Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 20 Paź 2012 01:47 916817 4217
  • #1651 20 Paź 2012 01:47
    spanky
    Poziom 16  

    makary_ napisał:
    Dzięki Ci bardzo za pomoc. Pozdrawiam i miłego słonecznego weekendu

    Dodano po 4 [minuty]:

    A czy masz bezpieczny soft taki do 190Ps bez szkody dla silnika ? Cały czas chodzi o ARL ze sterownikiem KG

    Dodano po 11 [minuty]:

    Pompowtryski 038 130 073 AL, turbosprężarka GT1749UB GA3038253016B jak jest to niemożliwe to i tak dziękuję za oryginalny soft do KG bo bardzo mi pomogłeś


    zrob najpierw diagnostyke motoru a potem szukaj jakis softow :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    patrycjuszek napisał:
    Nie chce mi dać tej mapy, w końcu wynegocjowałem na poniedziałek ma ją poprawić wgrać i sprawdzić na hamowni. Zobaczymy.

    Przy jakim doładowaniu te 210 PS i 430 nM jest do osiągnięcia?
    1.8 bara to za dużo? turbo mi się wysra ?


    no to czekamy na efekty

    Twoj tuner powinien wiedziec jakie sa bezpieczne wartosci dla tej sprezarki :D

  • Sklep HeluKabel
  • #1652 20 Paź 2012 15:20
    metric
    Poziom 8  

    Witam. Posiadam wsad z mojego auta:

    OPEL-CALIBRA-2L 93j No Immobil.TURBO;4WD
    Engine:C20LET DOHC
    Controller Motronic M2.7:BOSCH 0 261 203 014 _55pin. With Vacum

    Winols znajduje mi 13 map, ale z tego co widzę to nie znajduje map zapłonu i paliwa.

    Czy mógłby mi ktoś podać adresy początków map, których używa się do strojenia (paliwa, zapłonu, doładowania)? Lub gdzie mogę szukać informacji na temat tego jakie są adresy map?
    Chciałbym przeanalizować mapy, ponieważ mam też jakiegoś gotowca i chcę to porównać.

    Proszę o pomoc.

  • #1653 20 Paź 2012 19:21
    pnkra
    Poziom 11  

    Proszę o pomoc - potrzebuję wrzucić wsad do ASTRY G X20DTL za pomocą galetto. Z tego co się orientuję, to ten bosch ma dwa epromy, tak? Przerobiony wsad mam eksportować jako H i L, czy jako jeden plik?

  • #1654 20 Paź 2012 21:51
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    patrycjuszek napisał:
    Nie chce mi dać tej mapy, w końcu wynegocjowałem na poniedziałek ma ją poprawić wgrać i sprawdzić na hamowni. Zobaczymy.

    Przy jakim doładowaniu te 210 PS i 430 nM jest do osiągnięcia?
    1.8 bara to za dużo? turbo mi się wysra ?


    Ktoś myślał że nabije KM doładowaniem , ale zwiększenie ciśnienia w kolektorze ssącym nie daje większej mocy , to pomaga otrzymać w miare bezdymnie większą moc , lecz nie wolno przesadzać.

    Max 1,6bara na tej turbinie , późno wstaje bo pewnie pilot N75 jest źle zmodyfikowany i za dużo paliwa z dołu dolane.

    Tak jak pisali co najmniej 4-5 prób modyfikacji powinno być zrobione i wynik minimum 190KM i 400NM na tych gratach.

  • #1655 20 Paź 2012 22:15
    AutoTuner
    Poziom 13  

    patrycjuszek napisał:
    Nie chce mi dać tej mapy, w końcu wynegocjowałem na poniedziałek ma ją poprawić wgrać i sprawdzić na hamowni. Zobaczymy.

    Przy jakim doładowaniu te 210 PS i 430 nM jest do osiągnięcia?
    1.8 bara to za dużo? turbo mi się wysra ?


    Za dużo.

