakcję, a poza tym w okolicy nie mam mechaników ogarniających temat

    spanky napisał:
    Twoj opis zachowan auta w pewnym stopniu pokazuje gdzie lezy problem


    Czy wskakiwanie auta na obroty po odpaleniu może być powiązane z przeładowaniem turbiny?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #1622
    AutoTuner
    Poziom 13  
    wojtus736 napisał:
    wojtus736 napisał:
    napisalem dokladnie zdiagnozowac, a nie pomacac gumowe rury :D

    Napisałem tak, żeby nie było wątpliwości co do usterki mechanicznej. Robiłem kompletne logi i wychodzi własnie przeładowanie ponad 2600mbar, a mimo to nie łapie notlaufa

    spanky napisał:
    oddaj auto w rece osoby ktora sie na tym zna i temat powinien zostac rozwiazany


    Właśnie o to chodzi, żebym zrobił to sam i miał z tego satysfakcję, a poza tym w okolicy nie mam mechaników ogarniających temat

    spanky napisał:
    Twoj opis zachowan auta w pewnym stopniu pokazuje gdzie lezy problem


    Czy wskakiwanie auta na obroty po odpaleniu może być powiązane z przeładowaniem turbiny?


    ...proponuje wrzucić logi na forum. nierówna praca to częsta przypadłość tego silnika
  • #1623
    wojtus736
    Poziom 11  
    AutoTuner napisał:
    ...proponuje wrzucić logi na forum. nierówna praca to częsta przypadłość tego silnika

    Co do nierównej pracy silnika to się mogę zgodzić, ale czy prawidłowa modyfikacja mapy rozruchowej powoduje wskakiwanie silnika na wysokie obroty. Z tego co się orientuję to powinno się przesuwać mapę, aby dawka była podawana od 0 obrotów, a nie zwiększać ją. Czy dobrze myślę?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #1624
    T.C.
    Poziom 15  
    wojtus736 napisał:
    Witam!
    Po 3 dniach w końcu udało mi się przeczytać ten temat od deski do deski. Niedawno kupiłem Audi A3 2005r 2.0TDI BKD 140koni. Poprzedni właściciel wykonywał modyfikację mapy rozruchowej w jakiejś firmie w Dębicy. Problem polega na tym, że po odpaleniu obroty potrafią wyskoczyć nawet do 1600, a gdy jest zimny to pojawia się jeszcze chmura dymu. Kolejnym objawem jest nierówna praca silnika po zwiększeniu obrotów do 1100-1200. Powyżej i poniżej tego zakresu wszystko jest OK. Dochodzi jeszcze do tego ciągłe przeładowanie turbiny na poziomie 2600mbar, a mimo to nie łapie trybu awaryjnego. Czy może to być skutkiem niewłaściwej modyfikacji? Czy posiada ktoś oryginalny wsad do tego samochodu?

    ...pierwsze co to trzeba sprawdzić soft , ponieważ szybko rozwalisz dwumas itp ...
  • #1625
    AutoTuner
    Poziom 13  
    wojtus736 napisał:
    AutoTuner napisał:
    ...proponuje wrzucić logi na forum. nierówna praca to częsta przypadłość tego silnika

    Co do nierównej pracy silnika to się mogę zgodzić, ale czy prawidłowa modyfikacja mapy rozruchowej powoduje wskakiwanie silnika na wysokie obroty. Z tego co się orientuję to powinno się przesuwać mapę, aby dawka była podawana od 0 obrotów, a nie zwiększać ją. Czy dobrze myślę?



    Czujnik temp się kłania, a jak nie to przeglądnij jego wiązke.
  • #1627
    AutoTuner
    Poziom 13  
    wojtus736 napisał:
    AutoTuner napisał:
    Czujnik temp się kłania, a jak nie to przeglądnij jego wiązke.

    Na zimnym silniku wskazania wszystkich czujników są zbliżone, zaś na ciepłym pokazuje ok. 90 stopni i tyle samo jest na zegarach


    ...nie realne vag zawsze zaniża 10 stopni. sprawdz vag-iem jaka jest temp przed uruchomieniem silnika albo inaczej odepnij wtyczke od czujnika temp i sprawdz co się dzieje.
  • #1628
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  
    Ktoś przesadził ze zwiększeniem dawki rozruchowej i dlatego masz chwilowe zwiększego obrotów , to jest napewno do poprawki tak nie może być.

    Co do przeładowania to jest to częsta przypadłość tych silników w serii , wiec jeżeli nie ma modyfikacji dawki paliwa i doładowania oprócz mapy rozruchowej to do naprawy jest układ redukcji doładowania i patrzenie na ruch sztangi nic nie da , bo często tak małych zawachań czy oporów nie da się wyczuć ,lub zauważyć.

    Drgania silnika powyżej wolnych obr. tak około 1000-1200obr to często objaw zużytych pompowtryskiwaczy i modyfikacja , czy mapa rozruchowa nie ma z tym nic wspólnego ,ale już zużyte pompki mogą powodować chwilowe przeładowanie turbiny ze względu na zwiększoną ilość nieprawidłowo spalanego paliwa , które powoduje zapychanie zmiennej geometrii.Trybu nie złapie ponieważ tryb awaryjny nastąpi przy przeładowaniu w określonych obrotach często jest to 3500 lub 4000obr.
  • #1629
    AutoTuner
    Poziom 13  
    ECU-Chiptuning napisał:
    Ktoś przesadził ze zwiększeniem dawki rozruchowej i dlatego masz chwilowe zwiększego obrotów , to jest napewno do poprawki tak nie może być.

    Co do przeładowania to jest to częsta przypadłość tych silników w serii , wiec jeżeli nie ma modyfikacji dawki paliwa i doładowania oprócz mapy rozruchowej to do naprawy jest układ redukcji doładowania i patrzenie na ruch sztangi nic nie da , bo często tak małych zawachań czy oporów nie da się wyczuć ,lub zauważyć.

    Drgania silnika powyżej wolnych obr. tak około 1000-1200obr to często objaw zużytych pompowtryskiwaczy i modyfikacja , czy mapa rozruchowa nie ma z tym nic wspólnego ,ale już zużyte pompki mogą powodować chwilowe przeładowanie turbiny ze względu na zwiększoną ilość nieprawidłowo spalanego paliwa , które powoduje zapychanie zmiennej geometrii.Trybu nie złapie ponieważ tryb awaryjny nastąpi przy przeładowaniu w określonych obrotach często jest to 3500 lub 4000obr.


    Tylko dziwne że kolega robił logi i nic złego nie widzi a i vagiem idzie sprawdzić jaka jest dawka startowa i przy jakich obrotach jest podawana... co do przeładowania się zgadza a pompowtryski też vagiem się da sprawdzić więc chyba nas kolega wojtus736 oszukuje :cry: pozdrawiam
  • #1630
    wojtus736
    Poziom 11  
    AutoTuner napisał:
    Tylko dziwne że kolega robił logi i nic złego nie widzi a i vagiem idzie sprawdzić jaka jest dawka startowa i przy jakich obrotach jest podawana... co do przeładowania się zgadza a pompowtryski też vagiem się da sprawdzić więc chyba nas kolega wojtus736 oszukuje :cry: pozdrawiam

    Nie śmiałbym oszukiwać takich fachowców w temacie. Korekcje dawki na poszczególnych cylindrach nie przekraczają 0,4mg, a bipy nie są większe niż 25ms, więc aż tak źle chyba nie jest z tymi pompkami?
    ECU-Chiptuning napisał:
    Co do przeładowania to jest to częsta przypadłość tych silników w serii , wiec jeżeli nie ma modyfikacji dawki paliwa i doładowania oprócz mapy rozruchowej to do naprawy jest układ redukcji doładowania i patrzenie na ruch sztangi nic nie da , bo często tak małych zawachań czy oporów nie da się wyczuć ,lub zauważyć.

