Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 18 May 2017 09:57 1171709 5390
Tespol
  • Tespol
  • #3152
    Angest
    Level 13  
    Witam ponownie i dziękuję za odpowiedzi.
    Koduje VCDSem i nie przyjmuje żadnego kodowania.
    Dziś odłączyłem fizycznie haldex i zmieniłem kodowanie ABS i CG bo wyskakiwały błędy. W chwili obecnej w ABS i CG nie ma błędów. Jedynie w sterowniku silnika występuje błąd połączenia z kontrolerem haldexa: P1645 - 009 - Missing Message from AWD Controller. Nie powoduje on na szczęście włączenia kontrolki Check engine nie mniej jednak jest. Gdyby dało się zmienić kodowanie z 0000172 na 0000072 to tego błędu też by nie było. Może faktycznie jakiś security acces jest??? Ktoś coś podpowie??? Może dałoby się wyciąć ten błąd???
  • #3153
    marcin_70
    Level 21  
    Angest wrote:
    Może dałoby się wyciąć ten błąd???

    Ja tam haratnąłbym go z tablicy DTC..:)
  • #3155
    Angest
    Level 13  
    marcin_70 wrote:
    Angest wrote:
    Może dałoby się wyciąć ten błąd???

    Ja tam haratnąłbym go z tablicy DTC..:)


    A ile za takie "hartnięcie" ??? :)
  • Tespol
  • #3156
    siewcu
    Level 34  
    Może lepiej oddaj auto komuś do zrobienia, a nie będziesz na siłę ciachać błędy z softa, bo nie potrafisz ogarnąć kodowania sterownika...
  • #3157
    Angest
    Level 13  
    siewcu wrote:
    Może lepiej oddaj auto komuś do zrobienia, a nie będziesz na siłę ciachać błędy z softa, bo nie potrafisz ogarnąć kodowania sterownika...


    Jeśli możesz to napisz jak przekodować ten sterownik.
  • #3158
    siewcu
    Level 34  
    Długie czy krótkie kodowanie masz? Ztcp to długie szło, a do krótkiego trzeba było logować... Ale może mnie pamięć mylić, bo takim czymś się bawiłem dawno temu.
  • #3159
    Angest
    Level 13  
    siewcu wrote:
    Długie czy krótkie kodowanie masz? Ztcp to długie szło, a do krótkiego trzeba było logować... Ale może mnie pamięć mylić, bo takim czymś się bawiłem dawno temu.


    z 0000172 na 0000072
  • #3160
    msk85
    Level 12  
    Witam kolegów

    Prośba:
    Czy mógłbym Was poprosić o sprawdzenie wsadu, który przygotowałem? Wrzuciłem oryginał (skoda)i zmodyfikowany (skodaEgr_v1). Celem modyfikacji było wyłączenie zaworu EGR (mam błąd po jego fizycznym zaślepieniu). Czy zmieniłem prawidłową mapę? Z tego co widziałem checksum w WinOls liczy się automatycznie (akurat dla mojego EDC). Czy nie zmieniłem zbyt dużego obszaru? Wszędzie wpisałem wartości 0850.

    samochód: Skoda Octavia I, engine 1,9TDI PD, 74kW
    soft: WinOls v1.721, MPPS v12
    ECU type: EDC15P+

    Kilka słów opisu:
    Jestem zielony i się do tego przyznaję. O modyfikacji wsadu dopiero się uczę. Jakiś czas temu kupiłem interfejs i przygotowałem sobie stanowisko na stole (mały akumulator, identyczne EDC15P+ jak w moim aucie). Ćwiczę na stole, by nie spowodować unieruchomienia auta. Póki co chciałbym wyłączyć EGR w EDC, fizycznie zaślepiłem go rok temu. Czytałem sporo na forach i moja wiedza jest tylko stamtąd. Robię to dla własnej satysfakcji :), nie zarobkowo. Dużo przerabiam we własnym samochodzie i teraz chciałbym zmierzyć się z tematem modyfikacji map w EDC.
    Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc :)!

