Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 06 Maj 2016 20:26 910730 4175
  • #2641 06 Maj 2016 20:26
    T.C.
    Poziom 15  

    jedz do kogoś kto ma CMD , powrót do serii zrobi Ci w kilka minut , powinien zassać z serwera póxniej tylko zapis całego odczytu virtual i już masz serię , bez kombinowania , naprway softu , szukania i poprawiania .
    póżniej sprawdzić czy auto się wogóle nadaje do jakiegokolwiek podnoszenia mocy i dopiero robić soft z późniejszymi logami
    POZDRAWIAM TC-PERFORMANCE

  • Metal Work Pneumatic
  • #2642 06 Maj 2016 22:17
    _TrotyL_
    Poziom 13  

    dejavuu napisał:
    Skrzynia manualna. Skad masz takie spostrzezenia iz w tym silniku dwumas i sprzeglo srednio znosi takie skoki ? Wlasnie jestem po wymianie dwumasy i sprzegla i wolabym sie ustrzec ponownego wydatku :)


    Skąd mam takie spostrzeżenia??
    Moja pierwsza ofiara chipowania (wymiata do dzis) to Fiat Marea Weekend 105 JTD, nowe kompletne sprzeglo - tarcza wpadala w wibracje. Okazalo sie ze 1800-2100 obr to zakres obrotow przy ktorych po przekroczeniu 240Nm tak wlasnie sie dzieje. Bylo to dobry kawal czasu temu ale to info wygrzebalem gdzies w sprawdzonych zrodlach. Mozliwe ze byl to producent sprzegla.

    Jedna z moich ostatnich ofiar: Doblo 1.9 JTD 120 '07. Nalatane ponad 200tys, brak sladow wskazujacych na to ze ktos ruszal skrzynie. Na pale przestawiam limiter o 30% w gore po calej dlugosci. Efekt - po kilku butach od 1500obr/min wibracje na wyzszych biegach, zaczyna slizgac w okolicach 2500obr/min w gore. Skrzynka wiec do zrzucenia, kpl sprzeglo + dwumas moze by i polatalo na seryjnym programie. Dodam ze wyzej opisane operacje wykonywalem na wlasnych samochodach w pelni swiadomy konsekwencji, potwierdzilo to tylko wczesniej przewidywany efekt szybkiej awarii sprzegla w tych modelach.

    Co do Twojego auta, cos tam pomodze. CDN.

  • #2643 08 Maj 2016 12:31
    QaDo
    Poziom 19  

    @_TrotyL_
    Przestawienie tylko limitera nie mogło spowodować jakiegokolwiek uszkodzenia, to est tylko limiter sam w sobie mocy ani momentu nie podniesie, jeśli coś ciął to wartości są niewielkie. Gdy dosypane było w mapach sterujących to jak najbardziej może się w taki sposób posypać, i sprzęgło jak i słabsze skrzynie.

  • #2644 09 Maj 2016 18:48
    giezek.k
    Poziom 6  

    Witam zakupiłem mpps v16. Zgrałem wsad z bmw e46 2.0d (150). Pytanie takie, chciałbym poprawić mapy w tym aucie, problem polega na tym, że nie wiem do jakiego stopnia można :) Autko ma przejechane 350 tys. (potwierdzony przebieg). Jest to mój prywatny samochód, a nie chciałbym się go tak szybko pozbyć bo trochę kosztował :). Swoje próby wolę wykonywać na starszym seacie 1.9tdi. Czy jest tu taka osoba co pomoże mi przerobić mapy do tej bmw?

  • #2645 09 Maj 2016 20:07
    nici
    Poziom 34  

    giezek.k napisał:
    Witam zakupiłem mpps v16. Zgrałem wsad z bmw e46 2.0d (150). Pytanie takie, chciałbym poprawić mapy w tym aucie, problem polega na tym, że nie wiem do jakiego stopnia można :) Autko ma przejechane 350 tys. (potwierdzony przebieg). Jest to mój prywatny samochód, a nie chciałbym się go tak szybko pozbyć bo trochę kosztował :). Swoje próby wolę wykonywać na starszym seacie 1.9tdi. Czy jest tu taka osoba co pomoże mi przerobić mapy do tej bmw?



    czym edytujesz mapy?

  • #2646 09 Maj 2016 20:40
    dejavuu
    Poziom 11  

    dejavuu napisał:
    Witam

    Jestem posiadaczem fiata Stilo z silnikiem 1.9 Multijet 120km Wykonywałem modyfikacje softu u tunera. chciałbym zaczerpnąć waszej informacji jak oceniacie ten soft.Osobiście auto uważam iż jest o wiele żwawsze z tym ze wszystko zaczyna się dziać powyżej 2 tys obrotów. Wcześniej coś turbina za długo wstaje. Jest możliwość wysterowac ja szybciej? Wszystkie wężyk podcistnienia szczelne, nowy zawór overboost. Auto nie dymi wszystko wygląda ze jest ok poza pozna praca turbo.


    ktos poratuje ? da rade aby ktos spojrzal na ten wsad ?

    Na hamowni auto niby wyplulo te 160kucy i 370nm. Troche nie pokoi mnie ten pik doladowania nie idzie, nie idzie i odrazu dostaje mocny strzal i rwie Chce sie dowiedziec czy to wina softu i ewentualnie czy moge jakos sam to skorygowac.

  • Metal Work Pneumatic
  • #2648 09 Maj 2016 20:59
    dejavuu
    Poziom 11  

    od dolu jest mul, brakuje takiego elastycznego ciagu, od 1700 obr slychac, jak okno uchylone ze juz powoli sie turbo wkreca ale dopiero czuc ten pik przy 2 tys obr. Wydaje mi sie ze auto powinno byc bardziej dynamiczne od tego dolu ...

  • #2649 09 Maj 2016 21:02
    mojnik
    Poziom 10  

    ja mam tak ze ok 1700 wstaje turbo leci leci o ok 2500 tak jakby na nowo sie wlacza i wtedy ma buta

  • #2650 09 Maj 2016 21:06
    dejavuu
    Poziom 11  

    u mnie jak zlapie powyzej tych 2 tys obrotow to juz jest ogien, ciagnie do samego konca.

    Przed wymiana sprzegla mialem tak iz powyzej tych 2 tysiecy pare razy mi falowal tak jak by turbo na ulamki sekundy przestawalo dmuchac. Obroty nie szly do gory a po wymianie sprzegla objaw ten ustapil.

  • #2651 09 Maj 2016 21:09
    mojnik
    Poziom 10  

    bylem na hamowni i na silniku ok 70 stopni wstawal super a jak byl rozgrzany to juz slabiej wstawal. koles strzelal na kierownice w turbie (chodzi o zmienna geometrie) dam to sprawdzic. ale co by bylo tego powodem? ze na chlodniejszym ok a na rozgrzanym troszke gorzej wstaje? mam w domu wykresy ale akurat nie ma mnie w domu wiec podesle je w czwartek

  • #2653 09 Maj 2016 21:19
    mojnik
    Poziom 10  

    czekam na galletto az przyjdzie. ale napewno wsadze zebyscie mogli zerknac co jest nie tak.

  • #2656 09 Maj 2016 21:24
    dejavuu
    Poziom 11  

    chcialbym dowiedziec sie czy mozna zobaczyc dlaczego auto od dolu ma mula a powyzej tych 2 tys obrotow mocno rwie. Czy da sie przesunac ten moment aby szybciej turbina sie wkrecala.

  • #2658 09 Maj 2016 21:37
    dejavuu
    Poziom 11  

    Fiat Stilo 1.9 JTDM 120KM MultiJet rocznik 2007 bez filtra czasteczek stalych
    Programowo ma wylaczony EGR i zaslepiony

  • #2659 09 Maj 2016 21:55
    nici
    Poziom 34  

    dejavuu napisał:
    Fiat Stilo 1.9 JTDM 120KM MultiJet rocznik 2007 bez filtra czasteczek stalych
    Programowo ma wylaczony EGR i zaslepiony



    sprawdź teraz

    Załączniki:
  • #2660 09 Maj 2016 21:57
    dejavuu
    Poziom 11  

    Dzieki wielkie jesli moglbys jeszcze dac znac co tam naskrobales bede bardzo wdzieczny. Mozesz tak z grubsza wypowiedziec sie jeszcze o tej modyfikacji co zostala wykonana przez tunera ?

  • #2661 09 Maj 2016 21:59
    nici
    Poziom 34  

    Nie wnikałem za bardzo w tuning, poza tym ciężko coś powiedzieć nie mając oryginału.

    Generalnie limiter doładowania nie ruszony.

    Poprawiłem lekko VGT z dołu i lekko target boost.

    Jeśli się nie porawi, to szukaj przyczyny gdzie indziej.

  • #2664 09 Maj 2016 22:20
    dejavuu
    Poziom 11  

    marcin_70 napisał:
    Generalnie tak wyglądało twoje turbo..


    Szczerze powiedziawszy duzo mi to nie mowi. Mozecie powiedziec jeszcze cos wiecej ? Jest to wykonane poprawnie ? Jest mozliwosc abyscie pomogli mi to skorygować ?

  • #2665 09 Maj 2016 22:26
    nici
    Poziom 34  

    dejavuu napisał:
    marcin_70 napisał:
    Generalnie tak wyglądało twoje turbo..


    Szczerze powiedziawszy duzo mi to nie mowi. Mozecie powiedziec jeszcze cos wiecej ?


    Przyjrzyj się mapie z olsa.