    Nie wiem właśnie co tam jest jeszcze zmodyfikowane, dlatego chciałbym wgrać oryginalny wsad i wtedy zobaczyć jak się zachowuje i w razie potrzeby poprawić mapę rozruchu, ale we właściwy sposób

    Aha i dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie moim problemem
  • #1632
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  
    Wiele razy miałem przypadek że korekty idealne i BIPy w normie , a pompki zajechane i lejące.

    Trzeba patrzeć na korekty i BIPy podczas tych drgań czyli bardzo delikatnie wciskamy pedał aż do uzyskania drgań i sprawdzamy jak wychodzi korekta.
  • #1634
    AutoTuner
    Poziom 13  
    wojtus736 napisał:
    ECU-Chiptuning napisał:
    Trzeba patrzeć na korekty i BIPy podczas tych drgań czyli bardzo delikatnie wciskamy pedał aż do uzyskania drgań i sprawdzamy jak wychodzi korekta.

    Zrobiłem taki test i parametry prawie nie ulegają zmianie



    ...a czy zrobiłeś tak prostą rzecz i odpiołeś ten czujnik temp? Zapal i zobacz czy obroty rosną nadal.
  • #1635
    wojtus736
    Poziom 11  
    AutoTuner napisał:
    ...a czy zrobiłeś tak prostą rzecz i odpiołeś ten czujnik temp? Zapal i zobacz czy obroty rosną nadal.

    Tego jeszcze nie próbowałem, bo w blokach pomiarowych pokazuje prawidłową temperaturę. Nie wiem jak jest w tym silniku, ale kiedyś jak padł mi czujnik w 2.5TDI to silnik cały czas chodził na obrotach 1100, a tutaj po odpaleniu spadają do normalnego poziomu ok. 900

    Dzisiaj jeszcze raz przeanalizowałem wskazania czujnika temperatury i zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu, na rozgrzanym silniku wskazania czujnika spadają do poziomu 1 stopnia C, natomiast po odpaleniu natychmiast temperatura podnosi się do prawidłowej wartości. Przy temperaturze silnika ok.10 stopni pokazywało nawet -7 stopni. Patrzyłem na wiązkę idącą od czujnika, ale nie zauważyłem, żeby było coś tam dodatkowo wpięte. Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem?
  • #1637
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  
    Soft masz oryginalny , nie modyfikowany.

    Więc masz zamontowany układ rozruchowy w instalacji czujnika temp cieczy.

    Wywal to i zrób modyfikacje pod kątem poprawy dawki rozruchowej , delikatnie , przy określonych obrotach , tak aby za szybko dwumas nie wstawał .
  • #1638
    spanky
    Poziom 16  
    wojtus736 napisał:
    Wreszcie udało mi się zgrać wsad, który mam w aucie. Proszę o ocenę czy jest on oryginalny


    mowilem zebys szukal usterki w mechanice/czujnikach silnika a nie w sofcie
  • #1639
    wojtus736
    Poziom 11  
    ECU-Chiptuning napisał:
    Wywal to i zrób modyfikacje pod kątem poprawy dawki rozruchowej , delikatnie , przy określonych obrotach , tak aby za szybko dwumas nie wstawał .

    Przesunąć punkt podawania paliwa w kierunku niższych obrotów bez ruszania dawki paliwa? Dobrze myślę, że mapa rozruchowa to F074E?
  • #1640
    AutoTuner
    Poziom 13  
    wojtus736 napisał:
    AutoTuner napisał:
    ...a czy zrobiłeś tak prostą rzecz i odpiołeś ten czujnik temp? Zapal i zobacz czy obroty rosną nadal.

    Tego jeszcze nie próbowałem, bo w blokach pomiarowych pokazuje prawidłową temperaturę. Nie wiem jak jest w tym silniku, ale kiedyś jak padł mi czujnik w 2.5TDI to silnik cały czas chodził na obrotach 1100, a tutaj po odpaleniu spadają do normalnego poziomu ok. 900

    Dzisiaj jeszcze raz przeanalizowałem wskazania czujnika temperatury i zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu, na rozgrzanym silniku wskazania czujnika spadają do poziomu 1 stopnia C, natomiast po odpaleniu natychmiast temperatura podnosi się do prawidłowej wartości. Przy temperaturze silnika ok.10 stopni pokazywało nawet -7 stopni. Patrzyłem na wiązkę idącą od czujnika, ale nie zauważyłem, żeby było coś tam dodatkowo wpięte. Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem?