    We wcześniejszych postach ktoś się pytał o checksum, poniżej napisałem co wiem:
    Próbowałem zmienić wsad poprzed EDC VAG suite, bez pozytywnych rezultatów bo nie wiedziałem dlaczego źle liczy mi checksum. Łudziłem się, że MPPS v12 policzy mi check sum, myliłem się. Akurat MPPS v12 nie liczy checksum dla mojego EDC15P+ - po czasie zauważyłem opis, który o tym mówi. Poszukałem i zainstalowałem WinOls. Używam Win 10, może dlatego miałem sporo problemów ze znalezienie odpowiedniej wersji WinOls. Korzystam też z VirtualBox i Win XP, tu zainstalowałem WinOls 1,7.
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #3161
    _TrotyL_
    Level 17  
    msk85 wrote:
    Witam kolegów

    Prośba:
    Czy mógłbym Was poprosić o sprawdzenie wsadu, który przygotowałem? Wrzuciłem oryginał (skoda)i zmodyfikowany (skodaEgr_v1). Celem modyfikacji było wyłączenie zaworu EGR (mam błąd po jego fizycznym zaślepieniu). Czy zmieniłem prawidłową mapę? Z tego co widziałem checksum w WinOls liczy się automatycznie (akurat dla mojego EDC). Czy nie zmieniłem zbyt dużego obszaru? Wszędzie wpisałem wartości 0850.

    samochód: Skoda Octavia I, engine 1,9TDI PD, 74kW
    soft: WinOls v1.721, MPPS v12
    ECU type: EDC15P+

    Kilka słów opisu:
    Jestem zielony i się do tego przyznaję. O modyfikacji wsadu dopiero się uczę. Jakiś czas temu kupiłem interfejs i przygotowałem sobie stanowisko na stole (mały akumulator, identyczne EDC15P+ jak w moim aucie). Ćwiczę na stole, by nie spowodować unieruchomienia auta. Póki co chciałbym wyłączyć EGR w EDC, fizycznie zaślepiłem go rok temu. Czytałem sporo na forach i moja wiedza jest tylko stamtąd. Robię to dla własnej satysfakcji :), nie zarobkowo. Dużo przerabiam we własnym samochodzie i teraz chciałbym zmierzyć się z tematem modyfikacji map w EDC.
    Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc :)!

    We wcześniejszych postach ktoś się pytał o checksum, poniżej napisałem co wiem:
    Próbowałem zmienić wsad poprzed EDC VAG suite, bez pozytywnych rezultatów bo nie wiedziałem dlaczego źle liczy mi checksum. Łudziłem się, że MPPS v12 policzy mi check sum, myliłem się. Akurat MPPS v12 nie liczy checksum dla mojego EDC15P+ - po czasie zauważyłem opis, który o tym mówi. Poszukałem i zainstalowałem WinOls. Używam Win 10, może dlatego miałem sporo problemów ze znalezienie odpowiedniej wersji WinOls. Korzystam też z VirtualBox i Win XP, tu zainstalowałem WinOls 1,7.


    jest ok.

    pomysl jeszcze nad 76FAC z tej okazji i bedzie git.
  • #3163
    msk85
    Level 12  
    _TrotyL_ wrote:


    jest ok.

    pomysl jeszcze nad 76FAC z tej okazji i bedzie git.


    Hej _TrotyL_

    Dziękuję bardzo za podpowiedź. Poczytałem trochę w necie, poprzeglądałem youtube. Szczerze? Nie znalazłem satysfakcjonujących informacji. Z powyższego powodu pokombinowałem sam, najwyżej mnie pojedziesz ;).

    Wydaje mi się, że wskazany przez Ciebie punkt to początek mapy N75 duty cycle.
    Przeglądałem mapy N75. Większość map jest "łagodna" i brakuje w nich ostrych "pików", moja mapa ma dziwną wartość w pozycji, którą podałeś (76FAC ). Błąd, czy też niedopatrzenie Bosch? Nie chce mi się w to wierzyć .... Na filmiku z linku poniżej wyjaśnili, że mapa uruchamia (zmienia) łopatki turbiny. W wielu miejscach przestrzegali, aby tej mapy nie ruszyć, no chyba że zmieniona została turbina lub długość cięgna łopatek.

    https://www.youtube.com/watch?v=XFqjagNSk0U


    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    Pytanie:
    Czy w swoim post'cie sugerujesz, aby pod wskazaną komórkę 76FAC wpisać normalną wartość i zachować "łagodność" mapy? Np. wartość 07500 (odpowiadająca 25%)?
  • #3164
    _TrotyL_
    Level 17  
    msk85 wrote:
    Hej _TrotyL_

    Dziękuję bardzo za podpowiedź. Poczytałem trochę w necie, poprzeglądałem youtube. Szczerze? Nie znalazłem satysfakcjonujących informacji. Z powyższego powodu pokombinowałem sam, najwyżej mnie pojedziesz ;).

