Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 03 Maj 2018 14:05 1052336 5257
  • #3811
    ciechann
    Poziom 16  
    Znajdz sobie limiter rpm na biegu nieustalonym i na nim zrob.
  • PCBwayPCBway
  • #3813
    darek_naprawa
    Poziom 17  
    marcin_70 napisał:
    Witam
    Panowie czy pomógł by ktoś w usunięciu przepływomierza w nissan primastar 1.9dci na edc15?

    To już chyba żarty.
    Jak ma silnik pracować bez danych o masie powietrza?
    Ja bym proponował usunąć całą resztę.
  • #3815
    ciechann
    Poziom 16  
    darek_naprawa napisał:
    Jak ma silnik pracować bez danych o masie powietrza?


    Kiedys MAF sensorow nie bylo i autka jezdzily, takze da sie to ogarnac.

    Marcin_70 w jakim celu chcesz usunac maf ?
  • #3816
    marcin_70
    Poziom 21  
    Jest to auto znajomego, mówi, że już trzy wymienił i nie chce więcej a oryginał do najtańszych nie należy...
  • PCBwayPCBway
  • #3817
    darek_naprawa
    Poziom 17  
    Chciałbym zobaczyć jak zakładasz MAP do 1.9 dci.
    Powodzenia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ciechann napisał:
    darek_naprawa napisał:
    Jak ma silnik pracować bez danych o masie powietrza?


    Kiedys MAF sensorow nie bylo i autka jezdzily, takze da sie to ogarnac.

    Marcin_70 w jakim celu chcesz usunac maf ?

    Jeździły.
    Proponuję usunąć edc z auta,kiedyś nie było sterowników silnika i auta jeździły.
  • #3818
    nici
    Poziom 36  
    darek_naprawa napisał:
    Jeździły.
    Proponuję usunąć edc z auta,kiedyś nie było sterowników silnika i auta jeździły.
    nic dodac nic ująć.
  • #3820
    daras41
    Poziom 25  
    Pewnie obudowa filtra powietrza rozwarstwiona i przepływki od kurzu padają. Zrobić się da wiele, tylko po co...
  • #3821
    malaki
    Poziom 13  
    Mam problem z honda accord 2,2 i-cdti 2005r. Nie mogę wgrać mapy. Zgrywa bez problemu a przy próbie wgrywania mpps podaje ze nieprawidłowy checksum a galeciak anuluje operację. Na pliku przerobionym obliczyłem checksum , plik oryginalny tez nie wejdzie .Co mogę wymyślić w takiej sytuacji?
  • #3822
    nici
    Poziom 36  
    malaki napisał:
    Mam problem z honda accord 2,2 i-cdti 2005r. Nie mogę wgrać mapy. Zgrywa bez problemu a przy próbie wgrywania mpps podaje ze nieprawidłowy checksum a galeciak anuluje operację. Na pliku przerobionym obliczyłem checksum , plik oryginalny tez nie wejdzie .Co mogę wymyślić w takiej sytuacji?

    BDM
  • #3823
    malaki
    Poziom 13  
    nici napisał:
    malaki napisał:
    Mam problem z honda accord 2,2 i-cdti 2005r. Nie mogę wgrać mapy. Zgrywa bez problemu a przy próbie wgrywania mpps podaje ze nieprawidłowy checksum a galeciak anuluje operację. Na pliku przerobionym obliczyłem checksum , plik oryginalny tez nie wejdzie .Co mogę wymyślić w takiej sytuacji?

    BDM

    Ok, a czy mapę ściągniętą po OBD mogę włożyć BDM czy raczej nie wskazane
  • #3827
    darek_naprawa
    Poziom 17  
    Mpps bez problemu wgrywa plik do tego sterownika.
    Jakim mppsem to czytałeś?
    Umieść plik.
  • #3828
    malaki
    Poziom 13  
    darek_naprawa napisał:
    Mpps bez problemu wgrywa plik do tego sterownika.
    Jakim mppsem to czytałeś?
    Umieść plik.

    mpps v18.Plik po południu wyśle.Galeciak robi to samo,zgrywa a nie wejdzie ori
  • #3829
    dejavuu
    Poziom 11  
    hej czy ktoś mógłby zerknąc na moją mapę ?
    jest ona po modyfikacji - wywalony egr, zwiekszone obroty, i niby dostrojone pod nowy frontowy IC.
    pacjent stilo 120km multijet

    Zauwazyłem że auto znaczniej bardziej dymi i nie wiem co jest tego przyczyną. Czy to już poprostu tak zrobiony soft czy coś go innego boli, układ dolotowy szczelny. Idzie jeszcze coś w tej mapie porzeźbić ?
  • #3830
    daras41
    Poziom 25  
    Jeździłeś z kompem, jakieś logi? Przepływ powietrza, dawka paliwa, doładowanie ?
  • #3831
    konradkry
    Poziom 11  
    Cześć koledzy,
    Mam małly problem w poprawnej konfiguracji N75, w okolicach 2200 do 2800 obr, notuje spadek ciśnienia na turbinie.
    Spadek ten tnie mi momet na mapie dymu,
    w załączeniu wsad z logiem 01-011.
    Jakieś sugestie ?
  • #3832
    malaki
    Poziom 13  
    adam7009 napisał:
    wgrasz BDM to co zgrałeś po obd i sterownik umrze.

