Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 27 Kwi 2020 22:43 1036643 5179
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #5132
    malaki
    Poziom 13  
    Jakiś czas temu próbowałem ten sterownik zrobić ktagiem.
    Wszystko leciało oki o ile dobrze pamietam do 52% i przerywało ,Nie wiem co był za problem,odpuściłem
  • #5134
    locarnos
    Poziom 5  
    malaki napisał:
    Jakiś czas temu próbowałem ten sterownik zrobić ktagiem.
    Wszystko leciało oki o ile dobrze pamietam do 52% i przerywało ,Nie wiem co był za problem,odpuściłem


    zewnetrzne zasilanie miales podlaczone?
  • #5135
    dawidek126
    Poziom 12  
    Panowie przy próbie odczytu podłączacie zwykły prostownik czy zasilacz regulowany?
  • #5136
    malaki
    Poziom 13  
    [quote="locarnos"]
    malaki napisał:
    Jakiś czas temu próbowałem ten sterownik zrobić ktagiem.
    Wszystko leciało oki o ile dobrze pamietam do 52% i przerywało ,Nie wiem co był za problem,odpuściłem


    zewnetrzne zasilanie miales podlaczone?
    Na początku nie ,później podłączyłem pod akumulator,chyba ze napięcie było za niskie albo jakiś problem ktaga
    Ktoś robił,udało się,a może miał taki sam problem
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #5137
    ciechann
    Poziom 16  
    Witam grupe milosnikow tuningu, jakby ktos byl zainsteresowany urzadzeniem Ecm Titanium od alientech w wersji full master, to moj znajomy chce sie pozbyc.
  • #5138
    ciechann
    Poziom 16  
    ECM juz nie aktualny, ale za to pojawil sie dynomet w wersji indykcyjnej. Takze jak cos to zapraszam do kontaktu
  • #5139
    żałosna udręka
    Poziom 33  
    Błąd wewnętrzny map. Z czym to się je? Wyskakuje po pewnym czasie, nie wiem czy był za nim się dobrałem do stera. EDC16c31
  • #5140
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    żałosna udręka napisał:
    Błąd wewnętrzny map. Z czym to się je? Wyskakuje po pewnym czasie, nie wiem czy był za nim się dobrałem do stera. EDC16c31

    Moze podaj nam wiecej szczegolow, kod bledu, numer sterownika, wersje softu....?
    Jakiego diagnoskopu uzyles?
    A juz calkiem elegancko bedzie kiedy zobaczymy tu zawartosci mpc, eeprom i flash...
  • #5141
    żałosna udręka
    Poziom 33  
    Kod błędu 4a70 Czytane różnymi sprzętami. Ster 0 281 010 565 DDE7 789 327. Problem polega na tym, że nie jedzie jak szybko wzrastają obroty, czyli na pierwszym biegu. Na czwartym i piątym jest ok. Po zrobieniu moda czuć to jeszcze bardziej. Przy przegazowaniu na postoju nie dokręci się do 4 tys narobi dymu. Po odpuszczeniu ledwo utrzymuje pracę tak kuleje jakby był zapowietrzony. Bąbli brak, ciśnienie paliwa prawidłowe, turbina dmucha elegancko, klapy zablokowane.
  • #5142
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    żałosna udręka napisał:
    Kod błędu 4a70 Czytane różnymi sprzętami. Ster 0 281 010 565 DDE7 789 327. Problem polega na tym, że nie jedzie jak szybko wzrastają obroty, czyli na pierwszym biegu. Na czwartym i piątym jest ok. Po zrobieniu moda czuć to jeszcze bardziej. Przy przegazowaniu na postoju nie dokręci się do 4 tys narobi dymu. Po odpuszczeniu ledwo utrzymuje pracę tak kuleje jakby był zapowietrzony. Bąbli brak, ciśnienie paliwa prawidłowe, turbina dmucha elegancko, klapy zablokowane.

    czy to Ty jestes autorem tego moda?
  • #5143
    żałosna udręka
    Poziom 33  
    Tak mój. Turbina hybryda 52mm, więc kręci się bez wysiłku. Nie dokończyłem dzieła, bo raz jedzie, raz nie i n75 nie ustawiony.
  • #5148
    malaki
    Poziom 13  
    nici napisał:
    malaki napisał:
    Koledzy czym idzie zrobić delphi dcm 6,2.


    Ktag , autotuner

    Rozumiem ze jak ktagiem to tylko ori?
  • #5150
    brzysio
    Poziom 9  
    Witam panowie potrzebuje full bdm do Alfy 159 edc 16c39 nr hw i św nie istotne ma ktoś może???
  • #5152
    Queens
    Poziom 13  
    Może ktoś chętny odkupić hamownię drogową DYNOMET na koło?
  • #5153
    migmig85
    Poziom 25  
    Queens napisał:
    Może ktoś chętny odkupić hamownię drogową DYNOMET na koło?

    Jaka cena ??
  • #5154
    eru3
    Poziom 12  
    Witam,

    CL203, C200CDI 90kW z DPF (EURO 4), soft już raz modyfikowany przez tunera. Zakupiłem sprzęt, oprogramowanie i chcę zacząć uczyć się jak to się je. Plik zgrany z auta (nieoryginalny), w załączniku.

