Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 26 Maj 2010 08:02 829178 3485
  • #421 26 Maj 2010 08:02
    Ch.M.
    Poziom 27  

    Bastek333 napisał:

    Choc z drugiej strony porownujac pare takich samych ori (tego samego auta, te same mapy) kazdy ma inny checksum wiec fabryka nie laduje jednego pliku do wszystkich samochodow.

    No akurat tak nie jest...
    Może zacznijmy od początku...
    W danym modelu samochodu może siedzieć kilka...kilkanaście różnych sterowników ECU różnych firm, a współpracują z tą sama mechaniką i elektryką. Każdy ECU ma dwa numery: Producenta samochodu i producenta sterownika. Jeśli znajdziesz dwa samochody tej samej marki (nawet różne modele np MB C i E klasa) z tym samym nr sterownika to jeśli nie grzebano w ich zawartości to jest prawie pewne, że będą miały ten sam program i ten sam CRC. Oczywiście są wyjątki. Na poparcie link poniżej.
    Link do sterowników i odpowiadających im CRC

    Jeśli możesz to zrób coś takiego jak ja post wyżej (screeny map z adresami i opisem co to wg. Ciebie jest).

    Edit: z tego co widze to winols rozpoznaje zmiany tylko w jednej mapie plus pare zmian w obszarze w ktorym nie wykrywa mapy. To co znalazl to zapewne mapa cisnienia CR. Sporo tam zmian chociaz niewielkich. Mozesz opisac skad wynika brak symetrii tej mapy?

    Pozdrawiam

  • Fibaro
  • #422 26 Maj 2010 19:13
    Bastek333
    Poziom 11  

    Probowalem zrobic takie ladne 3d wykresy ale winols nie widzi moich map a jeszcze nie obczailem jak samemu zaznaczyc obszar mapy w pliku zeby go zobaczyc....
    A ecm2001 na ktorym dzialalem nie ma mozliwosci porownania na wykresie 3d ori z modem - mozna ladnie pliki porownywac ale tylko w formie numerycznej.

    Dodano po 4 [minuty]:

    No wlasnie cos winols nie radzi sobie z tym plikiem - nie mam damosa do tego wiec to co on pokazuje to czarna magia.... natomiast ecm2001 ma draverek do mojego autka i slicznie pokazuje potrzebne mapy - wszystko pieknie i ladnie - te mapy co zmienilem podalem adresy (te cos ecm pokazuje) - zeby bylo ciekawiej to chyba te adresy nie pokrywaja sie z tym co pokazuje winols - wiec nie wiem czy jakis sposob kodowania jeden albo drugi program ma ?

    Dziwne to ale to co widze w ecm wyglada logicznie i pokrywa sie z innymi ori do mojego auta - natomiast winols dziwne rzeczy pokazuje

  • #423 27 Maj 2010 06:21
    Ch.M.
    Poziom 27  

    WinOLS srenio sobie radzi ze znajdowaniem to prawda, ale za to dobrze pokazuje roznice i z tego co widze to ecm2001 edytuje mapy wedlug swojego widzimisie (zapewne ma ksztalty map wprogramowane) co przeklada sie na pewne nieregularnosci w mapach. Nie wyglada to zle tylko trzeba sprawdzic czy roznice nie sa zbyt wielkie. Jak masz czas, to sprawdz swoja pompe ile barow moze max dac. Oraz skrzynie, jaki moment moze przenosic (chociaz ta moze chwilowe przeciazenia znosic niezle). Aha, mam nadzieje, ze sprzeglo masz w dobrej kondycji :)

    Dzis pod wieczor postaram sie zmusic OLS by pokazal Twoje mapki. Teraz pora do pracy

    Pozdrawiam»

  • #424 27 Maj 2010 10:41
    pivvo
    Poziom 22  

    Ch.M. napisał:
    Pivvo przejąłeś zwyczaje od innych urzyszkodników z elki...

