Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 11 Apr 2010 14:36 1101197 5390
  • #331
    ultragraf
    Level 16  
    Mam jeszcze jeden od Stilo tylko nowsza wersja, co powiesz o tym.
    Ten powyżej zgrałem z mojego auta.
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #332
    rox1
    Level 18  
    115 koni to jest to samo ale inna mapa niż twoja w alfie..........

    pozdro rox..........

    a niedoczytałem ty masz stilo ,ale i tak to sa rózne mapy!!!!

    sprawdziłem nr sterowników i tez sa rózne nieradziłbym tego wgrywac bo mozesz juz nieodpalic!!!
  • #333
    toffic-k
    Level 16  
    jakby ktoś potrzebował dobry program do JTD to zapraszam na PW
  • #334
    pablo_h
    Level 12  
    treborak wrote:
    Jak duży wpływ na pracę mojego silnika (AJT , 88kM) ma zwarcie do masy czujnika temperatury paliwa w pompie?
    Zadałem poprzednie pytanie dlatego, że wydaje mi się iż są momenty, w których moje auto jest żwawsze.
    Dla jasności podam więcej danych:
    - silnik ma przejechane około 200tkm
    - ma zmieniony rozrząd przy 120tkm
    - nie bierze oleju
    - chodzi jak zegarek
    - pali średnio około 8 litrów lub trochę mniej
    i tylko ta moc !!! .

    Ten czujnik temperatury ma spory wpływ na prace silnika (ilość paliwa w danej temp) , na początek zapłonu dokładnie .
    Załaczam plik odczytany z twojego edc.
    Co do czujnika , trzeba bedzie jednak go wymienić
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #335
    treborak
    Level 11  
    Plik w poście wyżej jest od VW Transporter T4 , 2001 , 2,5 TDI , 88kM i jest odczytany Galletto. Pamięć ta była odczytana także po wylutowaniu przez programator i jej zawartość jest taka sama(piszę to ponieważ gdzieś wcześniej wyczytałem, że mogą być różnice kiedy odczytujemy przez interfejs, a kiedy wylutujemy).
    74906018B
    2,5l R5 EDC
    074906018B 2,5l
    DZ.V4.1.
    0123456789
    0281010084
    0281010084
    ..........
    ..........

    Pozdrawiam. Jadę do sklepu po czujnik temperatury i będę go zmieniał.
  • #336
    rox1
    Level 18  
    wszyscy elektronicy tak uwazaja ze jak on sobie wydłubie ten flash czy eprom wsadzi go do programatora i odczyta to jest pewny ze ma dobrze ,ja osobiscie korzystam z róznych rozwiazan i odczytuje klipsem te epromy ,a flashe interfejsem i programatorem i zawsze jest to samo...............
  • #337
    treborak
    Level 11  
    No ładnie! Mapy są śliczne! I jak ich dużo! O co tutaj kaman?! W sumie WinOls wykrył 33 +2 potencjalne mapy. Osie wykresów opisane są adresami i nie bardzo wiem (na razie) jak zastosować tutaj damosy. Myślę , że ludzie zajmujący się modyfikacjami wiedzą , jak to robić. Pewnie są instrukcje mówiące gdzie czyli od jakich adresów zaczynają się jakie mapy i które można modyfikować. Zajmę się teraz literaturą w tym temacie ale mile widziane byłyby podpowiedzi. Dzisiaj badałem swoją "padaczkę" - wynik taki : od 50km/h na piątym biegu, pustym samochodem na równej asfaltowej drodze do 100km/h - 29s !!!
  • #338
    pablo_h
    Level 12  
    rox1 wrote:
    wszyscy elektronicy tak uwazaja ze jak on sobie wydłubie ten flash czy eprom wsadzi go do programatora i odczyta to jest pewny ze ma dobrze ,ja osobiscie korzystam z róznych rozwiazan i odczytuje klipsem te epromy ,a flashe interfejsem i programatorem i zawsze jest to samo...............


