Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 23 Lis 2016 08:25 1036190 5175
  • #2941
    siewcu
    Poziom 34  
    Do tego to Galletto 1260 najlepsze ;) ale miałem na myśl akurat postawienie ubitego stera, bo MPPS ma funkcję recovery dla edc15...
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2942
    daras41
    Poziom 25  
    Miałem ubitego EDC15VM+ i próbowałem postawić na nogi na stole i nie poszło. Ani Kess ani MPPS, ani Galletto2 ,ani 1260. Wylut i Willem załatwił temat.
  • #2944
    marcin_70
    Poziom 21  
    30% szans na postawienie edc15 w trybie boot.. 100% to wylut..
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2947
    tabul
    Poziom 12  
    Panowie ori 1z + wtryski 216 dodałem dużo paliwa i boostu 1.2 bara i boost skacze od 1 bara do 1.6, nie trzyma 1.2, westgate nie trzyma, czy za dużo paliwa po prostu ?
  • #2948
    żałosna udręka
    Poziom 33  
    Jak mechanicznie sprawny to mapa N75 do zmiany.
  • #2949
    pnkra
    Poziom 12  
    Proszę o pomoc - usunąłem FAP w Fordzie 1,6tdci 110KM EDC15C34/2.20 metodą trzech switchy i dodatkowo wyłączyłem EGR na histerezach. Klient jeździł jakieś 2-3 tygodnie i skarży się, że na wolnych obrotach komputer pokazuje teraz 1,7 a miał wcześniej 0,6 i ponoć ogólnie spalanie wzrosło. Po modzie nie było żadnych błędów, egr był zamknięty. Co mogłem zrobić źle, że takie jaja wychodzą? Zerknie ktoś na wsad? Plik jest zahasłowany - podam na PW, wynagrodzę pomocną osobę. Z góry dzięki.
  • #2950
    tabul
    Poziom 12  
    żałosna udręka napisał:
    Jak mechanicznie sprawny to mapa N75 do zmiany.


    no właśnie mapy N75 wyglądają tak, chyba że mam źle opisane, to jest msa 15 bez zmiennej geometri, na ori sofcie jest dobrze i przy mniejszym boost'cie tez.
  • #2951
    siewcu
    Poziom 34  
    pnkra napisał:
    Proszę o pomoc - usunąłem FAP w Fordzie 1,6tdci 110KM EDC15C34/2.20 metodą trzech switchy i dodatkowo wyłączyłem EGR na histerezach. Klient jeździł jakieś 2-3 tygodnie i skarży się, że na wolnych obrotach komputer pokazuje teraz 1,7 a miał wcześniej 0,6 i ponoć ogólnie spalanie wzrosło. Po modzie nie było żadnych błędów, egr był zamknięty. Co mogłem zrobić źle, że takie jaja wychodzą? Zerknie ktoś na wsad? Plik jest zahasłowany - podam na PW, wynagrodzę pomocną osobę. Z góry dzięki.

    A jesteś pewny, że auto nie pracuje w trybie dopalania dpf?
  • #2952
    pnkra
    Poziom 12  
    Nie mam tej pewności, dlatego proszę o sprawdzenie kogoś z bardziej obeznanych kolegów.
  • #2955
    daras41
    Poziom 25  
    Może się coś wysypało przy programowaniu po OBD. Te stery lepiej robić po BDM. Jak mierzył zużycie ? zalał do pełna i sprawdzał, czy tylko z wyświetlacza odczytał ? Po zamknięciu EGR zwiększa się przepływ powietrza na przepływce i ster dokłada paliwa. Spróbuj włączyć EGR i zrób próbę czy zużycie spadnie.
  • #2956
    pnkra
    Poziom 12  
    Nie sądzę, żeby był problem przez Obd w tym przypadku. Wolałbym nie robić prób, tylko konkretnie załatwić problem. Nie wiem jak mierzył zużycie.
    Też podejrzewam, że albo egr robi problem, albo mam złe rozwiązanie dpf off. Niby dla Forda są trzy switche, ale nie wiem czy jest różnica między sterownikami Edc16c34 a Edc16c34/2.20.
  • #2957
    nici
    Poziom 36  
    pnkra napisał:
    Nie sądzę, żeby był problem przez Obd w tym przypadku. Wolałbym nie robić prób, tylko konkretnie załatwić problem. Nie wiem jak mierzył zużycie.
    Też podejrzewam, że albo egr robi problem, albo mam złe rozwiązanie dpf off. Niby dla Forda są trzy switche, ale nie wiem czy jest różnica między sterownikami Edc16c34 a Edc16c34/2.20.


    Wyślij mi na PW ten plik bez hasła i Ci zrobię.
  • #2958
    pnkra
    Poziom 12  
    nici napisał:
    jaca1232 napisał:
    zostaje jeszcze galletto v54 tryb boot


    Wiesz wgl o czym mowa? Bo chyba nie.