    Wydaje mi się, że wskazany przez Ciebie punkt to początek mapy N75 duty cycle.
    Przeglądałem mapy N75. Większość map jest "łagodna" i brakuje w nich ostrych "pików", moja mapa ma dziwną wartość w pozycji, którą podałeś (76FAC ). Błąd, czy też niedopatrzenie Bosch? Nie chce mi się w to wierzyć .... Na filmiku z linku poniżej wyjaśnili, że mapa uruchamia (zmienia) łopatki turbiny. W wielu miejscach przestrzegali, aby tej mapy nie ruszyć, no chyba że zmieniona została turbina lub długość cięgna łopatek.


    Ten pik to czysty przypadek, babol nie babol nie o to mi chodzilo.

    Pytałeś o wyłączenie EGR i do tego się chcialem odnieść. Twoj mod na sztywno wstrzymuje prace zaworu w pozycji zamknietej - o to nam chodzilo.
    Tylko co dalej? Zmienilismy w pewnych warunkach przeznaczenie dla kilkunastu procent spalin.... Wczesniej czesc z nich zawracala do kolektora ssacego. Teraz 100% spalin trafia bezposrednio go strefy gorącej turbo , wiekszy przeplyw generuje wieksze obroty wirnika, nie jest to jednak potrzebne wiec mozemy nieco uhylić żaluzje jednoczesnie zmniejszajac parcie spalin na wirnik. Mapa N75 w zaleznosci od sterownika - wartosci wyzsze - geometria podpięta, nizsze - zwalniamy predkosc wirnika przez uhyleniue zaluzji. Dopracowując mape pilota N75 dbamy o maksymalna sprawnosc silnika, zywotnosc turbiny, EGT i takie tam "szczegoly". Nie bardzo wyobrazam sobie aby w mapie "PROFI" N75 pozostal nie tkniety.

    msk85 wrote:
    Pytanie:
    Czy w swoim post'cie sugerujesz, aby pod wskazaną komórkę 76FAC wpisać normalną wartość i zachować "łagodność" mapy? Np. wartość 07500 (odpowiadająca 25%)?

    Sugeruje abys przemyslal korelacje miedzy EGR i N75. Narazie mozesz nic nie zmieniac, wrocimy tam kiedy okaze sie ze dokladajac do pieca boost skacze nam z dopuszczalnych np. 2150 mbar do 2450 na ulamek sekundy. Czasami wydaje sie ze blisko max load, EGR uhylajacy sie w ostratnim momencie chroni wirnik przed przeciazeniami wiekszymi niz te ktore wystepują w glowach ludzi ktorzy twierdza ze fizyczny egr off bez zmian w programie nie ma na nic wplywu.

    Dodano po 7 [minuty]:

    PIK to chyba po to zeby na zapolonie sie cewka modulatora nie grzala. No albo komus brzeczenie przeszkadzalo.
  • #3165
    msk85
    Level 12  
    Cześć

    Bardzo Ci dziękuję za obszerną wiadomość. Wybacz, ale bez Twojej pomocy nie domyśliłbym się powiązania pomiędzy map,a EGR, a mapą N75. Znam budowę i zasadę silnika, lecz udowodniłeś, że jeszcze wiele przede mną :).

    Zakładam, że łopatki turbiny trzeba delikatnie uchylić w obszarze, w którym kiedyś powinien działać zawór EGR w celu spowolnienia turbiny. Zakładam też, że "uchylenie" łopatek będzie dość skromną korektą w porównaniu do oryginalnej wartości mapy N75. Widziałem wartości (przypadkowo) innej mapy N75, u mnie przy niskich obrotach łopatki są ustawione na 25%, na tamtej mapie wartość w tym samym punkcie była 20%. Postaram się doszukać, doczytać o korelacji pomiędzy mapami. Spróbuję poszukać informacji w necie zgodnie z Twoimi podpowiedziami.

