Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 27 Cze 2017 23:08 1052018 5257
  • #3181
    liero1988
    Poziom 9  
    EDC15M chodzi o brak mocy i ten pneumatyczny egr klapy zawirowan mam już wylaczone a z tego co wiem to egr trzeba wylaczyc bo zaslepienie nie pomaga
  • PCBwayPCBway
  • #3182
    _TrotyL_
    Poziom 17  
    Zainteresowalbym sie na Twoim miejscu pompom vaccuum.
    Opanuj mechanike swojego auta i dopiero zabieraj sie za elektroniczno - softowe przeróbki.
    EDC15M to wbrew pozorom nie jest taki prosty sterownik.
  • #3183
    daras41
    Poziom 25  
    Tuningiem chcesz auto naprawić? Brak mocy zdiagnozuj najpierw, a potem pomyśl o podniesieniu mocy. Zgadnij co się stanie jak wydłużysz czas wtrysku przy pompie w złej kondycji...
  • PCBwayPCBway
  • #3184
    senseo79
    Poziom 2  
    Witam forumowiczow, nawiaze wspolprace w zakresie modyfikacji plikow, jezeli mozecie kogos dobrego polecic bede wdzieczny.
  • #3185
    liero1988
    Poziom 9  
    _TrotyL_ napisał:
    Zainteresowalbym sie na Twoim miejscu pompom vaccuum.
    Opanuj mechanike swojego auta i dopiero zabieraj sie za elektroniczno - softowe przeróbki.
    EDC15M to wbrew pozorom nie jest taki prosty sterownik.




    Witaj Ja mam już zmieniony soft po zmianie jest mocniejszy lecz przed zmiana turbo statrowalo ok 1.9-2.1tys obr a teraz startuje ok 2.4tys czyli cos jest nie tak z softem takie mam wrazenie pozdrawiam
  • #3187
    liero1988
    Poziom 9  
    aha i klapy zawirowan zostały zastąpione opornikem (dokładniej to elektrozawor) pozdrawiam aha i jeszcze 1 sprawa na oryginalnym sofce to auto jechalo 165km/h a teraz tylko 160 wiem ze to stary silnik itp. no ale wnioskując iż jechal więcej to chyba powinna predkosc się nie zmienić ? lub i nawet trochę zwiekszyc ?
  • #3188
    siewcu
    Poziom 34  
    Ludzie, nie możecie normalnie tego zrobić? Zabawy w oporniki, elektrozawory, "naprawianie" egr softem... Weźcie się za to jak normalni mechanicy i tunerzy, od a do z i robiąc to w sposób normalny, sprawdzonymi i działającymi metodami. Ale na porządnie, a nie tanio. Bo to niestety w parze nie idzie... A takie akcje jak teraz zazwyczaj kończą się tak, że auto trafia do kogoś, kto te "modyfikacje" i tak musi zrobić od nowa, żeby wszystko działało tak jak powinno.
  • #3189
    daras41
    Poziom 25  
    Potem jest fajnie jak taki ulepek na diagnostykę przyjedzie...
  • #3190
    liero1988
    Poziom 9  
    siewcu napisał:
    Ludzie, nie możecie normalnie tego zrobić? Zabawy w oporniki, elektrozawory, "naprawianie" egr softem... Weźcie się za to jak normalni mechanicy i tunerzy, od a do z i robiąc to w sposób normalny, sprawdzonymi i działającymi metodami. Ale na porządnie, a nie tanio. Bo to niestety w parze nie idzie... A takie akcje jak teraz zazwyczaj kończą się tak, że auto trafia do kogoś, kto te "modyfikacje" i tak musi zrobić od nowa, żeby wszystko działało tak jak powinno.



    mój dobry kolego :D ja to wszystko wziolem z forum opla i ludzie tak jezdza:D na diagnostyce nic nie wykrywa bledow w kompie 0 wiec niemam pojęcia o co tyle szumu:D
  • #3191
    pgoral
    Poziom 26  
    No to rób tak. Twój samochód, Twoja sprawa. Alleluja i do przodu.
  • #3192
    siewcu
    Poziom 34  
    daras41 napisał:
    Potem jest fajnie jak taki ulepek na diagnostykę przyjedzie...

    Fajnie, bo potem z takiego dobre pieniądze są ;) Najpierw przywrócić do stanu fabrycznego, a potem zrobić jak należy :)
  • #3194
    liero1988
    Poziom 9  
    koledzy wy mi tu o diagnostyce a ja proszę o rade pisze jeszcze raz "oryginalny wsad"- turbina wlacza się od 1.9-2 tys "nieorginalny chipowany wsad"- turbina wlacza się od ok 2.3-2.5tys wiec cos jest z wsadem nie z samochodem :"DD pozdrawiam kolegow :D
  • #3195
    ptr92
    Poziom 17  
    liero1988 napisał:
    siewcu napisał:
    Ludzie, nie możecie normalnie tego zrobić? Zabawy w oporniki, elektrozawory, "naprawianie" egr softem... Weźcie się za to jak normalni mechanicy i tunerzy, od a do z i robiąc to w sposób normalny, sprawdzonymi i działającymi metodami. Ale na porządnie, a nie tanio. Bo to niestety w parze nie idzie... A takie akcje jak teraz zazwyczaj kończą się tak, że auto trafia do kogoś, kto te "modyfikacje" i tak musi zrobić od nowa, żeby wszystko działało tak jak powinno.