    Jeśli mowa o edc15, to bez problemu da się to zrobić w trybie boot mode. W galletto wybierasz tool boot / tools boot mode / siemens-infineon c167 / Bosch me7 ... Flash 400 boot mode

    Pin 24 łączysz z masą sterownika, włączasz zasilanie sterownika i po paru sekundach rozłączasz pin boot mode. Teraz można zrobić zapis wsadu.


    nici napisał:
    Wyślij mi na PW ten plik bez hasła i Ci zrobię.
    Twoja wersja jeszcze nie sprawdzona. Auto jest na diagnostyce, bo możliwe, że klient cuduje, a z autem wszystko ok.
  • #2959
    siewcu
    Poziom 34  
    Tyle że nie każdy ster chce iść w boot mode, z czego to wynika pojęcia nie mam. A funkcja Recovery w MPPS ponoć działa, z tym że wg instrukcji nie jest to proste, żeby z tego skorzystać.

    I przy okazji - wie ktoś, czy 03890601C pójdzie po kablu czy tylko wylut?
  • #2960
    pitool
    Poziom 31  
    siewcu napisał:
    wie ktoś, czy 03890601C pójdzie po kablu czy tylko wylut?

    W AVfie nie miałem problemów z odczytem i zapisem po złączu.
  • #2962
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #2963
    nici
    Poziom 36  
    pnkra napisał:
    eśli mowa o edc15, to bez problemu da się to zrobić w trybie boot mode. W galletto wybierasz tool boot / tools boot mode / siemens-infineon c167 / Bosch me7 ... Flash 400 boot mode

    Pin 24 łączysz z masą sterownika, włączasz zasilanie sterownika i po paru sekundach rozłączasz pin boot mode. Teraz można zrobić zapis wsadu.


    Dodać trzeba, że raz na 100razy może zadziała, generalnie ani mpps ani galetto nie da 100% pewności przed uwaleniem.

    Dla tych którzy chcieliby powgrywać gotowce z chomika do swoich passatów i golfów przestrzegam . Szansa że nie uwalicie ecu mała.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    pnkra napisał:
    eśli mowa o edc15, to bez problemu da się to zrobić w trybie boot mode. W galletto wybierasz tool boot / tools boot mode / siemens-infineon c167 / Bosch me7 ... Flash 400 boot mode

    Pin 24 łączysz z masą sterownika, włączasz zasilanie sterownika i po paru sekundach rozłączasz pin boot mode. Teraz można zrobić zapis wsadu.


    Dodać trzeba, że raz na 100razy może zadziała, generalnie ani mpps ani galetto nie da 100% pewności przed uwaleniem.

    Dla tych którzy chcieliby powgrywać gotowce z chomika do swoich passatów i golfów przestrzegam . Szansa że nie uwalicie ecu mała.
  • #2964
    marcin_70
    Poziom 21  
    Witam
    panowie robiąc ostatnio moda w masterze 2.5dci na edc15c2/3 przy którejś korekcie softu wysypał się zapis, mówię no nic wylut i jedziemy... otwieram a tam takie cóś moje oczy patrzą... czy to domowy sposób na emulator immo?
  • #2965
    siewcu
    Poziom 34  
    nici napisał:
    Dodać trzeba, że raz na 100razy może zadziała, generalnie ani mpps ani galetto nie da 100% pewności przed uwaleniem.

    Prawda jest taka, że nawet KESS takiej pewności nie da. A wracając do funkcji Recovery w MPPS - z tego co wiem to ona realnie działa, aczkolwiek poprawne użycie niej jest dosyć trudne i łatwo się przy tym pomylić.
  • #2966
    nici
    Poziom 36  
    siewcu napisał:
    nici napisał:
    Dodać trzeba, że raz na 100razy może zadziała, generalnie ani mpps ani galetto nie da 100% pewności przed uwaleniem.

    Prawda jest taka, że nawet KESS takiej pewności nie da. A wracając do funkcji Recovery w MPPS - z tego co wiem to ona realnie działa, aczkolwiek poprawne użycie niej jest dosyć trudne i łatwo się przy tym pomylić.
    mppsem to można robić to w jeszcze inny sposób, ale wole takie ecu naprawiać niż dawać receptę
  • #2967
    trawnikedytaaran
    Poziom 11  
    Witam .
    czy ktoś mógłby sprawdzić mi zrobioną mapę - uwalił mi się komputer i skanowanie antywirusa troche potrwa więc jak by ktoś mógł rzucić okiem...

    Najlepszego co sobie wymarzycie w Nowym 2017 !!! dla wszystkich z ELEKTRODY !!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Heee zapomniałem wsadzic plik :)
  • #2969
    trawnikedytaaran
    Poziom 11  
    sens czy nie przesadzono i sumy kontrolne się zgadzają