    Ciekawe dla mnie jest samo zagadnienie wysterowania kąta otwarcia łopatek za pomocą jednego zaworu pneumatycznego. Jak do tej pory myślałem, że praca łopatek sterowana jest binarnie: zamknij / otwórz. Nie sądziłem, że sterowanie jest liniowe i to za pomocą jednego zaworu. Jak widać myliłem się.

    Patrzę na mapę EGR, a tak naprawdę MAF (?) i nie sądziłem, że tak spore ilości spalin są zawracane do komory spalania. Kiedyś sądziłem, że są to znikome ilości.

    Znalazłem ciekawy temat o modyfikacji mapy VGT (zakładam że to mapa N75)
    http://www.ecuconnections.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=43555

    Przykład edycji zawsze pomaga zielonym :).

    Czy mógłbym powiązać stopień otwarcia zaworu EGR oryginalnej mapy z wartością mapy N75, tak aby proporcjonalnie zwalniać turbinę w obszarze w którym kiedyś pracował EGR? Na razie to tylko idea bez szczegółów. Korekta oparłaby się o niewielkie wartości. Czy może lepiej zrobić wprost korektę np 3% w całym obszarze, gdzie kiedyś pracował EGR?

    Czy orientujesz się czy EDC15P+ wykryje wyłączony "na sztywno" EGR? Chodzi mi o wpisanie wszędzie wartości 08500. Teraz wyczytałem, że "nowsze" EDC potrafią wykryć ten zabieg i sugeruje się (youtube) aby rozstrzelić wartości.
  • #3166
    msk85
    Level 12  
    Zmodyfikowałem mapę N75. Zrobiłem uzależnienie od zaworu EGR (proporcjonalne). Maksymalna korekta to 3% (na początek). Wrzuciłem plik excel, który pokazuję w jaki sposób zrobiłem modyfikację wartości oraz wsad do flash'a.

    Byłbym bardo wdzięczny, gdybyś ktoś rzucił okiem na pliki i odpowiedział na pytanie czy przynajmniej "patrzę" w dobry kierunku ;). Thx :)!
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #3167
    daras41
    Level 25  
    Cześć! Szukam wsadu do Suzuki G Witara 1.9 DDIS 0 281 012 657 1039S13917. Potrzebuję flash po BDM. Pomożecie ? ;)
  • #3168
    marcin_70
    Level 21  
    Zerknij no na tą paczkę z DK
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #3170
    adamadams
    Level 2  
    Pilnie orginalne mapki do alfa 166 2.4jtd 103kw :/
    Poprzedni właściciel wirtuoz tak namieszal z mocą ze turbo 2 razy wymieniłem a jak depne na autostradzie to mi przeładowuje :/ help
  • #3172
    adamadams
    Level 2  
    Chyba o to chodzi
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #3173
    marcin_70
    Level 21  
    Proszę

    Zapodaj swój plik to się porówna..
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #3174
    liero1988
    Level 10  
    Siemanko ma ktoś gotowa mape do Opla zafiry a 2.0 dti 101km (nie chodzi o oryginalny wsad) i moglby udostepnic :D moze byc 5000km (oczywiscie chodzi mi o zmodyfikowana mapke) Wielkie dzięki za odpowiedzi
  • #3178
    liero1988
    Level 10  
    nie chciałbym jakas nowa tz przerobiona wylaczenie egr itp. i czy jest ktoś kto by mi taka przygotowal:)
  • #3179
    nici
    Moderator Chiptuning
    liero1988 wrote:
    nie chciałbym jakas nowa tz przerobiona wylaczenie egr itp. i czy jest ktoś kto by mi taka przygotowal:)



    Po co ? ile chcesz tych map ? Jak nie wiesz ocb to nić Ci to nie da.

    Daj numer ECU
  • #3180
    liero1988
    Level 10  
    EDC15M chodzi o brak mocy i ten pneumatyczny egr klapy zawirowan mam już wylaczone a z tego co wiem to egr trzeba wylaczyc bo zaslepienie nie pomaga