Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 13 Lis 2016 18:19 933887 4305
  • #2881 13 Lis 2016 18:19
    daras41
    Poziom 25  

    Ciśnienie wolno narasta bo albo wtrysk górą przelewa albo obroty zbyt małe.

  • Texa Poland
  • #2883 15 Lis 2016 09:49
    tabul
    Poziom 11  

    o jak ja lubię ten tłum chętnych do pomocy, przynajmniej w innych krajach ktoś coś...

  • #2884 15 Lis 2016 23:32
    pnkra
    Poziom 12  

    Panowie prośba o pomoc - potrzebuję usunąć FAP z P5008 1.6hdi SID807, ewentualnie jeszcze EGR off. Kto da radę i w jakiej cenie? Oferty na PW proszę.

  • Texa Poland
  • #2887 16 Lis 2016 22:23
    lugi666
    Poziom 16  

    tabul napisał:
    Witam, kto mi podpowie gdzie jest mapa egr w msa 12, golf 1z i czy mapy są dobrze ?
    załączam wsad
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    @07923 EGR Map

  • #2889 17 Lis 2016 22:00
    tabul
    Poziom 11  

    lugi666 napisał:
    tabul napisał:
    Witam, kto mi podpowie gdzie jest mapa egr w msa 12, golf 1z i czy mapy są dobrze ?
    załączam wsad
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    @07923 EGR Map


    Dziękuję, czyli że maf (specified) to są dane dla kompa przy jakim przepływie ma egr otwierać ?
    I jeszcze jedno jak zwiększyć dmuchanie turbo skoro na mapie wartości max to 255=1983 czyli 0,99 bara . Jest jakiś sposób w 8 bitowym ecu ?

  • #2891 19 Lis 2016 07:47
    marcin_70
    Poziom 21  

    nici napisał:
    Podzieli się ktoś wiedzą odnośnie dezaktywacji konkretnego PXXX ( DTC ) w Olsie? Tj. Jak go odszukać i unieszkodliwić ?

    w jakim sterowniku?

  • #2892 19 Lis 2016 08:17
    daras41
    Poziom 25  

    nici napisał:
    Podzieli się ktoś wiedzą odnośnie dezaktywacji konkretnego PXXX ( DTC ) w Olsie? Tj. Jak go odszukać i unieszkodliwić ?

    W edc16 vw robiłem. Trzeba odnaleźć start DTC zapisać adres, znaleźć adres błędu, policzyć przesunięcie. Potem start SW , adres , dodać policzone przesunięcie i wyzerować SW. Trudność polega na odszukaniu początku DTC i SW.

  • #2893 19 Lis 2016 11:19
    nici
    Poziom 35  

    daras41 napisał:
    nici napisał:
    Podzieli się ktoś wiedzą odnośnie dezaktywacji konkretnego PXXX ( DTC ) w Olsie? Tj. Jak go odszukać i unieszkodliwić ?

    W edc16 vw robiłem. Trzeba odnaleźć start DTC zapisać adres, znaleźć adres błędu, policzyć przesunięcie. Potem start SW , adres , dodać policzone przesunięcie i wyzerować SW. Trudność polega na odszukaniu początku DTC i SW.


    Dzięki daras41, plusik się należy. Szczerze myślałem, że idzie to zautomatyzować.
    W zasadzie w tym roku miałem raz takową potrzebę, ale może czas i w to się zagłębić...

  • #2894 19 Lis 2016 11:50
    pnkra
    Poziom 12  

    daras41 napisał:
    Trzeba odnaleźć start DTC zapisać adres, znaleźć adres błędu, policzyć przesunięcie. Potem start SW , adres , dodać policzone przesunięcie i wyzerować SW. Trudność polega na odszukaniu początku DTC i SW.

    Patrzyłem za tym na obcojęzycznych forach i w zasadzie dowiedziałem się tyle samo. Adres błędu czyli miejsce z Pxxxx? Czym jest start DTC i jak go odnaleźć? SW - co to jest i jak znaleźć jego adres?
    Dasz radę wytłumaczyć to na jakimś przykładzie?