    Hm. nie sądzę bo po pierwsze przekazuję sprawdzone informacje, po drugie zanim zadasz pytanie na forum to wykaż się, i sprawdź czy już nie ma na to pytanie odpowiedzi.
    Ch.M. napisał:
    Odnośnie inwencji to CRC jest wyliczane dla danego sterownika według pewnego algorytmu (wartośi spod kilku adresów odpowiednio skorelowane z suma logiczna, zanegowane itd itp.) WinOLS pobiera informacje o sposobie wyliczania CRC w danym sterowniku z załączonych plików .dll i na tej podstawie wylicza CRC dla danego wsadu (określony adres jest jednocześnie wartością sumy CRC porównywanej przez ECU z faktycznie wyliczoną CRC). Zmieniając cokolwiek we wsadzie zmieniasz wartość CRC, oczywiście może zdarzyć się sytuacja gdy tak nazmieniasz wsad, że CRC będzie jednakowe z oryginałem.
    Odpowiadając na pytanie: nie nie musi być takie same CRC w modzie co w ori. Ale da się to zrobić odpowiednio modyfikując zawartość nieużywanej pamięci.

    Treborak, zarzuć jeszcze link do ori.

    Pozdrawiam

    A wracając do meritum Twojej odpowiedzi to nieźle namieszałeś, checksum zabezpiecza soft w sterowniku i obejmuje tylko fragmenty krytyczne (np. mapy) dla dla poprawnej pracy sterownika tu masz to wyjaśnione jak a CRC zabezpiecza integralność danych i jest oddzielnym zabezpieczeniem.

  • #425 27 Maj 2010 13:21
    konik9
    Poziom 11  

    Koledzy jak można poznać, która mapa od czego jest?
    Do tego jak można winolsie porównać ori i moda?
    Czy można na jednym wykresie nanieść ori i moda?

    Do modyfikacji oryginalnego softu potrzebuje tzn damosa?

  • #426 27 Maj 2010 14:34
    treborak
    Poziom 10  

    Nauczony już zasad panujących na tym forum pozwolę sobie na odpowiedź koledze konik9:
    1. Trzeba wiedzieć co jest na osiach oraz mniej więcej w którym miejscu (mapy umieszczone są tematycznie)
    2. Do tego służy przycisk compare (to taki układzik i znak równości)
    3. Tak , można.
    4. Nie , nie potrzebujesz. Wystarczy, że będziesz znał adresy map i będziesz wiedział jakie wartości podstawić.

    A teraz proszę aby ktoś znacznie więcej wiedzący odemnie poprawił mnie jeśli się pomyliłem lub nieumyślnie próbowałbym wprowadzić w błąd.

  • #427 27 Maj 2010 15:42
    pivvo
    Poziom 22  

    treborak napisał:
    Nauczony już zasad panujących na tym forum pozwolę sobie na odpowiedź koledze konik9:
    1. Trzeba wiedzieć co jest na osiach oraz mniej więcej w którym miejscu (mapy umieszczone są tematycznie)

    Nie koniecznie w sofcie jest fragment kodu gdzie są zgrupowane wszystkie mapy
    treborak napisał:

    2. Do tego służy przycisk compare (to taki układzik i znak równości)

    Do jakiego programu się to odnosi ? w winolsie (będę sie posługiwał skrótami klawiaturowymi) ładujesz Ctrl+N np ori a moda ładujesz Ctrl+I

  • #428 27 Maj 2010 18:25
    Ch.M.
    Poziom 27  

    pivvo napisał:
    Ch.M. napisał:
    Pivvo przejąłeś zwyczaje od innych urzyszkodników z elki...

    Hm. nie sądzę bo po pierwsze przekazuję sprawdzone informacje, po drugie zanim zadasz pytanie na forum to wykaż się, i sprawdź czy już nie ma na to pytanie odpowiedzi.
    Ch.M. napisał:
    Odnośnie inwencji to CRC jest wyliczane dla danego sterownika według pewnego algorytmu (wartośi spod kilku adresów odpowiednio skorelowane z suma logiczna, zanegowane itd itp.) WinOLS pobiera informacje o sposobie wyliczania CRC w danym sterowniku z załączonych plików .dll i na tej podstawie wylicza CRC dla danego wsadu (określony adres jest jednocześnie wartością sumy CRC porównywanej przez ECU z faktycznie wyliczoną CRC). Zmieniając cokolwiek we wsadzie zmieniasz wartość CRC, oczywiście może zdarzyć się sytuacja gdy tak nazmieniasz wsad, że CRC będzie jednakowe z oryginałem.
    Odpowiadając na pytanie: nie nie musi być takie same CRC w modzie co w ori. Ale da się to zrobić odpowiednio modyfikując zawartość nieużywanej pamięci.