    Wgrałem mapę po BDM ściągniętą OBD.Była tak sama więc dlaczego miałby umrzeć
    Kiedyś zrobiłem odwrotnie w edc 16 zgraną BDM wgrałem obd ,oczywiście z powodzeniem
  • #3833
    nici
    Poziom 36  
    malaki napisał:
    zrobiłem odwrotnie
    malaki napisał:
    oczywiście z powodzeniem
    Właśnie dlatego że odwrotnie.
  • #3834
    darek_naprawa
    Poziom 17  
    W niektórych edc16 odczyt po bdm i po obd jest taki sam.
  • #3835
    konradkry
    Poziom 11  
    konradkry napisał:
    Cześć koledzy,
    Mam małly problem w poprawnej konfiguracji N75, w okolicach 2200 do 2800 obr, notuje spadek ciśnienia na turbinie.
    Spadek ten tnie mi momet na mapie dymu,
    w załączeniu wsad z logiem 01-011.
    Jakieś sugestie ?

    Masz oryginał,
    Ale najpierw logi, bo ciężko z samego softu wróżyć
  • #3836
    adolfone
    Poziom 13  
    Witam forumowiczów. Samochód to BMW E90 320d 163 km. Zmodyfikowałem parę rzeczy w samochodzie, duży ic, większe końcówki wtryskiwaczy od 335d, turbosprężarka hybryda. Całość powinna dać około 250km. Tunerzy uzyskali 225 km. Przed softem doładowanie 1.5 bara po sofcie nadal 1.5 bara niestety mierzyłem przed i po torque. Panowie tunerzy stwierdzili że map sensor fabryczny za słaby i powinien być 4 bar, myślę ok.Powiedzcie do jakich wartości jest wyskalowany seryjny map sensor. I czy to nie dziwne że doładowanie w ogole nie zostało ruszone i że doładowanie 2.5 bara z atmosferycznym wychodzi poza granicę pomiaru.Nie chcę tu nikogo oczerniać itp. dlatego nie będę ujawniał gdzie dokonałem remapu. Proszę o poradę. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam
  • #3837
    Queens
    Poziom 13  
    Czym sprawdzałeś doładowanie?
    One w serii w maxie mają zadane około 2600mbar.
  • #3838
    adolfone
    Poziom 13  
    Niestety torque, ale sprawdzę inpa i potwierdze. Dodaję jeszcze wykres.WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
  • #3839
    nici
    Poziom 36  
    Zgaduję : V-tech robił ?

    Kolega wyżej dobrze pisze, coś masz skopane.
  • #3840
    konradkry
    Poziom 11  
    adolfone napisał:
    Witam forumowiczów. Samochód to BMW E90 320d 163 km. Zmodyfikowałem parę rzeczy w samochodzie, duży ic, większe końcówki wtryskiwaczy od 335d, turbosprężarka hybryda. Całość powinna dać około 250km. Tunerzy uzyskali 225 km. Przed softem doładowanie 1.5 bara po sofcie nadal 1.5 bara niestety mierzyłem przed i po torque. Panowie tunerzy stwierdzili że map sensor fabryczny za słaby i powinien być 4 bar, myślę ok.Powiedzcie do jakich wartości jest wyskalowany seryjny map sensor. I czy to nie dziwne że doładowanie w ogole nie zostało ruszone i że doładowanie 2.5 bara z atmosferycznym wychodzi poza granicę pomiaru.Nie chcę tu nikogo oczerniać itp. dlatego nie będę ujawniał gdzie dokonałem remapu. Proszę o poradę. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam


    A czy z logów wynika że ucina do 2,5.
    Bo jak tak to duże prawdopodobieństwo że to MAP, z drugiej strony, podejrzewam że któryś z limiterow turbo nietknięty.
    Przy takim modzie jak u cb, to już wiedzy i doświadczenia potrzeba. Z uwagi inne wtryski i turbina, przeliczenie SOI i takie inne

    Dodano po 1 [minuty]:

    konradkry napisał:
    Cześć koledzy,
    Mam małly problem w poprawnej konfiguracji N75, w okolicach 2200 do 2800 obr, notuje spadek ciśnienia na turbinie.
    Spadek ten tnie mi momet na mapie dymu,
    w załączeniu wsad z logiem 01-011.
    Jakieś sugestie ?

    Kto coś pomoże?