  • #2895 19 Lis 2016 12:51
    daras41
    Poziom 25  

    Jak znajdę chwilę to wrzucę konkretny wsad . Podam adresy Start DTC , adres Pxxxx, start SW i jak policzyć adres przełącznika. Instrukcję wyślę raczej na PW dla zainteresowanych. Chyba , że stworzymy temat dotyczący DTC i będziemy się wymieniać doświadczeniami, tylko czy to się uda ;)

  • #2896 19 Lis 2016 12:56
    nici
    Poziom 35  

    daras41 napisał:
    PW dla zainteresowanych

    To zgłaszam chęć :)

    daras41 napisał:
    Chyba , że stworzymy temat dotyczący DTC i będziemy się wymieniać doświadczeniami, tylko czy to się uda


    Będzie tak,że my będziemy podawać więdzę nic nie wnoszącym na tacy, a oni będą robić z tego użytek na własną rękę :)

    Daras, elektroda to nie mhh czy ecuconections.

  • #2897 19 Lis 2016 13:25
    pnkra
    Poziom 12  

    Również byłbym zainteresowany PW, ale już konkretny przykład dużo pokaże.

  • #2898 19 Lis 2016 13:28
    pitool
    Poziom 30  

    nici napisał:
    Będzie tak,że my będziemy podawać więdzę nic nie wnoszącym na tacy, a oni będą robić z tego użytek na własną rękę

    a mechanicy będą robić więcej silników z dziurawymi tłokami.Same plusy.

  • #2900 19 Lis 2016 15:07
    daras41
    Poziom 25  

    Wysłałem Wam na PW. Masz rację , trzeba się dzielić z tymi co coś wnoszą.

  • #2901 19 Lis 2016 15:41
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Najpierw pretensje że nikt nie chce pomóc, że każdy chce pieniądze za to a na zagranicznych forach się dzielą wiedzą.
    Co wy wnosicie na te zagraniczne fora? NIC.
    Czerpiecie wiedze i tu się nią chwalicie a teraz zakładacie kółko wzajemnej adoracji bo przecież nie będziecie swojej wiedzy innym udostępniać bo tylko by brali (tak samo jak wy na zagranicznych forach).
    TO CO CHCECIE ROBIĆ TO ROBIENIE KLIENTA W BAMBUKO.
    Nie potrafisz dobrze tego zrobić to będziesz usuwał wyświetlanie błędu przez sterownik by wziąć pieniądze za coś co zrobiłeś źle, za to że jego silnik przez ciebie wyzionie ducha.
    Ciekawe czy chcielibyście być w ten sposób oszukiwani jak sami zamierzacie ro robić.
    Później się inni męczą by to do ładu poskładać bo jakiś debil źle mape obrobił i wykasował tablice błędów.

  • #2902 19 Lis 2016 16:14
    nici
    Poziom 35  

    No jednak nie aż taki

    grala1 napisał:
    debil
    Bo usunięcie tego do łatwych nie należy.

    Nikt nie pisze tutaj o oszukiwaniu kogokolwiek, są sytuacje kiedy to się przydaje a to jak kto to używa to jego sprawa.
    Zawsze można uszkodzić samą diodę w licznikach i też błędu nie zapali.

    Nie potrzebnie się spinasz. Nie o to tu chodzi.

  • #2903 19 Lis 2016 16:29
    daras41
    Poziom 25  

    Debile to robią programami typu ecu safe wywalając całą dtc. Usuwanie błędów z tablicy to nie forma naprawy. Czasem jednak jest konieczna np. przy DPF EGR OFF. Chyba lepiej precyzyjnie usunąć błąd niż wyciąć całą tablicę. A to że chcemy się wzajemnie podzielić wiedzą i doświadczeniem nie powinno nikogo obchodzić. Takie moje zdanie.

  • #2904 19 Lis 2016 16:55
    siewcu
    Poziom 34  

    daras41 napisał:
    Czasem jednak jest konieczna np. przy DPF EGR OFF.

    To skoro już nas poinformowałeś o swojej rozległej wiedzy to napisz przykłady jakichś sterowników, które takiego kasowania błędów po usunięciu dpf wymagają.

  • #2905 19 Lis 2016 17:22
    pnkra
    Poziom 12  

    Ja wyłączałem przy EDC15C2 z Peugeota 307 po usunięciu FAPa. Niby na desce nie świeciła kontrolka, ale w diagnostyce wychodziło... żeby nikogo nie drażniło, poszło do usunięcia.

    daras41 - dziękuję za wyjaśnienie. Na podesłanym przez Ciebie przykładzie fajnie to wygląda i jest to bardzo proste.
    Przeglądnąlem sobie wsad z tourana 1.9tdi 105KM i tabelę DTC odnalazłem bez problemu, ale już np. numeru błędu w nim nie potrafię odnaleźć. Przy EDC16C34 z Forda nie mogę nawet znaleźć tabeli DTC. Są jakieś charakterystyczne punkty do szukania tych tabel?

  • #2906 19 Lis 2016 17:33
    nici
    Poziom 35  

    siewcu napisał:
    napisz przykłady jakichś sterowników, które takiego kasowania błędów po usunięciu dpf wymagają


    Pozwól że napiszę ja.

    W sytuacji, kiedy DPF mechanicznie został usunięty i przypadkowo uszkodzono któryś z czujników.
    Miałem taki przypadek w audi 3.0tdi w sterowniku EDC17 .
    Kupno czujnika to spory wydatek w tym przypadku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    @daras41 Kolego, odebrałem PW, zapoznam się wieczorem.

    Dzięki widzę, że jesteś słowny.

  • #2907 19 Lis 2016 17:37
    daras41
    Poziom 25  

    Nie ma uniwersalnych punktów , żeby to było takie proste. Numer błędu wyszukujesz wyszukiwarką w trybie 16bitów FF w obszarze dtc. Jeśli nie znajduje to może nie ma takiego błędu.

    siewcu napisał:
    To skoro już nas poinformowałeś o swojej rozległej wiedzy to napisz przykłady jakichś sterowników, które takiego kasowania błędów po usunięciu dpf wymagają.

    Moja wiedza nie jest rozległa. Dopiero się uczę. Nie żyję z tego, traktuję to jako hobby.

  • #2908 19 Lis 2016 17:41
    nici
    Poziom 35  

    daras41 napisał:
    Dopiero się uczę. Nie żyję z tego, traktuję to jako hobby.


    Ale są tacy którzy żyją, i musimy się liczyć z potępieniem z ich strony ( nie o wszystkich mówię rzecz jasna ) .
    Szczególnie mądrują się i krytykują pracownicy sieciówek gdzie za moda biorą po tysiąc i potępiają klonowe interfejsy bo bez supportu oryginału by nawet nie uruchomili ryżowych.

  • #2909 19 Lis 2016 18:08
    daras41
    Poziom 25  

    Taki kraj ... w hejtowaniu jesteśmy mistrzami...

    siewcu napisał:
    To skoro już nas poinformowałeś o swojej rozległej wiedzy to napisz przykłady jakichś sterowników, które takiego kasowania błędów po usunięciu dpf wymagają.

    Zrobisz SIDa 803A bez kasowania DTC na offa?

  • #2910 19 Lis 2016 18:15
    pitool
    Poziom 30  

    daras41 napisał:
    Taki kraj ... w hejtowaniu jesteśmy mistrzami...

    I to cała płęta tej dyskusji.
    Tylko dla czego,ci sami hejterzy okazują się pomocni na zagranicznych forach?
    Może zamiast elektroda.pl zrobić elektroda.UK!