    ...po co obrabiasz dawke startową jak auto zapala i ma oryginalny soft? odpiołeś ten czujnik i próbowałeś bez niego czy obroty rosną?
  • #1642
    PawełRowiński
    Poziom 10  
    użądzenie rozruchowe?? chyba resystory na kablu:)
  • #1643
    patrycjuszek
    Poziom 9  
    Witam, mam Mitsu Grandisa 2.0 tdi PD 140 PS, wywaliłem DPF, kat został i miałem program zrobiony na 180ps i 400 nM, było mi mało to wrzuciłem turbo od BMN podeszło p&p. Mam pompki seryjne G, seryjny FMIC w miarę duży. Teraz tuner zrobił 195 PS ale nM tylko 365. Turbo wstaje późno tak od 2300 obr, to podobno normalny objaw, ale przy doładowaniu 2,8 bar (z atmosferycznym ) nie ma nM, W dodatku czasem na zimnym złapie notlauf i jak było w lecie ponad 28 stopni to też często łapał tak między 2000 obr a 2500 obr. Czy to możliwe, że zadane ciśnienie jest za duże i z dołu za mało idzie paliwa i wtedy występuje różnica pomiędzy zadanym a faktycznym i ECU odcina doładowanie( notlauf )? Czy trzeba zmienić n75 tez od BMN? Czy soft jest do poprawy?
    Auto nie dymi, ładnie jeździ, turbo trzyma te 365 nM do 4000 obr.
  • #1644
    spanky
    Poziom 16  
    patrycjuszek napisał:
    Witam, mam Mitsu Grandisa 2.0 tdi PD 140 PS, wywaliłem DPF, kat został i miałem program zrobiony na 180ps i 400 nM, było mi mało to wrzuciłem turbo od BMN podeszło p&p. Mam pompki seryjne G, seryjny FMIC w miarę duży. Teraz tuner zrobił 195 PS ale nM tylko 365. Turbo wstaje późno tak od 2300 obr, to podobno normalny objaw, ale przy doładowaniu 2,8 bar (z atmosferycznym ) nie ma nM, W dodatku czasem na zimnym złapie notlauf i jak było w lecie ponad 28 stopni to też często łapał tak między 2000 obr a 2500 obr. Czy to możliwe, że zadane ciśnienie jest za duże i z dołu za mało idzie paliwa i wtedy występuje różnica pomiędzy zadanym a faktycznym i ECU odcina doładowanie( notlauf )? Czy trzeba zmienić n75 tez od BMN? Czy soft jest do poprawy?
    Auto nie dymi, ładnie jeździ, turbo trzyma te 365 nM do 4000 obr.


    problem lezy w sofcie , a dokladnie w czesci ktora steruje sprezarka

    p.s 1.8 bar dla sprezarki od BMN - trzeba miec fantazje :-)
  • #1645
    AutoTuner
    Poziom 13  
    wojtus736 napisał:
    Jeszcze nie odpinałem, bo trudny jest tam dostęp i muszę to zrobić z kanału. Muszę jeszcze poszukać gdzie jest wpięte to urządzenie rozruchowe i wywalić je.