    mój dobry kolego :D ja to wszystko wziolem z forum opla i ludzie tak jezdza:D na diagnostyce nic nie wykrywa bledow w kompie 0 wiec niemam pojęcia o co tyle szumu:D


    właśnie o to chodzi, że jest 0 błędów, pomimo że samochód czasami traci moc, przestaje reagować na gaz bądź gaśnie... Samochody trzeba naprawiać a nie psuć.
  • #3196
    _TrotyL_
    Poziom 17  
    liero1988 napisał:
    koledzy wy mi tu o diagnostyce a ja proszę o rade pisze jeszcze raz "oryginalny wsad"- turbina wlacza się od 1.9-2 tys "nieorginalny chipowany wsad"- turbina wlacza się od ok 2.3-2.5tys wiec cos jest z wsadem nie z samochodem :"DD pozdrawiam kolegow :D

    Wrzuć ten swoj modowany, nie bede Ci tlumaczyl dlaczego.
  • #3198
    daras41
    Poziom 25  
    liero1988 napisał:
    daje wam pliki które dostałem od osoby która mi wgrywala pozdro

    Ogranicznik dymienia trzyma. Z torqe to trochę przesadził :D
  • #3199
    nici
    Poziom 36  
    daras41 napisał:
    Z torqe to trochę przesadził
    No.. A turbo nie ruszone.. Jakoś bez pojęcia to zrobione
  • #3201
    siewcu
    Poziom 34  
    Bardzo dobrze, że są tacy "fachowcy". Pazerny płaci dwa razy - pojedzie na takiego taniego softa, coś się sypnie w aucie i trzeba będzie zapłacić za naprawę. Do tego albo przywrócenie serii, albo drugi soft - ale tym razem porządny. Choć nieraz i dobrym tunerom zdarzają się wpadki, tyle że tacy są w stanie przyznać się do błędu i zrekompensować jakoś problemy, które wynikły... I przytoczę tu pewną historyjkę. Subaru trafiło do tunera. Zabrał się za strojenie, wysadził silnik. Pytał potem po znajomych, którzy mieli Subaru na warsztacie, czy mu któryś nie pożyczy silnika na jakiś czas, zanim kupi drugi... I oczywiście bez wiedzy właściciela, który dowiedział się ostatni o tej całej sytuacji.
  • #3204
    bolus1
    Poziom 11  
    Dzień dobry
    Panowie proszę o pomoc (potwierdzenie) interpretacji moich przemyśleń dotyczy dawki paliwa w RENAULT MEGANE 2 PH1 1.5.dci. W skrócie auto po wymianie wtrysków na nowe ( niestety od KANGOO) zemściło się w czasie wysokich temperatur nie zapali jak jest zagrzane pow. ok. 70 stopni. Kreci zapali jakby na 3 cylindry i nie reaguje na dodawanie gazu. Wszelkie pomiary parametrów " życiowych" silnika są ok. nie można jedynie przypisać właściwych kodów wtrysków do kalkulatora więc idzie na starych i tak je pewnie koryguje. O ile przy temp. silnika do 60 stopni nie ma problemu auto pali, to powyżej już zaczyna szaleć. Wszelakie czujniki biorące udział w zapalaniu wymienione i sprawne w 100%. Czy Panów zdaniem słuszne jest zmian w dawce startowej paliwa ?? dodam że żaden to chiptuning...:) tylko marzenie by stanąć pod sklepem i po pięciu minutach normalnie odjechać....:):)
  • #3205
    daras41
    Poziom 25  
    Jaka moc tej Meganki a jaka Kangoo, z którego wtryski zamontowane?
  • #3206
    bolus1
    Poziom 11  
    Tu niestety nie posiadam informacji precyzyjnej, mechanik zapewniał że to są zamienniki, i fakt auto tak jeździ ok 2 lat od wymiany , przy czym teraz jak gdyby stan nie palenia się pogorszył..... Oryginalnie MEGANE to 1.5 dci 60 KW/82 Km. I dodam że jak już zapali to jeździ super, no może nieco więcej pali po mieście......
  • #3207
    siewcu
    Poziom 34  
    A nie pomyślałeś o tym, że może po prostu niedomagają i trzeba by je wymienić/zregenerować? Albo pompa wysokiego ciśnienia?
  • #3208
    bolus1
    Poziom 11  
    Jak Kolega zauważył pisałem wymienione ok 2 lata wstecz przejechały ok 30 tys. km wtryskiwacze nowe ze sklepu, pompa zrobiona w zeszłym roku parametry na clip igła....chyba to nie to.. tym bardziej że testy przelewowe ok.
  • #3209
    daras41
    Poziom 25  
    Jak parametry igła, jak nie pali ? Co się dzieje z ciśnieniem podczas rozruchu?
  • #3210
    bolus1
    Poziom 11  
    Ciśnienie paliwa ok 230 bar podczas rozruchu zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku - dane z clip"a temp paliwa również w rozsądnych rozmiarach. Mówiąc o poprawnych parametrach mam na myśli te które jestem w stanie podejrzeć w jakikolwiek sposób, czyli to co mierzy i pokazuje clip.