    Czasem i programator narobi biedy ...
    Ale odczyty galetto ze sterownikow po 2003 roku czasem nie odczytkuje prawidłowo kilku linijek na koncu pliku .
    A co do klipsow i odczytu w układzie pamięci ee to bywa rożnie , najpewniejszy jest wylut .
  • #341
    treborak
    Level 11  
    Jaką masz wersję WinOls bo u mnie nie mam opisanych osi , a już tym bardziej nazw map. Jeśli uda mi się dojść do tego co widzę na zdjęciach to chyba zacznę się nazywać "profesjonalnym tuningowcem", który własnoręcznie zmienia mapy. To brzmi tak poważnie, że niektórzy chcą za taką usługę poważną kasę. Widzę u Ciebie adresy od , których zaczynają się poszczególne mapy i u mnie jest to inaczej ale myślę, że niedługo większość rzeczy stanie sie o wiele prostsza i będę mógł pomóc komuś kto nie ma zielonego pojęcia o tym jak działa auto, żeby sam sobie w swoim samochodzie pogrzebał tak jak to może w tej chwili robić z własnym komputerem na przykład. Dzięki za pomoc. A może odezwie się ktoś z samej góry?

    Dodano po 31 [minuty]:

    ECU-Chiptuning, a może otworzyłbyś mój plik "am29f400bt .bin" i wstawił na stronie tak jak tego passata? Sporo by mi to pomogło bo wiedziałbym , czego mam szukać.
  • #342
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    treborak wrote:

    ECU-Chiptuning, a może otworzyłbyś mój plik "am29f400bt .bin" i wstawił na stronie tak jak tego passata? Sporo by mi to pomogło bo wiedziałbym , czego mam szukać.



    No już prościej nie można , to jest taki sam typ sterownika EDC15V i mapy są takie same ,przynajmniej większość , użyj wyobraźni .

    Chiptunin nie polega na kopiowaniu pracy innych ,ale na pomiarze , modyfikacji , pomiarze , modyfikacji ,pomiarze i tak aż do skutku , aż znajdzie się żądaną wartość i mape .
  • #343
    tdi-vag
    Level 21  
    znalezienie map to najmniejszy problem ...
    szczegolnie w starych poczciwych Vagowych msa12/msa15/EDC15 ... no moze w msa12 [8 bit] troszke ciezej i w PD-ekach... :wink:
    zabawa zaczyna sie wtedy kiedy trzeba zmodyfikowac te mapy ...
    trzeba wiedziec jak,gdzie i kiedy ... zeby po tym "tjuningu" po 100 km graty w furmance sie nie wysypały .... :D

    Dodano po 18 [minuty]:

    treborak wrote:
    W sumie WinOls wykrył 33 +2 potencjalne mapy.


    automatyczna detekcja map w WinOls'ie bym sie nie sugerowal ... :D
  • #344
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    tdi-vag wrote:
    znalezienie map to najmniejszy problem ...
    szczegolnie w starych poczciwych Vagowych msa12/msa15/EDC15 ... no moze w msa12 [8 bit] troszke ciezej i w PD-ekach... :wink:
    zabawa zaczyna sie wtedy kiedy trzeba zmodyfikowac te mapy ...
    trzeba wiedziec jak,gdzie i kiedy ... zeby po tym "tjuningu" po 100 km graty w furmance sie nie wysypały .... :D



    Dokładnie , znajdywanie MAP , limiterów , wyłączników w systemach Bosh , jest proste , czy to jest MSA12 , czy EDC17 , o wiele trudniejsze są systemy SID , DENSO , TEMIC , czasami są to setki prób , kilka godzin jazdy i testów , ostatnio szukając wyłącznika DPF w systemach BOSH EDC16 wykonałem dokładnie 86 testów , za każdym razem wgrywanie przez gniazdo BDM i dwa sterowniki na podmianke i latanie do auta i spowrotem.

    Dobry MOD polega na jak najmniejszych zmianach w programie ,które dają jak największe przyrosty.
  • #345
    tdi-vag
    Level 21  
    ECU-Chiptuning wrote:



    ostatnio szukając wyłącznika DPF w systemach BOSH EDC16 wykonałem dokładnie 86 testów , za każdym razem wgrywanie przez gniazdo BDM i dwa sterowniki na podmianke i latanie do auta i spowrotem.


    tak z czystej ciekawosci ... dlaczego BDM a nie OBD ?


    ECU-Chiptuning wrote:

    Dobry MOD polega na jak najmniejszych zmianach w programie ,które dają jak największe przyrosty.

    tylko te przyrosty musza byc bezpieczne.. robiac mało tez mozna zepsuc ... ;)
  • #346
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    tdi-vag wrote:
    ECU-Chiptuning wrote:



    ostatnio szukając wyłącznika DPF w systemach BOSH EDC16 wykonałem dokładnie 86 testów , za każdym razem wgrywanie przez gniazdo BDM i dwa sterowniki na podmianke i latanie do auta i spowrotem.


    tak z czystej ciekawosci ... dlaczego BDM a nie OBD?


    Przez OBD wgranie na EDC16U34 trwa 2-4min , za długo , wolałem wachlować dwoma sterownikami przez BDMa , szybciej.
  • #347
    rox1
    Level 18  
    zafira 2.0 2002 i "egr" czy ktoś z was próbował go wyłaczyć na stałe ,czy to możliwe niejeden klijent zapłaciłby za taka operacje napewno..............

    pozdro rox.........
  • #348
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    rox1 wrote:
    zafira 2.0 2002 i "egr" czy ktoś z was próbował go wyłaczyć na stałe ,czy to możliwe niejeden klijent zapłaciłby za taka operacje napewno..............

    pozdro rox.........


    Wyłącza się , można to zrobić w programie na wiele sposobów ,najprościej w jednej komórce wyłączyć , tzw. wyłącznikiem , ale tylko jeżeli jest to sterownik EDC , w PSG16 mało kto się bawi , My nie .
  • #349
    rox1
    Level 18  
    Podpowiedział byś w której ,chyba ze wyciąć ja całkiem ?..........

    pozdro rox...........
  • #350
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    rox1 wrote:
    Podpowiedział byś w której ,chyba ze wyciąć ja całkiem ?..........

    pozdro rox...........


    Nic nie satysfakcjonuje bardziej niż znalezienie samemu , w 100 próbach można się zamknąć , będzie to budowa szesnastkowa -128,256,512,1024,1280,2560,itd.
  • #351
    rox1
    Level 18  
    mapa "egr" to wiem gdzie jest wyszuka mi winols tylko w której komórce wyłaczyc,lub co to tzw. "wyłacznik"?chyba dobrze mysle jesli nie to mnie popraw!!!!

    pozdro rox.........
  • #352
    treborak
    Level 11  
    Kto podpowie jak dowiedzieć się , które mapy są od czego, a potem , które wartości można zmieniać?

    Dodano po 16 [sekundy]:

    WinOLS i mapy pamięci. Tuning. WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
  • #353
    tdi-vag
    Level 21  
    treborak wrote:
    Kto podpowie jak dowiedzieć się , które mapy są od czego, a potem , które wartości można zmieniać?

    Dodano po 16 [sekundy]:

    WinOLS i mapy pamięci. Tuning. WinOLS i mapy pamięci. Tuning.


    pewnie nikt ... :twisted:

    proponuje najpierw zapoznac sie z zasadami dzialania silnika [np.TDI] ... a potem probować eksperymentowac na własnym aucie....
    tylko zeby nie było efektów jak na wklejonych zdjeciach .... :D
  • #354
    macxlulu
    Level 12  
    master_ms1234 wrote:
    witam
    niech ktoś podpowie jakiś sposób na wyciągnięcie map ze sterownika vectry 2,0 DTI z tego co zauważyłem to wgrać można przez OBD ale jak odczytac?? czy tylo wylut?

    ten sterownik ma immo??
    mozna wgrywać gotowca?