    Myśle że jest to przekażnik który w momęcie załączenia rozrusznika odcina sygnał z czujnika temperatury :D o ile wogóle tam coś jest zainstalowane

    Dodano po 5 [minuty]:

    spanky napisał:
    patrycjuszek napisał:
    Witam, mam Mitsu Grandisa 2.0 tdi PD 140 PS, wywaliłem DPF, kat został i miałem program zrobiony na 180ps i 400 nM, było mi mało to wrzuciłem turbo od BMN podeszło p&p. Mam pompki seryjne G, seryjny FMIC w miarę duży. Teraz tuner zrobił 195 PS ale nM tylko 365. Turbo wstaje późno tak od 2300 obr, to podobno normalny objaw, ale przy doładowaniu 2,8 bar (z atmosferycznym ) nie ma nM, W dodatku czasem na zimnym złapie notlauf i jak było w lecie ponad 28 stopni to też często łapał tak między 2000 obr a 2500 obr. Czy to możliwe, że zadane ciśnienie jest za duże i z dołu za mało idzie paliwa i wtedy występuje różnica pomiędzy zadanym a faktycznym i ECU odcina doładowanie( notlauf )? Czy trzeba zmienić n75 tez od BMN? Czy soft jest do poprawy?
    Auto nie dymi, ładnie jeździ, turbo trzyma te 365 nM do 4000 obr.


    problem lezy w sofcie , a dokladnie w czesci ktora steruje sprezarka

    p.s 1.8 bar dla sprezarki od BMN - trzeba miec fantazje :-)


    ...na tej suszarecce powinno być ok 210KONISI i ok 430NIUTONKÓW a co do wstawania to nie jest BIGTURBO żeby było tak żle
  • #1646
    patrycjuszek
    Poziom 9  
    No właśnie, sam podejrzewałem że coś tu śmierdzi. W Grandisie jest silnik BWC czyli praktycznie BMN na pompkach G i z turbiną GTB 16.
    Teraz założona jest GT17 757042.

    N75 jest taki sam jak w BMN. 7.00868.00

    Podsumowując tuner ma firmę, hamownie obciążeniową, wystawił fakturę dał gwarancję i powiedział, że nie wie co jest z tym Grandisem ale więcej się nie da nic zrobić.

    Teraz co ja mam napisać w reklamacji:
    1. 1,8 bara to za dużo czy co?
    2. turbo wstaje przy 2300 obr, max moment jest przy 2600 obr, to tak jak Gt 22 a to przecież GT 17, seria BMN ma max moment poniżej 2000 obr to o co kaman.
    3. Jak mu pokazałem parę wykresów bkd + GT 17 to były moce o jakich pisaliście wyżej to mówi że to ściema, że hamownia oszukuje.

    Jak mi da mapę i ją wrzucę tu na forum to powiecie mądralińskiemu co spartolił,
    auto ma 150 kkm 2008 rok więc nie wirze w niesprawny motor. GT 17 nówka, pompki G podobno bezawaryjne, leje tylko dobre paliwo..

    Jeszcze mnie niepokoi fakt że zrobił tę modyfikacje i dalej nie chce poprawić, a jak czytałem na forach to większe turbo stroi się nawet 5 razy, kilka razy się poprawia mapę a on zrobił raz to ja sobie myślę ale jest dobry tuner :( !!!!!

    Proszę o pomoc.
  • #1647
    makary_
    Poziom 10  
    Koledzy potrzebuję oryginalny wsad do sterownika 038 906 019 KG z Seata Leona silnik 150Ps ARL
    Będą wdzięczny za pomoc
  • #1649
    makary_
    Poziom 10  
    Dzięki Ci bardzo za pomoc. Pozdrawiam i miłego słonecznego weekendu

    Dodano po 4 [minuty]:

    A czy masz bezpieczny soft taki do 190Ps bez szkody dla silnika ? Cały czas chodzi o ARL ze sterownikiem KG

    Dodano po 11 [minuty]:

    Pompowtryski 038 130 073 AL, turbosprężarka GT1749UB GA3038253016B jak jest to niemożliwe to i tak dziękuję za oryginalny soft do KG bo bardzo mi pomogłeś
  • #1650
    patrycjuszek
    Poziom 9  
    Nie chce mi dać tej mapy, w końcu wynegocjowałem na poniedziałek ma ją poprawić wgrać i sprawdzić na hamowni. Zobaczymy.

    Przy jakim doładowaniu te 210 PS i 430 nM jest do osiągnięcia?
    1.8 bara to za dużo? turbo mi się wysra ?