    Mam mnóstwo pytań, postaram się jak najbardziej składnie:

    1) WinOLS czyta mi z parametrów sterownik EDC16C31, a wiem że fizycznie jest to EDC16C2. Skąd może wynikać taka sytuacja?
    2) WinOLS odczytuje także dwie wersje SW (mogę wybrać), a są to: 368994 i 376822. Dlaczego?
    3) Czy istnieje DAMOS albo mappack, który pomoże mi zacząć identyfikację map? Znalazłem co nieco, ale po niemiecku, a poza tym nie jestem pewny czy jest to właściwy DAMOS. Jak podejść do tematu, w jaki sposób znaleźć właściwy.
    4) Czy posiadacie jakieś repozytoria wiedzy, które umożliwią mi naukę tego wszystkiego? Chciałbym zacząć od zmian typu wyłączenie zaworu EGR, sterowanie przepustnicą za intercoolerem, więc stosunkowo bezpieczne modyfikacje.
    5) Jak wygląda procedura przygotowania pliku do wgrania? Wprowadzenie zmian, checksumy, eksport i wgranie do auta?

    Sam pracuję jako mechanik, mam dostęp do warsztatu i narzędzi, autko jest generalnie w dobrym stanie, nie boję się że coś zepsuję - wyremontuję. Swoją drogą jest również pytanie co do potencjału pojazdu:

    - turbo regenerowane, wstawiona hybryda (jak dobrze pamiętam lżejszy rdzeń + większa ilość łopatek)
    - DPF na miejscu, nie chcę go wyrzucać, czyszczony chemicznie rok temu
    - EGR póki co nie jest wyłączony, ale wchodzi to w grę
    - nowy kolektor dolotowy z klapami sprzed roku, wolałbym raczej wykorzystać ich potencjał aniżeli wyłączać (ale przypuszczam, że to zależy od rezultatu jaki chcę)
    - silnik stan bdb, trzyma kompresję, czyściutki, najechane jakieś 230k
    - poprzedni tuner mówił, że ma mieć coś około 150km po modzie, czyli raptem 30km więcej
    - jeździ w niektóre dni lepiej, jak mały szatan, w inne robi się bardziej zamulony (coś zrobione po macoszemu?)

    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi :)
  • #5155
    _TrotyL_
    Poziom 16  
    żałosna udręka napisał:
    Kod błędu 4a70 Czytane różnymi sprzętami. Ster 0 281 010 565 DDE7 789 327. Problem polega na tym, że nie jedzie jak szybko wzrastają obroty, czyli na pierwszym biegu. Na czwartym i piątym jest ok. Po zrobieniu moda czuć to jeszcze bardziej. Przy przegazowaniu na postoju nie dokręci się do 4 tys narobi dymu. Po odpuszczeniu ledwo utrzymuje pracę tak kuleje jakby był zapowietrzony. Bąbli brak, ciśnienie paliwa prawidłowe, turbina dmucha elegancko, klapy zablokowane.

    Moge sie mylic ale na moje oko chciales sie pozbyc przeplywki?
    Przynajmniej jedyny w tym sofcie smoke limiter wroc do oryginalu i sprawdz jak to bedzie chodzic....
  • #5156
    vwmariusz
    Poziom 1  
    Queens napisał:
    Może ktoś chętny odkupić hamownię drogową DYNOMET na koło?


    hej jaka cena za tego DYNOMETa ??
  • #5157
    żałosna udręka
    Poziom 33  
    _TrotyL_ napisał:
    Moge sie mylic ale na moje oko chciales sie pozbyc przeplywki?
    Przynajmniej jedyny w tym sofcie smoke limiter wroc do oryginalu i sprawdz jak to bedzie chodzic....

    Wygląda na to, że źle opisałem mapy, ale problem był też na ori tylko mało wyczuwalny i tylko na pierwszym. Jechał dopiero od 3,5 tys/obr. Nie zwracałem na to uwagi, bo i tak miałem zrobić turbo. Gruszka delikatnie się zacinała, a po modzie i zmontowaniu nowego turbo wyszedł mi taki pasztet. Mam podobny serownik, podmienię i zobaczę co tym razem.
  • #5158
    MarcinS70R
    Poziom 17  
    Witam
    Czy ktoś jest w stanie ocenić plik
    Auto raz na jakiś czas tarci moc , są błędy o dodatku paliwa a widać ze jest DPF off mechanicznie i ecu było już otwierane, ktoś silikonu nie żałował, dalsza historia auta nieznana.
    Auto to Volvo V50 2007 1,6 diesel edc16c34
  • #5159
    stixik
    Poziom 6  
    Czy ktoś jest posiadaczem damos lub czegoś co ułatwi pracę do sterownika sid 206 o numerach:7G91-12K532-QE _ 6g91-12b684-ba_FRBE068000000
  • #5160
    nici
    Poziom 36  
    MarcinS70R napisał:
    Witam
    Czy ktoś jest w stanie ocenić plik
    Auto raz na jakiś czas tarci moc , są błędy o dodatku paliwa a widać ze jest DPF off mechanicznie i ecu było już otwierane, ktoś silikonu nie żałował, dalsza historia auta nieznana.
    Auto to Volvo V50 2007 1,6 diesel edc16c34


    W takich przypadkach się wgrywa ORI i dopiero robi diagnozę.