    Treborak, zarzuć jeszcze link do ori.

    Pozdrawiam

    A wracając do meritum Twojej odpowiedzi to nieźle namieszałeś, checksum zabezpiecza soft w sterowniku i obejmuje tylko fragmenty krytyczne (np. mapy) dla dla poprawnej pracy sterownika tu masz to wyjaśnione jak a CRC zabezpiecza integralność danych i jest oddzielnym zabezpieczeniem.


    Po 1 chodzilo mi o Twoj post odsylajacy do wiki, a po 2 tak samo odeslales w tym linku do niewiele znaczacych danych :) Pomijam fakt, ze nie kazdy kuma ang.
    Dodatkowo nigdzie nie napisalem, ze cos wiem tylko przypuszczam. Chyba nie musze tego dodawac przy kazdym poscie?

    Chodzi mi generalnie o to, ze lepiej starac sie pomoc innym nawet ogolnikami, a nawet sie pomylic i sprowokowac kogos by sprostowal/uscislil info, niz nic nie pisac - tylko biernie konsumowac posty innych.
    Nie traktuj tej wypowiedzi jako napasc, ale zachete do dzielenia sie informacjami jak ta z nastepnego watku :)
    pivvo napisał:
    Nie koniecznie w sofcie jest fragment kodu gdzie są zgrupowane wszystkie mapy

    Miales na mysli fragment (segment danych) pamieci (EEP)ROM z tablicami kalibracyjnymi czyli mapami?
    Wiekszosc pamieci ROM przechowuje kod wykonywany na danym ukontrolerze. Ale nie wdajmy sie w takie szczegoly, generalnie wszystkie checksumy wyliczy nam i zapisze WinOLS.

    Ktos cos wspominal o dublowaniu map w celu zabezpieczenia ich przed przeklamaniem?

    Co do adresow map, to niestety one tez nie sa permamentne. Porownuje mapy od kilku ECU(rozne typy ECU ale tego samego modelu samochodu) i czesc adresow map sie pokrywa, a czesc jest przesunieta. Tutaj mam kolejne pytanie, jak rozumiec OFFSET i jak mozna go wyznaczyc?

  • #429 27 Maj 2010 21:39
    Bastek333
    Poziom 11  

    Zrobilem screeny z mapek ktore zmienilem - sa w formie numerycznej - perwsza aktualne wartosci druga wartosci zmian.
    Wartosci
    Zmiany

    A tu ecmowskie adresy map:
    phase of injection 073B70 15x15
    over boost 75BA2 i 75EB8 16x16
    turbo pressure 762FC i 76544 16x16
    Injection at part throttle 76CB4 16x16
    rail pressure limiter 7856E 16x8
    rail pressure 78FE8 16x16
    injection at part throttle boostxrpm 7A710 i 7A9E0 16x20
    fuel at acceleration 767F6 8x8 i 778E0 10x10
    torque limiter 76C46 19x1 i stale wartosci 610 77076 770B6 770F6 77402 15x1

    Moze komus uda sie je odnalezc w winols

    I pytanie o zdradzenie rabka tajemnicy :D ktorych map sie nie modyfikuje a ktore tak ... nie pytam o wartosci czy inna tajna wiedze co gdzie - chce tylko sie zorientowac czy dobrze mysle zeby zmieniac tylko mape cisnienia wtrysku, ograniczniki i ewentualnie cisnieni turbo

  • Fibaro
  • #430 27 Maj 2010 23:52
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    ECM pokazuje mapy które trzeba modyfikować , bez sensu dodawać mapy w driverach , których nie trzeba modyfikować , przynajmniej z takiego założenia wychodzi twórca drivera. Dlatego należy traktować ECM z przymróżeniem oka , jest tam dużo niezgodności .