  • #2666 09 Maj 2016 22:41
    dejavuu
    Poziom 11  

    Nie wiem czy dobrze to odczytuje ale takie jak mialem odczucia z dolu chyba za malo jest powietrza.
    Mozecie pomoc mi to jakos skorygowac ?

  • #2668 10 Maj 2016 12:55
    Thoruba
    Poziom 2  

    Witam, mam prośbę. Potrzebuję czasy ładowania cewek zapłonowych zapisane w fabrycznym sterowniku Hondy CBR 900RR. Czy ktoś coś pomoże? Prawdopodobnie będzie to mapa 3d czasu w milisekundach w funkcji napięcia akumulatora i obrotów. Z góry dziękuję.

  • #2669 10 Maj 2016 14:48
    QaDo
    Poziom 19  

    dejavuu napisał:
    Nie wiem czy dobrze to odczytuje ale takie jak mialem odczucia z dolu chyba za malo jest powietrza.
    Mozecie pomoc mi to jakos skorygowac ?


    Kombinujecie wszyscy a to jest bardzo proste.

    1. Mapy reakcji słabo, upodobanie do tuningu procentowego
    2. EGR off źle wywalony, jakimś programem automatycznym co ostro tam namieszał choć nie powinno miec wpływu na sterowanie
    3. Limiter momentu wysoko podniesiony więc mocy Ci nie tnie,
    zlimitowane na 400Nm
    4. Kolejne limitery, tu do lekkich szlifow, dawka wysoko
    5. Lambda źle, ale nie ma to wpływu na moc co zostało zrobione
    6. kalibracja momentu źle i niepotrzebnie ruszana w taki sposób
    7. wałek.... magia, ale dobrze, ze nie wiele ruszone i niestety ruszając osie trzeba wiedzieć co się robi...

    Mapa boosta do której się czepiacie to nie główna, jest dobrze.
    I boost jest najlepiej wyk0onaną częścią tego moda, chociaż za duże doładowanie jak na tą ilość paliwa, nie musze chyba tłumaczyć co to powoduje.
    W tym puchnięcie turba to nie jest samochód sportowy.

    Do poprawek, ale najtragiczniej nie jest, bynajmniej bezpiecznie.
    ściągnąc trochę boosta i tyle.

    Problemem jest trochę brak dorzucenia dynamiki z dołu, jednak mechaniki nie przeskoczysz i fizyki, SOFT NIC TU NIE POMOZE, da się tylko trochę to poprawić.
    Żadne regulacje programowe jednak nie poprawia Ci wstawania turbiny.
    Zmień zaworek sterujący ;)

  • #2670 10 Maj 2016 16:20
    dejavuu
    Poziom 11  

    QaDo napisał:
    dejavuu napisał:
    Nie wiem czy dobrze to odczytuje ale takie jak mialem odczucia z dolu chyba za malo jest powietrza.
    Mozecie pomoc mi to jakos skorygowac ?


    Kombinujecie wszyscy a to jest bardzo proste.

    1. Mapy reakcji słabo, upodobanie do tuningu procentowego
    2. EGR off źle wywalony, jakimś programem automatycznym co ostro tam namieszał choć nie powinno miec wpływu na sterowanie
    3. Limiter momentu wysoko podniesiony więc mocy Ci nie tnie,
    zlimitowane na 400Nm
    4. Kolejne limitery, tu do lekkich szlifow, dawka wysoko
    5. Lambda źle, ale nie ma to wpływu na moc co zostało zrobione
    6. kalibracja momentu źle i niepotrzebnie ruszana w taki sposób
    7. wałek.... magia, ale dobrze, ze nie wiele ruszone i niestety ruszając osie trzeba wiedzieć co się robi...

    Mapa boosta do której się czepiacie to nie główna, jest dobrze.
    I boost jest najlepiej wyk0onaną częścią tego moda, chociaż za duże doładowanie jak na tą ilość paliwa, nie musze chyba tłumaczyć co to powoduje.
    W tym puchnięcie turba to nie jest samochód sportowy.

    Do poprawek, ale najtragiczniej nie jest, bynajmniej bezpiecznie.
    ściągnąc trochę boosta i tyle.

    Problemem jest trochę brak dorzucenia dynamiki z dołu, jednak mechaniki nie przeskoczysz i fizyki, SOFT NIC TU NIE POMOZE, da się tylko trochę to poprawić.
    Żadne regulacje programowe jednak nie poprawia Ci wstawania turbiny.
    Zmień zaworek sterujący ;)


    Co da zmiana zaworku sterujacego ? Chodzi Ci o zamontowanie jakiegos innego ?
    Zaworek ten wymienilem na nowy bo myslelm ze go cos boli jednak nie w tym problem ... Sterowanie zmienna geometria tez dziala poprawnie.

    Mozesz cos mi ewentualnie skorygowac w tym sofcie ? Jesli cos razi w oczy i moze uszkodzic osprzet ?

  Szukaj w 5mln produktów