Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 18 Sty 2019 19:53 943154 4345
  • #4261 18 Sty 2019 19:53
    ciechann
    Poziom 14  

    Sam dynomet sprzedaje zestawy do montazu, po co wywazac otwarte drzwi ? ?? ?? ?? dla paru groszy oszczednosci ?? ale jak sie zerwie takie 500kg wirujacej masy :) to by byl fajny yt filmik.

  • Relpol
  • #4262 19 Sty 2019 15:12
    Gandziorz
    Poziom 16  

    Mam pytanie odnośnie sterowników ME 7.x które były stosowane np. w volvo, audi itd.

    LAMFA - to mapa lambdy jaką chcemy otrzymać
    TVUB - ustawienie wydajności wtryskiwaczy (wzór jak się nie mylę to 34.125/ wydajność wtryskiwacza w ccm) czyli np. dla 630ccm będzie to wartość 0,05416666
    LDRXN - mapa żądania doładowania
    KFLDHBN - stosunek doładowania do IAT

    Czy wystarczy na początku zmodyfikować te mapy aby uzyskać większe doładowanie i podlać paliwa a resztę map poprawiać według potrzeb do wprowadzonych parametrów?

  • #4263 20 Sty 2019 11:39
    malaki
    Poziom 11  

    RN Megane 2010r 1.5 dci sterownik delphi 3,4. Problem polega na tym ze podczas ściągania mapki przez OBD po około 14-16% zostaje przerwana transmisja spowodowana wyłączeniem się zapłonu.
    Wiec postanowiłem zapytać czy jest na to jakiś sposób

  • #4264 20 Sty 2019 17:28
    daras41
    Poziom 25  

    W Sid 301 podawałem + z aku na ecu i było ok. Tu pewnie też zadziała.

  • Relpol
  • #4265 20 Sty 2019 17:49
    Ireneo
    Poziom 40  

    Na biegu przytrzymaj przycisk kilkanaście sekund to zapłon powinien zostać.Bez sprzęgła oczywiście.

  • #4266 22 Sty 2019 21:47
    konradzd
    Poziom 13  

    Panowie potrzebuje na wagę złota dwóch wsadów. Oba do ME 7.1 a6 2.7bT.
    1. 4Z7907551B (na tym mi najbardziej zależy.)
    2. 4Z7907551E (na tym mniej :) )

  • #4268 22 Sty 2019 21:57
    Queens
    Poziom 13  

    Gandziorz napisał:
    Mam pytanie odnośnie sterowników ME 7.x które były stosowane np. w volvo, audi itd.

    LAMFA - to mapa lambdy jaką chcemy otrzymać
    TVUB - ustawienie wydajności wtryskiwaczy (wzór jak się nie mylę to 34.125/ wydajność wtryskiwacza w ccm) czyli np. dla 630ccm będzie to wartość 0,05416666
    LDRXN - mapa żądania doładowania
    KFLDHBN - stosunek doładowania do IAT

    Czy wystarczy na początku zmodyfikować te mapy aby uzyskać większe doładowanie i podlać paliwa a resztę map poprawiać według potrzeb do wprowadzonych parametrów?

    Oprócz mapy LAMFA jest jeszcze cały BTS dotyczący paliwa.
    TVUB kalibracja wtrysków po napięciu. Nie zmieniając wtrysków bez sens zmieniać ową mapę. Zmieniając wtryski na inne samo TVUB nie wystarczy.
    LDRXN - jedna z wielu map ograniczających load.
    KFLDHBN - kolejny ogranicznik load. Wystarczy zobaczyć co jest w osiach i już wiadomo po czym ograniczenie :D

  • #4269 22 Sty 2019 21:59
    konradzd
    Poziom 13  

    Queens napisał:
    Pierwszy mam.

    Super. Jutro test jeżeli sie nie powiedzie to bede próbował na tym drugim jak zdobędę. Dziękuje Ci bardzo. :)

  • #4270 22 Sty 2019 22:06
    Queens
    Poziom 13  

    konradzd napisał:
    Panowie czy ktoś jest w stanie zrobić na off błąd P1117 w ME7.5 ? Pozdrawiam

    Mogę wyłączyć.

  • #4271 22 Sty 2019 22:11
    konradzd
    Poziom 13  

    Queens napisał:
    konradzd napisał:
    Panowie czy ktoś jest w stanie zrobić na off błąd P1117 w ME7.5 ? Pozdrawiam

    Mogę wyłączyć.

    już ogarnięte :D

  • #4272 23 Sty 2019 08:27
    Gandziorz
    Poziom 16  

    Queens napisał:
    Gandziorz napisał:
    Mam pytanie odnośnie sterowników ME 7.x które były stosowane np. w volvo, audi itd.

    LAMFA - to mapa lambdy jaką chcemy otrzymać
    TVUB - ustawienie wydajności wtryskiwaczy (wzór jak się nie mylę to 34.125/ wydajność wtryskiwacza w ccm) czyli np. dla 630ccm będzie to wartość 0,05416666
    LDRXN - mapa żądania doładowania
    KFLDHBN - stosunek doładowania do IAT

    Czy wystarczy na początku zmodyfikować te mapy aby uzyskać większe doładowanie i podlać paliwa a resztę map poprawiać według potrzeb do wprowadzonych parametrów?

    Oprócz mapy LAMFA jest jeszcze cały BTS dotyczący paliwa.
    TVUB kalibracja wtrysków po napięciu. Nie zmieniając wtrysków bez sens zmieniać ową mapę. Zmieniając wtryski na inne samo TVUB nie wystarczy.
    LDRXN - jedna z wielu map ograniczających load.
    KFLDHBN - kolejny ogranicznik load. Wystarczy zobaczyć co jest w osiach i już wiadomo po czym ograniczenie :D

    Które mapy trzeba jeszcze zmienić po wymianie wtrysków?
    BTS mówisz o mapie KFLBTS czy jeszcze jakaś?

    Jeszcze pytanie z innej beczki.
    Mam niektóre damosy ale zapisane w pliku *.ols a nie *.a2l czy *.dam.
    Wiadomo że ols to cała mapa (czyli rozpiska + mapa). Chciałbym podmienić plik mapy. Jak to szybko zrobić?

  • #4273 23 Sty 2019 08:53
    pnkra
    Poziom 12  

    Gandziorz napisał:
    Jeszcze pytanie z innej beczki.
    Mam niektóre damosy ale zapisane w pliku *.ols a nie *.a2l czy *.dam.
    Wiadomo że ols to cała mapa (czyli rozpiska + mapa). Chciałbym podmienić plik mapy. Jak to szybko zrobić?

    Wyeksportuj sobie mapy, otwórz nowy plik z wsadem i zrób do niego import zapisanych map.

  • #4274 23 Sty 2019 16:10
    Queens
    Poziom 13  

    Gandziorz napisał:
    Które mapy trzeba jeszcze zmienić po wymianie wtrysków?
    BTS mówisz o mapie KFLBTS czy jeszcze jakaś?

    Jeszcze pytanie z innej beczki.
    Mam niektóre damosy ale zapisane w pliku *.ols a nie *.a2l czy *.dam.
    Wiadomo że ols to cała mapa (czyli rozpiska + mapa). Chciałbym podmienić plik mapy. Jak to szybko zrobić?


    Proponuję poczytać Funktionsrahmen dla ME7 :D
    I zrozumieć strategię modułów jakie sterują silnikiem.

  • #4275 26 Sty 2019 13:31
    widomaker
    Poziom 2  

    Hej,
    Czy dla silników Fiata 1.4 t-jet 150km z ich notorycznie pękającymi kolektorami i turbinami IHI jest sens zmienić troszkę AFR dla zmniejszenia temperatury spalin, czy to i tak nic nie da?
    Kolektor wymieniam na poprawiony (z nacięciami), turbo regenerowane IHI Vl36. GT1446 to troszkę za droga zabawa dla mnie.

  • #4278 06 Lut 2019 12:58
    ZibbiS
    Poziom 9  

    Witam szanownych kolegów.
    Prawie 10 lat temu dałem w niemieckej firmie tuningowej zrobić program do mojego Sharana ASZ 2005.
    Podobno miał mieć około 165KM i 400Nm......,nie był hamowany, nie powiem, różnica jest... Ale nie o tym,...
    Ze wzgl. na wrodzoną ciekawość odczytałem z niego wsad i porównałem z ori z samochodu ojca, zaznaczam że ten sam model i silnik tylko rok 2003. Poza wszystkim innym, na początek interesują mnie dwie rzeczy,:
    1. sterowanie N75 - a konkretnie, to początek mapy jest jakby przycięty, w okolicach 1100 - 2500rpm, - czy to bedzię zabezpieczenie przed urwaniem osi/sprzęgła? Dobrze kombinuję? Wg. mnie trochę dziwne, ale....
    2. Limitery MAP i MAF w ori są ustawione po całości na 60mg, a w modzonym, MAP limiter jest ruszony, od 19,00 do 59,40 w zależności od ciśnienia....
    mam kilka map tego silnika ale w żadnym nikt nie ruszał ani MAP ani MAF.... mam pewną teorię ale na początek proszę o jakąś odpowiedź ludzi którzy się lepiej na tym znają, mianowicie czemu ma to służyć...
    No i na koniec, jeżeli któryś kolegów mógłby ten wasad ocenić po całości byłbym wdzięczny, załadowany został przy przebiegu około 150k, teraz jest 300k i przez ten czas nic złego się nie działo, zasadniczo robi co ma robić a i spalanie spadło około 1L/100km, ale chciałbym wiedzieć czy Helmut miał pojęcie co robił....
    Z góry dzięki i pozdrawiam.

  • #4279 06 Lut 2019 15:15
    kszumek
    Poziom 16  

    Witam
    Jeżeli dwumasa i turbina nie była wymieniana przez to ,
    to chyba cel został osiągnięty, chociaż w dziwny sposób,
    trudno nawet połapać się o co tu chodzi
    torque dowalony sporo i wszędzie, ale na szczęście przycinają go inne limitery
    dawka ograniczana jest po MAP ,
    mapa turbo podniesiona jest wszędzie
    tak samo duration ;-)
    nie wiem czy tu jest jakaś zamierzona teoria
    pozdrawiam

  • #4280 06 Lut 2019 20:56
    ZibbiS
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź,
    No akurat były wymieniane, ale nie sądzę że przez to.... Dwumas wraz ze sprzęgłem wymieniony jeszcze przed wirusem około 140k, luz poosiowy i poprzeczny, na postoju nie dało się wsadzić żadnego biegu, a sprzęgło dostało oleju ze skrzyni-zimmerring.....
    Co do turbiny, wentylator zimnej strony dotknął ślimaka lub coś wpadło do środka, w każdym razie posypał się jak domek z kart... niby po programie, ale nie sądzę że to było powodem umarnięcia.
    Od tego czasu, udało mi się raz ukręcić (nie spalić) tarczę sprzęgłową, ale tu stawiam na chińskie rączki. I tak do 300k właściwie bez problemów, a teraz znowu turbo (ukręcony wałek po gorącej stronie) no a dwumas hałasował, po wyjęciu okazało się że był sztywny... więc wymieniłem na - sztywny zestaw od Valeo.... Moim zdaniem interwał wymiany został zachowany :) chociaż oczywiście są turbiny tudzież dwumasy pracujące dłużej....
    A teraz moje podejżenie co do programu.
    Zanim go kupiłem, samochód był u pseudoekologów założyli mu DPF, który wygląda jak duży KAT, ale bez żadnego czujnika, lambdy czy czegoś innego, jest to jedyna różnica między tymi samochodami. Stawiam więc że Jorg z Ulrichem wstawili ten "czopek" i zrobili pierwszy mod, "sterujący" tym ustrojstwem... A Helmut robiąc program, nie wiedział lub nie chciał wiedzieć że siedzi tam takie coś (ja mu nie mówiłem, zapomniałem :) ) i zrobił swój program na swoich mapach. Efekt jak wyżej....
    Co ciekawe, nigdy nie miałem z nim (DPF) problemu.
    Biorąc pod uwagę nowe fakty, może jeszcze ktoś chciałby to przejrzeć i ew. wypowiedzieć się w kwestji poprawności modyfikacji.

    W każdym razie, program pochodzi z : VW Sharan 1,9tdi 130KM ASZ manual + "akcesoryjny" DPF + program na około 165KM i 400Nm.

    Pozdrawiam.

  • #4281 07 Lut 2019 13:47
    markzo
    Poziom 9  

    Witajcie,
    Potrzebuje jedną rzecz z wsadu do Mini One r50/52/53 z silnikiem 1.6 (75-116KM) - mapke linearyzacji/skalowania mapsensora. Jesli ktos ma to prosilbym nawet o zrzut ekranu, cokolwiek :) w zupelnie innym sterowniku uzywany jest taki sam mapsensor i moze dzieki temu znajde jego skalowanie :) pozdrawiam!

  • #4282 07 Lut 2019 15:36
    ZibbiS
    Poziom 9  

    Witam.
    Kolejne pytanie do znawców tematu,
    W sterowniku edc15, 019GQ konkretnie passat b5fl 1, 130KM, każda mapa jest w trzech egzemplarzach/wersjach - Manual, Automatic i 4x4..
    Pytanie brzmi, biorąc pod uwagę ze auto jest w manualu, gdybym wrzucił modzoną mapę z manuala w miejsce powiedzmy Automatu,
    będzie możliwa zmiana z serii na mod i odwrotnie z poziomu VCDS przez zmianę kodowania sterownika z Man na Aut? Taki powiedzmy oplowski przełącznik "SPORT" ale z poziomu urządzenia diagnostycznego... Robił może ktoś coś takiego i z jakim rezultatem...
    Pokusił bym się zrobić taki mod, ale jeżeli ktoś już próbował a nic z tego nie wyszło to sobie daruję, a jeżeli nikt nie próbował to mogę być pierwszy....
    No a skoro są trzy mapy, to teoretycznie można trzasnąć np EKO, Standard i SPORT....
    Oczywiście to tylko teoria, jeżeli się mylę poprawcie i nie kamieniujcie...

  • #4283 07 Lut 2019 18:53
    nici
    Poziom 35  

    ZibbiS napisał:
    Witam.
    Kolejne pytanie do znawców tematu,
    W sterowniku edc15, 019GQ konkretnie passat b5fl 1, 130KM, każda mapa jest w trzech egzemplarzach/wersjach - Manual, Automatic i 4x4..
    Pytanie brzmi, biorąc pod uwagę ze auto jest w manualu, gdybym wrzucił modzoną mapę z manuala w miejsce powiedzmy Automatu,
    będzie możliwa zmiana z serii na mod i odwrotnie z poziomu VCDS przez zmianę kodowania sterownika z Man na Aut? Taki powiedzmy oplowski przełącznik "SPORT" ale z poziomu urządzenia diagnostycznego... Robił może ktoś coś takiego i z jakim rezultatem...
    Pokusił bym się zrobić taki mod, ale jeżeli ktoś już próbował a nic z tego nie wyszło to sobie daruję, a jeżeli nikt nie próbował to mogę być pierwszy....
    No a skoro są trzy mapy, to teoretycznie można trzasnąć np EKO, Standard i SPORT....
    Oczywiście to tylko teoria, jeżeli się mylę poprawcie i nie kamieniujcie...


    Możesz tak zrobić z tym że na automacie będzie dodatkowo błąd komunikacji ze sterownikiem skrzyni. Ale to nie przeszkadza.

  • #4285 08 Lut 2019 20:40
    konradzd
    Poziom 13  

    Panowie ręce mi opadły 😏 a4b6 130 avf. Świeca grzeje przez sekundę przy minus 3 stopniach na dworze. Przewoźników podmieniłem z 10, ecu 3 sztuki, softow około 10, instalacja sprawdzona, po odpieciu czujnika temperatury cieczy i na wszelki wypadek temperatury paliwa w ecu max - 5 stopni i nadal sekundę grzeje i przekaźnik rozlacza. Wysterowanie jest bo sprawdziłem. Wydlzylem w sofcie czas grzania i nadal to samo. Pomoże ktoś?

  • #4286 09 Lut 2019 08:18
    adam7009
    Poziom 38  

    Po co te wszystkie manewry,czas grzania swiec wydłuzasz w adaptacjach po zalogowaniu się ,do tego byle jakim interfejsikiem co obsłuzy vaga.

  • #4287 10 Lut 2019 06:19
    _TrotyL_
    Poziom 14  

    ZibbiS napisał:
    Witam.
    Kolejne pytanie do znawców tematu,
    W sterowniku edc15, 019GQ konkretnie passat b5fl 1, 130KM, każda mapa jest w trzech egzemplarzach/wersjach - Manual, Automatic i 4x4..
    Pytanie brzmi, biorąc pod uwagę ze auto jest w manualu, gdybym wrzucił modzoną mapę z manuala w miejsce powiedzmy Automatu,
    będzie możliwa zmiana z serii na mod i odwrotnie z poziomu VCDS przez zmianę kodowania sterownika z Man na Aut? Taki powiedzmy oplowski przełącznik "SPORT" ale z poziomu urządzenia diagnostycznego... Robił może ktoś coś takiego i z jakim rezultatem...
    Pokusił bym się zrobić taki mod, ale jeżeli ktoś już próbował a nic z tego nie wyszło to sobie daruję, a jeżeli nikt nie próbował to mogę być pierwszy....
    No a skoro są trzy mapy, to teoretycznie można trzasnąć np EKO, Standard i SPORT....
    Oczywiście to tylko teoria, jeżeli się mylę poprawcie i nie kamieniujcie...

    Robilem takie manewry z kodeblokami, edc15p , ibiza, pomodzona, pierdzaca, dymiaca, itd. Rzecz miala miejsce w NL, Na potrzeby kontroli zadymienia przy okazji APK przegladu pokazalem chlopakom jak w tych smierdziuchach zmienic kodowanie w vcds/snap-on czy co tam mieli.

  • #4288 10 Lut 2019 14:14
    konradzd
    Poziom 13  

    adam7009 napisał:
    Po co te wszystkie manewry,czas grzania swiec wydłuzasz w adaptacjach po zalogowaniu się ,do tego byle jakim interfejsikiem co obsłuzy vaga.

    Nie wiem czy zrozumiałeś co ja napisałem. Skoro przy odpiętym g62 brak rezultatów i po wydłużeniu grzania w samym sofcie brak efektów to czy według Ciebie po wydłużeniu grzania w adaptacjach coś sie zmieni ??

  • #4289 10 Lut 2019 15:35
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    konradzd napisał:
    Nie wiem czy zrozumiałeś co ja napisałem. Skoro przy odpiętym g62 brak rezultatów i po wydłużeniu grzania w samym sofcie brak efektów to czy według Ciebie po wydłużeniu grzania w adaptacjach coś sie zmieni ??

    Ale co ECU nie steruje przekaxnik, jeśli tak to uszkodzone.

  • #4290 10 Lut 2019 15:52
    konradzd
    Poziom 13  

    Podstawiałem inne ecu i bez rezultatów. Jutro jeszcze podmienie inne i pobawie sie z innymi softami. Ostatnia moja deska ratunku :)