    Co do checksum , to soft sterownika może być jednolity 8bit (MSA12) i tu mamy 1 checksume ,albo może być 8 i 16bit (MSA15) i tutaj mamy dwie , jedna dla części 8 bitowej i druga dla 16 bitowej i dalej idąc tym tropem , to mamy np. EDC16 z 42 chechsumami rozpoznawanymi przed drivery DLL winOLSa , a to oznacza ,że taki soft składa się z 42 częsci 8 i 16 bitowych . Te checksumy mają za zadanie zabezpieczać soft przed jakim kolwiek uszkodzeniem każdej jego częsci z osobna , mając DAMOS do konkretnego softu możemy obliczyć chechsumy ręcznie , gdy wiemy gdzie się zaczyna ,a gdzie kończy poszczególna część softu.

    Z tego co widzę to DAMOSY zostały podane na tacy ,ale nikt nie zadał sobie trudu aby przeglądnąć , podpatrzeć i pomyśleć nad tym . Są tam części 8 bitowe w których są włączniki , przełączniki EGR , Skrzyni , Typu MAP , MAF , Komunikacji , ogólnie wszystko. W ten sposób producent ustawia w sofcie dane poajzdu w którym ten soft będzie pracował .

    Wczoraj spędziłem 6 godzin aby przerobić soft passata amerykańska wersja w automacie na manual , bez zmiany oprogramowania i po przestawieniu bardzo wielu przełączników dotyczących typu skrzyni i komunikacji pomiędzy modułami udało się i to bez DAMOSÓW.

    Dlatego radze mniej pytać ,a więcej czasu spędzać na próbach , bo ten czas nas kosztuje i nikt tej wiedzy za darmo nie odda , Ja pracuję od 9 rano do 21-22 i czas dla Mnie jest cenny.

  • #431 28 Maj 2010 00:26
    Bastek333
    Poziom 11  

    No to jeszcze jedno pytanie - czy ECM2001 6.3 jest bezpieczny - znaczy sie czy niewielkie podstawowe zmiany w nim bez grzebania poza driverami.

  • #432 28 Maj 2010 00:33
    Bastl
    Poziom 11  

    ECU-Chiptuning napisał:


    Wczoraj spędziłem 6 godzin aby przerobić soft passata amerykańska wersja w automacie na manual , bez zmiany oprogramowania i po przestawieniu bardzo wielu przełączników dotyczących typu skrzyni i komunikacji pomiędzy modułami udało się i to bez DAMOSÓW.


    czy nie bylo prosciej zmienic kodowanie sterownika przez Vag com?

  • Fibaro
  • #433 28 Maj 2010 13:52
    pivvo
    Poziom 22  

    Ch.M. napisał:
    Badz tak mily i przy adresach zmienionych map dodaj opis co to jest wg. Ciebie za mapa. Dzieki temu nam bedzie latwiej i innym udzielajacym sie w tym watku. Edytuj jeden z postów by nie generowac niepotrzebnych podstron. Scal poprzednie posty tak by ori+mod byly w jednej wiadomosci.


    72924WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
    72AA0WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    No więc to jest przykład (obie mapy) bezsensownego męczenia turbiny. Jedna z nich to mapa ilość zasysanej masy powietrza a druga to ciśnienie atmosferyczne (nie widzę osi więc nie wiem która to która) Oczywiście jest też większa dawka powietrza, bo turbo musi więcej dmuchnąć. Na podstawie tych map jest przeliczana zawartość "tlenu" względem temperatury/ciśnienia zasysanego powietrza.
    Ja tego bym nie zmieniał, po to jest dedykowana mapa od pracy turbiny, gdzie precyzyjnie można ustawić ilość powietrza tłoczonego do cylindrów, dla mnie jest to chptuning za pomocą opornika na czujniku zasysanego powietrza gdzie fałszuje się odczyt z MFA.

