Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 06 Cze 2018 01:32 1062374 5316
  • #3871
    siewcu
    Poziom 34  
    Nie ma znaczenia ile kto zrobił. Usługi kosztują, za darmo nic działającego nie dostaniesz. Pomijam już to, że i tak nawet na "gotowcu" pod taki setup auto nie będzie jeździć jak powinno i mogą różne rzeczy się dziać. A jak sobie sam zmieniłeś map sensor bez korekty w sofcie to nie masz co się dziwić, że jest jeszcze gorzej. A jak jesteś kumaty to sobie to sam wystroisz, wiedzy w internecie nie brakuje.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #3872
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    tygrysior napisał:
    był Moment zanim robił mi Program pod ten zestaw to na starym programie i samych 216 i założonym zaworku tym metalowym auto chciało koła porywac tak pięknie szło i wogole silnik chodził że tak to ujme delikatnie lekko jak dobra benzyna 3litry.

    To wróć do tego setupu.
  • #3873
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3874
    siewcu
    Poziom 34  
    Profilaktycznie? A masz świadomość tego, że w programie jest jego charakterystyka i nie można go zmieniać tak o na inny?
  • #3875
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3876
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #3877
    siewcu
    Poziom 34  
    Ale to nie jest zamontowanie gniazdka tylko godziny pracy. I ogromne ilości czasu poświęcone na naukę tego. A nie ma na nie wpływu to, że takiej wiedzy jest dużo w internecie. Pomijam tu już kwestie ryzyka związanego z ewentualną wtopą i uszkodzeniem auta klienta...
  • #3878
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3879
    siewcu
    Poziom 34  
    Jeśli byś więcej czasu poszukał to byś znalazł jak to zrobić. Takie informacje też są, trzeba tylko odpowiednio poszukać. I niekoniecznie w naszym języku... For jest ogrom, kilka wieczorów teorii i może załapiesz jakieś podstawy. A sprzęt do programowania może się okazać tani, musisz poszukać ile kosztuje programator do tych pamięci...
  • #3880
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3881
    siewcu
    Poziom 34  
    Ale tego nie będziesz wrzucać raz. Kilkanaście razy minimum. Seria, mała zmiana, wgrać. Testy, mała zmiana, wgrać, testy, kolejna zmiana etc...
  • #3882
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3883
    _TrotyL_
    Poziom 17  
    Hej, stop , stop Panowie, zacznijmy od tego ze krokiem numer jeden jest postawienie celu ktory chcemy uzyskac co w tym wypadku odpowiada max ilosci paliwa zamienionego na prace, nie cieplo czy halas swiatlo itd. Bezposrednim wykladnikiem sa NIUTONOMETRY , i tego sie nalezy trzymac a zmiana na pałe - a moze 4 bar map sensor, koncowki z kombajnu i turbo z tupolewa a na koniec zobaczymy co sie da z tego wyciagnac - sorry, niski bo niski poziom polskich forów ale zachowajmy jakies minimum. Takie moje zdanie, kto mysli inaczej - jego sprawa.
    tygrysior napisał:
    Tak czy siak muszę skąd ściągnąć org soft afn żeby go przerobić do ahu od podstaw

    AFN do AHU znaczy krecimy ori mapy w dół?

    Kilka podstron wstecz w tym temacie napisalem cos o pompach vp37 w silnikach tdi, gdybys znalazl moment i poczytal napisalem tam ze 51mg to jest calkowity max jaki moze dostarczyc ta pompa. Potencjalny mocno wyeksploatowany hebel z nalotem pół bani jesli trzyma 40-45mg/R jest sukcesem. Milion razy przewalkowany temat - 140KM i 350nm to max co wydusisz z ori setupu. Wieksze koncowki - ekstra - wiecej koksu w krotszym czasie, podane precyzyjniej bedzie na plus, tyle ze jak ktos wspomnial dawki..... yyy dawno temu tez doznalem olsnienia, trzeba zejsc z napieciem o odpowiednie wartosci w odpowiednich warunkach, jesli pamiec mnie nie mysli N147?
    Dalej, SOI czyli czas poczatku wtrysku, dysza wtrysku o wiekszym przeplywie szybciej wypelnia komore spalania, jesli nic nie pokrecilem trzeba opoznic SOI, z pomoca jesli czujnika spalania stukowego brak - przyjdzie basic settings kanal 000 w jakimkolwiek vag-com na kablu kkl za 3euro.
    To nie sa proste sprawy, dla mnie wystroic custom setup w konstrukcji gdzie znikoma liczba czujnikow o rozjechanych parametrach nie mowi prawie nic to robota kilka razy dluzsza niz 535d czy nowe craftero/sprintery.
    Z zabrza nie masz daleko, podlec po wałek z SDI - dam Ci za darmo - chodzą sluchy ze daje poprawe bo ostrzejszy.
    Po filmiku widac, bardzo szybko odpala, co swiadczy o wczesnym zaplonie a obroty wyzsze - poprostu go zalewa. Napiecie na pompnie + SOI.