    DTI sterownik mozna odczytac tylko na stole,ale mozna wgrac :) chyba ze ma program w pompie to lipa

    Dodano po 2 [minuty]:

    bbuldog wrote:
    Witam,

    - czy połączyliście sie z sterownikiem od Volvo S60 2.4D (d5) bo ja używam multi protocol programming system i nie moge sie z nim połączyć ani w 2004 roczniku ani w 2005, proszę o pomoc czy zczytaliście ten ecu. Mam też pytanie czy mapa która już jest bo zmianach (chipie) z Audi A4 1.9TDi CD16 będzie pasowała do innej Audi A4 z tym samym sterownikiem. Wiem ze mozna tak robic z DC15 a czy z DC16 też mozna tak robić?



    moze dzialac ale nie musi ,roznice w sofcie ,aha i numer vin przebieg w ecu sie nie bedzie zgadzac

    Dodano po 1 [minuty]:

    treborak wrote:
    Jak duży wpływ na pracę mojego silnika (AJT , 88kM) ma zwarcie do masy czujnika temperatury paliwa w pompie?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Zadałem poprzednie pytanie dlatego, że wydaje mi się iż są momenty, w których moje auto jest żwawsze.
    Dla jasności podam więcej danych:
    - silnik ma przejechane około 200tkm
    - ma zmieniony rozrząd przy 120tkm
    - nie bierze oleju
    - chodzi jak zegarek
    - pali średnio około 8 litrów lub trochę mniej
    i tylko ta moc !!!

    Dodano po 18 [minuty]:

    Jak pytać to pytać. Jeszcze jedno - w Galletto nie potrafię odszukać swojego auta. Kiedy wchodzę w volkswagena to nie ma tam T4.



    najlepiej podpiac sie pod sterownik po maska silnika i wtedy zczytac ,galetto powinno sobie poradzic

    Dodano po 1 [minuty]:

    treborak wrote:
    Plik w poście wyżej jest od VW Transporter T4 , 2001 , 2,5 TDI , 88kM i jest odczytany Galletto. Pamięć ta była odczytana także po wylutowaniu przez programator i jej zawartość jest taka sama(piszę to ponieważ gdzieś wcześniej wyczytałem, że mogą być różnice kiedy odczytujemy przez interfejs, a kiedy wylutujemy).
    74906018B
    2,5l R5 EDC
    074906018B 2,5l
    DZ.V4.1.
    0123456789
    0281010084
    0281010084
    ..........
    ..........

    Pozdrawiam. Jadę do sklepu po czujnik temperatury i będę go zmieniał.



    wsad zawsze bedzie taki sam ,czy programatorem czy przez obd

    Dodano po 7 [minuty]:

    treborak wrote:
    No ładnie! Mapy są śliczne! I jak ich dużo! O co tutaj kaman?! W sumie WinOls wykrył 33 +2 potencjalne mapy. Osie wykresów opisane są adresami i nie bardzo wiem (na razie) jak zastosować tutaj damosy. Myślę , że ludzie zajmujący się modyfikacjami wiedzą , jak to robić. Pewnie są instrukcje mówiące gdzie czyli od jakich adresów zaczynają się jakie mapy i które można modyfikować. Zajmę się teraz literaturą w tym temacie ale mile widziane byłyby podpowiedzi. Dzisiaj badałem swoją "padaczkę" - wynik taki : od 50km/h na piątym biegu, pustym samochodem na równej asfaltowej drodze do 100km/h - 29s !!!


    po chipie autko naprawde ladnie sie zbiera ,winols w 99 % nie wyszukuje nawet polowy map ,jest klika map o ktorych nawet nie slyszeliscie ,w tym akurat sterowniku winols nie znajduje jesli dobrze pamietam 4 WAZNYCH ^map^
  • #355
    treborak
    Level 11  
    Skoro nie wyszukuje nawet połowy map to napisz ile ich jest w tym sterowniku. Jeśli jest kilka map ,o których nie słyszeliśmy to napisz co to za mapy. Jeśli w tym akurat sterowniku winols nie znajduje 4 ważnych map to napisz co to za mapy. Uważam, że dopiero wtedy byłaby to jakaś pomoc. Sorry , ale jeśli chodzi o mój problem, to Twoja wypowiedź nie wniosła nic nowego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A, że po czipie autko ładnie się zbiera to naprawdę wielka nowina!
  • #356
    macxlulu
    Level 12  
    treborak wrote:
    Skoro nie wyszukuje nawet połowy map to napisz ile ich jest w tym sterowniku. Jeśli jest kilka map ,o których nie słyszeliśmy to napisz co to za mapy. Jeśli w tym akurat sterowniku winols nie znajduje 4 ważnych map to napisz co to za mapy. Uważam, że dopiero wtedy byłaby to jakaś pomoc. Sorry , ale jeśli chodzi o mój problem, to Twoja wypowiedź nie wniosła nic nowego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A, że po czipie autko ładnie się zbiera to naprawdę wielka nowina!


    w tym sterowniku nie znajduje
    limiter doladowani (mapa) (punkt) 2x1
    limiter momentu obrotowego
    sterowanie egr

    jezeli ma sie wprawe nie ma problemu w ich znalezieniu ,poniewaz jest pewna zaleznosc ,w sterowniku mapy sa umieszczone tematycznie tzn.wszystko co dotyczy paliwa(strategi) jest kolo siebie a to co np.dotyczy turbo jest tez blisko siebie?(strategia +limter)

    znajduje: dawke paliwa
    strategia turbo
    napiecie na pompie
    zadanie kierowcy
    wyprzedzenie wtrysku

    pozdr
  • #357
    tdi-vag
    Level 21  
    macxlulu wrote:

    limiter doladowani (mapa) (punkt) 2x1
    pozdr


    jak punkt to bedzie 1x1 ... :)
  • #358
    macxlulu
    Level 12  
    tdi-vag wrote:
    macxlulu wrote:

    limiter doladowani (mapa) (punkt) 2x1
    pozdr


    jak punkt to bedzie 1x1 ... :)


    ja zaznaczam 2x1 :)
  • #359
    tdi-vag
    Level 21  
    treborak wrote:
    Skoro nie wyszukuje nawet połowy map to napisz ile ich jest w tym sterowniku. Jeśli jest kilka map ,o których nie słyszeliśmy to napisz co to za mapy. Jeśli w tym akurat sterowniku winols nie znajduje 4 ważnych map to napisz co to za mapy. Uważam, że dopiero wtedy byłaby to jakaś pomoc. Sorry , ale jeśli chodzi o mój problem, to Twoja wypowiedź nie wniosła nic nowego.


    taaa ..... najlepiej czekac na gotowe ....

    zarwij kilka nocy na studiowanie softu i moze zaczniesz lapac co automatycznie znajduje WinOLS a co trzeba szukac recznie ....

    poza tym jest tu juz tyle wiadomosci ze az strach...
    no ale nawet czytac sie Tobie nie chce ...
  • #360
    macxlulu
    Level 12  
    fakt jeszcze nigdzie na polskich stronach nie jest to az tak wytlumaczone

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    treborak wrote:
    Skoro nie wyszukuje nawet połowy map to napisz ile ich jest w tym sterowniku. Jeśli jest kilka map ,o których nie słyszeliśmy to napisz co to za mapy. Jeśli w tym akurat sterowniku winols nie znajduje 4 ważnych map to napisz co to za mapy. Uważam, że dopiero wtedy byłaby to jakaś pomoc. Sorry , ale jeśli chodzi o mój problem, to Twoja wypowiedź nie wniosła nic nowego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A, że po czipie autko ładnie się zbiera to naprawdę wielka nowina!


    aha przejrzalem Twoj wsad wiec tak wszystkie mapy sa na wierzchu ,ols znajduje 35
    ,kolejnosc w jakiej wystepuja :
    egr,limiter turbo,turbo,zadanie kierowcy,ogranicznie momentu,paliwo,napiecie na pompie,kat wtrysku ,wiec masz 7 map i jeden jedno punktowy ogranicznik