  • #434 28 Maj 2010 17:05
    treborak
    Poziom 10  

    Mogłem nie zmieniać tych dwóch map ale: po pierwsze wzorowałem się na kimś innym , a po drugie ogromnym problemem mojego auta są "doły". W zakresie niskich obrotów silnik nie ma wogóle mocy. Ok! Pewnie zaraz uszłyszę , że turbina zaczyna pompować dopiero od takich to , a takich obrotów i dopiero wtedy należy oczekiwać większej mocy. Jednak na swoje usprawiedliwienie dodam ,że mam osobowe auto z podobnym silnikiem , które ma fabrycznie 140kM i tam nie ma problemu z mocą na niskich obrotach! Pomyślałem zatem, że jeśli oszukam go i powiem mu , że jest wysoko w górach to może zmieni się coś jeszcze i będzie lepiej. Wsad , który jest tutaj na forum dokładnie zobrazowany wpompowałem do auta na próbę. Wynik - jest dużo lepiej ale wydaje mi się , że można by jeszcze trochę go podrasować bez szkody dla poszczególnych elementów. Co byście poradzili? (poza tym żeby jechać do fachowca albo dać wsad do przerobienia tym , którzy się na rzeczy znają)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Gdyby mi ktoś tak marudził i d..ę zawracał to chyba dla świętego spokoju bym mu pokazał o co chodzi i powiedział , że tutaj jest spieprzone , a tutaj można by było jeszcze więcej. Wtedy by było extra! Pozdrawiam.

  • #435 28 Maj 2010 21:51
    daniel_lhr
    Poziom 13  

    witam
    Porównywalem softy z golfa IV 1,9 tdi asz pd 130km oraz ten mocniejszy 1,9 tdi arl pd 150km i wychodzi ze roznia sie tylko dawka paliwa oraz doladowaniem turbo , reszta rzeczy zostala prawie identyczna
    Czy ktos przerabial juz ten temat?

  • #436 30 Maj 2010 02:28
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    Bastl napisał:
    ECU-Chiptuning napisał:


    Wczoraj spędziłem 6 godzin aby przerobić soft passata amerykańska wersja w automacie na manual , bez zmiany oprogramowania i po przestawieniu bardzo wielu przełączników dotyczących typu skrzyni i komunikacji pomiędzy modułami udało się i to bez DAMOSÓW.


    czy nie bylo prosciej zmienic kodowanie sterownika przez Vag com?



    Heh jak by to było takie proste .
    To był sterownik EDC16U31 wersja zza oceanu i typ silnika nie występujący w europie i miał tylko jedno kodowanie na automat ,czyli posiadał w sofcie jedą matryce sterowania silnikiem , w przypadku kiedy mamy takich matryc 2, lub 3 to możemy zmieniać kodowanie i wybierać na której aktualnie ma pracować sterownik.

    W sterownikach które posiadają więcej niż 1 matryce , można w bardzo prosty sposób zrobić różne mody na różnych matrycach i przełączać się miedzy nimi zmieniając kodowanie. Coś w ten deseń jest zrobione w niektórych modelach opla 1,9CDTI za pomocą przełącznika sport , sterownik przełącza się na inną matryce w sofcie i robi się tam mocniejszy mod pod przycisk sport , ot całe czary-mary o którym rozpisują się wielcy tunerzy , chwaląc się ,że potrafią zrobić dwie różne moce pod przycisk sport w oplach.

    Dodano po 20 [minuty]:

    daniel_lhr napisał:
    witam
    Porównywalem softy z golfa IV 1,9 tdi asz pd 130km oraz ten mocniejszy 1,9 tdi arl pd 150km i wychodzi ze roznia sie tylko dawka paliwa oraz doladowaniem turbo , reszta rzeczy zostala prawie identyczna
    Czy ktos przerabial juz ten temat?


    Też wiele razy porównywałem i wieloma rzeczami się jeszcze różnią , ale dawka paliwa jest taka sama 70mg , sprawdź żądanie kierowcy. Różnią się napewno ogranicznikiem momentu i dymienia i oczywiście czasem otwarcia pompek o ile są inne , bo czasami były montowane takie same tu i tu . Doładowanie jest prawie identyczne w ARL 2375mbar bezwzględne ,a w ASZ 2350mbar , za to wydajność turbawki jest większa.

    Dodano po 18 [minuty]:

    treborak napisał:
    Mogłem nie zmieniać tych dwóch map ale: po pierwsze wzorowałem się na kimś innym , a po drugie ogromnym problemem mojego auta są "doły". W zakresie niskich obrotów silnik nie ma wogóle mocy. Ok! Pewnie zaraz uszłyszę , że turbina zaczyna pompować dopiero od takich to , a takich obrotów i dopiero wtedy należy oczekiwać większej mocy. Jednak na swoje usprawiedliwienie dodam ,że mam osobowe auto z podobnym silnikiem , które ma fabrycznie 140kM i tam nie ma problemu z mocą na niskich obrotach! Pomyślałem zatem, że jeśli oszukam go i powiem mu , że jest wysoko w górach to może zmieni się coś jeszcze i będzie lepiej. Wsad , który jest tutaj na forum dokładnie zobrazowany wpompowałem do auta na próbę. Wynik - jest dużo lepiej ale wydaje mi się , że można by jeszcze trochę go podrasować bez szkody dla poszczególnych elementów. Co byście poradzili? (poza tym żeby jechać do fachowca albo dać wsad do przerobienia tym , którzy się na rzeczy znają)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Gdyby mi ktoś tak marudził i d..ę zawracał to chyba dla świętego spokoju bym mu pokazał o co chodzi i powiedział , że tutaj jest spieprzone , a tutaj można by było jeszcze więcej. Wtedy by było extra! Pozdrawiam.



    Też wiele razy widziałem czyjeś wypociny i ruszoną korekte zasysanego powietrza do góry , nie wiem co to ma na celu w normalnym aucie , nigdy tego nie ruszałem . Jest to duże zabezpieczenie przed uszkodzeniem silnika w specjalnych modach mechanicznych i wtedy jak najbardziej tą korekte trzeba w pewnym zakresie temp. i ciśnienia wprowadzić . Kiedy wprowadzasz taką korekte do góry , to fakt będzie lepiej ,ale nieznacznie i jest to droga na około , od dupy strony , to się robi podnosząc dawke paliwa i zwiększając ciśnienie doładowania w prawidłowej modyfikacji .

    Mod to bardzo prosta budowa , paliwo do góry , doładowanie do góry i kąt dynamiczny wtrysku do góry ,albo w dół ,zależy od typu sterownika , w niektórych mapy były odwrócone.

    Aby podnieść paliwo do góry , są dwa sposoby , można podnieść samymi ogranicznikami , ale trzeba je wszystkie znaleźć , albo drugim sposobem , bardzo prostym , lecz dającym gorsze efekty , zmieniając mapy wykonawcze dla elementów wtryskowych np. pompa VP -nastawnik.

    Aby podnieść ciśnienie doładowania należy znaleźć wszystkie ograniczniki i zabezpiecznie regulacji ciśnienia doładowania. Każda turbina ma swoją harakterystyke pracy i można przeprowadzić wyliczenia ile można bezpiecznie w jakich obrotach dmuchnąć.

  • #437 30 Maj 2010 11:04
    toffic-k
    Poziom 16  

    Kolego możesz coś więcej napisać o tych odwróconych mapach kąta wtrysku, jakiś przykład może gdzie takie są??

  • #438 30 Maj 2010 13:24
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    toffic-k napisał:
    Kolego możesz coś więcej napisać o tych odwróconych mapach kąta wtrysku, jakiś przykład może gdzie takie są??


    EDC15V - normalne

    EDC15P - odwrócone , inaczej ich mnożnik jest na minusie.

  • #439 30 Maj 2010 16:31
    toffic-k
    Poziom 16  

    ECU-Chiptuning napisał:

    EDC15P - odwrócone , inaczej ich mnożnik jest na minusie.

    Czyli jak w większości Motroniców mapa zapłonu

  • #440 02 Cze 2010 02:08
    konik9
    Poziom 11  

    Kolego ECU-Chiptuning możesz rozjaśnić jak szukać tych ograniczników, o których wyżej wspomniałeś?

  • #441 02 Cze 2010 14:21
    pivvo
    Poziom 22  

    Bardzo proste jak nie masz takiej mapy
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
    to ustawiasz na mapie turbo 2200 i logujesz, jak w logach w kolumnie Actual MAP masz max około 1980 to szukasz takiej wartości i ją zmieniasz.

  • #442 02 Cze 2010 14:54
    tdi-vag
    Poziom 20  

    Wszystko zalezy o jakich ogranicznikach/limiterach mowimy i jakich szukamy. Sa ograniczniki/limitery pojedyncze [jedna wartosc], sa takze w postaci duzych map.

    Metoda na szukanie to chyba metoda prob i logowania i obserwowania wartosci. Oczywiscie trzeba wiedziec czego sie szuka i w jakim celu.
    Często ulatwieniem sa słynne damosy.

  • #443 02 Cze 2010 22:27
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    Dla przykładu mocno poszukiwane ograniczniki "Limiter paliwa / Temp EGT przed DPFem"

    Za którym to głowny tjuner z dynosoft pisał na zagranicznych forach o pokazanie gdzie on jest , bo nie może go zlokalizować :

    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    i odpowiednik w rodzinie Siemens PPD ,o którym to masters się rozpisuje jak to trudno go znaleźć , że tylko elita wie gdzie on jest i jaki ma mnożnik (ratio) . Cóż nic tam trudnego w znalezieniu nie widziałem.

    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

  • #444 18 Cze 2010 01:01
    rox1
    Poziom 18  

    Witam........dawno minie tu niebyło hm........mam pytanko do szanownych kolegów czy może ktoś wie jak np.ze stera .....018 wrzycić dwa biny do ecm2001 i po przeróbce zgrać dwa ????

    pozdro rox.................

  • #445 21 Cze 2010 10:15
    andrzej34105
    Poziom 2  

    Witam od dawna śledzę temat, posiadam Nissana Almerę N16 DCI 82 zczytałem oryginalną mapę z ECU interfacem GALLETTO 1260 ale mapa ma dokładnie 40KB czy to nie jest za mało ? Sterownik silnika to DELPHI. Czy miał ktoś już styczność z tym typem sterownika i czy zeczywiście odczyt jest wielkości 40KB jest prawidłowy.
    Poniżej załączam to co zczytałem.

  • #447 02 Lip 2010 23:53
    konik9
    Poziom 11  

    Koledzy jaki zakupić sprzęt do programowania kości pamięci?
    Kolejnym pytaniem jest - czy po wylutowaniu kości ze stera trzeba (w moim sterze są dwie) najpierw jedną kość odczytać i zmodyfikować w winolsie oraz zgrać ją na na nową wielokrotnego zapisu, a później drugą podobnie? Czy te dwie od razu do winolsa, modyfikacja obu na raz, a później programowanie do nowych kości? Dodam że to pasek AFN

  • #448 02 Lip 2010 23:57
    tdi-vag
    Poziom 20  

    konik9 napisał:
    Koledzy jaki zakupić sprzęt do programowania kości pamięci?
    Kolejnym pytaniem jest - czy po wylutowaniu kości ze stera trzeba (w moim sterze są dwie) najpierw jedną kość odczytać i zmodyfikować w winolsie oraz zgrać ją na na nową wielokrotnego zapisu, a później drugą podobnie? Czy te dwie od razu do winolsa, modyfikacja obu na raz, a później programowanie do nowych kości? Dodam że to pasek AFN


    z takimi pytaniami to moze jednak lepiej bedzie zlecic to komus kto ma o tym pojecie ... :wink:

    p.s napewno wyjdzie taniej a i remap [wsad] bedzie dobrej jakosci ... :D

  • #449 03 Lip 2010 18:02
    konik9
    Poziom 11  

    Tak kolego tdi-vag można zlecić, ale jesli robi się auto od podstaw to większa frajda dla użytkownika. Rozumiem że sam się reklamujesz? Ile takie coś u Ciebie kosztuje.

  • #450 03 Lip 2010 22:08
    rox1
    Poziom 18  

    konik9 napisał:
    Koledzy jaki zakupić sprzęt do programowania kości pamięci?
    Kolejnym pytaniem jest - czy po wylutowaniu kości ze stera trzeba (w moim sterze są dwie) najpierw jedną kość odczytać i zmodyfikować w winolsie oraz zgrać ją na na nową wielokrotnego zapisu, a później drugą podobnie? Czy te dwie od razu do winolsa, modyfikacja obu na raz, a później programowanie do nowych kości? Dodam że to pasek AFN


    Witam zgrywasz z dwóch wrzucasz w winolsa modyfikujesz i zgrywasz dwa ,programujesz i heja rwać dwumase hehe!!!!!

    pozdro rox.........

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo