Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 19 Mar 2020 20:06 1020701 5097
  • #5011
    renegat207
    Poziom 9  
    Pytam tutaj na forum ludzi bardziej doświadczonych bo może ktoś już coś takiego robił. Nie chcę też "zarżnąć" silnika jesli nawet to będzie chodziło.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #5012
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    renegat207 napisał:
    Pytam tutaj na forum ludzi bardziej doświadczonych bo może ktoś już coś takiego robił. Nie chcę też "zarżnąć" silnika jesli nawet to będzie chodziło.

    Z mojego skromnego doswiadczenia wynika ze miksujac miedzy vw a audi zwykle jest problem miedzy ecu a srs . Zaliczysz dacha, poduszki wybuchna ale spalisz sie w tym ulepie bo ecu nie odlaczy pompy paliwa.
    Kilka koni w ta czy w tamta nie zrobi Ci juz roznicy.

    Pozdrawiam.
  • #5013
    renegat207
    Poziom 9  
    _TrotyL_ napisał:
    renegat207 napisał:
    Pytam tutaj na forum ludzi bardziej doświadczonych bo może ktoś już coś takiego robił. Nie chcę też "zarżnąć" silnika jesli nawet to będzie chodziło.

    Z mojego skromnego doswiadczenia wynika ze miksujac miedzy vw a audi zwykle jest problem miedzy ecu a srs . Zaliczysz dacha, poduszki wybuchna ale spalisz sie w tym ulepie bo ecu nie odlaczy pompy paliwa.
    Kilka koni w ta czy w tamta nie zrobi Ci juz roznicy.

    Pozdrawiam.

    Oj może aż tak tragicznie to nie będzie :wink:
    Przecież jeśli by coś nie grało w sofcie to będą błędy na sterownikach. W Wv golfie IV i Audi a3 8L niektóre sterowniki ECU były takie same.
  • #5014
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    renegat207 napisał:
    Oj może aż tak tragicznie to nie będzie :wink:
    Przecież jeśli by coś nie grało w sofcie to będą błędy na sterownikach. W Wv golfie IV i Audi a3 8L niektóre sterowniki ECU były takie same.

    Z okazji bledu o ktorym wspomnialem nie swieci zadna lampka na desce.
    Tak tragicznie nie bedzie..... te auta to stare strucle, nikt nie robi moda zeby wolniej jezdzic, czesto niedoswiadczeni kierowcy...
    a jak bedzie?? to po chopie. teraz przynajmniej ma tego swiadomosc. 99% wgrywaczy olewa taki blad , jesli oczywiscie sprawdza cokolwiek po odpaleniu z sukcesem tak pomodzonej maszyny.
  • #5015
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    Witam poszukuje przerobionego softu do E46 330D m57n eu3 2003r. Manual , i jeszcze pytanie czy od eu4 będzie pasował?
  • #5016
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    xmarcin1801 napisał:
    Witam poszukuje przerobionego softu do E46 330D m57n eu3 2003r. Manual , i jeszcze pytanie czy od eu4 będzie pasował?

    Gdybys znal chociaz podstawy tego co chcesz zrobic to zaserwowałbyś nam plik ktory odczytales ze swojego auta.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #5017
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    Chcę wgrać gotowy sprawdzony program kablem galletto na który właśnie czekam aż przyjdzie.
  • #5018
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    xmarcin1801 napisał:
    Chcę wgrać gotowy sprawdzony program kablem galletto na który właśnie czekam aż przyjdzie.

    I tym wlasnie urzadzeniem odczytasz plik na podstawie ktorego bedzie mozna cos uklecic. Oprocz numeru softu bedzie numer kalibracji, takich rzeczy nie robi sie w ciemno. Jeden bit pomylki i masz brak komunikacji ze sterownikiem a co za tym idzie nie odpalisz juz auta.
    Mysle ze na tym poziomie wiedzy ktory masz , nabycie tego kabla to poczatek grubszych problemow.
  • #5019
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    Jak bezpiecznie zgrać soft za pomocą tego kabla galletto? Czy mogą być jakieś niespodzianki?
  • #5020
    ciechann
    Poziom 15  
    @xmarcin1801 masz jakie kolwiek doswiadzczenie z programowaniem, wiesz jak zbudowany jest procesor paniec ? Na jakies zasadzie wystepuje kominikacja, dlaczego jest mozliwosc zapisu i odczytu ? Jak nie wiesz to to nie ma opcji zebys byl w stanie zrobic cos "bezpiecznie"
  • #5021
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    Od wielu lat korzystam z programów diagnostycznych i programów do kodowania , ale z chip tuningiem nie miałem jeszcze styczności więc proszę o porady

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    Dodam że byłem kiedyś na hamowni a o to wykres WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
  • #5022
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    xmarcin1801 napisał:
    Od wielu lat korzystam z programów diagnostycznych i programów do kodowania , ale z chip tuningiem nie miałem jeszcze styczności więc proszę o porady

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    Dodam że byłem kiedyś na hamowni a o to wykres WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    mamy tu do czynienia zapewne z wersja najslabsza w tym modelu, (jesli chodzi o m57) (czyt. 1350bar) bo tak to rozrozniam. Widac modzone bylo nie w wersji ECO ale ile sie da na tym setupie. Podejrzewam ze jesli chcesz przebic sie przez bariere tech 230KM to bedziesz musial zrezygnowac z funkcjonalnosci jaka daje przeplywomierz w tym aucie... Gdyby nie to ze jest w nim czujnik temp spokojnie mozna wystawic go na allegro. Przelaczasz w sofcie maf na map i nastepna bariera to moment kiedy zagotuje Ci sie zupa w railu, ale robiac powrot do baku mozna troche ostudzic obwod zasilania i przy zdrowej maszynerii moze peknac 250KM i auto nie zgasnie. wiem wiem, dla turbiny beda to mordercze przeprawy.... ale tylko w teorii, poslalem w swiat kilka takich sprzetow i mlodzierz sobie zachwalala. Polatali, polatali i poszlo dalej w swiat :D

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jesli trzyma sie to kupy to zostaw jak jest bo wlasnie dobiles do granic "bezpiecznego" moda. Sprawa komplikuje sie jesli nalezysz do tej elity ktora twierdzi ze dopoki sprzeglo trzyma to ch... nie program.
  • #5023
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    E46 330D m57n eu3 2003r. Manual to nie jest m57, wykres jest to podobno seria
  • #5024
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    xmarcin1801 napisał:
    E46 330D m57n eu3 2003r. Manual to nie jest m57

    Źródło: Wikipedia
    "BMW M57 - to wysokoprężny, 6-cylindrowy silnik rzędowy BMW produkowany od 1998 r. przez Bayerische Motoren-Werke AG. W latach 1999 - 2002 ta jednostka napędowa otrzymywała główna nagrodę w międzynarodowym konkursie International Engine of the Year w kategorii silników o pojemności skokowej 2,5 do 3 litra. Ponownie w roku 2005 nagroda ta przyznana została zmodyfikowanej wersji tego silnika wyposażonej w technologię dwóch turbosprężarek (Variable Twin Turbo)"
    ....i dalej z tej samej strony dowiedziec sie mozemy ze "N" to od e60 sie zaczyna. Nie ta epoka.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Golym okiem przeciez widac ze jest dolek na wykresach , to w EDC15 184KM w smoke limiterze zaczyna sie - patrzac na ori soft - gwaltowne ciecie paliwa w dol, kawalek ponownego wzrostu mocy uratowali zapewne zwiekszeniem duration w tym zakresie, ale niestety EGT nie pozwolilo utrzymac momentu.
    Zrobilbym to lepiej.
  • #5025
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    No nie wiem jak mam do Ciebie przemówić , nie jest to silnik m57 184km , to jest silnik m57n który ma dużo większy potencjał. Doczytaj dobrze a się przekonasz.
  • #5027
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    xmarcin1801 napisał:
    No nie wiem jak mam do Ciebie przemówić , nie jest to silnik m57 184km , to jest silnik m57n który ma dużo większy potencjał. Doczytaj dobrze a się przekonasz.

    To w takim wypadku wyjatkowo dziwnie serii nie trzyma. Najslabszy z nich ma miec 500Nm i na tym moj wklad w ta dyskusje uwazam za zakonczony. Czytac nie musze, wystarczy ze w tygodniu przewija mi sie 2-3 szt.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    N to większa turbina, pompa CP3, inne wtryski.

    Dokaldnie, a co za tym idzie EDC16 na pokladzie.
  • #5028
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    Kabel przyszedł ale nie da rady nim szczytać softu , nie ma w nim edc16 , kabel galletto , ręce opadają
  • #5029
    Ireneo
    Poziom 41  
    xmarcin1801 napisał:
    Kabel przyszedł ale nie da rady nim szczytać softu , nie ma w nim edc16 , kabel galletto , ręce opadają

    Bez przesady,ręce nie opadają przecież ten kabelek kosztuje co dobra flaszka.
  • #5030
    marfur30
    Poziom 21  
    Ireneo napisał:
    Bez przesady,ręce nie opadają przecież ten kabelek kosztuje co dobra flaszka.


    Tym bardziej że jest to zwykły vag kkl tylko z przypisanym kluczem sprzętowym z programu galletto , czyli wartości 25 - 30 zł.
    Poza tym jak się nie mylę to w E46 nie było seryjnie mocniejszego diesla niż 204km .
  • #5031
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    marfur30 napisał:
    Ireneo napisał:
    Bez przesady,ręce nie opadają przecież ten kabelek kosztuje co dobra flaszka.


    Tym bardziej że jest to zwykły vag kkl tylko z przypisanym kluczem sprzętowym z programu galletto , czyli wartości 25 - 30 zł.
    Poza tym jak się nie mylę to w E46 nie było seryjnie mocniejszego diesla niż 204km .

    Doczytaj Pan uwaznie, tu jest caly czas forsowane ze to silnik m57N z literka N .... wiec jesli taki ma to widocznie taki w e46 jest.

    Jesli o e46 w dieslu chodzi to sa takie bo takie odemnie pod 300KM czasami wyjezdzaja.
    Wtedy to jest M57_T_ jak _TrotyL_ edition. :D
    Dalej twierdze ze wykres ktory Kolega wyzej wstawil to pomodzone 184KM. Wiec edc15.
  • #5032
    marfur30
    Poziom 21  
    _TrotyL_ napisał:
    Doczytaj Pan uwaznie, tu jest caly czas forsowane ze to silnik m57N z literka N


    To znaczy że słabszy 204km i mocniejszy 218km , mocniejsze wersje były z literką N2.

    _TrotyL_ napisał:
    Dalej twierdze ze wykres ktory Kolega wyzej wstawil to pomodzone 184KM. Wiec edc15.


    Możliwe , ale jest też opcja że ma pomodzone 204km i EDC16. W sumie to nic nie napisał co tam ma , oprócz tego że ma literkę N i że chce przerobiony wsad bo będzie miał kabel.
  • #5033
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    Tak zamówiłem kolejny kabel tym razem mpps v13 podobno obsłuży moje auto, jak przyjdzie i uda mi się wydobyć soft to wstawię.
  • #5034
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    xmarcin1801 napisał:
    Tak zamówiłem kolejny kabel tym razem mpps v13 podobno obsłuży moje auto, jak przyjdzie i uda mi się wydobyć soft to wstawię.

    Wstawisz fragment danych z ECU juz przez kogos porobionego, i co to nam wlasciwie da?
    Pomijam ze wrecz niemozliwe do osiagniecia te kreski z serii softu.

    Przed chwila odjechalo e91, mpps wlasnie w wersji 13 odessalem plik ktoremu jakos nie ufalem ( byl jakos dziwnie dpf off), auto czasami falowalo na wolnych obrotach. Niestety, musialem poswiecic 40 minut na aktualizacje ecu przy uzyciu Icom'a i winkfpt. Dalej znowu odczyt mpps pliku ktorego mozna przy przerobkach trzymac sie jako ori. (w teorii). Cos tam podziumdziakem podziumdzialem , zaladowalem, auto lata i wszyscy zadowoleni.
    Znowu sie udalo.
    Są przypadki ze nawet serwisowe narzedzia blednie zidentyfikuja fure i zaladuja nam cos nie do tego wzorca ktory rzeczywiscie nas interesuje.....
    Panie Kolego, oprocz wykresu (ktory dalej twierdze ze jest z edc15, na 1600 bar nie ma spadku miedzy 3800-4000) nie dales nam zadnej innej 100% pewnej informacji a pytasz o gotowe pliki do Twojej blizej tak naprawde niezidentyfikowanej fury. Na ryzowych wynalazkach trzeba miec przynajmniej 2 alternatywne urzadzenia +cos fabrycznego zeby wogole myslec o pozytywnym finale operacji "cziptuning".
    Ile amper ma Twoj prostownik?
  • #5035
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    ---------------------------------------------
    Tu jest mapa wysterowania modulatora od EGR w sterowniku MSA25.1 w W210 E300TD,
    Czy w ten sposob na stałe zamkniety zawór nie zaskutkuje jakimis niespodziankami w postaci bledow i trybu awaryjnego?
    Dodam ze system jest sprawny ale chce go unieruchomic a nie mam innego bardziej pewnego pomyslu na teraz.
    Dokuczliwe jest programowanie sterownika, z kazdym podejsciem trzeba dwie kosci PLCC32 zaprogramowac w zewnetrznym urzadzeniu. Na dodatek sprowokowanie bledu MAF / EGR to koniecznosc ruszenia z miejsca i zatrzymania sie (np na swiatlach).
    Na obrazku widac ze planuje potraktowac go jak w VAGach MAS15 czy EDC15.
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
  • #5036
    nici
    Poziom 35  
    _TrotyL_ napisał:
    Czy w ten sposob na stałe zamkniety zawór nie zaskutkuje jakimis niespodziankami w postaci bledow i trybu awaryjnego?
    Nie, ale poszukaj czy nie ma tu powiązanej mapki odnośnie zadanego powietrza. Wiesz ocb. Inaczej przepływka policzy że ssie za dużo i może zonkować.
  • #5037
    labik
    Poziom 18  
    Czy któryś z kolegów poratuje mnie damosem do Mercedesa silnik OM651
    CRD3-651-WMA4FD3 - 100Kw

    HW: 6519040301
    SW: 6519024801
    Spare: 6519012101
    SW upg: 6519039326
    Z góry serdecznie dziękuje
  • #5039
    marfur30
    Poziom 21  
    Kolego _TrotyL_ , a jednak EDC16 204km

    xmarcin1801 napisał:
    witam udało się zgrać soft


    Masz już moda.
  • #5040
    xmarcin1801
    Poziom 11  
    Czy ktoś pomoże i zrobi jakiś fajny program ?