  • #1656 22 Paź 2012 12:48
    gregorianin
    Poziom 27  

    makary_ napisał:
    A czy masz bezpieczny soft taki do 190Ps bez szkody dla silnika ? Cały czas chodzi o ARL ze sterownikiem KG


    Na prawdę musi byc juz fest zdrowy egzemplarz aby taki wynik wyszedł (realny a nie naciągany). Softy robię zawsze na aucie więc co było dobre dla klienta X i sterownika KG nie koniecznie sprawdzi sie równie dobrze u Ciebie.

  • Sklep HeluKabel
  • #1657 22 Paź 2012 18:35
    jedrszczak
    Poziom 9  

    panowie mam problem, mam new beatla 98r 1.9tdi i poprawiam dawke rozruchowa, problem polega na tym ze po nagraniu i wrzuceniu kosci 29f010b sterownik sie nie budzi, wyjmuje je zamieniam na oryginalne kosci i brum auto pali, sprawdzam soft, checksumy wszystko ok, podmieniam soft na oryginal w nowych kosciach dalej nie pali(kosci kupione z jednej serii ktore stosowalem do tej pory), wiec kupilem inna serie 29f010 i dalej ten sam problem, nadmienie ze zrobilem ze 30 takich sterownikow i nigdy nie mialem najmniejszego problemu z flashami,

  • #1658 23 Paź 2012 10:49
    MRCZ
    Poziom 17  

    jedrszczak, po zaprogramowaniu nowych kości ori softem, odczytaj soft z zaprogramowanych kości i porównaj z ori, jakimś narzędziem który obsługuje hex np. TC. Dwa, sprawdź miernikiem czy nowe kości dobrze siedzą w podstawce.

    Dodano po 40 [minuty]:

    ainal napisał:
    Na prawdę musi byc juz fest zdrowy egzemplarz aby taki wynik wyszedł (realny a nie naciągany).

    Nie do końca tak jest choć oczywiście sprawność auta pod kątem mechanicznym jest ważna, tym bardziej trochę mnie rozśmiesza jeśli ktoś za bardzo jest wpatrzony w paramtery, które generuje VCDS - obecnie sam męczę paska 130KM, którego wskazania są wręcz idealne a czas do 100km/h w serii robi pod 12sek. :) Kiedyś przeczytałem mądre słowa: "mocy masz ile dasz" :) i dodam od siebie, że często pierwszym ograniczeniem wcale nie jest turbosprężarka (przy sprawnym układzie wtryskowym). Widziałem kiedyś logi z AWX-a zrobionego na 175KM na seryjnym doładowaniu (seria około 140KM).

  • #1659 23 Paź 2012 14:17
    patrycjuszek
    Poziom 9  

    Witam, chciałbym przeprosić szanownych forumowiczów że wprowadziłem w błąd odnośnie doładowania. Tuner przypisał mnie do upierdliwych klientów i powiedział mi że ustawił 1,8 bara. Tak naprawdę wczoraj shamował auto jeszcze raz i będzie robił korektę softu. Doładowanie ustawione było cały czas na 1,57 bara, i wyszło 190 ps i 360 nM.
    Na wykresie doładowania turbina najpierw idzie ładnie później tak 1800 - 2100 nie rośnie i powyżej 2100 rośnie i przy 2300 osiąga 1,57 bara i trzyma do 4000 obr.

    Auto na serii bez DPF miało 160 ps i 340 nM przy 1800 obr na ori turbinie a na GT 17 na serii było też 160 ps tylko 340nM było przy 2300 obr.



    Czy macie pomysł jak zmusić tą turbinę do wstawania przy 2000 obr.
    Czy coś ze sztangą od gruszki się robi, a może wystarczy kata wywalić?

  • #1660 23 Paź 2012 22:23
    AutoTuner
    Poziom 13  

    patrycjuszek napisał:
    Witam, mam Mitsu Grandisa 2.0 tdi PD 140 PS, wywaliłem DPF, kat został i miałem program zrobiony na 180ps i 400 nM, było mi mało to wrzuciłem turbo od BMN podeszło p&p. Mam pompki seryjne G, seryjny FMIC w miarę duży. Teraz tuner zrobił 195 PS ale nM tylko 365. Turbo wstaje późno tak od 2300 obr, to podobno normalny objaw, ale przy doładowaniu 2,8 bar (z atmosferycznym ) nie ma nM, W dodatku czasem na zimnym złapie notlauf i jak było w lecie ponad 28 stopni to też często łapał tak między 2000 obr a 2500 obr. Czy to możliwe, że zadane ciśnienie jest za duże i z dołu za mało idzie paliwa i wtedy występuje różnica pomiędzy zadanym a faktycznym i ECU odcina doładowanie( notlauf )? Czy trzeba zmienić n75 tez od BMN? Czy soft jest do poprawy?
    Auto nie dymi, ładnie jeździ, turbo trzyma te 365 nM do 4000 obr.


    Dodano po 43 [sekundy]:

    patrycjuszek napisał:
    Witam, chciałbym przeprosić szanownych forumowiczów że wprowadziłem w błąd odnośnie doładowania. Tuner przypisał mnie do upierdliwych klientów i powiedział mi że ustawił 1,8 bara. Tak naprawdę wczoraj shamował auto jeszcze raz i będzie robił korektę softu. Doładowanie ustawione było cały czas na 1,57 bara, i wyszło 190 ps i 360 nM.
    Na wykresie doładowania turbina najpierw idzie ładnie później tak 1800 - 2100 nie rośnie i powyżej 2100 rośnie i przy 2300 osiąga 1,57 bara i trzyma do 4000 obr.

    Auto na serii bez DPF miało 160 ps i 340 nM przy 1800 obr na ori turbinie a na GT 17 na serii było też 160 ps tylko 340nM było przy 2300 obr.



    Czy macie pomysł jak zmusić tą turbinę do wstawania przy 2000 obr.
    Czy coś ze sztangą od gruszki się robi, a może wystarczy kata wywalić?



    ...coś tu się nie zgadza...

  • #1661 24 Paź 2012 10:56
    patrycjuszek
    Poziom 9  

    Czyli podsumowując - 2.0 tdi 140 PS plus turbo bmn ustawione na 1,57 bar daje 300 nM momentu przy 2000 obr, to tak ma być?

  • #1662 24 Paź 2012 11:52
    spanky
    Poziom 16  

    patrycjuszek napisał:
    Czyli podsumowując - 2.0 tdi 140 PS plus turbo bmn ustawione na 1,57 bar daje 300 nM momentu przy 2000 obr, to tak ma być?


    300 nm przy 2000 rpm , przeciez to mniej niz seria .... :D

  • #1663 24 Paź 2012 19:42
    AutoTuner
    Poziom 13  

    patrycjuszek napisał:
    Czyli podsumowując - 2.0 tdi 140 PS plus turbo bmn ustawione na 1,57 bar daje 300 nM momentu przy 2000 obr, to tak ma być?


    Wklej wykres z tej hamowni...

  • #1664 25 Paź 2012 08:37
    gregorianin
    Poziom 27  

    MRCZ napisał:
    ainal napisał:
    Na prawdę musi byc juz fest zdrowy egzemplarz aby taki wynik wyszedł (realny a nie naciągany).

    Nie do końca tak jest choć oczywiście sprawność auta pod kątem mechanicznym jest ważna, tym bardziej trochę mnie rozśmiesza jeśli ktoś za bardzo jest wpatrzony w paramtery, które generuje VCDS - obecnie sam męczę paska 130KM, którego wskazania są wręcz idealne a czas do 100km/h w serii robi pod 12sek. :) Kiedyś przeczytałem mądre słowa: "mocy masz ile dasz" :) i dodam od siebie, że często pierwszym ograniczeniem wcale nie jest turbosprężarka (przy sprawnym układzie wtryskowym).


    Jeśli w Twoim PD wszystko się zgadza pod obciążeniem i jest dobrze ustawione to przyczyna niedomagania jest prozaiczna i... doprawdy jedna z najczęstszych (sądzę że wiesz co to jest i nie chcemy o tym debatować).

    MRCZ napisał:
    Widziałem kiedyś logi z AWX-a zrobionego na 175KM na seryjnym doładowaniu (seria około 140KM).


    Przedwczoraj zrobiłem 173konie na doładowanieu 1,35bar w silniku AVG czyli na POMPIE (to dużo trudniejsze niż w PD a czemu to chyba każdy wie). Po zejściu do 165 przestał kopcić w ogóle (!) i tak zostało ze względu na naszą turbinę i jej gwarancję.

  • #1665 26 Paź 2012 10:48
    MRCZ
    Poziom 17  

    ainal napisał:
    Przedwczoraj zrobiłem 173konie na doładowanieu 1,35bar w silniku AVG czyli na POMPIE (to dużo trudniejsze niż w PD a czemu to chyba każdy wie). Po zejściu do 165 przestał kopcić w ogóle (!) i tak zostało ze względu na naszą turbinę i jej gwarancję.

    Tak trzymać ;)

  • #1667 26 Paź 2012 22:58
    serwer20082009
    Poziom 14  

    Pewnie nie wyszukuje map:) Trzeba ręcznie. Wstaw soft tutaj.

  • #1668 28 Paź 2012 22:26
    Zibi112
    Poziom 11  

    witam. Mam taki problem z winOlsem. Ładuje wsad. po lewej pojawia się okienko z katalogami, jest "my maps", "potential map(27)" i nie można w nie wejść aby zobaczyć co to za mapy. O co chodzi??
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

  • #1669 29 Paź 2012 10:18
    spanky
    Poziom 16  

    pawel818181 napisał:
    panowie dlaczego winols nie otwiera mapy audi 2008 rok jest tam sterownik siemens


    siemens czytany po obd nie znajdzie map
    zczytaj BDM-em , cos tam znajdzie ale generalnie w PPD ręczna robota [jak pierwszy raz :D ]

  • #1670 29 Paź 2012 17:38
    PainKiller83
    Poziom 10  

    Zibi112 napisał:
    witam. Mam taki problem z winOlsem. Ładuje wsad. po lewej pojawia się okienko z katalogami, jest "my maps", "potential map(27)" i nie można w nie wejść aby zobaczyć co to za mapy. O co chodzi??
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.


    Kliknij samą ikonkę folderu nie nazwę :D

  • #1671 29 Paź 2012 22:37
    jankes.p
    Poziom 10  

    pnkra napisał:
    Proszę o pomoc - potrzebuję wrzucić wsad do ASTRY G X20DTL za pomocą galetto. Z tego co się orientuję, to ten bosch ma dwa epromy, tak? Przerobiony wsad mam eksportować jako H i L, czy jako jeden plik?



    jak programujesz przez galetto to jeden plik i pamietaj o prostowniku
    Oczywiscie wymieniles pamieci w ECU na programowalne ?
    bo tam siedza OTP i bez wymiany nic nie zdzialasz
    (przepraszam za brak ogonkow ale pisze z tab-a. W wolej chwili poprawie)

  • #1672 01 Lis 2012 19:20
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    jankes.p napisał:
    pnkra napisał:
    Proszę o pomoc - potrzebuję wrzucić wsad do ASTRY G X20DTL za pomocą galetto. Z tego co się orientuję, to ten bosch ma dwa epromy, tak? Przerobiony wsad mam eksportować jako H i L, czy jako jeden plik?



    jak programujesz przez galetto to jeden plik i pamietaj o prostowniku
    Oczywiscie wymieniles pamieci w ECU na programowalne ?
    bo tam siedza OTP i bez wymiany nic nie zdzialasz
    (przepraszam za brak ogonkow ale pisze z tab-a. W wolej chwili poprawie)



    Nie ma tam OTP , nie trzeba wymieniać , tylko nie ma odczytu , plik ściąga się cały z Netu o tych samych numerach i wgrywa galetto po OBD , nie ruszając ECU.

    OTP miały Vectry pierwsze DTL i DTI sterownik duży aluminiowy na jedną wtyczke , astra to bedzie już mały na dwie wtyczki z 29F010.

  • #1673 02 Lis 2012 11:21
    jankes.p
    Poziom 10  

    Nie będę się spierał bo moje doświadczenie jest niewielkie ale wgrywałem soft do Astry G '98 i Zafiry A '00r z silnikami X20DTL i obie miały OTP (sterownik EDC/MSA 15 duży aluminiowym z jedną wtyczką). Być może w późniejszych modelach ECU zostało zmienione. Ten model klepali chyba do 2009r, więc wszystko możliwe.

  • #1674 02 Lis 2012 16:22
    dejwo
    Poziom 10  

    witam
    mam problem ze moja Skodą Octavia, mianowicie ciężko pali na ciepłym, na zimnym natomiast już lepiej. wymieniłem czujnik temp, ustawiłem kąt wtrysku więc to co mogłem zrobić mechanicznie to zrobiłem ale problem pozostał. Zgrałem soft ze sterownika silnik ASV ster 012cl ale nie ogarniam winolsa... czy znajdzie się osoba która ogarnie mi mapy startowe?
    proszę o pomoc...

    http://hostuje.net/file.php?id=b47ee21fbabad123efd7e452a1124cb7

  • #1675 02 Lis 2012 21:28
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    jankes.p napisał:
    Nie będę się spierał bo moje doświadczenie jest niewielkie ale wgrywałem soft do Astry G '98 i Zafiry A '00r z silnikami X20DTL i obie miały OTP (sterownik EDC/MSA 15 duży aluminiowym z jedną wtyczką). Być może w późniejszych modelach ECU zostało zmienione. Ten model klepali chyba do 2009r, więc wszystko możliwe.


    Te na jedną wtyczke miały OTP to prawda ,lecz ostatni taki robiłem w 2008r od tego czasu wszystko przez OBD więc kilkadziesiąt sztuk ostatnich miałem na dwie wtyczki czy to DTL czy DTI , chyba te wszystkie rodzynki na jedną wtyczke się rozleciały.

  • #1676 02 Lis 2012 21:43
    spanky
    Poziom 16  

    dejwo napisał:
    witam
    mam problem ze moja Skodą Octavia, mianowicie ciężko pali na ciepłym, na zimnym natomiast już lepiej. wymieniłem czujnik temp, ustawiłem kąt wtrysku więc to co mogłem zrobić mechanicznie to zrobiłem ale problem pozostał. Zgrałem soft ze sterownika silnik ASV ster 012cl ale nie ogarniam winolsa... czy znajdzie się osoba która ogarnie mi mapy startowe?
    proszę o pomoc...

    http://hostuje.net/file.php?id=b47ee21fbabad123efd7e452a1124cb7


    odplatnie moge skorygowac dawke , info na PW

  • #1677 04 Lis 2012 10:49
    erju
    Poziom 10  

    rodzą się plany na zamontowanie turbodoładowania w Peuegot 206 2.0RC silnik RFK po 2002roku, jakie turbo do tego silnika by się sprawdziło? ciśnienie doładowania z rzędu 0.5bara by chyba wystarczyło, jak zrobić czujnik turbo doładowania dla ECU? oczywiście jeśli projekt by ruszył to finałem byłoby zrobienie softu u specjalisty, na jaką moc w efekcie tych modów można było by uzyskać? (nie chodzi mi o maxymalną) auto ma służyć do codziennej jazdy

  • #1678 04 Lis 2012 12:15
    krzysztof2908
    Poziom 9  

    potrzebuje org wsad do altea 03G906021AN 382082

  • #1679 04 Lis 2012 14:41
    Werewolf
    Poziom 25  

    erju napisał:
    rodzą się plany na zamontowanie turbodoładowania w Peuegot 206 2.0RC silnik RFK po 2002roku, jakie turbo do tego silnika by się sprawdziło? ciśnienie doładowania z rzędu 0.5bara by chyba wystarczyło, jak zrobić czujnik turbo doładowania dla ECU? oczywiście jeśli projekt by ruszył to finałem byłoby zrobienie softu u specjalisty, na jaką moc w efekcie tych modów można było by uzyskać? (nie chodzi mi o maxymalną) auto ma służyć do codziennej jazdy


    Bez zakucia silnika jakieś 200 koni przy wymienia turbo, intercoolera i wydechu... .

  • #1680 04 Lis 2012 16:02
    siewcu
    Poziom 33  

    A te 200KM to jest strzał czy sprawdzona informacja? Poza tym, jeśli dobrze rozumiem to jest silnik wolnossący, więc nie wiem co tu robi wymiana turbo, IC i wydechu.