    Dodano po 7 [minuty]:

    adolfone napisał:
    Witam ponownie. Panowie tunerzy mieli rację zadane ciśnienie doładowania w inpa ucina przy 3bar. Teraz rodzi się pytanie skąd wytrząsnąć MAP sensor 4 bar? Jeszcze mam drugie pytanie. Samochód na postoju przy dodawaniu gazu kopci, tak jak wcześniej wspomniałem duży ic, turbo hybryda, wtryskiwacze po regeneracji nowe końcówki od 335d. Podczas jazdy nie widać zadymienia możliwe że rozwiewa. Korekcje wg inpa
    1-0.70
    2-0.45
    3-0.21
    4-1.36
    Proszę o rady.

    Ale te korekcje na + czy - ?
    Po mojemu to nie chodzi na jeden garnek, pozatym to balans pracy silnika a nie stol do diagnostyki wtryskow;
    inpa ucina przy 3 bar..... jest cos takiego jak limit diagnostyczny w sofcie. w skrocie dlaczego programy typu torque obd na elm327 nie pokazuja wiecej niz 2500mbar??
    Zacznijmy od sprawy podstawowej: powrot z raila masz do filtra czy do baku?
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.Bez tytu..2.jpg Download (635.1 kB)
  • #3884
    _TrotyL_
    Poziom 17  
    dejavuu napisał:
    hej czy ktoś mógłby zerknąc na moją mapę ?
    jest ona po modyfikacji - wywalony egr, zwiekszone obroty, i niby dostrojone pod nowy frontowy IC.
    pacjent stilo 120km multijet

    Zauwazyłem że auto znaczniej bardziej dymi i nie wiem co jest tego przyczyną. Czy to już poprostu tak zrobiony soft czy coś go innego boli, układ dolotowy szczelny. Idzie jeszcze coś w tej mapie porzeźbić ?


    1,75 bara pompujecie.....ladnie,
    jak sie nie wie co robić to sie miesza w TQ/IQ, tutaj idzie grubiej, Duration na ponad 14%.
    EGR raczej automat zrobil, o N75 nie wspomne,
    jesli jakis soft ma byc niebezpieczny to tak: to wlasnie taki.

    Który to cziptuner zbeszczescil tak zacny motor?
  • #3885
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3887
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3888
    _TrotyL_
    Poziom 17  
    w starych klekotach 11 pompki mialy okazje isc jesli automat to byl ;p
    12mm podobno z renault zapozyczyc.

    Tyle ze te wozy to stary szit, tysiace razy modowany na miliony sposobow. Jesli ktos sie jednak upiera zeby sobie taki sprawic to lepiej dac komus oblatanemu lub aktualnie modzacego podobne maszyny zeby zrobil szybko pewnie i sprawnie a nie metodami co pierwsze pierdolnie i gadki o kutych dołach a siana szkoda na ryzowego fejsa typu kwp2000 lub fgtech v51 ktorego uwazam za mocarza w moich dokonaniach jesli chodzi o kwota inwestycji w sprzet / odrobione pieniadze. :D

    tygrysior;
    stawiasz mi tu stock maszyne reszta gratow w bagaznik, umawiamy suie na ktorys wieczor, zajedziesz, sprawdze czy rozrzad i ori timing ok, zrobie maf off i polecimy sie przejechac 1km, wracamy, wgrywam program, bedzie malo ( jesli polosie, sprzeglo to przezyja) to otworzymy bagaznik i mozemy rzezbic do rana. cena za uslge jest fast. koszt u mnie to 500pln bez faktury.
    pozniej mozesz jezdzic i sie zalic lub chwalic jak masz pomodzone a moda wstawic tutaj.
  • #3889
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3890
    _TrotyL_
    Poziom 17  
    140 km i 380 do 400 nm to max co moge Ci zaproponowac .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Z doswiadczenia , 400nm to granica gdzie do 100km h nowe letnie primacy 5 na suchym przy fwd traca trakcje. 500nm rozerwie Ci bude.

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://youtu.be/cMnOgvLgcZI passat b6 140km cbab. Dsg. I ja.
  • #3891
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3893
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3895
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3897
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3898
    stanek90
    Poziom 11  
    tygrysior napisał:
    Stanek A w jakim silniku i z jakim. Turbo

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bo. Mi się wydaje że na moich gratach 140 kunia max? Z oryginału ahu robią max 130

    Silnik AVG 110 KM wszystko fabryczne
    Odczytaj pw
  • #3900
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto